Ensikertaa Teneriffalle! What to do?

(Luettu 64764 kertaa)

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Ensikertaa Teneriffalle! What to do?
« Vastaus #20 : 30.12.2015, 18:01:18 »
Ollaan lähdössä maaliskuussa (kaikkien tuttujemme ihmeeksi) Teneriffalle. Haluttiin parempi mahdollisuus kesäsäähän, ja päätettiin poiketa ikuisesta kaupunkilomailustamme.
Ollaan kuitenkin vuokraamassa asuntoa Santa Cruzista, olisi edes jotenkin kaupunkilomamaisempi  vaihtoehto. Aika harvassa on parkkipaikkaa. Onko jollain kokemusta, onko siellä edullisia parkkihalleja? Yhden asunnon omistaja sanoi että lähellä 28e/vko maksava parkkihalli, mutta en löydä sitä mistään (ei päädytty hänen asuntoonsa, eli en kehtaa häneltä kysyä). Ehkä kyseessä oli taloyhtiön parkki.
Moni käskee parkkeerata kadun varteen. Mietitään uskalletaanko jättää vuokra-auto kadulle. Vaikka ollaan omakin jätetty täällä Suomessa esim. Helsingissä.
Parkkiongelman takia mietittiin jopa auton vuokraamisesta luopumista, mutta jotenkin tuntuu näppärämmältä kuin bussit. Ja yleensä ollaan ainakin muutamaksi päiväksi vuokrattu, tuolla saisi reilulla satasella koko viikon.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #21 : 30.12.2015, 19:02:49 »
Santa Cruz on hieno paikka, Oikeaa Teneriffaa parhaimmillaan.. ja jos shoppailla tykkää niin erinomainen myös siihen. Parkkipaikkoja keskusta-alueella on tosiaan erittäin vähän, kannattaa googlettaa saako jostain viikkopaikkaa edullisesti. Itse pysäköin (ihan päiväreissulla) suosiolla parkkihalliin. Kadulle pysäköinnistä sakkojen puolesta en osaa sanoa mitään.. iso vaara on myös parkkipaikkakolhut, tuolla niitä syntyy helposti.. eli kannattaa maksaaa lisähinta omavastuun pienentämisestä/poistosta.. vaikka lisähinta voikin olla lähes vuokrauksen verran.

Auto on liikkumisen kannalta ihan ehdoton, pääsee tutustumaan saareen kunnolla. Puerto de la Cruzin Loro Parque on ehdoton käyntikohde, samoin Teide vuori vaikka ei huipulle kapuisikaan. Los Gigantesin kalliot ovat hienot myös. Ja lasten kanssa Siam Parkin vesipuisto on hieno käyntikohde. Mikäli eläinpuistoista pitää myös Jungle Park lähellä Americasia on käymisen arvoinen.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #22 : 30.12.2015, 19:38:43 »
Teidelle meno: Jostain luin, että nykyisin jos haluaa kiivetä korkeimmalle kohdalle, pitää hankkia siihen lupa. Itse kävin korkeimmalla kohdalla joskus 80-luvulla.

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #23 : 30.12.2015, 21:52:28 »
Olen jo mainnut useasti, mutta Teneriffahan on yksi Euroopan biodiversiteetti-hotspoteista ja etelärannikon pientä turistiosaa lukuunottamatta todella kaunis ja elinympäristöiltään vaihteleva saari, joten ehkä ihmettely johtuu virheellisistä, kasari-suomalaisista ennakkoasenteista. Olen Kilroy1:n kanssa kovin eri linjoilla, mutta riippuu kai makuasioita ja asenteesta; ja siitä, onko teillä lapsia ja/tai isompi porukka (ilmeisesti lapsia).
Edelleen makuasioita, haluaako vierailla kovin epäeettisissä Loro Parquessa ja Safari Parkissa kun kerran on Euroopan/maailmanlaajuisessa biologisessa hotspotissa, vai ollako Pto.de la C:n kasvitieteellisessä puutarhassa ja painella sieltä vuokra-autolla Anagan niemimaalle ja kävelemään maailmanlaatuisia kävelyreittejä katsomaan mitä luonnossa oikeasti on, etenkin kun Anagan alue alkaa autolla kuljettaessa muutama minuutti Santa Cruzin ulkopuolelta. Oikein valitut kävelymatkat voivat olla hyvinkin lyhyitä, käteviä ja skidi-ystävällisiä.

