Majoitus Los Angelesissa..?

(Luettu 10124 kertaa)

lauri2000

• Aloittelija
    • Profiili
Majoitus Los Angelesissa..?
« : 16.11.2012, 13:39:33 »
Olisi ensi heinäkuussa meno muutamaksi päiväksi tuonne Losin nurkille.
Kaikki reissussa (4 aikuista) mukanaolijat ovat ensikertalaisia tuolla, siispä kaupungin hahmottaminen on toistaiseksi hieman hankalaa. Auto on käytössä.

Tiedustelisin majoitussuosituksia, about näille spekseille:
- hyvä, järkevä ja turvallinen sijainti. Tarkoituksena käyttää n. 3 päivää lähinnä noiden "perus-LA-nähtävyyksien" tutkiskeluun.
- hinta. Mitään hostel-tyyppistä nyt ei tarvitse olla, mutta jotain sopuhintaista.
- Santa Monica. Joku vinkkasi, että se kannataisi ottaa ns. asemapaikaksi. Miten on? Entäpä löytyykö sieltä mitään majoitussuositusta?
- mitään design yms. hotellia ei tarvitse olla. Mun ajatusmaailmassa matkoilla hotelli toimittaa lähinnä levähdyspaikan virkaa, siellä ei vietetä aikaa. Toki perus-siisti pitää olla.
- entäpä ajatus, jos halutaan olla yöelämässä ja näinollen kuski puuttuu. Mikä olisi optimaalinen majoituspaikka, saa olla toki vaikka pienen taksimatkan päässä?

kenno

• Vieras
Vs: Majoitus Los Angelesissa..?
« Vastaus #1 : 17.11.2012, 11:08:18 »
En esitä asiantuntijaa, kerran käynyt Losissa, mutta tässä yksi vaihtoehto, johon olin itse ihan tyytyväinen: (Historical) Mayfair. sijaitsee Westlakessa, melkein Downtownissa, pari korttelia keskustaan ja 7th street metro/juna-asemalle, jossa on useamman linjan risteys. Siitä pääsee suoraan Hollywoodiin yms.

plussat: halpa, ihan ok, sijainti liikkumisen kannalta hyvä. Ikkunasta näkee joko keskustan pilvenpiirtäjät tai Hollywood-kyltin (paitsi yhden sivun ikkunoista).
miinukset: vanha, muutama maininta bedbug registryssä (mutta en muuten löytänyt siitä nurkilta yhtää hotlaa mistä ei ole. itsellä ei ongelmia), sijaitsee 18th street jengin alueella ilmeisesti, jotkut ovat tripadvisorissa kauhistelleet seutua. ihmettelen miksi. Rannoille kestää mennä julkisilla, samoin lentokentälle.

Kuriositeettinä voisi sanoa että hotelli on niin vanha että se esiintyy L.A noir pelissä.

Jos haluat karun koruttoman paikan nukkua lähellä keskustaa, niin sitten toi on hyvä. Santa Monicasta kiinnostunut saattaa istua 3 tuntia bussissa päivittäin.

Tämä siis yksi vaihtoehto, ei "maailman paras, tänne menet ehdottomasti"-hotelli.

Nienna

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 18.11.2012, 11:20:01 »
Minäkin olen käynyt vain kerran kaupungissa, mutta voin suositella sellaista kuin Days Inn Hollywood Near Universal Studios (noita on eri nimisiä, kyseessä on siis ketju). Ei ole mitenkään suunnattoman lähellä Universalia, mutta on Sunset Boulevardilla ihan lähellä Hollywood Boulevardia, jossa on ne tähdet ja muut. Hollywood Boulevardille käveli viisi tai kymmenen minuuttia. Positiivinen yllätys oli aamiainen, joka tosin koostui ihan perusruuista kertakäyttöastioista, mutta silti. Hotellilla oli myös pieni uima-allas ja parkkihalli (jossa tosin kalliimpi hinta kuin luvattiin). Huone oli muuten jees, mutta ikkuna oli hotellin käytävälle eikä ulos. Levähdyspaikkana se kuitenkin toimi ihan hyvin. Siisti oli ja avulias henkilökunta, tilasivat taksin kun pyydettiin etc.

