El Mirador ja muut rauniot

(Luettu 4061 kertaa)

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
El Mirador ja muut rauniot
« : 18.01.2013, 13:49:49 »
El Mirador on mainittu yhdessa ketjussa joskus vuonna 2003, ja silloinkaan kukaan ei ollut siella kaynyt! Paikka on alkanut kiinnostamaan yha enemman ja enemman- vaikka tosin sita neljan/viiden paivan trekkia on kuvailtu sanoilla "helvetillinen" ja "tuskaisa". Onko kukaan siis kaynyt, ja oliko tuskan ja helvetin arvoinen? Menisitko uudelleen? Kaytitko jotain trekkifirmaa, vai vuokrasitko muulin ja oppaan itsenaisesti? Mihin vuodenaikaan kavit?

Muutamia hyvia vinkkeja olen loytanyt/saanut Mayaraunioista, mutta etenkin pienemmista/ei-niin-suosituista paikoista voisi laittaa vinkkeja.
She rides rollercoasters but never screams

trilobiitti

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: El Mirador ja muut rauniot
« Vastaus #1 : 18.01.2013, 14:32:16 »
Ei kokemusta, mutta raportoi ehdottomasti, jos löydät jotain mielenkiintoista tätä koskien & varsinkin, jos päädyt käymään. Tämä on nimittäin vahvasti listalla kunhan Yukatan-Belize-Pohjois-Guatemala -kierros joskus toteutuu.
...and as all travelers I never was longing for arrival...

hanna71

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 14.03.2013, 22:53:29 »
Nyt jostain ilmestyi tammoinen ketju eteeni, toivottavasti tulee viela tieto tarpeeseen.

Kavin El Miradorissa elokuussa 2010, buukkasin retken jonkun toimiston kautta Floresissa. Ainakin silloin homma meni silleen, etta eri matkatoimistot vuorotellen jarjestivat reissun, eli ei sinansa vaikuttanut mista matkan hankki, turistit yhytettiin samaan porukkaan firmasta riippumatta.

Vuokrasin muulin, ja olen siita TOSI iloinen: en olisi ehka kyennyt siella vesilatakoissa tarpomaan, muulin selassakin teki tiukkaa. Tosin silloin minulla oli reissua takana 2 vuotta 8 kuukautta eli "hienoista" reissuvasymysta oli havaittavissa.

Moskiittoja oli PALJON! Muulin selassa ne eivat hairinneet, siella kavi ikaankuin "tuuli" evatka itikat paasseet kovin pahasti kimppuun, kavellessa tai pysahtyessa juttu olikin sitten ihan toinen.

Menisinko uudestaan?? Vaikea sanoa :) Olenko tyytyvainen etta menin? Ehdottomasti! Mutta olenkin suuri arkeologia-fani joten jota ei haittaa "pienet epamukavuudet" kunhan paasee raunioita ihastelemaan. Kaydessani siella ryhmamme oli pieni, mina ja kaksi muuta, matkalla tapasimme pariskunnan joka kaytti hieman eri reittia ja yllatys yllatys, itse raunioilla törmasimme noin 10 hengen porukkaan joka naytti yllattavan freesilta puhtaissa vaatteissaan ja kengissaan. Selvisi etta he olivat tulleet paikalle helikopterilla  ;D Kustansi kuulemma 5000 USD. Minun retken hintaa en kuolemaksikaan muista....

jmxd

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 29.04.2014, 04:36:16 »
nostellaas ketjua jos jollakin on El Miradorin trekki mielessä. Itse tein retken huhtikuussa 2014 ja en voi kuin suositella. Minä ja kaverini varattiin opas itsenäisesti, suosittelen samaa jos espanja yhtään taittuu. Itse oppaan kanssa sopimalla saa huomattavasti paremman hinnan kuin matkatoimiston järkkäämällä reissulle.

Itse trekki oli aika haastava, paljon kävelemistä kostean kuumassa ilmastossa. Hyttysiä ei ollut tähän aikaan niin kauheasti, kuulemma talvella paljon enemmän. Yöt nukuimme riippumatoissa, joka oli hyvä valinta. Trekille suosittelen ottamaan hyvät kengät, jotka on hyvin sisäänajettu sillä muuten hiertymiä tulee varmasti.

Retken aikana on todella fiilis että on kaukana kaikesta, eikä ulkomaailmasta ole tietoakaan. Upea fiilis katsella auringonlaskua pyramidien huipulta, kun jokapuolella näkyy vain tiheää viidakkoa. Suosittelen!