Thaimaan viisumi FAQ

(Luettu 175481 kertaa)

Cochina

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Thaimaan viisumi FAQ
« Vastaus #40 : 27.11.2013, 12:19:51 »
Kappas vaan, hyvä tieto toi, että bussilippu ei ole välttämättä pätevä dokumentti. Toistan tässä itteäni, mutta muistelisin, että joku oli linkittänyt tähän threadiin linkin sivulle, josta sai ostettua lentolippuja ja tulostettua käyvän lippuvarauksen, ilman, että vielä on maksanut ko. lentoa. (Käyvällä meinaan siis Thaimaan rajalla kelpaavaa). Taidettiin mainostaa kolmen päivän maksuaikaa. Selitys ei ole ehkä paras mahdollinen, mutta jos joku sattuisi tietämään mitä sivua tarkoitan.

Tossa vanhassa Thaimaan viisumi - ketjussa moni näemmä päässyt Thaimaa-Cambodia bussilippuakin vilauttamalla ja junalippu Thai-Malesia kelvannut myös.
« Viimeksi muokattu: 27.11.2013, 12:43:37 kirjoittanut Cochina »

samae

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #41 : 28.11.2013, 12:56:40 »
Tartteis kuitenkin jollain todistaa, että ollaan poistumassa maasta Laosiin hetimmiten. Löysin nettisivun, josta voi ostaa bussiliput Laosiin, Pakseen ( http://www.thaiticketmajor.com/index_eng.php ) . Ongelma on, että nämä eivät toimita lippuja etukäteen postissa, vaan sähköpostiin saa tilausvahvistuksen, jolla voi noutaa liput bussiasemalta ennen lähtöä. Tietäisköhän joku että käykö tämmöinen todistamaan maasta poistumisen?

Virallisesti vaikuttaisi olevan niin, että ei käy, vaan pitäisi olla todisteeksi lentolippu (joka ei ole "open ticket"). Näin sanotaan yleisillä Thaimaan suurlähetystösivuilla http://www.thaiembassy.com/thailand/changes-visa-exempt.php
"Travelling overland out of Thailand by train, bus, etc to Cambodia, Laos, Malaysia (including en route to Singapore), Myanmar, etc is not accepted as proof of exiting Thailand."

Tämä näyttää olevan tiukka virallinen kanta. Varmaan on tapauksia, joilta Bangkokin lentokentälle saapuessa ei kysytä mitään paluulipuista.

No jopas. Viime yona lennettiin Kalkutasta tanne Bangkokiin eika kukaan kysynyt minkaan lipun peraan. Leimat passiin ja pois silmista. Thaiticketmajorista ostettu BKK-Siem Reap lippu oli kylla taskussa, mutta hukkaan meni ne 900 bahtia.

tijuana

• Reissaaja
  • I dont like reggae, I love It!
    • Profiili
« Vastaus #42 : 01.12.2013, 15:57:14 »
mulla ois tällanen kimurantti juttu kun olen lähdössä thaimaseen ja aion olla siellä 33 vuorokautta, meno-paluu lento on helsinki-bangkok-helsinki. juttuhan on nyt niin että koska mun oleskelu ylittää ton 30 vrk. enkä ole hakenut viisumia KOSKA tämä postin mahdollisesti tuleva maanlaajuinen lakko saattaa viivästyttää mun passin takaisin lähetystä niin paljon etten kerkeä saada sitä ennen reissua, olen siis lähdössä 21.12 (bangkokissa 23.12) ja palaan 23.1. minunhan täytyy nyt siis ostaa lentolippu maasta ulos tuolle välille että poistun maasta (en siis oikeasti matkusta pois) MUTTA ongelma on nyt se, että uskallanko ottaa riskin ja maksaa sitten lähtiessä kentällä over stay pisteeseen 3x500bht? kuinka yleinen käytäntö tuo on? tiedän että itsestähän se on kiinni otanko riskin mutta haluaisin vain tosiaan tietää että miten porukka asiaan suhtautuu? tiedän myöskin sen, että jos minun oleskelulupa tai viisumi ei ole voimassa ja joudun viranomaisten "kynsiin" niin voi käydä heikosti. ajattelin myös että voisin tehdä visaruniin burmaan ja tällä saada itselle 15vrk leiman passiin lähtöä varten niin ei tarvitse kuumotella kentällä. ihmiset, miten toimisitte?? :) onko kentällä over stay pisteellä sama onko viisumi vai oleskelulupa ylittynyt? saako siitä jonkin leiman et ylitetyt päivät on maksettu?

