Mietittekö koskaan syvällisiä?

(Luettu 11871 kertaa)

elventhor

• Aloittelija
    • ICQ Messenger - 265327887
    • MSN Messenger  - messenger@elventhor.net
    • Profiili
    • http://elventhor.net
    • Sähköposti
« Vastaus #20 : 06.09.2004, 00:28:30 »
Kyllä.

Pi

• Reissaajaguru
    • MSN Messenger  - typo@arabuusimiehet.com
    • Profiili
« Vastaus #21 : 06.09.2004, 00:52:05 »
Asioiden pohdiskeluhan on mitä suurinta hupia, kun aina silloin tällöin tulee vastaan melkoisia AHAA! -elämyksiä. Sitäpaitsi, asioita miettimällä voi keksiä ihan uusia ratkaisuja aiemmin ratkaisemattomiin omiin ongelmiin; oli ne sitten matikkaa, ihmissuhteita tai vaikka koodausta.

Tosin joskus voi olla vähän hankalaa pysyä niiden pohdiskelujen perässä, etenkin jos en ole vielä päässyt mihinkään johtopäätöksiin tai lopputuloksiin, kuten vaikkapa Ilona voi kertoa (parametrit kunniaan!) :lol:

Jos nyt jotakuta oikeasti kiinnostaa meikäläisen pohdiskeluista lukea enemmän niin jotain löytyy vaikkapa URLin: http://www.everything2.com/index.pl?node_id=1223826&orderby=createtime%20DESC&usersearch=typo takaa.

.pi.
Minä poika se reilaan ja reivaan, turhat huolet mäelle heivaan.

Tigalily

• Himoreissaaja
    • Yahoo Instant Messenger - tiger_lily1980
    • Profiili
Re: syvällinen ajatus
« Vastaus #22 : 06.09.2004, 10:31:45 »
Lainaus käyttäjältä: "HippiAnne"
Joten: voiko kouluun mennä kännissä/krapulassa + 4,5h yöunilla +etätehtävät tekemättä 3 vkon ajalta ? Shit, I'm totally screwed.

Vastaus: Voi. Tosin siitä voi tulla vähän sanomista. Muistan itse kun hamassa nuoruudessani (siis sillon kun sitä oli vielä villi, vapaa ja nuori eikä vaan villi ja silloin tällöin vapaa) tuli juhlittua eduskuntavaalivalvojaisissa aamuviiteen ja seuraavana aamuna oli ylioppilaskirjoitusten äidinkielen 2. aine. Huoh. Laskuhumala iski klo 10:30 ja krapula vasta seuraavana aamuna. Tuskaa! Niin, ja on sitä vanhemmallakin iällä menty pitämään esitelmään krapulassa ja jalka murtuneena (muttei vielä silloin kipsattuna). Kysyikö joku miks mä en oikeastaan enää käytä alkoholia..? No, ei se noista johdu. Oon vaan vanha ja tylsä. ;)

Alkuperäiseen kysymykseen vastaus: Kyllä, mietin joka aamu, pitäisikö sitä nousta vai ei. Päädyn lähes aina siihen, että kun siinä työsopimuksessa kerran jotain hämärää lausutaan työajoista, kannattaa sitä ehkä noudattaa.
quot;Happiness is in the journey, not at the end of the road."
- Quilter's saying

Toni X

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Re: syvällinen ajatus
« Vastaus #23 : 07.09.2004, 04:14:05 »
Lainaus käyttäjältä: "tigalily"
Lainaus käyttäjältä: "HippiAnne"
Joten: voiko kouluun mennä kännissä/krapulassa + 4,5h yöunilla +etätehtävät tekemättä 3 vkon ajalta ? Shit, I'm totally screwed.

Vastaus: Voi. Tosin siitä voi tulla vähän sanomista. .

Tosiaan; kouluun voi joskus hätätapauksessa mennäkin hieman humalassa tai krapulassa.  Töihin sen sijaan ei.

