Aurinkomatkat - painajainen kiertomatkalla

(Luettu 24928 kertaa)

santtu matkaaja

• Aloittelija
    • Profiili
Aurinkomatkat - painajainen kiertomatkalla
« : 22.02.2013, 12:34:20 »
Moi!
Haluatko lukea kokemukseni Meksiko-Guatemala-Beliz-kiertomatkalta Aurinkomatkojen mukana. Tässä osoitteeni:

www.santtumatkaaja.blogspot.fi

PHen-X

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Aurinkomatkat - painajainen kiertomatkalla
« Vastaus #1 : 22.02.2013, 13:54:25 »
Ensimmäisenä tulee mieleen, että hyvä kun olet vielä hengissä! Pidähän asiasta meteliä ja saata Aurinkomatkat vastuuseen välinpitämättömyydestään.
"vaan minä lähden, on mulle se vahva ja vaativa pakko"

santtu matkaaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 22.02.2013, 16:14:53 »
Hengissä ollaan, mutta tapauksen vuoksi pyörätuolissa. Lääkärit eivät osaa antaa ennustetta ajasta, kauanko paranemiseen menee...  :'(

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 22.02.2013, 18:27:11 »
Ihmettelen tietenkin Aurinkomatkojen oppaan välinpitämättömyyttä, mutta....

Eikö mistään löytynyt länsimaista tasoa olevaa sairaalaa ? Täytyy löytyä, eihän tuo nyt mikään totaali kehitysmaa ole. Amex / Visa pöytää, niin kyllä ne hoitavat ja kotimassa laskua vakuutustoimistoon.

Miksi ette asioinut samointein vakuutusyhtiönne kanssa paluulennosta. Finnair tai Aurinkomatkat eivät ole mitenkään korvausvelvollisia jos pipi tulee matkalla. Tai ottanut yksinkertaisesti vain kahta paikka sinulle ja laittaneet korvaushakemuksen menemään kotomaassa ? Riskihän olisi ollut ainoastaan se, että vakuutusyhtiö ei maksa ja se lienee melko pieni raha terveydestä.

« Viimeksi muokattu: 22.02.2013, 19:42:43 kirjoittanut Katariina72000 »

trilobiitti

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 22.02.2013, 18:29:39 »
Eikö mistään löytynyt länsimaista tasoa olevaa sairaalaa ? Täytyy löytyä, eihän tuo nyt mikään totaali kehitysmaa ole.

Ai Guatemala vai? :DDD
...and as all travelers I never was longing for arrival...

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 22.02.2013, 18:31:11 »
Eikö mistään löytynyt länsimaista tasoa olevaa sairaalaa ? Täytyy löytyä, eihän tuo nyt mikään totaali kehitysmaa ole.

Ai Guatemala vai? :DDD

Älä nyt viitsi. Olen mä sillä muutaman viikon viettänyt. Kehitysmaa joo, mutta löytyy sieltä länkkäreitä hoitavia sairaaloita. Tai jos ei löydy, niin Mexicon puolelta löytyy.

trilobiitti

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 22.02.2013, 18:43:30 »
Guatemalan parhaat (ja käsittääkseni ainoat jokseenkin länsimaisen standardin mukaiset, korjatkaa toki jos olen väärässä) sairaalat ovat Guatemala Cityssä. Sinne on Floresista aika pitkä matka, varsinkin tuossa kunnossa. Lentäen ehkä onnistuisi.

Sinänsä olen ihan samaa mieltä, että tässä olisi ollut paljonkin tehtävissä, viulut maksaa sitten vakuutusyhtiö aikanaan. Mutta matkatoimiston puolelta olisi kyllä ollut kohtuullista olla aktiivisesti auttamassa järjestelyissä.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2013, 18:46:47 kirjoittanut trilobiitti »
...and as all travelers I never was longing for arrival...

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 22.02.2013, 18:50:24 »
Mielenkiintoinen, joskin erittäin harmillinen tapaus.  Kyseessä oli paikallinen keihäskäärme, Bothrops asper. Laji on puolustautuvainen ja myrkky on hyvinkin ikävää. Mikään käärme ei ole varsinaisesti aggressiivinen, vaan vaihtelevan puolustautuvaisia, eivätkä ”hyökkää”. Tässä tapauksessa satuit vaan astumaan liian lähelle. Ei puremaan kuole kolmessa vartissa ilman anafylaksiaa, mutta niin saattaa toivoa kun munuaiset pettävät parin-kolmen kivuliaan päivän jälkeen. Onneksi paikalliset hoitivat homman oikein: Autoon vaan ja sairaalaan ilman kikkailuja.

