Tympiikö?

(Luettu 527331 kertaa)

Candy

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Tympiikö?
« Vastaus #2140 : 12.10.2010, 14:10:38 »
No kyllä tympii, ärsyttää, suututtaa, itkettää ja öäää. Pitästä aikaa surffailin täällä pallontallaajissa ja löysin vahingossa mun about kaks vuotta sitten kirjottaman viestin, jossa angstasin miten tylsää on olla vaan Suomessa ja et en haluis mitään muuta niin paljon kun lähtee ulkomaille. Ja arvatkaa vaan onko mulla IHAN sama tilanne vieläkin kaks vuotta myöhemmin! Aarggggh, kuinka kauan sitä oikeen pitää vielä odottaa et vihdoinkin vois alkaa _ELÄÄ_. Mun elämä on oikeesti jumittanu niin paikoillaan kaikki nää vuodet ja lähen jatkuvasti on sellanen fiilis et kaikki on niin turhaa, eikä missään oo mitään järkee. Tää kuulostaa varmaan hirveeltä teini-angstilta (jota varmaan onkin), mut oon monesti miettiny jo itsemurhaa ainakin puolitosissani, kun tuntuu siltä ettei elämä oo elämisen arvosta.Todella harvoin tapahtuu mitään kivaa, enimmäkseen tää on tätä samaa harmaata paskaa. En jaksa enää. Mä oon oikeesti jo ansainnu jotain ihanaa, kivaa , hauskaa, upeeta, päräyttävää, mahtavaa, elämää mullistavaa! Haluun vaan v*ttuun täältä ja alkaa oikeesti elää sellasta elämää, ettei joka aamu tarttis niin vastentahtosesti nousta sieltä sängystä tietäen et tää päivä tulee olemaan ihan samanlaista p*skaa kun ne kaikki 1237689 edellistäkin. Mikäs mua sinänsä estäis lähtemästä heti kun lukio loppuu (n. ½ vuotta enää) , mut miks mun pitää olla vielä tällänen arka, ujo, naiivi, herkkä, pelokas pikkutyttö, joka ei uskalla kuitenkaan toteuttaa unelmiaan, vaikka kuinka haluais? :'( Mulla ei oo hajuakaan mitä pitäs tehä, kun sisimmässäni tiedän selvästi mitä haluan (=matkustaa) , mutta tuntuu vaan etten oo siihen vieläkään ihan valmis. Kai sitä pitää alottaa pienestä ja lähtee vaikka jonnekkin päin Eurooppaa ens kesänä. Yks iso ongelma on se, ettei mulla oo ketään kaveria kenen kanssa lähtis, kun oon tällänen yksinäinen erakko, joka vaan istuu yksin kotona haaveilemassa. Haaveiden toteuttaminen onkin sitten ihan eri juttu.

//Anteeksi vuodatus, mutta tältä musta vaan rehellisesti tuntuu ja on tuntunu jo aika pitkään. Toivottavasti edes joku ymmärtää ja kokee edes vähän samalla lailla.

thautal

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Blogi
« Vastaus #2141 : 15.10.2010, 16:08:32 »
Candy,vahan samanlaisia fiiliksia oli itsellanikin lukion viimeisena vuonna ja paatin sitten lahtea ennen inttia pienelle kierrokselle. Tosin talle matkalle lahteminen oli suht helppoa, kun jo kaksi vuotta aikaisemmin olin tehnyt ensimmaisen omatoimisen reissuni - molemmat yksin. Ennen ensimmaista reissua olin minakin arka, ujo, naiivi, herkka ja pelokas pikkupoika (ja olen osittain vielakin :P), mutta kaikki meni hyvin ilman mitaan ongelmia. Kummasti itseluottamus kasvaa matkan aikana.

Ja vaikka en olekaan nainen, kannustan sinuakin lahtemaan reissuun vaikket ketaan mukaasi saisikaan. Naisena yksin matkustaminen ei ole mikaan mahdoton ajatus, loytyypa soolomatkaajia taalta Lahi-idastakin (vaikka suosittelenkin ensimmaiseksi kohteeksi jotain muuta). Jos olet "erakko" kotona (kuten vahan minakin), yksinmatkustamisen pitaisi olla mukavaa kun voi ihan itse paattaa mita tekee ja miten. Seuraa loytyy aina suht helposti jos pysyy tallatuilla poluilla, jos kaveria kaipaa. Vaikka et itse kehtaisi ketaan lahestya, ei haittaa! Usein ihmiset tulevat juttelemaan ilman etta sinun tarvitsee tehda mitaan. :)

Miten haaveet todeksi? Noh, ensin luet matkakertomuksia ja juttuja vaikka taalta pallontallaajista. Sitten alat miettimaan minne mahdollisesti haluaisit menna ja tutustut kohteisiin, kulttuuriin ym. Jossain vaiheessa matkakuume kasvaa niin kovaksi etta on vain pakko lahtea. :) Lentolippujen (tai reilikortin) osto varhaisessa vaiheessa kannattaa. Kun rahaa on pistanyt matkaan kiinni mukavasti niin peraantyminen ei ole enaa niin helppoa.