Kundalini

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #43 : 01.12.2013, 16:18:19 »
Heissan! Nyt olisi kysymys, olen lähdössä reissuun vuodenvaihteessa. Paluulippu on 2.5 takaisin suomeen. Haen viisumia huomenna suoraan suomen thaimaan suurlähetystöstä. Buukkasin liput suoraan 5 kuukaudeksi ja nyt tarvitsen yhden poistumisen maasta esittää viisumia hakiessani , joten riittääkö että buukkaan nyt yhden lipun pois maasta matkan aikana esim. 20.3 singaporeen? Jos buukkaan lipun singaporeen viikonlopun yli niin että palaan takaisin thaimaahan onko tämä ok? Onko ollut ongelmia saada viisumia jos kuitenkin poistulo koko maasta suomeen tapahtuu vasta 2.5 ? Soitin selvittääkseni asiaa , mutta vastaus oli että riittää poismeno lippu alle 90 päivän sisällä, kuitenkaan puhetta ei ollut että jos palaan saman tien takaisin reissultani 20.3 thaimaahan.
Kysymys 2, kun palaan singaporesta tuolloin 23.3 millaisen leiman saan passiini, onko se 15/30 päivää ?

Cochina

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 05.12.2013, 05:17:40 »
Kappas vaan, hyvä tieto toi, että bussilippu ei ole välttämättä pätevä dokumentti. Toistan tässä itteäni, mutta muistelisin, että joku oli linkittänyt tähän threadiin linkin sivulle, josta sai ostettua lentolippuja ja tulostettua käyvän lippuvarauksen, ilman, että vielä on maksanut ko. lentoa. (Käyvällä meinaan siis Thaimaan rajalla kelpaavaa). Taidettiin mainostaa kolmen päivän maksuaikaa. Selitys ei ole ehkä paras mahdollinen, mutta jos joku sattuisi tietämään mitä sivua tarkoitan.

Tossa vanhassa Thaimaan viisumi - ketjussa moni näemmä päässyt Thaimaa-Cambodia bussilippuakin vilauttamalla ja junalippu Thai-Malesia kelvannut myös.

Itse itselleni vastaten. Ainoa paikka missa kysyttiin maastapoistumisdokumenttia oli Suomessa. Olin ostanut bussilipun Bangkok - Pakse ja se kelpasi.

jmieli

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #45 : 06.12.2013, 09:27:29 »
Terve!

Kysytaas taaltaki viela. Saavuin siis maahan 24.11,  ja minulla EI ole turistiviisumia tai mitaan muutakaan viisumia. Vain ja ainoastaan leima passissa, etta saan oleskella sen 30 paivaa. Elikka viimeinen paivani on 24.12.

Kysymys kuuluukiin, mika olisi helpoin tapa jatkaa reissaamista viela Thaimaassa tuon 24.12 paivan jalkeenkin? Olisi mukava viettaa joulu ja uusivuosi tutuissa ympyroissa. Onko ratkaisu kayda mutka Laosissa, anomassa viisumia? Kayda vain mutka rajalla, ja yrittaa saada 15 extra-paivaa? Vai miten?

Toinen hieman tyhma kysymys on, etta jos oletetaan 30 paivani olevan taysi mutta haluan silti lentaa Suomeen Laosista, esim Bangkokin kautta niin lasketaanko tata koneenvaihtoa Bangkokissa yhdeksi oleskelupaivaksi maassa?

Kiitan.

Milma

• Moderaattori
  • Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #46 : 06.12.2013, 09:50:07 »

Kysytaas taaltaki viela. Saavuin siis maahan 24.11,  ja minulla EI ole turistiviisumia tai mitaan muutakaan viisumia. Vain ja ainoastaan leima passissa, etta saan oleskella sen 30 paivaa. Elikka viimeinen paivani on 24.12.

Viimeinen päivä tässä tapauksessa taitanee olla 23.12. Se on 30 päivää, ei kuukausi.

Thaimaassa ollessa pystyy kikkailemaan oleskeluaikaa käymällä toisessa maassa. Se ei ole ongelma. Mutta päästäksesi koneeseen Suomessa, tarvitset lipun ulos maasta 30 päivän sisällä saapumisesta. Muuten voi matka tyssätä siihen.

Mutta vaikka lukemalla tämä ketju ajatuksella läpi, niin tämänkin asian luulisi aukeavan.

Pullamarsu

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 11.12.2013, 12:31:56 »
Siirsin kysymyksen toiseen aiheeseen.

