Thaimaan viisumi FAQ

(Luettu 152905 kertaa)

Pete100

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Thaimaan viisumi FAQ
« Vastaus #20 : 07.09.2013, 12:38:54 »
Olen löhdössä thaimaahan vähän reilu 5kk ajaksi. Haen viisumia helsingin lähetystöstä postitse johon sitten haen thaimaassa imigrationista kuukauden jatkon ja minulla on finnairin menopaluu lippu. Lipussa paluu päivä on siis reilu 5kk  maahansaapumisesta.
Ei kai tuota ongelmaa että näkevät tuon kun kuitenkin mukaan pistän lentolipun pois thaimaasta malesiaan joka on 89vrk päästä thaimaaseen saapumisesta?
Malesiasta haen sitten 3kk thaimaan viisumin ja siihen minulla on näyttää että olen 3kk sisällä poistumassa finnairin lennolla thaimaasta.
Mitähän veikkaatte tuottaako ongelmia sekään että passistani näkee että olen ollut thaimaassa jo tänä vuonna 4kk. Olen ollut enemmänkin mutta onneksi uudessa passissa näkyy vain tuo 4kk.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #21 : 07.09.2013, 21:16:09 »
Mitähän veikkaatte tuottaako ongelmia sekään että passistani näkee että olen ollut thaimaassa jo tänä vuonna 4kk. Olen ollut enemmänkin mutta onneksi uudessa passissa näkyy vain tuo 4kk.

Thaimaassa ei ole samanlaisia määräyksiä kuten Intiassa siitä, kauanko pitää olla poissa maasta kahden maahantulon välillä. Eli ei tuota ongelmia.
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Jepulis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissausta ja ruokaa: juttuja matkustelusta, ruoasta ja eri matkakohteista.
« Vastaus #22 : 07.09.2013, 21:29:09 »
Malesiasta haen sitten 3kk thaimaan viisumin ja siihen minulla on näyttää että olen 3kk sisällä poistumassa finnairin lennolla thaimaasta.

Mutta jos Suomessa alunperin hakisit viisumia kahdella maahantulolla (se 60 euron viisumi), niin sinä varmaankin välttyisit siltä, että tarvitsisi enää Malesiassa hakea uutta Thaimaan viisumia? Olen tästä viestiketjusta käsittänyt, että kahden maahantulon viisumilla alkaa Thaimaahan takaisin tullessa (kun on ensin lentämällä käynyt jossain viimeistään just ennen kuin 90 pv täyttyy) uudelleen juosta 60+30 pv. Pitääkö tämä paikkaansa? Minullakin on tämä edessä ensi kevään aikana, kun menen 6 kuukaudeksi Thaimaahan.
http://reissaustajaruokaa.wordpress.com/
Matkakohdetietoa, reppureissuelämää ja vegaaniruokaa.

Pete100

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 08.09.2013, 05:29:17 »

Mutta jos Suomessa alunperin hakisit viisumia kahdella maahantulolla (se 60 euron viisumi), niin sinä varmaankin välttyisit siltä, että tarvitsisi enää Malesiassa hakea uutta Thaimaan viisumia? Olen tästä viestiketjusta käsittänyt, että kahden maahantulon viisumilla alkaa Thaimaahan takaisin tullessa (kun on ensin lentämällä käynyt jossain viimeistään just ennen kuin 90 pv täyttyy) uudelleen juosta 60+30 pv. Pitääkö tämä paikkaansa? Minullakin on tämä edessä ensi kevään aikana, kun menen 6 kuukaudeksi Thaimaahan.

Olen ajatellut ettei ole helsingistä toivoakaan saada kahdella maahantulolla viisumia koska tosiaan olen jo tämän vuoden puolella ollut maassa 4kk mutta niin voihan sitä yrittää. Kun tod.näk eivät sitä myönnä niin kaippa edes yhdellä entryllä sitten myöntävät.
Voisihan tuosta tietty soittaakkin lähetystöön huomenna.