Motaria pitkin pääsee SC:sta yöunien kautta päiväksi/yön yli Mascaan ja Tenon niemimaalle, joka on täynnä endeemejä. Henkilökohtaisesti, jos vuokraisin auton, vetäisin koko saaren ympäri ja yöpyisin matkalla. Luoteisosa saattaisi turhauttaa liikenteen vuoksi, mutta onhan siellä upeaa. Etelään ei kannata ellei tiedä mihin on menossa.   

SC on vähän kuin suomen Lahti. Ei pääkaupunki, ja tylsempi kuin Tampere. Suosittelisin menemään Pto. de la Cruziin. Alquilar apartamento –lappuja luulisi löytyvän, mutta tsekkaa tilanne enne kuin luotat kommenttiini. Halvat hotlat/yksityiset löytyvät kyllä aina. 

Teide: Kyllä, Teiden viimeisen pätkän käveleminen La Rambletalta Picolle tarvitsee luvan, jota voi hakea kansallispuistojen yhteisnettisivulta. Sen kyllä saa, kunhan hakee riittävän aikaisin.

Taisit hakea luksusta toisessa ketjussa, mutta tuolta sitä ei löydy, ainakaan pikkurahalla. Luonnoltaan upea, ja hävyttömän aliarvostettu saari kylläkin.
« Viimeksi muokattu: 30.12.2015, 22:29:11 kirjoittanut pahakyy »

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 30.12.2015, 22:35:03 »
Eivät saa epäeettiset eläinkohteet täältäkään suosiota  :-\ Pahakyyn kommentti olisi muutenkin voinut olla kuin kirjoittamani.

Saarella on uskomattoman upea Anagan niemimaa, upeat patikointi mahdollisuudet, ihanan pelottava Masca, upeita banaaniplantaaseja, vuoristoa, kauniita kyliä, Teiden ympäristö jne. Saari on valitettavan aliarvostettu näiltä osin suomalaisten keskuudessa. Itse lähtisin koska tahansa taas uudestaan.

Itse en tosiaankaan Santa Cruzissa koko viikkoa viettäisi, vaan ottaisi majoituspaikkoja ympäri saarta. Blogista löytyykin juttua, jos haluaa lukea. Välimatkat ovat sen verran pitkiä kuitenkin, että mukavampi liikkua ja katsella paikkoja kunnolla, kun sahata edestakaisin. Näin olemme itse tehneet muutamaan kertaan. Vuokra-auto on ollut koko ajan alla, ja parkkipaikka on löytynyt ongelmitta. Jos on paljon porukkaa, niin muut odottavat majapaikassa  ja yksi lähtee viemään/noutamaan autoa. Omavastuunpoisto vaan kuntoon. Ei ole tosiaankaan ollut meillä auto hallissa, vaan ihan kadulla missä sattuu.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2015, 09:11:13 kirjoittanut Katariina72000 »

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #25 : 31.12.2015, 02:23:49 »
En tiedä kelle kukakin vastasi, oliko johonkin aiempaan kommenttiin osa, kun joku mainitsi luksuksen hakemisen :) Se on kaukana meidän reissuista, ei ole moiseen varaakaan,  vaikka ei enää ihan murjuihin mennä kuten parikymppisinä. Edullista majoitusta etsitään, mutta ei sentään mitään hostelleja ym enää huvita. Asunnon vuokraus todennäköisin vaihtoehto, aika harvoin nykyään päädytään hotelliin.
Lapsia meillä ei ole, ja ihan kahdestaan mennään.
Eiköhän me auto joka tapauksessa oteta. Ei vaan ole löytynyt googlaamalla noita parkkeja monta. Tai jotakin on sen verran kalliita, että nostaa turhaan asunnon hintaa. Kannattaa ehkä vielä katsoa paljonko maksaisi lisää sellainen kämppä, johon kuuluu parkki.  Katuparkit kuulemma on ilmaisia yleensä, mutta tuo kolhiminen epäilyttää.
Autossa sekin etu, kun lento laskeutuu 21.40  ja paluu taas on klo 8.00. Bussit toki kulkee Cruziin, mutta  jotenkin helpompi ajatuksena. Pitää ladata kännykkään kartta valmiiksi. Ehkä harvoja miinuksia  parkkiongelman lisäksi autoilussa on se, ettei kuski voi ottaa päiväolutta kun pysähtyy johonkin kylään.  ;)
Normaalisti me kolutaan päivisin joka museo, mutta nyt ollaan tehty töitä vähän liikaakin ja oikeasti siksikin tuntui ettei niin haittaa, jos ei ole liikaa museoita ym. Voi keskittyä maisemien katseluun, valokuvaamiseen ja illalla syödä hyvin ja istua vähän pubissa.

