Thaimaan viisumi FAQ

(Luettu 164101 kertaa)

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Thaimaan viisumi FAQ
« Vastaus #60 : 19.12.2013, 23:32:11 »
Kyllä tiedän tapauksen (Suomessa), jossa hlö joutunut ostaa poistumislipun Thaimaasta, kun yritti menolipulla ja ilman viisumia Bangkokin koneeseen. Lentoyhtiö tekee tässä tapauksessa virheen ja voi saada siitä sakon. Kun haluan jatkossa oleskella Thaimaassa paljon, pidän asiat immigr. kunnossa.
Tämä on juuri tullut Thaiklupin sivulle/ kopioitu sieltä (tiedoksi kaikille)
Yhdellä meistä ei ollut kuin menolippu Thaimaahan ja Malesian lentoyhtiö ei laskenut häntä koneeseen. Aikaa oli vain hetki ostaa lippu pois Thaimaasta. Onneksi kentällä oli wifi, niin lainasin Villelle tietokonetta ja hän ehti kuin ehtikin ostamaan lipun.
(Matkustan juuri MH:lla ensi viikolla Damin Kuala Lumpurin kautta Bangkokiin (mp lippu on)

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #61 : 19.12.2013, 23:33:58 »
Eli lenomatkustaja olen minä ensi viikolla, ei Lasse

_kaisla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #62 : 14.01.2014, 15:47:29 »
.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2014, 20:18:18 kirjoittanut _kaisla »

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #63 : 14.01.2014, 18:08:34 »
Mistä kautta saa varattua juna- tai bussimatkoja pois maasta?

Pallontallaajissa on käyty tästä kaikenlaisia keskusteluja, käytäpä hakua. Tässä ketjussa ei kannata niistä alkaa rupatella, yritetään pitää tämä tiiviinä ja FAQ-otsikon mukaisena.

Lentoja löytää toki Air Asian sivuilta. Entäpä Suomesta käsin haettava turistiviisumi: suurlähetystön sivuilla sanotaa, että pitää toimittaa lentolippu pois maasta, mutta onko tietoa, miten ehdoton se on? eli käykö junamatka?

Jos viisumihakemuksen liitteeksi vaaditaan lentolippu, niin liitteeksi pitää toimittaa lentolippu. Tätä lippupakkoa ei pidä sekoittaa siihen, että lentoyhtiöt saattavat tarkastaa ennen koneeseen nousua onko  ilman viisumia matkustavalla poistumislippu maasta.

Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

pallontallaajat

• Administrator
  • Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #64 : 15.01.2014, 09:02:21 »
Terve _kaisla ja tervetuloa mukaan keskusteluun! Ennen kysymysten lähettämistä kannattaa tosiaan lueskella aikaisempia keskusteluja, sillä yllättävän moniin kysymyksiin löytyy foorumista vastaus. Ellei tietoa sitten löydy tai se ei ole enää ajan tasalla, anna näppäimistön laulaa. Tervetuloa mukaan!

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #65 : 17.01.2014, 05:56:09 »
Lasketaanko oleskeluaika maan kamaralla oleskelluiden päivien mukaan vai lennon alkamispäivästä?
Minun tapauksessa lähden suomesta bangkokkiin 9.3 ja takaisin bangkokista suomeen 8.4. eli tuostahan tulee minun laskujen mukaan 31 päivää mutta päivämäärä kerkeää vaihtua kun lento kestää 22h erinäisten vaihtojen takia joten oleskelua tulee maassa tasan 30pv.

laukkupekka

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : 17.01.2014, 20:31:47 »
Olet siitä hetkestä lähtien maassa kun lentokone laskeutuu....  Eli et ole Thaimaassa vaikka olisit lentämässä Saksassa sinne päin tai vaihtamassa konetta Istanbulissa
« Viimeksi muokattu: 17.01.2014, 20:34:12 kirjoittanut laukkupekka »

iirisf

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #67 : 17.01.2014, 22:33:58 »
Hei!
Osaako joku auttaa tässä pulmassa: helmikuussa oon lähdössä aasiaan reppureissuun ja mulla on lennot (meno ja paluu) bangkokiin. Ymmärtääkseni rajalla saan passiini 30päivän oleskeluluvan. Aion kuitenkin lähteä heti samana päivänä kun bangkokiin saavun vietnamiin ja kiertää siitä sitten muita maita. Yhteensä Thaimaassa vietetty aikani olisi n.10päivää. Reissun pituus siis 10.2.-20.3.2014. Tarvinko siis viisumia Thaimaahan vai lasketaanko 30päivän oleskelulupaan muissa maissa viettämiäni aikoja? :D

Kiitos jos joku osaa vastata!