Loppukadessa kaikki on kuitenkin kiinni vain SINUSTA. Joskus se on vain paatettava etta nyt mina lahden ja pidettava kiinni paatoksesta. Toivottavasti totetutat haaveesi ja elama maittaa jalleen. :)
« Viimeksi muokattu: 15.10.2010, 16:12:41 kirjoittanut thautal »
Jos mielesi ei ole avoin, pidä myös suusi kiinni.

Tubee

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Tuben reissublogi
    • Sähköposti
« Vastaus #2142 : 24.10.2010, 12:12:41 »
Tympii!! Alonso voitti  :(

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2143 : 24.10.2010, 16:10:32 »
Ei tymmi. Sade lakkasi ja nyt voin sipaista tsygällä itseni kauppaan kastumatta. maiskis.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #2144 : 24.10.2010, 19:34:00 »
^

Eix oo liukasta?

Pohjoisemmassa ei enää putkella sotketa vaan kävellään.

Pysyisi nyt tuo lumi maassa, niin pysyisi levottomuus vielä vähän aikaa poissa. Pimeää ja märkää marraskuuta ei kestä erkkikään.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2145 : 25.10.2010, 09:17:00 »
Tympii. Tympii ihan kybällä.
Elämäni ihminen on vähintään 6000km päässä ja pysyy siellä vielä piiitkään. Tai no kaikki tietty suhteellista 6 päivää  ;), mutta se siis _tuntuu_ iäisyydeltä...

Ja mä haluun lähtee reissuun. Siis oikeasti haluun!! Niin kuin pieni lapsi tahtoo - nyt ja heti! Mutta kun se ei käy...
Ja jos kävisi, niin joutuisi lähtemään ilman tätä ihmistä ja se taas ei käy, koska se vaan on ihan mahdoton ajatus  ???

Juu, eli siis tuliko tämä nyt selväksi: Tympii.

AlNU

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2146 : 25.10.2010, 09:22:52 »
Tympiihän se maanantaina töissä, kun on pimeetä, kun tulee tänne ja menlkein on pimeetä, kun poiskin lähtee. Ainut positiivinen puoli on, että tietää tätä olevan jäljellä enää 10vk.

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2147 : 02.11.2010, 19:42:32 »
Saakutti!!!

Paypal-tiliini murtauduttu!!! >:(
Ostettu credittejä johonkin nettipeliin ja sitten jotain muuta paskaa. No onnex vaan alle sadalla eurolla.
Luottokuntaan, pankkiin sekä Paypaliin otettu jo yhteyttä ja asia on selvittelyn alla...

Mihinkään ei voi enää luottaa.. :-\
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

Niiskuneiti

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - millaelina@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #2148 : 02.11.2010, 19:53:13 »
Tympii kun ei tiedä milloin pääsee seuraavan kerran reissuun  :(
Voi mennä jopa toukokuuhun mihin on aika säädyttömän pitkä aika.
Onneks on lunta ni pääsee hiihtelee  :)

qwerty_88

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2149 : 03.11.2010, 13:29:29 »
Kyllä. Taas nää syksyn paskakelit, tahtois vaan lähtee lämpimään. Mutta ei ole rahaa. Eikä oikein muutenkaan mahollisuutta just tällä hetkellä. prkl. Pahasti näyttää siltä ettei tänä vuonna pääse enää mihinkää ulkomaille >:(

isokeksi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2150 : 03.11.2010, 13:33:31 »
Ehkä hieman, kun ei ole vielä rahoja kasassa lippujen ostamista varten... Ja liput on koko ajan kalliimpia. Ehkä siis lainaan ja maksan kuukauden päästä takaisin! Koska muuten ois hyvä meininki, vaikka ulkona sataakin, mutta ikävä painaa niin rankasti niskaan, että hajottaa.

AlNU

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2151 : 04.11.2010, 09:54:20 »
Tympii. Filippiinit ketjussa enemmän selitystä, mutat heidän suurlähetystönsä tällä hetkellä ja vielä yli 2kk että pääsee pakoon tätä pimeyttä ja kylmyyttä.

cocoa

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2152 : 04.11.2010, 13:37:36 »
Tympii! Kaikki kuittaa matkasuunnitelmat uudeksi typeräksi rahan-/ ajankulutukseksi ja kysyy että eikö sinun pitäisi keskittyä tekemään jotain järkevää. Täytyy olla hiljaa ja pitää ilo ihan omalla puolella.

