Majoitus Rio de Janeirosta

(Luettu 11004 kertaa)

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
Majoitus Rio de Janeirosta
« : 11.12.2012, 11:49:13 »

Osaako joku suositella hyviä budjetti-majoituksia Riossa, mielellään Copacabanan alueelta??

(olen jo katsonut majoitus -osion..)

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
Vs: Majoitus Rio de Janeirosta
« Vastaus #1 : 11.12.2012, 12:05:58 »
Tarkennatko hieman, eli  hotelli/hostelli vai vuokra-asunto ? ^

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 11.12.2012, 12:33:42 »

Hotelli sekä hostelli käyvät, kuten myös majatalo tai B&B, jos ovat siistejä ja turvallisia. En ole etsimässä vuokra-asuntoa.
Itseasiassa Ipanema ja Copacabana ovat alueet, joilta ensisijaisesti majoitusta etsin.

Tiedän, että edullista hotellia on hankala löytää, mutta tiedän myös, että niitäkin on.

Ja luonnollisesti; mitä lähempänä rantaa, niin sen parempi.

london86

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 11.12.2012, 13:08:36 »
Ipanemalta voin suositella Che Lagartoa, sijainti on loistava. Jos olette menossa karnevaalien aikaan, niin Riosta on TODELLA vaikea löytää budjettimajoitusta, on vain kalliita ja vielä kalliimpia vaihtoehtoja.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2012, 13:13:41 kirjoittanut london86 »

starman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 11.12.2012, 13:48:07 »

En ole menossa karnevaalien aikaan, vaan jo kuukautta aiemmin.

Sijainti on mielestäni tärkeä ja annan sille arvoa...onko tuo Che Lagarto mielestäsi turvallisella alueella?
Haluaisin kuitenkin privaatti-huoneen(3-4hlö), ja tuolla ei taida olla kuin dormeja?

london86

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #5 : 11.12.2012, 14:04:39 »
Ipanema on alueena varmaan Rion turvallisin, toki mikään alue Riossa ei ole täysin turvallinen, mutta Ipanemaa suosittelisin ensikertalaiselle, ja tuosta hostellilta on tosi lyhyt matka rannalle. Oma suosikki alueeni Riossa on ehdottomasti Santa Teresa, mutta se ei ole rannan läheisyydessä.
« Viimeksi muokattu: 11.12.2012, 14:09:59 kirjoittanut london86 »

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #6 : 13.12.2012, 20:19:57 »
olin omalla Rion reissulla kahdessa eri hostellissa, toinen oli Botofogossa Stand fast -hostel (http://www.standfasthostel.com/) ja toinen Copacapanalla, Bamboo Rio  nimeltään (http://www.bamboorio.com/). Jostain syystä tykkäsin enemmän tuosta Botafogon paikasta, vaikka ei tuossa Bamboo Riossakaan mitään vikaa ollut. Menisin uudestaan molempiin.

Skyliner28

• Aloittelija
  • -Maailman ihmettelijä-
    • Profiili
« Vastaus #7 : 12.07.2013, 13:43:40 »
Me majoituttiin lokakuussa -12 Riossa omaan kämppään tosi rauhalliselle ja turvallisen tuntuiselle alueelle Copacabanan ja Ipaneman välimaastoon. Kämppä oli Ron Rio Flatsin kautta (löytyy Googlaamalla) ja kämppä huippu kunnossa. Hinta ei todellakaan päätä huimannut, vaan oli juuri siinä hostelli-hotelli välimaastossa. Oli wifit, ilmastoinnit, oma keittiö jääkaapein, hanoin jne, hyvät kph-tilat tms, ei mitään valittamista. Talo oli turvallinen, oli omat vartijat jonne ei päässyt kuin asukkaat. Talo muutenkin hyvässä kunnossa (oli jopa kaksi hissiä!) Vuokrausta hoiti ainakin silloin (muistaneeksi hollantilainen?) Saskia, joka esitteli asunnon ja Rion aluetta mielellään ja sujuvasti englanniksi. En voi kun suositella niille, jotka haluavat fiilistellä Rioa ns. omasta kämpästä. Lyhyt matka molemmille tunnetuille rannoille, Lukuisia ruokaravintoloita (2-3 kiloravintolaa), baareja, apteekki, isompi ruokakauppa, pari pankkia ihan kulman takana kaikki. Muistan kuinka ensimmäiseksi yöksi ei ollut vapaata kyseiseen huoneistoon, niin Saskia suositteli meille Hostel Harmoniaa Ipanemalla. Sekin vaikutti erittäin miellyttävältä paikalta ja tilat sekä aamupala oli erittäin maittava. Siitä ei jäänyt kovin paljon muuten muistoja, koska kun sinne saavuttiin oltiin ihan poikki matkustuksesta että taidettiin kaljat hakea lähi kiskalta ja sammua samantien  :) Harmonia hostellin omisti vielä jopa ruotsalainen (Håkan?) joka myös opasti ja kertoi mielellään kaikkea Riosta. Käytiin muuten hostellin poppoon kanssa myös katsomassa paikallismatsia Botafogo-Vasco (jalkapalloa). Håkan järjesti kuljetukset ja liput ja jne kaikki valmiiksi, ei tarvinnut kuin ilmaantua paikalle. Molemmille ISO + , jos haluaa edukkaaseen hostelli majoitukseen, suosittelen Harmoniaa ja jos haluaa hyvän kämpän niin Ron Rio Flats ilman muuta!