The Rotta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #68 : 18.01.2014, 10:16:46 »
Hei!
Osaako joku auttaa tässä pulmassa: helmikuussa oon lähdössä aasiaan reppureissuun ja mulla on lennot (meno ja paluu) bangkokiin. Ymmärtääkseni rajalla saan passiini 30päivän oleskeluluvan. Aion kuitenkin lähteä heti samana päivänä kun bangkokiin saavun vietnamiin ja kiertää siitä sitten muita maita. Yhteensä Thaimaassa vietetty aikani olisi n.10päivää. Reissun pituus siis 10.2.-20.3.2014. Tarvinko siis viisumia Thaimaahan vai lasketaanko 30päivän oleskelulupaan muissa maissa viettämiäni aikoja? :D

Vastaus kysymykseesi löytynee kohtuu pienellä vaivalla tästäkin ketjusta jos vähän selaa.

Luonnollisesti muissa maissa vietettyä aikaa ei lasketa oleskeluksi Thaimaassa. Se sinun kannattaa kuitenkin muistaa että jos saavut takaisim Thaimaahan maitse niin saat 15 vrk leiman passiin. Hyvää matkaa.

mm-

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #69 : 18.01.2014, 14:36:53 »
Päivän vanhana tietona ainakin Turkish Airlinesilla kysyttiin lippua pois maasta jos paluu on yli kuukauden päästä eikä viisumia ole, se parinkympin airasian lippu oli siis vähintään koko rahansa arvoinen vaikka sitä ei tule muuten käytettyäkään.

Anfi

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #70 : 18.01.2014, 15:55:23 »
Olet siitä hetkestä lähtien maassa kun lentokone laskeutuu....  Eli et ole Thaimaassa vaikka olisit lentämässä Saksassa sinne päin tai vaihtamassa konetta Istanbulissa
Ok.
Kiitos tästä!

Jöns

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #71 : 21.01.2014, 14:30:53 »
Moi!
Olin Thaimaassa marraskuussa 28 päivää. Nyt menen sinne uudestaan ja olen 15+25 päivää(Käyn Vietnamissa välillä). Päiviä tulee siis yhteensä 68.
Viisumia en ole hankkinut, vaan pelaan niillä maahantuloluvilla, jotka saan lentokentällä saapuessani.

Nyt eräs tuttava väittää, että saan oleskella Thaimaassa vain 60 päivää puolen vuoden aikana ja se määrä ylittyy. Onko tällainenkin 60:n päivän sääntö olemassa ja mitä voin tehdä? En ehdi enää hankkia viisumia.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #72 : 21.01.2014, 15:59:52 »
Nyt eräs tuttava väittää, että saan oleskella Thaimaassa vain 60 päivää puolen vuoden aikana ja se määrä ylittyy. Onko tällainenkin 60:n päivän sääntö olemassa ja mitä voin tehdä? En ehdi enää hankkia viisumia.

Ei ole tällaista sääntöä, voit olla ihan rauhassa. 60 päivää on normaalin turistiviisumin pituus.
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

Too old for this shit

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 09.02.2014, 07:36:28 »
Tapahtuipa eilen(8.2.2014):

Lennettiin Krabilta iltapäivällä Air Asialla Bangkokiin(Don Mueangille).
Siis Thaimaan sisäinen lento.

Perillä kaikki EI THAIMAALAISET ohjattiin passin tarkastukseen,katsottiin passit,tarkastettiin mahdolliset viisumit,departure cardit,pyydettiin matkaliput eteenpäin Thaimaasta viisumin/leiman voimassaolo ajan sisällä,kyseltiin raha varoista,majapaikkaa hiedusteltiin,tavaratkin läpivalaistiin ja osalta pengattiin ihan käsin. Reseptit kysyttiin vähänkn epäilyttävistä lääkkeistä(resepti riitti,e kysytty mitään lääkärinkirjoittamaa "todistusta"...

