Indonesia syksyllä 2013 !

(Luettu 17813 kertaa)

byebye

• Aloittelija
    • Profiili
Indonesia syksyllä 2013 !
« : 29.01.2013, 12:49:04 »
Heippa, nuori tyttö haluaisi lähteä reissaamaan ympäri indonesiaa ja miksei muita lähimaitakin syksyllä '13, mutta kaverit kiinni työpaikoissa joten matkaseura puuttuu. Kenelläkään samanlaisia suunnitelmia?

vrlnn

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Indonesia syksyllä 2013 !
« Vastaus #1 : 22.02.2013, 21:17:22 »
Moi,
Kovasti yritän suunnitella ikimuistoista reissua/reissuja kesäloman ajaksi, mutta matkaseura uupuu. Kuinka pitkää reissua olet suunnitellut ja millaisilla aktiviteeteillä?

_erkki

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 23.02.2013, 05:23:00 »
Hei täällä myös yks kiinnostunut (22v). Mielessä olis Indonesia plus muita lähimaita, esim Malesia, Filippiinit, Laos... ehkä niin että etsii itse lennot ja varaa, tai sitten varaa vain meno ja paluulennon ja hankkii loput lennot paikan päällä, niin saa halvemmalla kuin esimerkiksi Kilroyn kautta.

Oon ollut Indonesiassa ja Singaporessa pari kuukautta keväällä 2012. Eli jonkin verran hyviä paikkoja tiedossa ja pari indonesialaista kaveria löytyy. Haluisin etenkin Indonesiassa reissata ympäriinsä, kun kävin viimeksi vain Balilla ja Gili Trawanganilla. Ainakin Sulawesi, Birneo, Lake Toba ois kiva nähdä.

Suunnitelmana siis ottaa koulusta syyslukukausi vapaaksi ja haalia kesällä rahaa ja palata tammikuun puolessa välissä viimeistään. Hyvä lähtöaika vois olla syys-lokakuu. :)

Kaikki kaverit joko totaalisen rahattomia tai töissä, eikä oikeita travellereita löydy juuri ollenkaan :| Viimeksi olin reissussa yksin ja jäin vähän kaipaamaan sellasta kollektiivisuuden suomaa turvallisuudentunnetta ja halvempia hotellimaksuja kun ei tarvi yksinään asua isoissa huoneissa. En myöskään oo mikään professionaalinen englanninpuhuja joten siihenkin auttaa nerokas seura.

Oon kuitenkin aika itsenäinen reissaaja että sellanen väljä liikkumissuunnitelma ois kiva, ja se et tarvittaessa sit viihdytään eri paikoissakin. Ihan mukava ois myös vähän isompi jengi, että löytyy sit aina joka tekemiseen joku toinenkin innostunut. :)

Mä haluaisin Indonesiassa joogailla mahdollisimman paljon ja oon jo bongannu yhden paikan missä ois tollasia viikon mittasia kursseja .. Lisäks tykkään snorklata ja tehdä kaikkee extreme-juttua, jos sellasta on tarjolla. Surffaus ei kuitenkaan ainakaan ekalla yrittämällä ollut mun juttu. :D
« Viimeksi muokattu: 23.02.2013, 05:55:09 kirjoittanut _erkki »
Tärkeintä ei ole se, mitä tiedät, vaan se, mikä juolahtaa päähäsi juuri oikealla hetkellä. http://tyhjantoimittaja.blogspot.fi

byebye

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 23.02.2013, 14:55:24 »
Tällä hetkellä ois haavena lähtee reissuun mahdollisesti jo elokuussa. Mulle tää ois ensimmäinen pitkä reissu, joten hyvin avoimin mielin oon liikkellä, tarkotuksena ois kokee ja nähdä mahollisimman paljon, mitenkään muuten en aktiviteetteja suunnitellu ku että kaikkee täytyy kokeilla :D Itse ajattelin olla reissussa n. 5 viikkoa ainaki. Yhden pallontallontallaajan kanssa oon jo reissusta viestitelly :) kiinnostas kyllä hirveesti käydä muissakin maissa, mut toi 5 viikkoa on niin lyhyt aika et sitä pitää vielä vähä miettiä !