Muutama kysymys jos sopii kysyä (henkilökohtaisia kysymyksiä, joten arvostaisin vastauksia edes yksityisviestillä):

1. Minkä pituinen käärme oli?
2. Saitko sairaalassa vasta-ainetta?
3. Muodostuiko puremapaikalle verirakkuloita?
4. Kuinka ylös jalkaa turvotus ja todennäköiset sisäiset verenpurkaumat (ecchymosis) ylettyivät?
5. Millainen tilanne on nyt?

Meksikossa ja Guatemalassa käytetään Meksikolaisen Instituto Bioclonin erittäin hyviä ja tehokkaita vasta-aineita. Keihäskäärmeen puremiin käytetään Antivipmyn TRI –vasta-ainetta, joka on erittäin tehokasta ja turvallista (aiheuttaa harvoin anafylaksiaa tai sivuoireita). Nopeasti käytettynä vasta-aine neutralisoi myrkyn hyvinkin tehokkaasti.
Puremasta on nyt reilu kuukausi ja olet vieläkin pyörätuolissa, joten ihan kevyestä puremasta ei ollut kyse ja kudosvauriota varmaankin on. Tällaisissa purematapauksissa on tärkeää tarkkailla mitattavia lääketieteellisiä arvoja usein, jotta pystytään seuraamaan mahdollisia takautuvia oireita. Tässä vaiheessa ei varmaankaan ole enää hätää, mutta painosta lääkäriäsi ottamaan kokeita. Keihäskäärmeen purema pistää etenkin munuaiset koville. Muista, että suomalaisilla lekureilla ei ole hajuakaan käärmeenpuremien, tai niiden jälkioireiden, hoidosta tai diagnosoinnista.

Onnea, ja toivon täydellistä paranemista.
« Viimeksi muokattu: 22.02.2013, 19:04:34 kirjoittanut pahakyy »

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 22.02.2013, 19:14:28 »
Sinänsä olen ihan samaa mieltä, että tässä olisi ollut paljonkin tehtävissä, viulut maksaa sitten vakuutusyhtiö aikanaan. Mutta matkatoimiston puolelta olisi kyllä ollut kohtuullista olla aktiivisesti auttamassa järjestelyissä.
Niin. Valmismatkoilla ihmiset maksavat nähdäkseni mm. oppaan palveluista, joita on ihan oikeutettua odottaa tosi paikan tullen. Näistä matkoista Aurinkomatkat perii melkoisen rapsakan hinnan. Jotain aivan muuta, kuin mihin esim. minulla ikinä olisi varaa. Niinpä olenkin valmis hyväksymään sen, että sielläpä olen sitten omillani; aloittajan kohdalla kyse ei ollut tästä.

Lianna

• Reissaajaguru
  • 莲娜
    • Profiili
« Vastaus #9 : 22.02.2013, 21:32:26 »
Kyseessä oli paikallinen keihäskäärme, Bothrops asper. Laji on puolustautuvainen ja myrkky on hyvinkin ikävää. Mikään käärme ei ole varsinaisesti aggressiivinen, vaan vaihtelevan puolustautuvaisia, eivätkä ”hyökkää”. Tässä tapauksessa satuit vaan astumaan liian lähelle.

Onhan se keihäskäärme ärhäkimmästä päästä ja provosoituu "hyökkäämään", eli omasta näkökulmastaan puolustautumaan vaikka ei itse sitä mitenkään tietoisesti ärsyttäisikään. Valitettavasti ne ovat tuolla päin melko yleisiä kuten niiden purematkin.

Kauhea juttu! Toivotan teille voimia jaksaa väännössä Aurinkomatkojen kanssa. Opas tuntui olevan harvinaisen pihalla kaikesta. Jos joku täällä neuvoo / viisastelee teille jälkikäteen, miten vakuutusyhtiön kanssa / muuten olisi pitänyt toimia, älkää ottako sitä itseenne vaan ajatelkaa sitä infona muita pallislaisia varten siltä varalta, että joutuisivat vastaavanlaiseen tilanteeseen.
Matka ei ala siitä kun tullaan perille.
Matka alkaa siitä kun lähdetään!

murrih

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #10 : 22.02.2013, 23:04:54 »
No huh. Mahtoi olla rankka kokemus.