Tulen tänne turvaan samanhenkisten ihmisten seuraan ;)

Candy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2153 : 15.11.2010, 10:52:51 »
thautal, kiitos ihan älyttömästi rohkaisusta! Sitä mä todellakin tarvitsen, kun itseluottamus on vielä niin heikkoa, mutta eiköhän tää tästä parempaan suuntaan oo koko ajan menossa  :) Ihan varmasti lähden sinne reisuun ennemmin tai myöhemmin! Tässä iässä vuosikin on niin pitkä aika ja siinä ehtii kasvaa ja kehittyä niin paljon, että mistäs sitä tietää vaikka saisin toteutettua haaveeni jo vaikka ens kesänä! Eihän se tietenkään itsestään tapahdu niinkun sanoitkin, vaan kaikki on ihan itsestä kiinni. Se päätös on vaan tehtävä ja siitä on pidettävä kiinni. Mutta kiitos kaikista vinkeistä yms. sain tästä tosi paljon lisää itsevarmuutta matkalle lähtöön ja unelmien toteuttamiseen  :)

*Pantai*

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2154 : 15.11.2010, 15:45:34 »
Osittain; pitäisi 8 päivän sisällä saada vuokralainen kämppään puoleksi vuodeksi, tuttu jonka piti vuokrata sai pysyvän asunnon....ei kauheesti hotsittais ottaa ketään vierasta asumaan kun olin leppoisasti ajatellut, että pystyn jättämään henkilökohtaiset tavarat asuntoon ym.
Ehkä niitä ei todellakaan kiinnosta mikään "väliaikainen pysäköinti kielletty"-kyltti!

Yoska

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2155 : 22.11.2010, 13:39:43 »
Tympii, vituttaa, kiukututtaa. Saatana kun on kylmaa, harmaata, pimeeta ja markaa. Koko vitun ajan.

Kiitos.

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2156 : 01.12.2010, 22:04:59 »
No Hö. Ostin inkivääri-appelsiini luomulimpparia ja odotin makujen ilotulistusta suuvärkissäni. Mutta pah, suutareita oli nämä raketit.  :(

mustek

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2157 : 05.12.2010, 03:51:04 »
Järki lähtee! En ymmärrä miksi minulle aina siunaantuu kämppis, joka hinaa asunnossa 24/7. Nykyinen lienee kuitenkin kaikista pahin, koska on linnoittautunut olohuoneeseemme, jonka yhteydessä on keittiö. Tyyppi tekee siellä kaiken paitsi nukkuu, tosin nykyään sitäkin välillä. Toisin sanoen vaikka kävisin vain vettä juomassa, joudun kehittelemään jotain yhdentekevää small talkkia. Ja varsin riemukasta läppää lentääkin semmoisen hinurin kanssa, joka on viettänyt koko päivän sisällä katsoen leffoja ja kaipaa sosiaalista kontaktia. Ja silloin kun en jaksa puhua, on tosi kiva siellä kokkailla painostavan ilmapiirin vallitessa.

Ja jos menen tästä nyt pääni aukaisemaan, niin sittehän tiedossa vielä miellyttävämpi atmosfääri, kämppäkin on mukavan kompakti. Perkele. Miten paljon helpompi tätä olisikaan kestää, jos edes pari kertaa viikossa saisi rauhassa keitellä aamukahvit tai tehdä iltapalaa ja nollata pää pitkän päivän jälkeen.

Tämän lisäksi koulu stressaa ja ahdistaa ja kelikin on perseestä. Scheissenhausen. Kirjaimellisesti.
Does the man who journeys up the river arrive at his destination as quickly as the man who travels down it? The first goes against Nature and the second drifts with it.

Ruuhkis

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2158 : 05.12.2010, 13:56:34 »
Ja silloin kun en jaksa puhua, on tosi kiva siellä kokkailla painostavan ilmapiirin vallitessa.

Itselläni oli kerran tilanne jossa varsin rankahkon työpäivän päätteeksi muutenkin kyr** ohtassa olleena päätin laittaa murkinaa silloisessa yhteiskeittössämme.

Se oli vallattu uskonnollishenkiseen palaveriin.

Puoli tuntia sain purtua hammasta mutta kysymys haluaisitko liittyä keskusteluun ja toteamus kyllä kaikkien on hyvä uskoa johonkin laukaisi varsin negatiivissävyisen mielipiteen ilmaisun taholtani.

No keittiö oli sen jälkeen mun. ;D

Malvarrosa

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2159 : 05.12.2010, 18:44:39 »
Kyllä tympii!  >:(

Pari viikkoo sitten tulin takaisin reissulta, kylmään ja tylsään Suomen talveen,

jo nyt matkakuume ja seuraavaan reissuun on niiin pitkä aika... :'(