Syvällisiä kannattaa miettiä aina kun mahdollista. Virikkeitä syvälliseen pohdiskeluun voi saada kirjoista, musiikista, runoudesta (taiteista ylipäätään), filosofiasta  ja vaikka mistä.  Minä mietin syvällisiä suurimman osan ajastani. Sen vuoksi vaikutankin epäkäytännöllisestä haihattelijalta.

mandoliinityttö

• Reissaaja
    • Profiili
    • http://www.last.fm/user/kevat
« Vastaus #24 : 16.09.2004, 17:41:33 »
Syvällisyyksiä tulee melko paljon miettyä. Milloin koulunpenkillä, milloin yöllä sängyssä.. Elämän tarkoitus ja maailman synty ehkä mietityttävimmät pääkopassani.  :D
a vita é bella

keis78

• Himoreissaaja
    • Profiili
Re: Mietittekö koskaan syvällisiä?
« Vastaus #25 : 18.09.2004, 03:55:21 »
Lainaus käyttäjältä: "weetzie"
Kuten: jäädäkö sänkyyn vain jatkaa nukkumista?
Ei nyt noin syvällisiä. Viime tiistaina mietin kyllä että pitääkö oikeesti mennä kouluun kun sataa noin KErppeleesti. Tiesin oikean vastauksen vasta ollessani perillä: EI TODELLAKAAN olis pitänyt. Vaikka normaalisti ulkoilutan vaaleansinistä Ihaa-sateenvarjoani varsin mielelläni niin nyt oltiin sitten siitä huolimatta läpimärkiä noin kainaloihin asti.

Tällä hetkellä mietin että miten jaksan vielä kolme tuntia töissä... Mutta sen syvällisempiin ei tällä sekunnilla pysty.

Ja mitä siihen kännissä/krapulassa kouluun menemiseen tulee niin muistan kerran palauttaneeni samoilla silmillä kirjoitetun tenttivastauksen ja matkalla tentin valvojan luo huomanneeni että käsiala huusi kilometrin päähän "en oo ihan selvinpäin". No, läpi meni, varmaan sympatiasta (Olen myös sitä koulukuntaa joka uskoo että noin 1000000000 tenttivastausta lukenut rohvessori ei huomaa että mun tenttivastaus näyttää todellista pidemmältä koska siinä on viiden sentin mariginaalit ja paljon sellaisia sanoja kuin "lähtökohtaisesti").
ou need chaos in your soul to give birth to a dancing star. -Nietzsche

Orangensaftkonzentrat

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 19.09.2004, 23:56:07 »
Jep, tälläkin hetkellä mietin minkä ihmeen takia lueskelen näitä sivuja, vaikka huomisaamuna pitäisi palauttaa kaksi esseetä joista toinen on valmis ja toinen tabula rasa.

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #27 : 20.09.2004, 00:04:07 »
Lainaus käyttäjältä: "veka"
Jep, tälläkin hetkellä mietin minkä ihmeen takia lueskelen näitä sivuja, vaikka huomisaamuna pitäisi palauttaa kaksi esseetä joista toinen on valmis ja toinen tabula rasa.

Heh, vähän sama fiilis täälläkin ;)

keis78

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 02.10.2004, 05:47:04 »
Mä oon viimisen puol tuntia miettiny miksi ihminen asuu Tampereella kun se vois asua vaikka NYC:ssä.

Jos joku osaa tuon ratkaista niin olen äärimmäisen kiitollinen.

Anna-Julia

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 02.10.2004, 14:43:35 »
Lainaus käyttäjältä: "keis78"
Mä oon viimisen puol tuntia miettiny miksi ihminen asuu Tampereella kun se vois asua vaikka NYC:ssä.

a) suomen kieli pitää Suomessa

b) Tampere on valittu jälleen kerran Suomen vetovoimaisimmaksi kunnaksi. Moni on meille kateellinen.

Miksi muuttaa NYCiin, kun ei ole pakko?

ande

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #30 : 05.10.2004, 16:23:17 »
Aivan liian usein eli lähes päivittäin. Parhaimmillaan erittäin antoisaa, mutta viime aikoina on alkanut ottaa pannuun kun ei pysty rentoutumaan tv:n ääressä ajatusten karkaillessa kuivahkojen ohjelmien ääreltä.  :cry:  Hyvänä puolena tosin on se, että tämä pakottaa keksimään jotain tekemistä.

maza

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : 07.10.2004, 11:21:12 »
päivittäin, siis aivan liian usein. välillä tuntuu että liika ajattelu vie hengenkin.

eli kyllä, sänkyyn vaan ja takaisin kaimaa moikkaamaan  :twisted:

Pate

• Reissaaja
    • Profiili
Ihan tervettä
« Vastaus #32 : 07.11.2004, 23:22:01 »
Hyvä se on välillä "jumittua" miettimään niitä ja näitä  :wink:  Eipä tuo haitaksikaan ole kunhan ei liikaa kelaa....
ver the hills and faraway..