_erkki

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 23.02.2013, 19:17:54 »
Jep, mulla ois suunnitelmana olla just sinne uuteen vuoteen saakka ainakin ja sit lähtee syksyllä niin että ehdin ola vähintään 3 kuukautta! 5 viikkoa on tosi lyhyt aika! Siin ajas ei kerkee ku yhden maan, ainakaan mun kokemusten perusteella. :)

Toisaalta voisin liittyy seuraan myöhemminkin, jos te lähette jo aiemmin matkaan ..

Tää on mulle kolmas pidempi reissu. Pitäis ettii jotai infoo noista lentolipuista, että mistä niitä kannattais vertailla/hankkia. Kilroystä mul on vähä huonoja kokemuksia. Ja tuolta toiselta palstaltahan niit vinkkejä löytyis mut nyt on pari päivää liian kiire kouluhommien kanssa :D
« Viimeksi muokattu: 24.02.2013, 20:26:29 kirjoittanut _erkki »
Tärkeintä ei ole se, mitä tiedät, vaan se, mikä juolahtaa päähäsi juuri oikealla hetkellä. http://tyhjantoimittaja.blogspot.fi

byebye

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 27.02.2013, 19:31:32 »
Mäki oon tuolta kilroysta katellu, miks sulla oli sieltä huonoja kokemuksia? :o nooh löytyyhä niitä muualtakin :)

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 14.03.2013, 18:16:32 »
Hep! Tungen mukaan keskusteluun. Ollaan ilmeisesti byebye:n kanssa juteltu saman henkilön kanssa syksyn reissusta :) Työ molemmat Indonesian suuntaan haikailette.

Mie haluisin johonkin loppuvuodesta lähteä, kohteeksi käy (taas) melkein mikä tahansa ja ajankohta heinäuun jälkeen. Mieluiten silti lähempänä loppuvuotta kun on Suomesse se masentavin aika.. Ja tammikuun Intiassa vietettyäni voin myös todeta, että se 5vkoa on aika lyhyt aika, varsinkin jos haluaa vähänkin enemmän nähdä. Jokainen euro on kyllä reissun arvonen, joten kannattaa venyttää jos suinkin mahollista.

Kilroysta ei oo aiempaa kokemusta, mutta tuo niiden Didgeridoo -tarjous (http://travels.kilroy.fi/lennot/maailman-ympari/kilroy-didgeridoo) vaikuttaisi valtavan hienolta reitiltä, vaikka ei Indonesiaa sisälläkään. Ja vaikka kyseisen reitin itse varaamalla hieman (tuskin paljoa) halvemmalla saisikin, niin helpottaisihan tuo asiaa kun olisi osa matkasta suunniteltu valmiiksi. Valinnan vapautta jäisi silti tuhottomasti
« Viimeksi muokattu: 14.03.2013, 18:18:24 kirjoittanut arranger »

byebye

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 15.03.2013, 08:54:11 »
Mäki oon noita kilroyn reittejä kattonu ja mun mielestä vaikuttaa ihan lupaavilta.. sitä oon miettiny että kuinkahan paljon aikaa noilla maailmanympärireitellä tarvis olla, kun ei oikee se 5 viikkoa siihe riitä. Ois kiva olla niissä kohteissa vähän aikaa eikä niin että samantien ois seuraavaan paikkaa lähtö :)

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 15.03.2013, 13:30:55 »
Tuota Didgeridoota aattelin että vois koluta kolmisen kuukautta.. Mutta rahastahan tuo on kiinni, paljonkon saisi säästettyä. Sri Lankaan Colomboon olisi jo majotuksetkin hoidettu :D Toki noista reiteistä muutkin on kelvollisia, tuo on vaan tällä hetkellä todella halpa.