Tuohon itsekkin haluaisin varmistusta (tosin kaippa sen tiedon lähetystöstäkin saa) että useamman entryn viisumissakin voi jokaisen maahantulon jälkeen hakea imigrationista kuukauden jatkoa?
Löysin ohjeista että ainakin ensimmäiseen maahantuloon voi hakea kuukauden jatkon kuten on voinut yhden entryn viisumilla aina tehdä.
« Viimeksi muokattu: 08.09.2013, 06:28:39 kirjoittanut Pete100 »

Jaytan

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #24 : 14.10.2013, 12:29:52 »
Oisko kellään kokemusta Thaimaan viisumin hankkimisesta Kambodzasta? Pitääkö mennä  Phnom Penhiin asti?

Kysymys siirretty uuteen viisumiketjuun. - jk
« Viimeksi muokattu: 14.10.2013, 16:18:23 kirjoittanut jk »

dudekki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #25 : 29.10.2013, 14:07:39 »

Olen ajatellut ettei ole helsingistä toivoakaan saada kahdella maahantulolla viisumia koska tosiaan olen jo tämän vuoden puolella ollut maassa 4kk mutta niin voihan sitä yrittää. Kun tod.näk eivät sitä myönnä niin kaippa edes yhdellä entryllä sitten myöntävät.
Voisihan tuosta tietty soittaakkin lähetystöön huomenna.

Tuohon itsekkin haluaisin varmistusta (tosin kaippa sen tiedon lähetystöstäkin saa) että useamman entryn viisumissakin voi jokaisen maahantulon jälkeen hakea imigrationista kuukauden jatkoa?
Löysin ohjeista että ainakin ensimmäiseen maahantuloon voi hakea kuukauden jatkon kuten on voinut yhden entryn viisumilla aina tehdä.

Onko tähän saatu nyt jotain virallista selvyyttä? Eli voiko multiple entry -viisumilla olla "vaivatta", esim mainitut 6kk (kaksi kertaa 2kk+1kk jatko), kunhan käy siinä ensimmäisen 90pv aikana reissussa muualla?

TatuS

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 30.10.2013, 04:27:57 »
Jokainen entry turistiviisumilla on 60paivaa ja siihen  voi hakea 30pv jatkoa immigrationista (1900thb).
Se ja sama onko se 1, 2 vai 3 entryn viisumi.
« Viimeksi muokattu: 30.10.2013, 04:30:59 kirjoittanut TatuS »

Pete100

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 01.11.2013, 12:56:47 »
Hyvä jos noin on. Itse kuulin että viisumi on vain 90vrk voimassa kun maahan astuu vaikka olisi useampi entry. Eli siis entryt pitäisi käyttää tuon 90vrk sisällä kun viisumi muuten vanhentuu.

asia4ever

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 01.11.2013, 15:14:51 »
Hyvä jos noin on. Itse kuulin että viisumi on vain 90vrk voimassa kun maahan astuu vaikka olisi useampi entry. Eli siis entryt pitäisi käyttää tuon 90vrk sisällä kun viisumi muuten vanhentuu.

Noi yksityiskohdat on paras tarkistaa suoraan suurlahetystosta (siita lahetystosta josta aikoo viisumia hakea, oletan nyt etta Helsingista)

http://www.thaiembassy.org/helsinki/fi/services/1937/26869-Turistiviisumi.html

dudekki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #29 : 06.11.2013, 15:26:17 »
Kysytäänpä näin päin, vaihtelun vuoksi:

Haluan olla Thaimaassa 4kk, tammikuusta toukokuuhun. Ajatus on, että reissailen muuallakin aasiassa, todennäköisesti helmi-maaliskuussa, mutta tulen lopuksi takaisin Thaimaahan, josta paluulento Suomeen (koska aluenperin otettu menopaluulennot tammi-touko).

Mitä kannattaa tehdä viisumimielessä:
- Ainakin viisumihakemusta varten tarvitsen näyttää maastapoistumislennon viim. maaliskuun aikana (viim. 90pv saapumisesta)
- Immigration officesta saan jatkon normiviisumilleni 30pv, eli yhteensä oleskelua "ekalla viisumilla " 60+30pv.
- Kannattaako ottaa multiple entry viisumi? Hyödyt/haitat?
- Jos lähden muihin maihin helmi-maaliskuussa ja palaan muutaman viikon kuluttua takaisin, niin saanko uudet 60pv oleskelua
jnejne..