Kuten tuossa äskeisessä postissa jo mainittiinkin niin tämä ei nyt sitten ole mitään viisastelua vaan ihan rehellinen ohje. Kaverilta meni polvi p*skaksi Intiassa skootterionnettomuudessa. Tuli käytyä kaiken maailman sairaaloissa joissa kukaan ei tiennyt tai tehnyt asialle juuri mitään. Oltiin heti alusta alkaen yhteydessä vakuutusyhtiöön (nordean kautta otettu vakuutus, en muista mikä yhtiö), järjetöntä säätöä oli Intian puolella mutta onneksi vakuutusyhtiön nainen oli ystävällinen ja ymmärtäväinen ja aina tavoitettavissa. Kaverilla oli sama homma että jalka oli niin roskana ettei sitä voinut pitää muuta kuin suorana. Finskin MD-11 koneisiin oli juurikin hommattu businesluokkaan ne melkein täysin littanat penkit joten neuvoteltiin kaverille lippu businessluokassa takaisin suomeen ja suoraan lentokoneesta sairaalaan. Eka lento Goalta Delhiin ostettiin frendille koko penkkirivi ja vakuutusyhtiö maksoi senkin kiltisti luottokorttilaskua vastaan. Tämä siis jos kenelläkään koskaan sattuu samanlaista tilannetta. Businessluokka jne. lyhyellä varoitusajalla tulee kuitenkin vakuutusyhtiölle halvemmaksi kun maksaa ambulanssilento toiselta puolen maailmaa. Hyvä vakuutus ja välitön yhteydenotto, kyllä niillä sitä rahaa on. Itse en ottaisi yhteyttä ilmailulääkäriin tai kehenkään ulkopuoliseen vaan vakuutusyhtiön omiin lääkäreihin jotka arvioi aina vähän varman päälle.

Mitä aurinkomatkojen oppaaseen tulee niin ymmärrän tavallaan sen ideologian ettei yhden henkilön takia voi jättää koko muuta ryhmää huomiotta. Varsinkin kun matkustaja ei ollut yksin vaan aviomies oli mukana. Mutta melko moraalitonta hommaa käsitellä asia sitten noin välinpitämättömästi. Asiallista reklamaatiota kehiin, luulis että joku lahjakortti sieltä ainakin irtoaisi.

santtu matkaaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 23.02.2013, 13:02:06 »
Kiitos teille kaikille edellä kirjoittaneille erittäin asiallisista viesteistä!

Täytyy myöntää, että näin jälkeenpäin olisimme eräitä asioita tehneet toisin. Tuolloin 14.1.2013, jolloin onnettomuuteni tapahtui, ei asioita osannut / kyennyt ajattelmaan siten kuin nyt täällä Suomessa / kotona. Ensimmäinen seikka, joka jäi tekemättä, oli tuon järkyttävän jalkani valokuvaaminen. Olisi varmasti ollut tarpeen jälkeenpäin etenkin lääkäreille ja ehkä myös vakuutusyhtiölle.
Haluan kommentoida muutamaa kohtaa, joita olette kirjoittaneet:
- Emme todellakaan itse ottaneet yhteyttä ilmailulääkäriin vaan sen teki Finnair. Finnair vaatii tällaisissa tapauksissa Fit to Fly-lomakkeen, jolla mm. taataan, että hlö on kykeneväinen lentämään (vastuuasioita). Tämä lomake/tieto lähetetään Finnairin toimesta ko. lääkärille.
- Floresissa olisi ollut parempia klinikoita, joissa saa hoitoa, mutta niissä ei ole yöpymismahdollisuutta. Nämä klinikat ovat "parempivaraisia" varten ja niissä EI ole vastamyrkkyä, jota minun oli välittömästi saatava. Mikseikö ole vastamyrkkyä? Koska "parempivaraisille" ei käy näin, sillä he asustelevat ja elelevät kaupunkiseudulla, johon puolestaan käärmeet eivät tule. "Heikompivaraiset" puolestaan ovat siellä laitamilla hökkeleissään yms... JA voin kertoa, että en missään tapauksessa olisi ollut tuolloin lentokunnossa. Yksinkertaisesti koin, ettei minulla ollut muuta mahdollisuutta, mikäli halusin säilyä hengissä. Onnekseni minulla on hepatiitti A- ja B-rokotuksest voimassa. Nyt Suomessa tutkitaan seuraavan puolen vuoden ajan mahdollista hepatiitti C- ja HIV-tartuntaa, sillä epäilemme suuresti, että neulat eivät välttämättä olleet kertakäyttöisiä..(Ensimmäiset verikokeet näyttivät kaiken olevan hyvin, mutta näitä seuraillaan vielä..)
- olen samaa mieltä kuin nimimerkki "Viajar", että jos henkilö lähtee valmismatkalle ja maksaa siitä, että saa palvelua, niin sitä on oikeus myös vaatia. Minusta ei olisi reppureissaajaksi ja siksi rahaa on säästettävä valmismatkaa varten...
- Ihailen suuresti nimimerkki "Pahakyyn" tietämystä ja mielenkiintoa käärmeen yms. suhteen. Vastaan sinulle oikein mielelläni kysymyksiisi... Joten luethan seuraavan palstan...