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 15.03.2013, 15:02:15 »
aika suolaiselta vaikuttivat hinnat nopealla vilkaisulla ja mita tota didgeridoota katoin niin eihan se es oikeastaan kierra maailman ympari... kay vaan toisella puolella kaantymassa ja samaa reittia takaisin suomeen. no jos ei itse viitsi ja osaa nahda vaivaa niin isolla rahalla saa mita haluaa :)

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 15.03.2013, 18:26:16 »
no jos ei itse viitsi ja osaa nahda vaivaa niin isolla rahalla saa mita haluaa :)

Toivottavasti sait tästä hakemasi mielihyvän ja tunnet nyt itsesi paremmaksi ihmiseksi. [/OT]

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 15.03.2013, 18:33:20 »
Niin jos nyt vaikkapa ihan vaan Uuteen-Seelantiin haluaisi, niin maksaa se käytännön minimissä sellaiset 900 eur menopaluu tavalla tai toisella. Että eipä se mitään kovin "isoa rahaa" ole että lätkii siihen päälle 700 eur jolla nyt sitten saa helvetinmoisen läjän ties mitä lentoja. Se toki mainittava tuosta Didgeridoo-paketista, että noista kohteista yli puolet on loppupeleissä aika kalliita paikkoja.
edit: niin ja itsekin saatan hyvinkin olla Indonesiassa syksyllä 2013 mutta suunnitelmat vielä aika levällään  ;D

« Viimeksi muokattu: 15.03.2013, 18:54:30 kirjoittanut Vandit »

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #12 : 15.03.2013, 18:44:25 »
Itse järkkäämällä pääsee monessa muussakin asiassa halvemmalla, se nyt on totta. Noita lentopasseja voi kysellä lentoyhtiöiltä toki itsekin suoraan ja säästää siinä pienen summan, mutta eise erotus kovin merkittävä ole. Tekisi mieli sanoa että köyhät kyykkyyn, mutta jätetään tuo aihe ja provosointi tähän ja keskitytään aiheeseen.

Paikat kyllä tosiaan ovat vähän arvokkaampia, mutta ei toki huonoja kohteita silti. Sehän on sitten itsestään kiinni missä haluaa yönsä nukkua tai paljonko siitä maksaa. Maateitse on aina halvempi liikkua, olipa lento mihin tahansa.

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 16.03.2013, 01:11:34 »
tekisi itsekkin mieli syksylla Indonesiaan mutta pakko kayda tekemassa toita valilla. nyt lojunut taalla kohta 4 kuukautta ja reilu 2 viela jaljella. syyskussa alkaa indonesian sadekausi ja mutta ompahan vahemman ihmisia ja hinnat kuuleman mukaan hieman halvemmat(empa ole huomannut eroa joulukuun ja helmi/maaliskuun hinnoissa. Joulukuun pitaisi olla kallis kuukausi myoskin). kiinnostaisi enemman toi kuiva kausi jolloin surffikin on parempaa mutta taitaapa jaada se haave taas ensi vuodelle.
Mutta vaikka syyskuusta lahtien alkaa kosteat ilmat, elkaa pelatko. aina olen indonesiassa viihtynyt sadekaudella enka ole katunut yhtaan. aurinkoa riittaa ja elama on leppoisaa ;)

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 15.04.2013, 11:17:05 »
Onko kellään suunnitelmat edenneet?