En ymmärrä miten yksinkertaisista asioista on tehty näin hankalia...

TatuS

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 07.11.2013, 05:55:51 »
Yhden entryn viisumi(60+30) on kaytetty se ekan maahantulon jalkeen ja siita eteenpain ilman viisumia saat sen 30 lentaen ja 14-15pv maarajalta.

Jos tuos 90 paivan jalkeen kayt muussa maassa lentaen ja tulet takaisin alle kuukaudeksi, niin et tarvitse kahta entrya.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #31 : 07.11.2013, 18:42:29 »
ja siita eteenpain ilman viisumia saat sen 30 lentaen ja 14-15pv maarajalta.

Täsmentäisin jotta ei tulisi termeistä epäselvyyttä:
"ja siita eteenpain ilman viisumia saat oleskeluoikeuden (EI viisumin) 30 lentaen ja 14-15pv maarajalta".
Termi on "Tourist Visa Exemption".

Näin sanotaan lähetystön sivuilla: -- passport holders --- are not required to obtain a visa when entering Thailand for tourism purposes and will be permitted to stay in the Kingdom for a period of not exceeding 30 days on each visit.
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Pullamarsu

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 13.11.2013, 15:43:44 »
Nyt tulee vähän hassu kysymys noihin viisumihakemuksen liitteisiin liittyen. Tuolla lähetystön sivuillahan lukee, että hakemukseen liitettävät passikuvat eivät saa olla yli 6 kk vanhoja. Mietin vain, että minulla on kyllä tallessa pari oikein hyvää passikuvaa (värillistä) ja en ole siitä ajasta muuttunut yhtään, niin eivätkö nuo voisi kelvata siihen hakemukseen? Ei kai sitä mistään voi tarkastaa että kuinka vanhoja ne kuvat on? :D

Pullamarsu

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 19.11.2013, 09:38:34 »
Sori tuplat, mutta vastausta tartteisin ni pitänee nostaa tätä ketjua vähän ylös.

Lisäksi mietin tuon viisumin hakemisen kanssa sitä, että voiko sen hakemuksen laittaa menemään aikaisemmin kuin 3 viikkoa ennen reissua? Joo, olen kyllä varmaan vähän hätähousu, mutta melkein hirvittää että jos joku meneekin pieleen ja joudun tekemään hakemuksen uudestaan, niin siihen tuhlaantuu sitten aikaa. Toki katselen kaikki liitteet siihen valmiiksi, mutta sitä kun ensikertalaisena tällaisia tekee niin huolehtii ehkä liikaakin.

dilledong

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #34 : 19.11.2013, 14:50:27 »
Nyt tulee vähän hassu kysymys noihin viisumihakemuksen liitteisiin liittyen. Tuolla lähetystön sivuillahan lukee, että hakemukseen liitettävät passikuvat eivät saa olla yli 6 kk vanhoja. Mietin vain, että minulla on kyllä tallessa pari oikein hyvää passikuvaa (värillistä) ja en ole siitä ajasta muuttunut yhtään, niin eivätkö nuo voisi kelvata siihen hakemukseen? Ei kai sitä mistään voi tarkastaa että kuinka vanhoja ne kuvat on? :D
Kelpaa kyllä, jos kuvat sinulta näyttävät

Sori tuplat, mutta vastausta tartteisin ni pitänee nostaa tätä ketjua vähän ylös.