Kapteeni Tunkki

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 31.12.2015, 05:08:34 »
Jos kolhiminen epäilyttää niin ottakaa täysivakuutus 0-omavastuulla kun vuokraatte. Vain marginaalisesti kalliimpi ja minulla Teneriffalla säästi pitkän pennin kun vahingossa peruutin puu-aitaan.

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #27 : 31.12.2015, 07:43:10 »
Katariina7200 jatkoi hyvin, etenkin kun oli monesta asiasta samaa mieltä :)

Edelleen aliarvostettu kohde brittituristi- ja Kanaria -maineensa vuoksi.

Teneriffan pysäköintikultturi on yllättävän ystävällinen. Puskureille mennään välillä, mutta kevyesti. Katupaikkoja löytyy ja niillä mennään, mutta niitä saattaa joutua hakemaan jonkin aikaa. Itse olen aina ollut kuski, eikä tuo ole koskaan haitannut. Ja kyllähän se valkoinen vuokra-Fiesta tarvittaessa postimerkille mahtuu. Onhan täyskattava vakuutus hyvä, etenkin kun on lomalla, mutta kannattaa myös tsekata täyskattavat ulkoiset vakuutusfirmat ja muistaa, että autovuokrafirmat myyvät vakuutuksiaan viimeiseen asti ja osaavat syyllistää asiakkaan auton lunastusvaiheessa vaikka ulkopuolinen vakuutus olisi jo hankittu.

Auton vuokraan vaikuttaa myös tuleeko auto palauttaa tankki täynnä vai tyhjänä. Ei siinä loma mene pilalle, mutta kokonaisvuokrahinta saattaa kasvaa. Luulisin, että lentokenttävuokraamoilla on kaikilla tankki tyhjä-tapa, jolloin asiakas maksaa sen 50-80€ tankillisesta kun vaihtoehtoja ei ole.

Teneriffan museotarjonta on aika heikkoa, mutta luontoa löytyy senkin edestä, joten sisällä ei kannata jumittaa. Jos on auto alla ja pariskuntana liikkeellä, suosittelisin liikkuvaa matkustustapaa. Saarella on helmiä paikkoja, joista se internetsi kertoo. Suomen hienossa kirjastojärjestelmässä on myös asianmukaisia opaskirjoja sekä suomeksi, että englanniksi. Nimenomaan patikoinnista.

Näin julkisesti salaisena vinkkinä: Jos ajatte  Anagassa Tagananan itäpuolelle ylämaan kautta ja ajatte sen viimeisen tunnelin läpi, niin tien sivussa on pieni levike. Auto siihen ja ylöspäin vievälle polulle. Helppo pikku yksisuuntainen polku ja todella kaunista. Saarta kiertäneenä, tuo on yksi hienoimmista paikoista koko saarella ja sitä voi vetää sen verran kuin haluaa kuivalla kelillä vaikka släpäreissä.

Himputti ku alkoi tehdä mieli saarelle.
« Viimeksi muokattu: 31.12.2015, 07:56:17 kirjoittanut pahakyy »

Rristo

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #28 : 31.12.2015, 12:10:21 »
Pienenä lisäyksenä suosittelen lämpimästi harkitsemaan auton ajamista lauttaan ja lilluskelemalla La Gomeralle pariksi päiväksi. Saarelta löytyy ainakin upea ja mielestäni sopuhintainen hotelli Anaterve (tjsp). :) Itse hölmöilin Teneriffalle matkatessa vuokratessani auton pienestä nettipuljusta halvalla, jolloin lopulta päädyin maksamaan vakuutuksen sekä tälle putiikille etukäteen että myös europcarille josta auton lopulta hain.. Kenties asia on sinulle itsestään selvä, mutta kannattaa olla hereillä halpoja autoja vuokratessa. :) antoisaa matkaa!