Alkaa jo vähän jännittää, onneksi tässä on viisi viikkoa vielä lähtöön. Hakemus olisi tosin kiva saada ajoillaan menemään kun postin kautta joudun tekemään, ettei sitten liian myöhäiseksi mene.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2013, 09:54:46 kirjoittanut Pullamarsu »

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #48 : 11.12.2013, 16:04:50 »
Hei!  Eikös sitä kaverilta lainata 500 egee hetkeksi ? Kun on tulostanut tiliotteen, palauttaa rahat

Pullamarsu

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #49 : 12.12.2013, 07:41:04 »
Hei!  Eikös sitä kaverilta lainata 500 egee hetkeksi ? Kun on tulostanut tiliotteen, palauttaa rahat

Meinasin, että siirtäisin säästötililtä juurikin sen verran rahaa tuonne käyttötilille hetkeksi, että se yli 500 € näkyisi tuolla. Päänvaivaa aiheutti lähinnä se, että missä kohdassa se siellä näkyy. Suurin osa noistahan on vain niitä kortilla maksettuja ostoksia, mutta hämmensi ne loppusaldot ja se alussa lukeva saldo (vai olikohan se se) ja liikaa lukuja muutenkin. :D

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #50 : 12.12.2013, 18:27:06 »
^Ei millään pahalla, mutta tämä keskustelu koskee THAIMAAN VIISUMIA eikä sitä, miten hyvin tai huonosti joku ymmärtää pankin tiliotettaan. Voitaisiinko tällaiset sivurönsykeskustelut unohtaa ja pitää tämä FAQ mahdollisimman asiapitoisena ja tiiviinä, kiitos.

Mitä enemmän täällä on tällaista höhää, sitä vähemmän ihmiset vaivautuvat lukemaan jo kirjoitettua ja sitä enemmän täällä esitetään tyhmiä kysymyksiä, joihin olisi ollut vastaus edellisellä sivulla (esim. viisumivapaan oleskeluoikeuden kesto on 30 päivää, ei kuukausi).
« Viimeksi muokattu: 12.12.2013, 19:18:38 kirjoittanut Lianna »
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #51 : 12.12.2013, 21:15:47 »
Kun hankin Thaimaan viisumia, kyllä minun piti näyttää Thaimaan suurlähetystössä tiliote, että minulla on tuo silloinen 400 euroa tilillä, joten se mielestäni liittyy olennaisesti Thaimaan viisumiin. Mutta empä uskonut, että tässä näin kävi. LOPPU

Pullamarsu

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : 13.12.2013, 09:53:54 »
Siksi minä sitä tilioteasiaa täällä kysyinkin, kun se nimenomaan tähän viisumin hakemiseen liittyy. Olen monta kertaa kyllä selannut läpi kaikki tarvittavat liitteet mitä hakemukseen tarvitaan, mutta ensimmäistä kertaa kun tätä tekee niin kysymyksiä herää. Mutta siirränpä sitten kysymykseni tuonne tyhmiin kysymyksiin, kun tämä sellainen ilmeisesti on.

Passikuvan kiinnittämisestä hakemukseen tuli vielä mieleen porsaanreikä kun katsoin hakemusta. Siinähän sanotaan, että ne kuvat pitäisi kiinnittää siihen paperiin, mutta ei kai kahta tarrakuvaa siihen pysty laittamaan? Passaako jos ne kuvat siis vain ovat kirjeessä mukana niin riittääkö se?

Kuukausi lähtöön ja ärsyttää kyllä kun täytyy postitse tuo viisumihakemus lähettää. Tuolla sivuilla kun lukee vielä, että käsittelyaika on silloin kaksi viikkoa, niin toivottavasti hakemus menee kerralla läpi. Muuten voi tulla kiire. :/

Pullamarsu

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #53 : 13.12.2013, 10:42:17 »
Viisumihakemuksen lisäksi tiskillä piti antaa:
- 2 värivalokuvaa (minun kuva eivät ihan täyttäneet 4,5 cm korkeutta, saa nähdä diskaavatko tämän takia, ja kuvat olivat pari vuotta vanhoja, mutta sitähän ei huomaa mistään)

Tämän kohdalla mietin sitä, että haittaako jos kuvat ovat tuota vähän isompia? Muistelin, että ajokorttia varten otattamani kuvat olisivat olleet liian pieniä, mutta noiden mitat olivatkin 4 cm leveys ja 5 cm korkeus.

Jepulis

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissausta ja ruokaa: juttuja matkustelusta, ruoasta ja eri matkakohteista.
« Vastaus #54 : 15.12.2013, 19:28:30 »
olen lähdössä reissuun vuodenvaihteessa. Paluulippu on 2.5 takaisin suomeen. Haen viisumia huomenna suoraan suomen thaimaan suurlähetystöstä. Buukkasin liput suoraan 5 kuukaudeksi ja nyt tarvitsen yhden poistumisen maasta esittää viisumia hakiessani , joten riittääkö että buukkaan nyt yhden lipun pois maasta matkan aikana esim. 20.3 singaporeen? Jos buukkaan lipun singaporeen viikonlopun yli niin että palaan takaisin thaimaahan onko tämä ok? Onko ollut ongelmia saada viisumia jos kuitenkin poistulo koko maasta suomeen tapahtuu vasta 2.5 ? Soitin selvittääkseni asiaa , mutta vastaus oli että riittää poismeno lippu alle 90 päivän sisällä, kuitenkaan puhetta ei ollut että jos palaan saman tien takaisin reissultani 20.3 thaimaahan.
Kysymys 2, kun palaan singaporesta tuolloin 23.3 millaisen leiman saan passiini, onko se 15/30 päivää ?