smy

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 18.11.2012, 12:01:41 »
Itse kyllä noilla suunnilla liikkuessani majoitun aina joksikin yöksi Hotel Queen Marylle. Viikonloppuisin hintataso nousee mutta viikolla majoittuu kohtuuhintaankin. Ja välillä on tarjouksia (+ Autoliitoon kannattaa liittyä kyllä lähes kaikista hotelleista saa noin 10% alennuksen).
Tässä hyvät puolet:
- Ainutlaatuinen ympäristö. Itse hotelli jo nähtävyys hyvien palvelujen kanssa
- Ilmainen bussikuljetus Long Beachin keskustaan, josta taas pikkurahalla pääsee Losin downtowniin tai Universal studioille metrolla.
- Long Beachilla myös hyvät palvelut ja ravintoloita ja kauppojakin löytyy moneen makuun...

Huonot puolet:
- Paikoituksesta joutuu maksamaan $15/per yö tms.
- Hyttien äänieristys ei oikein ajan tasoa. Naapurihuoneista ääni kuuluu melko selkeästi.

wysig

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 18.11.2012, 14:44:18 »
Harkitse tosiaan jakautumista useampaan hotelliin.
Esimerkiksi to LB:n QM on todella kokemisen arvoinen. Siihen väliin yö Hollywoodissa ja sitten viimeinen yö Santa Monicaan.

Hotelleista sen verran, että budjettinne määrittelee hotellit ja monet ovat makukysymyksiä. Ja vaihtamalla hotellia ei harmita, jos kohdalle sattui murju.
Pysäköinti maksaa, yleensä käytän Valet-parking, jos hotelli tarjoaa. Säästää aikaa, maksaa USD20-25 per päivä eli tuollainen USD15 pysäköinti on halpaa...

Neiti Q

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 19.11.2012, 09:46:39 »
Täältä myös ääni majapaikan vaihdolle!

Meidän valinta ekaksi yöksi oli http://www.elaineshollywoodbedandbreakfast.com/, kotimajoitus kävelyetäisyydellä Hollywood Boulevardista ja toisella suunnalla kuuluista rokkiklubeista.

Toiseksi yöksi siirryimme Queen Marylle, emmekä malttaneet poistua sieltä ollenkaan. Kiehtova paikka ja mainio tauko Kalifornia-hötöstä!

Mulla oli alun perin ajatuksena, että vietämme vieläkin pidemmän ajan kaupungin tuntumassa majapaikkoja vaihdellen, mutta pariksi edeltäväksi yöksi valitsemani Santa Barbarahan olikin aika kaukana Losista :) Sinänsä viihtyisä pikkukaupunki, hyvä stoppi vaikka yhdeksi yöksi (ehdottomasti suosituksen arvoinen majapaikka Chesshire Inn).

Makuni on hyvin yksinkertainen. Haluan vain parasta. (Oscar Wilde)

dasha

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 11.09.2017, 08:51:19 »
Minä itse olin Kawada nimisessä hotellissa vain n.20min matkan päästä lentokentältä tosin meillä meni sen etsimiseen 3t kun katsottiin karttaa väärin. kawada on siisti vaikka ulkoota päin aika oudon näköinen muttä kiva hotelli ja rannikollekkin saattaa päästä jopa 10min jos ei ole kovin paljon ruuhkaa.

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 26.09.2017, 11:43:55 »
Onkohan Santa Monican/Venice Beachin alueelta mitään mahdollisuutta saada järkevänhintaista majoitusta, kun hostellien dormit eivät tule kysymykseen? Näyttäisi, että huonoimmat arviot saaneista motelleistakin joutuu alueella maksamaan vähintään 150€/yö ja myös airbnb:ssä lähtöhinta asettuu tuolle tasolle nousten kuin pohjoiskorealainen raketti, mikäli haluaa majoittua kävelyetäisyydellä rannasta.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"