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #29 : 03.01.2016, 02:19:31 »
Onneksi mies on ollut autovuokraamossa töissä, ja oppinut parkkeeraamaan siellä jopa sisätiloissa vieri viereen autoja ;)
Tuo parkkiongelma vaan laittaa miettimään, jos ei ottaisikaan koko viikoksi sitä autoa. Tosin Norskin sivuilla kun sai auton viikoksi 107e, niin omavastuun poisto maksoi vajaa 50e. Jos se kattaa muiden kolhimiset, niin sen voisi ajatella 50e/vko parkkimaksuna, jotta uskaltaa jättää  kadulle.
Joku patikkareissu voisi olla ok, mutta ei olla kovin sporttisia. ELi kävellään kyllä sujuvasti kaupunkilomilla jopa 20-30km päivä, mutta se on vähän eri asia tasainen maa ilman ylämäkiä. Jyrkät ylämäet etenkin ottaa koville, ja minulla itsellä polvi joskus niistä suuttuu, jos paljon mäkiä. Lissabonissa ja Portossa esim polvi kiusasi jatkuvasti kavutessa, ja nekin sentään oli asfalttia tai portaita, eikä muhkuraista maata. Pitäisi katsoa  joku helpompi reitti.
Kiitos kaikista vinkeistä!

shootarz

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Twitter
« Vastaus #30 : 03.01.2016, 03:49:42 »
Suosittelen ottamaan autoon ehdottomasti kaikki vakuutukset mitä saa, vaikka Teneriffan liikenne on rauhallista, eli toisin sanoen suomalaisystävällistä. Silti kannattaa pelata varmanpäälle, jos eksyy ahtaille teille yms. Parkkeeramiseen en ota kantaa, koska en itse viettänyt yhtä päivää enempää Santa Cruzissa. Ja omasta Teneriffan visiitistä on jo aikaa..

Käymisen arvoisia paikkoja ovat ehdottomasti Loro Parque ja Teide! Itse en ole kovin luonnosta innostunut persoona, mutta Loro Parque oli kyllä tosi meillyttävä ja mielenkiintoinen paikka :) Teidekin oli todella mieleenpainuva, etenkin se hapen ohuus siellä "huipulla." Lainausmerkit siksi, että itse huipullehan ei enää pääse ilman lupia, kuten joku jo aikaisemmissa viesteissä mainitsi. Hintoja en osaa nyt sanoa näille kohteille, koska tästähän on jo kohta seitsemän vuotta aikaa kun Teneriffalla kävin. Jos tykkää vesipuistoista, niin Siam Park on myös monien kehuma paikka. Itse en Siam Parkissa ehtinyt käydä. Lähinnä Las Americasin rannoilla tuli kyseinen lomaviikko löhöttyä :D
"The journey, not the destination"

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #31 : 03.01.2016, 08:11:41 »
Joku patikkareissu voisi olla ok, mutta ei olla kovin sporttisia.

Ei tuolla rehkimään joudu jos ei halua. Valkkaa vain tasolleen sopivan reitin. Pienikin lenkki kauniissa maisemissa hakkaa epäeettiset teemapuistot 6-0. Teiden huippu on ihan ok, mutta hakekaa ne luvat sinne. Miksi tyytyä näköalatasanteeseen jos huipullekin pääsee?

Playa de Las Americas ei ole Teneriffaa, vaan ihmiskatiska.

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #32 : 03.01.2016, 16:43:52 »
Täytyy vähän katsella. Joskus näin jossain reittejä, otka merkattu vaikeusasteen mukaan. Tuossa lupajutussa se hankala puoli, kun pitäisi tietää koska menee. Mitä jos sattuu reissun sateisin ja harmain päivä, juuri kun on varannut luvan.
Ja juu, Americanosiin ei tulisi mieleenkään mennä.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #33 : 04.01.2016, 00:53:39 »
Ok, oma vastaus meni vähän huti.. jostain oli jäänyt mielikuva että teillä on muksuja :D

ylempänä oli puhetta Santa Cruzista.. missä vaiheessa se on menettänyt pääkaupunkioikeudet vai tulkitsinko väärin ? Tähän asti olen ollut käsityksessä (joka saattaa olla tietty vääräkin) että Santa Cruz on Teneriffan pääkaupunki ja toinen kanarian saarien pääkaupunki Las Palmasin ohella ?

