Indonesia syksyllä 2013 !

(Luettu 19507 kertaa)

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Indonesia syksyllä 2013 !
« Vastaus #20 : 27.04.2013, 11:03:27 »
Loka-marras-joulukuu voisi olla kaikkein paras itselle. Toki riippuen ihan saisinko Suomen päässä alivuokralaisen kämppääni. Toinen vaihtoehto olisi irtisanoa ja skipata koko talvi :p

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #21 : 27.04.2013, 11:55:57 »
kuviot muuttuu, jos saan toita ausseista niin tuun syyskuussa takasi, jos en ni pysyn indonesiassa ehka ens vuoden puolelle. ei ole kiiretta pois taalta surffiparatiisista :)

Eskobald

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #22 : 28.04.2013, 16:33:39 »
Arranger:in kanssa kun tätä Tampereen miehistöä ollaan niin pakkohan se on oma osuus kantaa tähänkin ketjuun.
Itse olen marraskuun puolessavälissä lähdössä tonne idän suuntaan, lähinnä mentaliteetilla halvin lippu niin kauas Aasiaan kun lähtee ja sitten katsotaan minne tuuli kuljettaa. Tuo Indonesia on kyllä itselläkin vahvasti kärkipaikoissa, mutta jotenkin sille suunnalle olisi mukava saada reissuporukkaa messiin edes vähäksi aikaa  ::)
Im in!
Life is a matter of balance

Potter78

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #23 : 03.05.2013, 15:27:47 »
Tääläkin oisi yksi samanlaista reissua miettivä! Itsellä oisi paras aika tosiaan lähte tuossa loka-marraskuussa ja sellanen 3-4 kuukautta aikaa sitten reissata.

Indonesia tosiaan kiinnostaa paljon, mutta tuossa ajassa voisin kyllä muuallakin käydä! Ihanteellinen oisi sellainen reissu, että ottaisin menopaluun tai pelkän menon  ja kaikki sen jälkeen mentäisiin sponttaanisti eteenpäin  :D Esimerkiksi Singapore on oikeastaan keskellä kaikkea ja sinne löytää ihan hyviä tarjouksia usein. Sinne siis esimerkiksi lennot ja siitä lähteä sinne minne nokka näyttää!

Yksin lähtemistä olen ajatellut, mutta en tiedä onko minusta siihen. Eli oisi kyllä mukava saaha kaveria mukaan! Paljon täällä on kyllä lähtijöitä, mutta monilla hieman eri aikaan lähtö..
Eli ketään loka-marraskuussa lähtijöitä? Ja samanlaista suunnielmia? Itse olen avoin kaikelle (ainakin melkein)  8)

Tervehdys
Matkaseuraa etsii myös 35v nuori mies, ajatuksena  reissu rinkka periaatteella, olin muutama vuosi sitten väli-Amerikassa Panama Costa-Rica suunnalla  joitain kuukausia! Ja nyt Indonesia on ollut suunnitelmissa, olen miettinyt lähteä yksinkin mutta kun maa ei ole ennestään tuttu olisi seura tervetullutta!
Ajankohtaa en ole lyönyt lukkoon mutta jotain syys-loka-marraskuuta voisi ajatella lähtö ajankohdaksi, reissata muutama kuukausi jonka jälkeen tarkoitus olisi olla helmikuussa Thaimaassa ja tavata siellä sukulaisia.
Kaikki hyvät ja mielenkiintoiset ajatukset otetaan vastaan :)

byebye

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #24 : 04.05.2013, 06:49:11 »
Oho tännehä on tullu vastauksia! Munki reissu taitaa venyy sinne lokakuun loppuu/marraskuun alkuun ja joko tuun jouluks kotiin tai sit vietän sen siellä..mut suunnittelu vaiheessa ollaa vieläki :D

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 06.05.2013, 18:50:23 »
Tollei ihan mielenkiinnosta käytin työaikaani lentoja kattellessa, ja yhdellä vaihdolla Finnairinkin kautta saa lentoja yhdeksään sataan suoraan Balin saarelle (ja takaisin).. Kyllä hieman voi seuraavan palkan tullessa poltella tuo lippujen hankinta loppuvuotta silmällä pitäen :-)

Vaisjani voisi kertoa vähän tuosta viisumipolitiikasta, kattelin että olit toisaalla sitä selvitelly. 2kk on pisin jonka saa kerralla? Miten menee entryt ja uusiminen?

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #26 : 07.05.2013, 02:30:35 »
Helpoimmalla paaset kun otat sen 2kk viisumin lahetystosta, sen voi paikallisen agentin avustuksella jatkaa 4 kertaa kuukaudella jos silta tuntuu. Visa on arrivalin jatkaminen on aika suolesta byrokratian takia mutta sekin onnistuu jos on pitka pinna ja aikaa riittaa :)

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 07.05.2013, 07:22:57 »
Noniin! Turhapa noita on saapumiseen jättää kun helpompaa ja varmempaa hoitaa ennakkoon.

groovy

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #28 : 07.05.2013, 13:28:48 »
Täällähän on porukkaa lähdössä! Itsekin ilmottelin lähtemisestä muutama viesti sitten. Jälleen kerran suunitelmat hieman muuttuivat.. Tää on vaikeeta olla samaa aikaa nainen ja reissuihminen, koska ideat ja suunnitelmat vaihtuvat koko ajan  :D
Suuntana on luultavasti sittenkin vapaaehtoistyön merkeissä Thaimaa, mutta luultavasti myös 1-2 kuukautta reissausta Indonesiassa. Eli alottaisko sitä sillä Indonesian turneella, vai vapaaehtoistyöllä. Luultavasti palaan asiaan, kun asiat hieman selkenee  8) Säiden puolesta oisi järkevämpää käydä eka tuo reissu Indoissa ja siitä siirtyä Thaimaahan.
Eli luultavasti kuitenkin vielä loka-marraskuussa musta sais seuraa tuolla Indojen puolella, mutta vain 4-6 viikoksi.