Minun tapauksessani riitti, että oli näyttää lentolippu pois Thaimaasta 90 päivän sisällä sinne saapumisesta. Sillä ei viisumin saannissa ollut näköjään väliä, että tuon ulkomailla lentäen piipahduksen jälkeenkin oleskelen vielä kolmisen kuukautta. Eli eivät kysyneet miten aion hoitaa viisumiasiani tuon loppuajan suhteen.

Passikuvan kiinnittämisestä hakemukseen tuli vielä mieleen porsaanreikä kun katsoin hakemusta. Siinähän sanotaan, että ne kuvat pitäisi kiinnittää siihen paperiin, mutta ei kai kahta tarrakuvaa siihen pysty laittamaan? Passaako jos ne kuvat siis vain ovat kirjeessä mukana niin riittääkö se?

Minä laittaisin klemmarilla hakemuspaperiin ne kiinni. Kun vein viisumihakemukseni itse lähetystöön, olivat kuvat minulla ihan irrallaan kun annoin ne tiskin takana olevalle.

Ja siitä tiliotteesta: jos tilille vain hetkeksi siirtää tarvittavan rahasumman ja tämä vaivaa tiliotteen suhteen, niin tiliotteen sijaan voi pankista käydä hakemassa paperin, johon pyydät nimesi ja tiedon siitä summasta mikä tililläsi on rahaa sinä päivänä. Tällaisen minä hain (ei ollut tulostinta tulostella verkkopankista itse mitään tiliotetta, niin pankista pyysin tuollaisen tiliotetulosteen sijaan).

Tämän kohdalla mietin sitä, että haittaako jos kuvat ovat tuota vähän isompia? Muistelin, että ajokorttia varten otattamani kuvat olisivat olleet liian pieniä, mutta noiden mitat olivatkin 4 cm leveys ja 5 cm korkeus.

En tiedä, mutta kannattaisiko ihan hieman leikata kuvia etteivät ole silmiinpistävästi vaadittua isompia.
http://reissaustajaruokaa.wordpress.com/
Matkakohdetietoa, reppureissuelämää ja vegaaniruokaa.

dudekki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #55 : 15.12.2013, 22:00:46 »
Jos tulee Thaimaahan muusta maasta lentäen ilman viisumia ja aikoo olla maassa max. 30pv leimalla (tourist visa exemption), niin pitääkö maahan saapuessa (tai mennessä tuohon Thaimaahan matkaavaan lentokoneeseen) olla näyttää poistumislippu Thaimaasta tuon 30pv sisällä? Ja  vastauksesta riippumatta, onko käytäntö sama muissa ympäröivissä maissa?

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #56 : 16.12.2013, 08:13:02 »
Pitää olla poistumislippu, et pääse edes koneeseen. Joko viisumi tai lippu.

clubi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #57 : 16.12.2013, 11:33:56 »
naapurimaista on tullut lennettyä kymmeniä kertoja thaikkuihin eikä myöskään maitse ja koskaan ei ole kysytty lippua tosin itsellä ei ole kysytty koskaan edes suomesta lähtiessä..

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #58 : 16.12.2013, 13:21:03 »
Kyllä tiedän tapauksen (Suomessa), jossa hlö joutunut ostaa poistumislipun Thaimaasta, kun yritti menolipulla ja ilman viisumia Bangkokin koneeseen. Lentoyhtiö tekee tässä tapauksessa virheen ja voi saada siitä sakon. Kun haluan jatkossa oleskella Thaimaassa paljon, pidän asiat immigr. kunnossa.

kahvikuppi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #59 : 18.12.2013, 02:12:45 »
Moikka,

Olen hakemassa Bangkokin opiskelijaviisumia ja mieleen tuli muutama kysymys:

1) Mitä tarkoitetaan kohdalla "Kopio lentolipusta" - Tuleeko minun hankkia maasta poistumislippu tuon ensimmaisen 30 päivän jälkeen(opiskelijaviisumi on voimassa ainoastaan ensimmäiset 90 päivää, joten tuleeko tuohon ajankohtaan hankkia jokin lentolippu?) vai onko kyseessä itse lentolippu Bangkokkiin?

2) Viisumipapereihin vaaditaan Bangkokin koulusta saatu englanninkielinen hyväksymiskirje, sekä Visa Reguest document - Mitäköhän tällä jälkimmäisellä tarkoitetaan?

Kiitos vastauksista jos joku sattuisi tietämään!