Hintataso Brasiliassa

(Luettu 14775 kertaa)

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
Hintataso Brasiliassa
« : 04.11.2012, 12:12:21 »

Osaako joku antaa hinta-tasosta vinkkejä Brasiliaan matkaaville?
Paikoissa on tietysti eroja, mutta jos saisi edes jotain käsitystä.....esim. Rio, Ilha Grande ja pienemmät paikat.

Mikä on tämän hetkinen taso? Mitä maksaa esim. Olut? Taksi? Pizza? Bussi? etc. etc.

wilhelm-

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Hintataso Brasiliassa
« Vastaus #1 : 04.11.2012, 13:06:58 »

Osaako joku antaa hinta-tasosta vinkkejä Brasiliaan matkaaville?
Paikoissa on tietysti eroja, mutta jos saisi edes jotain käsitystä.....esim. Rio, Ilha Grande ja pienemmät paikat.

Mikä on tämän hetkinen taso? Mitä maksaa esim. Olut? Taksi? Pizza? Bussi? etc. etc.

Suuret kapungit tietysti kalliimpia kuin maaseutu. Ja kaupunkien sisälläkin suuria eroja. Esim. Riossa Copacabana, Ipanema ja Leblon -akselilla maksat enemmän kuin jossain pohjoisemmassa, saatika sitten paikoissa kuten Rocinha.. :P Hintataso ei hirveästi Suomesta eronnut kalliimmilla alueilla, joskus esim. ulkona syöminen oli kalliimpaakin kuin Suomessa. Mutta toki sieltäkin näitä pienempiä katukojuja yms. löytyy.

Taksilla ajaminen ei ole halpaa, sanoisin että lähes jopa Suomen tasoa, ei ainakaan kauas jää. Oluesta maksoin baarissa yleensä jotain 2-4 euroa, ja se saattoi olla pieni pullo, joten eipä tuo nyt kovin halpaa sielläkään ole. Pitsoja ja sellaista voi saada aavistuksen halvemmalla kuin Suomessa. Itse tykkäsin syödä näissä "per kilo" -ravintoloissa, joissa valitaan itse lautaselle salaateista, liharuoista ja lisukkeista mitä halutaan ja hinta määräytyy painon mukaan. Joissakin paikoissa kilo maksoi 30-40 realia, mutta jossain taas vain 25. Pitkänmatkan busseista en tiedä, mutta julkinen liikenne oli kohtuu edullista, noin euron per matka. Itse käytin sisäisiä lentoja, välillä löytyy hyviä tarjouksia jotka ovat kilpailukykyisiä bussien kanssa.

Itse kävin Rio de Janeirossa, Recifessä, Salvadorissa ja Morro de Sao Paulossa. Rio oli kallein, Recife ja Salvador jo halvempia vaikka suuria kaupunkeja nekin. Morro de Sao Paulo oli turistipaikka joten ei sekään mikään erityisen halpa. Muutenkin Brasilia on selvästi Etelä-Amerikan kallein maa matkustaa ja itselläni meni kolmen viikon reissulla noin 60 euroa päivä kaikkineen päivineen poislukien sisäiset lennot, vaikka majoituin esim. viikon Riossa ilmaiseksi couchsurfingin kautta. Halvemmallakin varmasti selviää jos jaksaa kokkailla hostelleissa yms. mutta itse söin ulkona ja nähtävyyksiin, futismatseihin, takseihin yms. meni rahaa, mutta hotelleissa en ollut. Olin pidemmän reissuni lopulla joten en jaksanut niin tarkasti seurata budjettiani.

Olisi ihan mielenkiintoista tietää, mitä muut ovat Brasiliassa kuluttaneet noin suunnilleen?
Matkakertomuksiani lattareista 2012:

www.villek.blogspot.com

Kuukauden reissu eteläisessä Afrikassa 2013

http://www.villek2.blogspot.fi/

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
Vs: Hintataso Brasiliassa
« Vastaus #2 : 04.11.2012, 13:22:41 »
Itellä tais mennä keskimäärin kans toi 60e päivässä, sisältäen majoituksen, ruuat, juomat, yms, mutta ei esim. pitkänmatkan busseja eikä lentoja. Riossa, Sao Paulossa ja Florianopoliksessa tuli käytyä, enemmänkin olis mennyt, mutta asuin Sao Paulossa kaverin luona, muuten yövyin hostelleissa.