timook

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 31.07.2016, 11:37:45 »
Katsottiin opaskirjojen perusteella majapaikkoja Centron alueelta koska siinä näytti olevan metrolinjoja hyvin ja nähtävyyksiäkin useampia (saapuminenkin aamuyöstä, joten sekin lähellä).

Suositukset paikalla kävijöiltä menee kuitenkin enemmän Copacabanan suuntaan, joten onkohan se edelleen sopivin paikka ensikertalaisille turvallisuus- & liikkumis- & turisteilymielessä?

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 31.07.2016, 14:33:29 »
Itse majoituin aikoinaan Catetessa, joka on muistaakseni saman metrolinjan varrella kuin Centro, mutta lähempänä Copacabanaa. Minusta tämä oli ihanteellinen sijainti: paikallinen miljöö, hyvin eloisa (24/7 mehubaareja ja pikaruokaloita), halpa ja kävelymatkan päässä oli mielenkiintoisia kohteita, kuten Lapan sambabaarit ja joku turistioppaissa mainittu boheemi kaupunginosa kukkuloilla. Centrossa kävin, eikä sen nähtävyyksistä jäänyt mitään mielikuvaa.

Copacabanaa suositellaan varmaan siksi, että suosittelijat eivät muusta tiedä. Rannoista Copacabana ei ole edes kaunein. Ranta-alueella saa olla varovaisempi, koska varkaat liikkuvat siellä missä turistitkin. Siksi tavallisen kansan kaupunginosat ovat turvallisempia majoittua.

Majoituin myös jossain hostellissa Botofogon alueella. En tiedä, miten tänä päivänä hostellit ovat hinnoitelleet itsensä, mutta tuolloin kymmenisen vuotta sitten, hostellin yksityishuoneet olivat laatuunsa verrattuna huono diili.

Uutisissa oli muuten viikko tai pari sitten raportti janeirolaisesta miehestä, joka on pistänyt pystyyn nettisivun, jolle kuvaa toimistonsa ikkunasta varkauksia. Hurjan näköisiä olivat nämä hyökkäykset. Kannattaa tutustua, että osaa vähän varautua paikallismenoon. Brasiliassahan on nyt lama, joten varkaille kelpaa turistien omaisuus entistä paremmin.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2016, 14:36:19 kirjoittanut UsvaAuer »

mustek

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 31.07.2016, 15:07:08 »
Olin itse vastikään Riossa melkein kaksi viikkoa, ja sen perusteella suosittelisin kyllä ehdottomasti majoittumista joko Ipaneman/Leblonin tai Copacabanan läheisyyteen - ainakin jos kyseessä on ensimmäinen kerta kaupungissa. Asustelin itse ensimmäisen viikon Santa Teresan (UsvaAuerin mainitsema boheemi kukkulakaupunginosa)/Glorian alueella, koska sieltä löytyi hieman "vaihtoehtoisempia" ja edullisempia hostelleja, mutta kaduin valintaani jälkeenpäin. Sieltä nimittäin matkustaminen uimarannoille kestää sen 20-30 minuuttia, mikä on aika epäkäytännöllistä koska rannalle nyt lähtökohtaisesti haluaa ottaa mahdollisimman vähän arvotavaraa mukaan, eikä sitä matkaa huvikseen jaksa suhata edestakaisin. Lisäksi vaikka esim. Santa Teresa on mielenkiintoista aluetta, on siellä kohtuullisen vähän mitään erityistä nähtävää ja pimeällä liikkumisesta peloteltiin huolella, joten jokapaikkaan joutuu menemään joko julkisilla tai taksilla.

Sen sijaan Copalta ja Ipanemalta on hyvät liikenneyhteydet nähtävyyksiin, lentokentille jne koska siellä nyt sattuu olemaan niin paljon turisteja. Itse pidin Ipanemasta huomattavasti enemmän, koska se on Copacabanaa vähän vähemmän turistoitunut, ja sieltä pääsee helposti kyllä Copacabanallekin kävellen jos haluaa. Lisäksi illalla molemmissa ainakin tuntui turvalliselta pyöriä ja tekemistä löytyi turistin tarpeisiin. No, nämäkin ovat makuasioita mutta minulle Rion loistavat rannat olivat kyllä koko visiitin kohokohta ja kiintopiste, joten ei tuntunut järkevältä majoittua niistä kovin kauas. Centron puolella on toki myös jossain määrin halvempaa, mutta vaikka itsekin olin kengännauhabudjetilla liikenteessä, en kokenut säästöä vaivannäköön nähden riittäväksi. 