Ja Loro Parquesta.. jotenkin olen ollut käsityksessä että Loro Parquen taustalla toimii säätiö jonka ensisijainen työ on papukaijojen kannan säilyminen ja lisääntymismahdollisuuksista huoleheteminen ? Ehkä paikka on jollekkin epäeettinen, ilmeisesti.

Luontomatkailu ei itseäni kiinnosta joten niihin liittyviin kysymyksiin en vastaa enkä ota kantaa.. hyvä jos joku tykkää, ei ole mun juttu. Teide on mielenkiintoinen käydä vaikka ei huipulle menisikään. Korkeanpaikankammoisena en voi edes harkita köysiratavaunuun kiipeämistä, eli korkeimmat paikat oli ne mihin pääsi autolle. Vaikuttavaa ja riitti minulle.

Eikä se Americas niin paha ole.. ok, paikka tehty vain ja ainoastaan helppoon lomailuun mutta jos sitä hakee niin yksi parhaimmista paikoista euroopassa siihen. :D ja tiedän.. toi viimeinen nostaa monen niskakarvat tällä foorumilla.. mut.. so what. Jokainen lomailee tavallaan ja nauttii siitä minkä tuntee omakseen..  :D

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #34 : 09.01.2016, 02:59:30 »
Ei missään nimessä olekaan menettänyt, nimenomaan sinne pääkaupunkiin ollaan menossa.
Ja juu, ei ole lapsia, ihan vain noita nelijalkaisia, joita ei voi ottaa mukaan ;)
Vähän itseäkin mietityttää se köysirata Teidelle. Ja jos se pitäisi varata ennalta, ja sitten paikan päällä totean etten uskalla, niin meni rahat hukkaan. Ei kuitenkaan ihan halpa ole. Sattuu tosin vuosipäivä reissulle, ja 2v sitten oltiin 20v-vuosipäivänämme Empire state buildingissa  (uskaltauduin, mutta se ei keiku!) ja viime vuonna Tampereen Torni hotellin yläkerrassa (heh!), niin mietittiin, että teemaan sopisi mennä taas ylös. No, ehkä tyydytään siihen mihin pääsee autolla.
Oli jo kämppä valittu, mutta nyt mokoma välittäjä perui varauksen, pitää etsiä uusi. Oli niin hieno ja halpa että vähän nyt sapettaa.
Americas olisi varmasti meille "kauhistus", mutta niin taas on moni paikka mistä me on tykätty varmaan monelle muulle kauhistus. En oikein pidä kuitenkaan siitä, että moititaan sitä mistä toinen tykkää. (niin matkailussa, kuin missään muussakaan asiassa). Pääasia että ihmiset tietää mistä itse tykkää ja  elää sen mukaan jos vain voivat.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #35 : 09.01.2016, 20:32:00 »
Sille köysiradalle ei tarvitse pyytää lupaa/varata lippua ennakkoon.. se lupa liittyy siihen viimeiseen pätkään minkä voi vaeltaa Teiden korkeimmalle paikalle köysiradalta ylöspäin. Jos aikoo mennä köysiradalle kannattaa olla liikenteessä heti aamusta, jonot voivat olla muuten tuskastuttavan pitkät, aamulla pääsee helpommalla jonottamisella. Itselle tosiaan riitti autoilu, pääsi näkemään riittävästi ja kokemus oli käymisen arvoinen. Sitä Loro Parqueta kannattaa myös harkita. Jos on hiukankaan vaelluksesta kiinnostunut niin Mascan suuntaan, järjestävät ohjattuja patikointeja, lähdöt muistakseni Los Gigantesista (ihan käymisen arvoinen paikka sekin). Ei mitenkään mahdoton kävellä eikä mene liian pahoista paikoista. Itse en ole ehtinyt tollaiselle osallistua mutta googleta "trekking masca" niin löytyy lisätietoja. :)