Fyah

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 07.11.2004, 23:55:41 »
Minä ainakin mietin ja hyvin usein. Ehkäpä jopa liian usein. Joskus tuntuu et koko maailman huolet on harteilla painamassa miestä kumaraan.

Kouluunhan ei kannata lähteä jos sataa tai on muuten vaan väsynyt olo. Aika sairasta sanoo näin kun on ehkä joku 5 tuntia poissaoloja koko lukukaudelta mut öö.... tääl ei oo satanu sillon kun on pitänyt LÄHTEÄ. Valitettavasti lähdön hetken satamattomuus ei takaa kuivia vaatteita kotiin tullessa.

Ja kouluun voi ihan kevyesti mennä kännissä tai kanuunassa. Varsinkin jälkimmäinen lienee ainakin minun kotikaupungissani varsin yleinen olotila kouluun mentäessä. On sen verran vireää toi opiskelijabile toiminta et aina löytyy bileet joihin ei kerta kaikkiaan voi jättää menemättä ja suomalaiseen tapaan (pakko kyl sanoo touhua läheltä seuranneena et myöskään nähtävästi keski- ja etelä-eurooppalaiseen) kaikki eivät voi olla juomatta liikaa.
Pitäkää köyhyytenne ja rätit päässänne, tahdomme vain öljynne emme päitänne, emme vihaa teitä rakastakaa tekin meitä, tuomme vapauden ja rauhan Pax Americana

Loe

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 08.11.2004, 06:34:25 »
Töissähän noita miettii usein. En tosin tiedä kuinka syvällistä on kelata, miksi radioon tehdään haastatteluja miehestä, joka kerää argentiinalaisia postimerkkejä. Tai onko kaikilla ihmisillä tosiaan niin helvetin tylsät duunit, että ajattelemisellekin jää aikaa.
inä en ole kukaan ja kukaan ei ole täydellinen: Olen siis täydellinen.

Sipris

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #35 : 08.11.2004, 11:48:38 »

mä taas mietin miksi asun ulkomailla kun kaikki mulle tärkeä on pääosin suomessa.  :?
yörällä lontooseen mennään 3 viikkoa ja kävellen 2. Lentokoneella 1 tunti, raketti on nopein mikä maailmassa voi koko maailmaa kiertää.
-Into 5v-

keis78

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 09.11.2004, 16:36:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Sipris"

mä taas mietin miksi asun ulkomailla kun kaikki mulle tärkeä on pääosin suomessa.  :?

Voidaan vaihtaa- Lontookin kelpaa.

jka

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #37 : 21.11.2004, 23:02:25 »
Minä en ole hetkellisissä sytytyksissä hyvä, mutta kävellessäni ja lojuessani kotona pohdin syvällisiä ja vaikeita kysymyksiä. Herätyskellon kiljuessa joka arkiaamu 6:30 en sen kummemmin, mutta siihen johtopäätökseen kerran puolinukuksissa tulin, että herätyskello on totaalisen paha ja luonnonvastainen laite. Se on tehty rikkomaan ihmisen luonnollinen lepo. Herättyäni tajusin, että käsite ''paha'' on häilyvä ja herätyskello itsensä ihmisen keksimä ja luoma. No nyt eksyin taas hieman asiasta... Mutta siis vastaus: kyllä!
'Mutta kaikki on laajempi käsite kuin onni, ensimmäinen sisältää myös jälkimmäisen. Vapaus on kuitenkin vain tiedostettu väistämättömyys.'' - Lennart Meri

KristiinaE

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #38 : 21.11.2004, 23:07:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Sipris"

Ah, hear hear. Tuo ajatus on joskus myös omassa mielessäni.. Toisaalta, aina voi palata, tai lähteä uudestaan. Miksi sitoa itseään yhteen paikkaan loppuelämäkseen? Jatkuvaa muutosta ja liikettä, niin menee paremmin :)

Daria

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 22.11.2004, 16:29:52 »
Tuota esimerkkiä en kyllä koskaan mieti, sillä töihin on arkena mentävä, eikä viikonloppuisinkaan ole mitään vaikeuksia nousta ylös. Sunnuntai-aamunakin olin taas seitsemän jälkeen jo pirteänä kuin peipponen hääräämässä.

Mutta muuten ihan syvällisiä, kyllä, jatkuvasti. Se pitää mut kaiketi jollain tasolla "järjissäni" ja se kantaa mua tässä elämässä eteenpäin. Etsin yhä mielenrauhaani ja luulen, että olen lähellä sen löytääkseni...
Pozwól sercu prowadzić Cię -
I serce namówię by zechciało znowu mocniej bić!