No saa nähdä mihin sitä loppupeleissä päätyy..

goldieh

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #29 : 14.05.2013, 18:47:11 »
Mulla olis menolento 3.9.2013 Bangkokiin. Siitä eteenpäin suunnitelmia ei pahemmin ole. Riippuu miten rahat nyt riittää, mut ajatuksena olis palailla Suomeen tammi-helmikuussa. Jos johonkin Australiaan tulee lähdettyy, niin sit varmaan vähän aikasemmin joutuu palaamaan..

Filippiineillä, Laosissa ja Vietnamissa tuli vietettyy alkuvuosi - Laosiin ois kiva palata uudestaankin. Seurailen tätä keskustelua, jos vaikka jotain yhteenpyörimisiä sais aikaseksi!

grainderi

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 14.05.2013, 22:16:46 »
Täälläkin 1.10 lento Bangkokiin josta eteläisen Thaimaan saarihyppelyn jälkeen indonesiaan.. Takasin aikasintaan keväällä 2014

Oranssiunelma

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #31 : 15.05.2013, 21:41:05 »
Kuulostaa ihan unelmilleni.. :D olen tässä nyt monta kuukautta jauhanut ja jahkaillut lähteäkö vai ei. Seuraa vaikea saada kun kaverit opiskelee tai on töissä. Tai sanovat ettei ole rahaa.. itselläni työsopimus loppuu elokuun lopussa joten syksyllä olisi mahti tilaisuus lähteä matkaan. Kaakkois-aasia kiinnostaa, mutta matkasuunnitelmia ei pidä tehdä liian tarkkaan. ;D Olen siis nuori neitonen 19v ja reissu olisi ensimmäinen pidempi omatoimimatka.. Senkin takia mielelläni haluaisin seuraa. Kiinnostaako ketään lähteä ensikertalaisen kanssa?

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 17.05.2013, 11:25:44 »
Tokkopa se ensikertalaisuus mitään merkkaa, kunhan asene on kohdallaan. Uusi reissu se on aina jokaiselle ja koskaan tiedä mitä sattuu!

lyllyxxx

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #33 : 24.05.2013, 09:51:38 »
Tääki ilmottautuu mukaan! Ollaan jätkän kanssa lähössä ja 24.9 menolippu Bangkokiin! Siitä tarkotus kiertää thaikkulaa ja malesian kautta indoihi ja vielä Filippiineille! Matka-aika nii kaua kun viihtyy ja rahat riittää, tarkotus olis olla ainaki se 6kk :) Mukavaa olis törmätä muihinki reissareihin ja vaikka istuu iltaa ja jutella matkakuulumisia :)

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #34 : 24.05.2013, 12:38:01 »
Samat suunnitelmat mulla. Alkusyksy Thaimaa-Laos-akselilla, sitten marraskuun alusta joulukuun alkuun Indonesia. Lennot buukattuna :D

Essip

• Vieras
« Vastaus #35 : 01.06.2013, 19:09:42 »
Moikka! Täällähän on lähtijöitä :)  Ite oon suunnitellu lähteväni Aasiaa kiertämään ihan syyskuun alusta, kun nykyinen työsoppari loppuu 1.9. Ekaa kertaa lähössä ja yksin ei uskalla, joten seura ois tervetullutta :D

Härkä

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #36 : 04.06.2013, 23:47:13 »
Mulla on lento Bangkokiin 12.9. Siitä matka jatkuu varmaan muutaman päivän päästä joko Indonesiaan tai Myanmariin. Tarkoitus olla reissussa niin kauan kun siltä tuntuu. Muut suunnitelmat vielä tekemättä, mutta varmaan tulee kierrettyä muuallakin esim. Malesia ja Filippiinit. Indoissa on tullut oltua kolme kertaa. Onko täällä ketään Myanmarista kiinnostuneita?

jsy

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #37 : 08.06.2013, 08:49:33 »
Jos jotakin kiinnostaa Indonesia & Yogyakarta jo ennen syksyä, niin yks suomalainen tyttö hengailee täällä koko kesän! Kuukausi nyt Jogjassa takana ja aina elokuun puoleen väliin täällä mennään. Voi ottaa yhteyttä, jos tännepäin sattuu, ja voin esitellä jonkin verta paikkoja, antaa neuvoja kulkemiseen tai viedä vaikka maisteleen paikallisia juomia & ruokia:)

*matkailija*

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #38 : 10.06.2013, 07:23:13 »
Oon tulossa 16.6 Balille ja muutaman viikon ajattelin olla. Oon 27 vuotias yksin reissaava nainen. JSY- missa mahdat olla reilun viikon paasta jne? Laita vaikka yv! :)

_erkki

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #39 : 10.08.2013, 18:38:41 »
Enpäs oo huomannut näitä vastauksia! Meillä on velipojan kans suunnitelma nyt siinä pisteessä, että 29.9. lennetään Singaporeen, josta Malesian ja Borneon kautta (ehkä Sumatra) Indoihin, jossa Sulawesi ja Gilit.. Sieltä Thaimaaseen jouluksi, paluulento lähtee Bangkokista 19.1. Hyvinki mukavaa ois törmäillä suomalaisiin aina jossain vaiheissa! Ajatuksena pitää hauskaa, rentoutua, sukeltaa, snorklata, .... :)
Tärkeintä ei ole se, mitä tiedät, vaan se, mikä juolahtaa päähäsi juuri oikealla hetkellä. http://tyhjantoimittaja.blogspot.fi