Lisäksi mietin tuon viisumin hakemisen kanssa sitä, että voiko sen hakemuksen laittaa menemään aikaisemmin kuin 3 viikkoa ennen reissua? Joo, olen kyllä varmaan vähän hätähousu, mutta melkein hirvittää että jos joku meneekin pieleen ja joudun tekemään hakemuksen uudestaan, niin siihen tuhlaantuu sitten aikaa. Toki katselen kaikki liitteet siihen valmiiksi, mutta sitä kun ensikertalaisena tällaisia tekee niin huolehtii ehkä liikaakin.
Jos haet paikan päällä niin työntekijä tarkistaa, että kaikki liitteet on mukana.
Työntekijä myös käy hakemuksen läpi ja tarkastaa, että kaikki suurinpiirtein oikein.
Eli stressii, et voi epäonnistua  :)

Jepulis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 20.11.2013, 19:46:23 »
[Mutta jos Suomessa alunperin hakisit viisumia kahdella maahantulolla (se 60 euron viisumi), niin sinä varmaankin välttyisit siltä, että tarvitsisi enää Malesiassa hakea uutta Thaimaan viisumia? Olen tästä viestiketjusta käsittänyt, että kahden maahantulon viisumilla alkaa Thaimaahan takaisin tullessa (kun on ensin lentämällä käynyt jossain viimeistään just ennen kuin 90 pv täyttyy) uudelleen juosta 60+30 pv. Pitääkö tämä paikkaansa?

Lainaan tässä omaa tälle sivulle laittamaani tekstiä, kun tänään selvisi suurlähetystössä, että homma ei mene noin. Sieltä saa vain turistiviisumin, joka on voimassa 60 pv ja paikan päällä Immigrationista voi hakea vielä 30 pv oleskeluaikaa lisää. Kahden tai kolmen maahantulon viisumi kannattaa hankkia vain, jos aikoo noiden 90 pv:n aikana poistua maasta ja palata sinä aikana takaisin. Kahden tai kolmen maahantulon viisumilla ei ala juosta uudestaan 60 pv kun palaa takaisin maahan, vaan pitää hakea uutta viisumia tai oleskella oleskeluoikeuksilla.

Viisumihakemuksen lisäksi tiskillä piti antaa:
- 2 värivalokuvaa (minun kuva eivät ihan täyttäneet 4,5 cm korkeutta, saa nähdä diskaavatko tämän takia, ja kuvat olivat pari vuotta vanhoja, mutta sitähän ei huomaa mistään)
- passi ja värikopio passin tietosivusta
- lentolipputietoni Thaimaahan (meno joulukuussa ja paluu kesäkuussa) ja lentolipputietoni siitä, kun noin 90 pv:n päästä maaliskuussa lennän Vietnamiin kahdeksi viikoksi
- pankista hakemani tosite tilini saldosta, lapussa oli näyttävä nimeni, joten automaatista otettu kuitti ei käynyt (voi myös verkkopankista tulostaa tiliotteen)
- 30 euroa käteistä

Kun palaan maaliskuussa Vietnamista Thaimaahan, saattaa olla että loppuajan kesäkuulle asti hoidan käymällä rajan toisella puolella joko lentäen, jolloin saan taas aina 30 pv oleskeluaikaa tai maateitse, jolloin aikaa tulee vain pari viikkoa.

Ja se ei haitannut 60 pv:n viisumia hankkiessa, että paluulippuni Bangkokista Suomeen oli 6 kk päähän, kun minulla oli näyttää tieto siitä, että minulla on lento Vietnamiin 90 pv sisällä Thaimaahan saapumisesta.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2013, 09:57:54 kirjoittanut Jepulis »

Cochina

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 26.11.2013, 12:47:12 »
Muistelin, että tähän ketjuun oli joku linkannut sivun, josta sai tulostettua validin maastapoistumisdokumentin ilman maksamista, mutta enää ei satu silmään. Mistähän mahtaa löytää tieni tälle/samanlaiselle sivulle?