santtu matkaaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 23.02.2013, 13:29:13 »
Vastauksia yms. nimimerkille "Pahakyy":
- Käärmeen pituutta oli vaikea kovin tarkkaan arvioida, kun se oli mutkaisena kiinni jalassani ja irrottuaan oli myös maassa ns. mutkaisena, mutta olemme arvioineet sen olleen 100-120cm.
- sain tuolla sairaalassa heti vastamyrkkyä.
- Jalka turposi polvesta varpaisiin saakka lähes kaksinkertaiseksi ja muodottomaksi.
- Verirakkuloita? Minulle tuli joka puolelle sellaisia kirkkaan punaisia läikkiä ihon pinnalle. Ne välillä helpottivat (lääkkeen ansiota?) ja taas tulivat takaisin. Vielä reilu viikko pureman jälkeen niitä ilmestyi täällä Suomessa ollessani.
- lisäksi korvat, silmät sekä alahuuleni turposivat.
- Suomessa ollessani jalkaan alkoi kertyä mätää. Alkuun sain sitä tulemaan pois ihan kotikonstein, mutta muutaman päivän päästä ei auttanut muu kuin lääkärin tehdä puukolla reikä. Mätää tuli PALJON. Siitä otettiin näyte ja tutkittiin laboratoriossa. Tulos: Aeromonas-laji. Minulle selvitettiin sen olevan sairaalabakteeri.
- tällä hetkellä jalka on ok, JOS se saa olla vaakatasossa. Jalka ei kestä ollenkaan pienintäkään astumista. Olen hetkellisesti koettanut liikkua keppien avulla niin että jalka on alaspäin, mutta ei kosketa lattiaa. Seuraus: ällöttävä tunne jalassa ja se muuttuu hurjan punertavan siniseksi. Jalka on paikoin kosketusarka.
Minulla on menossa kuudes antibioottikuuri. Jalka röntgenkuvattiin - vastaus: myrkky ei ollut aiheuttanut mitään luuhun. Seuraavaksi tiedossa magneettikuvaus.

Vastaan sinulle oikein mielelläni, jos haluat tietää vielä jotain. Ja samoin luen erittäin mielelläni kommenttejasi edellä mainittuihin seikkoihin. Sen olen todella saanut kokea, että lääkärit eivät näistä asioista tiedä... Minulle on kerrottu, että Helsingissä Auroran sairaalassa olisi tieto-taitoa. Itse asun Tampereen seudulla (sairaalana Tays)

chief85

• Reissaaja
    • Profiili
    • flickr
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 23.02.2013, 16:21:42 »
Ikävä tapaus kertakaikkiaan. Toivottavasti jalkasi paranee. Jaksamisia teille molemmille :)

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #14 : 23.02.2013, 17:38:05 »
Kiitos vastauksista. Melkoisen tällin olet saanut ja vielä sairaalabakteeri päälle. Kysyin käärmeen pituudesta, sillä useilla keihäskäärmelajeilla myrkyn koostumus muuttuu käärmeen iän myötä, nuorten käärmeiden myrkyn olevan nekroottisempaa.
Hyvä juttu, ettei verirakkuloita syntynyt, sillä ne ovat usein merkki pahemmasta kudosvauriosta, joka johtaa helposti kuolioon.
Hieno juttu, että sait vasta-ainetta heti sairaalaan päästyäsi. Satutko tietämään kuinka monta ampullia sait?

Punaiset läikät saattavat olla vasta-aineen sivuoire. Se eristetään hevosen plasmasta ja aiheuttaa monelle oireita aina nokkosihottumasta anafylaksiaan.