Tepaki78

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 15.04.2013, 11:45:12 »
Mietin samaa että syyskuun puolessa välissä balille pitkästä aikaa. Nyt tulee kolmas reissu. Aikaisemmatkin reissut olleet syys-lokakuussa. Sadekausihan alkaa balilla vasta marraskuussa niin siellä ainakin kelit on kohdillaan ja aurinkoa riittää  ;D

3-3,5 viikkoa olisi nyt ajatus olla bali/lombok/gili akselilla. Ehkä visiitti komodoja katsomaan. Tarkoitus ihan vaan hengailla ja ottaa rennosti. Ne tärkeimmät nähtävyydet kai tulee (ehkä) käytyä kolmannen kerran katsomassa.. Reissun suunnitelma on se että mielen mukaan mennään muutama päivä kerrallaan suunnitellen.

janslans

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 17.04.2013, 18:47:02 »
moeee näin myös itellä elokuun lopulla suunnitelmissa lähteä aasiaan päi reissaa talveks. 23 vuotias kundi pk seudult. ite yksikseen lähössä jtn ois mukava jtn seuraa joihinki maihin saada mukaan. :) touko-kesä kuun vaihtees ois tarkotus liput hommailla

Blueman

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 22.04.2013, 21:26:20 »
Jos/kun menette Indonesiaan niin lentoja siellä ja lähialueelle/maihin löytyy kohtuu helposti ja edullisesti. LionAir:n, AirAsia:n, Merpatin ja Garudan lentoja löytyy helposti ja ne on kohtuu edullisia. Lentoja voi ostella matkan aikana nettiyhteyspaikoista, joita löytyy melko helposti joka kylästä ja kaupungista. Eli lento jonnekin (Spore, JKT, Bali, jne) ja sitten lisää lentoja tarpeen mukaan paikan päältä ratkaisu toimii myös. Jos menee itäosiin niin siellä lentää myös Transnusa. (Noiden kaikkien yhtiöiden lentoja+hintoja voi katsella niiden www-sivuilta.)

Sadekautta ei kauheasti kannata pelätä, silloin on yleensä aurinkoista aamusta (myöhäis)iltapäivään ja illalla&yöllä voi sataa. Tietysti joskus tulee vettä myös päivällä, mutta päivän tai useamman päivän yhtäjaksoisia sateita ei kovin usein ole.

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #18 : 23.04.2013, 03:19:53 »
vietin taalla juuri edellisen sadekauden lukuunottamatta tammikuuta enka muista yhtaan monen paivan yhtenaista sadetta. nopeita kuuroja voi tulla tai iltasella/yolla sataa kaatamalla monta tuntia mutta koko paivan jos sataa on harvinaista. enempi kannattaa valtella sadekautta sen kostean ilman vuoksi kun on kuuma ja hiostaa, moni ei tykkaa. itselle tallainen sopii. Syys/loka/marras on tosi vaha sateista aikaa verrattuna suomeen ;)

groovy

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 23.04.2013, 11:44:46 »
Tääläkin oisi yksi samanlaista reissua miettivä! Itsellä oisi paras aika tosiaan lähte tuossa loka-marraskuussa ja sellanen 3-4 kuukautta aikaa sitten reissata.

Indonesia tosiaan kiinnostaa paljon, mutta tuossa ajassa voisin kyllä muuallakin käydä! Ihanteellinen oisi sellainen reissu, että ottaisin menopaluun tai pelkän menon  ja kaikki sen jälkeen mentäisiin sponttaanisti eteenpäin  :D Esimerkiksi Singapore on oikeastaan keskellä kaikkea ja sinne löytää ihan hyviä tarjouksia usein. Sinne siis esimerkiksi lennot ja siitä lähteä sinne minne nokka näyttää!

Yksin lähtemistä olen ajatellut, mutta en tiedä onko minusta siihen. Eli oisi kyllä mukava saaha kaveria mukaan! Paljon täällä on kyllä lähtijöitä, mutta monilla hieman eri aikaan lähtö..
Eli ketään loka-marraskuussa lähtijöitä? Ja samanlaista suunnielmia? Itse olen avoin kaikelle (ainakin melkein)  8)

« Viimeksi muokattu: 23.04.2013, 11:46:27 kirjoittanut groovy »