majjui

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #37 : 26.11.2013, 13:21:21 »
Näitä viisumijuttuja edes takas selanneena en ole viisastunut kyllä yhtään, en tiedä että onko luetunymmärtämisessä vikaa vai missä..  :D Kysymys kuuluukin: Lennetään Hki-Bkk, josta on tarkoitus siirtyä Laosiin heti parin päivän sisään. Paluulento Suomeen on Bangkokista reilun viiden viikon päästä tulopäivästä, mutta emme aio olla Thaimaan puolella kuin joitain päiviä, siis tullessa ja palatessa yhteensä, eli emme sen puolesta tarvitsisi Thaimaan viisumia. Tartteis kuitenkin jollain todistaa, että ollaan poistumassa maasta Laosiin hetimmiten. Löysin nettisivun, josta voi ostaa bussiliput Laosiin, Pakseen ( http://www.thaiticketmajor.com/index_eng.php ) . Ongelma on, että nämä eivät toimita lippuja etukäteen postissa, vaan sähköpostiin saa tilausvahvistuksen, jolla voi noutaa liput bussiasemalta ennen lähtöä. Tietäisköhän joku että käykö tämmöinen todistamaan maasta poistumisen?

lyllyxxx

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 26.11.2013, 17:26:25 »
Ollaan Saigonista lentämässä Thaikkuihin ja hommataan 60pv viisumi. Onko kenelläkään kokemusta Saigonissa viisumin hankinnasta? Mistä nopeiten saa ja tartteeko sillon tulosteita pankkitiedoista yms.?

Jepulis

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 26.11.2013, 21:58:53 »
Tartteis kuitenkin jollain todistaa, että ollaan poistumassa maasta Laosiin hetimmiten. Löysin nettisivun, josta voi ostaa bussiliput Laosiin, Pakseen ( http://www.thaiticketmajor.com/index_eng.php ) . Ongelma on, että nämä eivät toimita lippuja etukäteen postissa, vaan sähköpostiin saa tilausvahvistuksen, jolla voi noutaa liput bussiasemalta ennen lähtöä. Tietäisköhän joku että käykö tämmöinen todistamaan maasta poistumisen?

Virallisesti vaikuttaisi olevan niin, että ei käy, vaan pitäisi olla todisteeksi lentolippu (joka ei ole "open ticket"). Näin sanotaan yleisillä Thaimaan suurlähetystösivuilla http://www.thaiembassy.com/thailand/changes-visa-exempt.php
"Travelling overland out of Thailand by train, bus, etc to Cambodia, Laos, Malaysia (including en route to Singapore), Myanmar, etc is not accepted as proof of exiting Thailand."

Tämä näyttää olevan tiukka virallinen kanta. Varmaan on tapauksia, joilta Bangkokin lentokentälle saapuessa ei kysytä mitään paluulipuista. Ehkä vinkkejä ongelmaanne löytyy tämän bloggauksen kommenteissa: http://reissaustajaruokaa.wordpress.com/2013/09/08/miten-irtiottosuunnitelmani-etenevat/

Ollaan Saigonista lentämässä Thaikkuihin ja hommataan 60pv viisumi. Onko kenelläkään kokemusta Saigonissa viisumin hankinnasta? Mistä nopeiten saa ja tartteeko sillon tulosteita pankkitiedoista yms.?

Saigonin eli Ho Chi Minh Cityn konsulaattisivuilla http://www.thaiembassy.org/hochiminh/en/services/33685-Tourist-Visa.html
sanotaan, että joidenkin maiden kansalaisten on haettava Thaimaan turistiviisumia oman maansa konsulaatista/suurlähetystöstä ja että sen saa selville lähimmästä suurlähetystöstä. Kannattaa siis kysyä Helsingissä olevasta lähetystöstä, että voitteko Suomen kansalaisina hakea Thaimaan turistiviisumia Ho Chi Minhistä.

Tuolla samalla sivulla lukee, että tarvitsette todisteen siitä, että on tarpeeksi rahaa. Jos ette Vietnamissa saa tulostettua, niin ehkä vain raahaatte 20.000 bahtia per nuppi mukananne? Tuolla sivulla ei lukenut mitään, että miten vanha tosite saisi olla. Suomen lähetystöstä hakiessa tosite ei saanut olla kuukautta vanhempi. Ehkä suomenkielinen tiliote verkkopankista on ok tai sitten ei, saakohan sieltä tulostettua englanniksi?
« Viimeksi muokattu: 26.11.2013, 22:40:54 kirjoittanut Jepulis »