edit. Vielä lisäys että tosiaan kesäkuussa 2016 - eli ei tosiaan high seasonina - dormimajoitus Ipanemassa/Copacabanalla oli vähän kalliimpaa kuin muualla, ehkäpä jotain +/- 5€, viikonloppuisin joissain paikoissa enemmän (saattoi olla jopa tuplat vs viikonpäivä). Mielestäni oli sen arvoista kuitenkin. Hostellisuosituksena mainittakoon Ipanema Beach House, kiva merihenkinen sisustus, hyviä kohtuuhintaisia aktiviteetteja, ok hinta, hyvä sijainti..
« Viimeksi muokattu: 02.08.2016, 00:03:41 kirjoittanut mustek »
Does the man who journeys up the river arrive at his destination as quickly as the man who travels down it? The first goes against Nature and the second drifts with it.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 31.07.2016, 16:30:10 »
Asustelin itse ensimmäisen viikon Santa Teresan (UsvaAuerin mainitsema boheemi kukkulakaupunginosa)/Glorian alueella, koska sieltä löytyi hieman "vaihtoehtoisempia" ja edullisempia hostelleja... siellä kohtuullisen vähän mitään erityistä nähtävää ja pimeällä liikkumisesta peloteltiin huolella, joten jokapaikkaan joutuu menemään joko julkisilla tai taksilla.

Santa Teresa nyt onkin vaarallista aluetta - ainakin silloin kymmenen vuotta sitten. Päivälläkin siellä sai kulkea olkapäiden yli vilkuillen.

Ipanema on minunkin suosikkini Riossa, mutta aikoinaan majoitus siellä oli kallista.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 31.07.2016, 16:40:13 »
Itse olen ollut Riossa niin kauan aikaa sitten ettei viitsi edes sanoa, mutta jo silloin Copacana oli aika ahdistava turismirysa, ei kai siita mitenkaan ole laantunut ihmettelen. Leblon on kiva, ei niin ladattu kuin Ipanema mutta silloin rahat riittivat vain Botafogoon josta vuokrasimme rantatien varresta pienen apartmentoksen. Hyva ratkaisu, sai elaa ihan oikeaa elamaa. Ja ikkunasta nakyi sokeritoppavuori kaupan paalle. Mielestani Botafogo oli kiva, sellainen aika tavallinen asuinalue ainakin siihen aikaan. Ja hinnat oli neuvoteltavissa.

sle97

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 31.07.2016, 21:29:49 »
Varsinaisen Centron alueella ei varmaan kannattane majoittua ellei ole businesmatkalla, koska siellä ei iltaisin ole juuri mitään palveluita. Toki vaikka Lapa ja Santa Teresakin ovat kävelymatkan päässä.

Keskustasta hieman etelään sijaitseva Catete on erittäin hyvä vaihtoehto sijainnin suhteen kaikki tärkeimmät nähtävyydet huomioon ottaen ja huomattavasti Copacabanaa tai Ipanemaa huokeampi.

Itse palasin juuri Riosta, jossa olin kolme viikkoa majoittuneena Cateten takana sijaitsevan Tavares Bastos-favelan The Maze hostellissa, josta käsin kuljin useimpiin paikkoihin kävellen.

Santa Teresa nyt onkin vaarallista aluetta - ainakin silloin kymmenen vuotta sitten. Päivälläkin siellä sai kulkea olkapäiden yli vilkuillen.
Kymmenessä vuodessa on monet asiat kuitenkin muuttuneet. Minä olin ensimmäistä kertaa Riossa 15 vuotta sitten jolloin kyllä toisinaan hieman kuumotti vaikka mitään ei koskaan sattunutkaan.

Viimeisen kahden vuoden aikana olen ollut tuolla kolme kertaa ja muutamaa kassin riuhtaisua lukuunottamatta en ole joutunut todistamaan yhtään mitään saatikka, että olisin itse uhriksi joutunut. Copacabanalla ja kaiketi juurikin tuolla Centrossa iltaisin kuulemma kaikenlaista sattuu, mutta niiltä välttyy kun ei kanniskele turhaa omaisuutta mukana koko ajan.
« Viimeksi muokattu: 31.07.2016, 21:38:36 kirjoittanut sle97 »
Aircondition Gypsy

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 31.07.2016, 22:06:44 »
On noissa biitsikaupunginosissa tietenkin puolensa, mutta aikanaan olin ihan tyytyväinen suhteellisen huokeaan hotelliin Glorian metroaseman lähellä ja silloin taisin noudattaa jotain vinkkiä että metron varrelta Zona Sulilta Centron ja Copacabanan välistä, eli Gloria, Catete, Flamengo, Botafogo ja mitä noita nyt on. Yksityiskohdat sitten varmaan ratkaisevat mitkä alueet tarkemmin ovat parempi tai turvallisempia. Todennäköisesti Riossa tulee kuitenkin kierrettyä sen verran eri puolilla kaupunkia, että hyvät liikenneyhteydet ovat oleellisia.