Itsellä lähtö Teneriffalle ensi keskiviikkona, taas vaihteeksi..  ;D

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #36 : 09.01.2016, 20:41:00 »
Ai kun kiva! Eli voin arvioida perillä menenkö ylös vai jänistänkö!
Oltiin kyllä harkittu tuota Loro parkia, mutta nuo aiemmat kommentiti mietitytti.
Gigantes täytyy varmaan poiketa, ne kalliot näyttää kuvissa hienolta. Eikä haittaa, että siellä kuulemma saaren paras olutkauppa, jossa erikoisuuksia ;) Tosin paljon ei voi ostaa, kun mennään käsimatkatavaroiden kanssa, pitänee käydä loman aluksi että ehtii maistella perillä! :D
Me ollaan aika erakkoja reissussa. Työ sen verran sosiaalista. Eli nuo opastetut retket ei innosta.Mutta täytyy vähän perehtyä tuohon Mascaan, kun se nyt nousee koko ajan esiin.
Valaita olisi hieno nähdä, mutta taitaa olla aika pieni mahdollisuus niillä laivareissuilla. Ja ehkä voi olla liikaa keikutusta. Mies etenkään ei viihdy vesillä.
Hyvää matkaa! Me vasta 9.3. menossa. Etsin juuri asuntoa. Meni sivu suun paikka joka oli jo meillä muka varattuna.

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #37 : 09.01.2016, 20:47:39 »
Mulla vähän sama ton erakoitumisen kanssa.. Itse teen duunia asiakaspalvelussa esimiehenä joten töiden jälkeen ei suurtakaan intoa ole olla vieraiden kanssa tekemisissä.. sitä tulee töiden puolesta tehtyä riittävästi.. :D  Käydään turistikohteissa mutta omatoimimatkalla jolloin saan itse mennä omen aikataulujen mukaan.. Noi trekking retket eivät ole kovinkaan isoissa ryhmssä, ei mitään bussilastillista kerralla. Los Gigantesissa näin mainoksia todella hyvistä tarjouksista Mascaan.. mutta en vain kuollakseni muista tarkkaa sisältöä tai hintaa. Loro Parquesta pidin, kannattaa ottaa vaan omat eväät mukaan niin ei ole niin kiire, siellä se ruokatarjonta puiston sisällä ei ollut erikoista.  :P

Matkailu-addikti ;)

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #38 : 09.01.2016, 21:01:14 »
Majoittua aiotaan Santa Cruziin (vaikka sitä osa ihmetteli täällä, mutta tämä on päätetty varmaksi), eli autolla mennään joka paikkaan, mihin mennään. Vähän on harkittu bussilla liikkumistakin, mutta eiköhän me autoon päädytä.
Asiakaspalvelua minullakin ja sitten vielä miehen kanssa yhdessä toimitaan erään yrityksen edustajina, eli lisää asiakaspalvelua. Plus että aina Suomen lomilla tulee sovittua joka paikkaan asiakastapaamisia tuo edustajahomman tiimoilta. Nyt ei tarvitse sitä pelätä,  koska ei kannata myydä tuonne asti mitään! Tosin yhteen saman alan yritykseen saatiin kutsu vierailemaan, mutta se on kyllä hyvin mieleistä ohjelmaa. Edustajanhommat kun on tavallaan harrastuksesta alkanut, ja meitä vain sitten pyydetty myyntihommiin myös.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 09.01.2016, 21:18:33 »
Asiakaspalvelua minullakin ja sitten vielä miehen kanssa yhdessä toimitaan erään yrityksen edustajina, eli lisää asiakaspalvelua. Plus että aina Suomen lomilla tulee sovittua joka paikkaan asiakastapaamisia tuo edustajahomman tiimoilta. Nyt ei tarvitse sitä pelätä,  koska ei kannata myydä tuonne asti mitään! Tosin yhteen saman alan yritykseen saatiin kutsu vierailemaan, mutta se on kyllä hyvin mieleistä ohjelmaa. Edustajanhommat kun on tavallaan harrastuksesta alkanut, ja meitä vain sitten pyydetty myyntihommiin myös.

Zinzino?