Muutama pariskunta jäi sinne vielä ilmeisesti "tarkempiin syynäyksiin",muille toivtettiin hyvää matkaa...

Tää on ehkä 14 tai 15 kerta kun olen Thaimaassa ja lukemattomia kertoja lennellyt edes takas maan sisällä ja ulos ja taas sisään. Koskaan en ole moiseen joutunut,ei ole iknä tarvinnut edes sitä "jatko/poistumislippua" esittää...
« Viimeksi muokattu: 11.02.2014, 13:18:57 kirjoittanut Too old for this shit »

Peukaloinen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #74 : 18.02.2014, 09:43:12 »
Hei!

Vastaus kysymykseesi löytynee kohtuu pienellä vaivalla tästäkin ketjusta jos vähän selaa.

Luonnollisesti muissa maissa vietettyä aikaa ei lasketa oleskeluksi Thaimaassa. Se sinun kannattaa kuitenkin muistaa että jos saavut takaisim Thaimaahan maitse niin saat 15 vrk leiman passiin. Hyvää matkaa.

Onko mitään väliä kulkeeko lentsikalla tai maitse niihin muihin maihin. Ite 25.3-20.5. (56pv). Lennot Hel-BKK-Hel. Reissu n. 5pv Bkk, josta kambodzan puolelle ja mutka laosissa. Takas Bkk, jossa ehkä pari pv ja kotiin eli n. 10pv Thaimaassa. Pitäs kait ilman viisumia mennä ilman ongelmia Bangkokin ja Suomen päädyssä?

The Rotta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #75 : 18.02.2014, 14:14:55 »
On sikäli väliä että suomessa kentällä sinulta saatetaan vaatia todiste että poistut Thaimaasta 30 vrk sisällä. Eli itse ostaisin esim air asialta lennon Bangkokista Kambodzaan. Tämä siis sen takia että matkasi ei töksähdä heti helsinki vantaalle.

Peukaloinen

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #76 : 18.02.2014, 15:58:38 »
On sikäli väliä että suomessa kentällä sinulta saatetaan vaatia todiste että poistut Thaimaasta 30 vrk sisällä. Eli itse ostaisin esim air asialta lennon Bangkokista Kambodzaan. Tämä siis sen takia että matkasi ei töksähdä heti helsinki vantaalle.

On tämäki minusta vähän hullunkurista, että muuta vaihtoehtoa ei ole. Tätä lentoa ei ilmeisesti ole kumminkaan pakko käyttää jos ei halua, vaan sillä vain näytetään, että poistuu maasta? Jos sen lennon ottaisi vaikka BKK-Phnom Penh niin tekisi se sitten mieli käyttää, vaikka mielellään en lennä. Halvin minkä nyt olen löytänyt on 1600bahtia(37e) eli kalliimpi ko ite 60pv viisumi yhdellä maahantulossa. Tosin vaivattomampi ostaa lento ja varsinki sillloin pakollinen jos on kiire.   

The Rotta

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #77 : 19.02.2014, 07:28:42 »
Hullunkurista tai ei mutta säännöt on sääntöjä. Mielestäni vaivattomin tapa tässä tapauksessa on ostaa ja myös käyttää se lento Phnom Penhiin koska olet sinne suunnalle menossa.  Jos tuossa nyt palaa parikymppiä enemmän kuin bussilla matkatessa niin ei kait se reissubudjetti voi siitä olla kiinni.  Aika työlästä on juosta sen viisumin takia edes takas noin lyhyen oleskelun takia. Saat kyllä istua busseissa, minivaneissa yms perse puuduksissa ihan riittämiin sitten kun matkaat ympäriinsä Kambodzassa ja Laosissa  ;)
« Viimeksi muokattu: 19.02.2014, 07:37:32 kirjoittanut The Rotta »

keijjo

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #78 : 01.03.2014, 12:40:48 »

Mites, käykö todisteeksi maasta poistumiseen lautta lippu koh lipeltä langkawiin? Luin ketjua taaksepäin mutta lauttalipuista ei ollut mitään keskustelua.

clubi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #79 : 01.03.2014, 17:26:44 »
käy myös lauttalippu.itsellä on käynyt myös viisumeita hakiessa matkasuunnitelman todistaminen eli oli lippu malesiasta eteenpäin.