Mielenkiintoista, että jalkasi on kuvattu luuvaurioiden varalta. Myrkky saattaa aiheuttaa vauriota luuytimeen, mutta tuon tutkiminen on prioriteeteissa aika matalalla. Ovatko lääkärit tarkastelleet trombosyyttiarvojasi?

Edelleen, hyvää paranemista.

wysig

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 23.02.2013, 17:50:56 »
Toivottavasti paranet täysin, eikä tapahtumasta jää jälkiä ja on jotain mitä kertoa lapsenlapsille.
Todennäköisesti, mitenkään vähättelemättä käärmeen myrkkyä, luulen sairaalabakteerin olevan pitkällä aikavälillä pahempi tuholainen, mihinkä nuo luu/lihaskuvaukset viittaavat.

Yleisesti, ei sinun ikävään tapahtumaan viisastelua, vaan että ymmärrettäisiin mistä valmismatkoissa on kyse:

Mitä monet eivät ymmärrä valmismatkoista, se on matkustuskokonaisuus, jossa lennot ja esim majoitus ovat yhdessä. Yleensä samainen paketti sisältää myös kuljetukset kentältä/lle kohteessa, varsinkin kun kyseessä on charter eli ryhmän koko on isompi. Yleensä eri kohteissa voi olla jokin paikallinen yhteistyökumppani, joka hoitaa järjestelyitä ym. Opas ei ole hovimestari, vaan yleensä henkilö, jolla on tiedot, kuka on yhteistyökumppani, mistä on kuljetukset hoidettu, missä hotelli jne. Erityisesti tilanne on tuon kaltainen kiertomatkalla. Lisäksi on tietoa, missä sairaalat ovat ym.

Aurinkomatkat todennäköisesti pesee kätensä isommista korvauksista, koska valmismatkaehdoista löytyy vain avustamisvelvollisuus:

Jos matkustaja matkan aikana sairastuu, joutuu onnettomuuteen tai rikoksen uhriksi taikka kärsii muun vahingon, on matkanjärjestäjän avustettava häntä sairaanhoidon tai ennenaikaisen paluukuljetuksen järjestämisessä, rikoksen tai vahingon selvittelyssä ja muissa tarpeellisissa toimenpiteissä.
Matkustaja vastaa itse näiden tai muiden tilanteen vaatimien (esim. uusi kuljetus, ylimääräiset hotelliyöpymiset sekä matkanjärjestäjälle mahdollisesti tulevat ylimääräiset kulut) erityisjärjestelyiden kuluista, joihin matkanjärjestäjä hänen tilanteensa vuoksi on ryhtynyt.
Jos matkan aikana ilmenee kohdassa 11.1.b. tarkoitettu tilanne, matkanjärjestäjän on vastaavasti avustettava matkustajaa ja pyrittävä mahdollisuuksien mukaan rajoittamaan matkustajalle aiheutuvaa vahinkoa ja haittaa. Jos matkanjärjestäjällä ei ole matkakohteessa henkilökuntaa, joka voi avustaa matkustajaa, matkanjärjestäjän on ennen matkaa ilmoitettava matkustajalle matkanjärjestäjän tai -välittäjän paikallisen edustajan nimi ja yhteystiedot tai vastaavat tiedot paikallisista toimipaikoista, joihin matkustaja voi apua tarvitessaan ottaa yhteyttä. Jos tällaisia edustajia tai toimipaikkoja ei ole, matkustajalle on ilmoitettava, miten hän tarvittaessa saa yhteyden matkanjärjestäjään tai välittäjään.

Paranemista sinulle!

Muille, itseni mukaan lukien hyvä muistutus, matkavakuutuksen tarpeellisuudesta.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 23.02.2013, 21:41:42 »

Muille, itseni mukaan lukien hyvä muistutus, matkavakuutuksen tarpeellisuudesta.

Niinpä !!

Olen yli 40 v. joten matkoja on tullut tehtyä valmismatkoina ja omatoimisina. Siinä missä Aurinkomatkojen oppaina toimivat ihan vain ketkä nyt sattuu olemaan saatavilla ( todellakin näin on. Palkkaavat mieluiten paikanpäällä jo asuvia = hengaavia, joilla ei ole mitään koulutusta ym.), voi esim. Olympia-Matkojen oppaina olla erittäinkin päteviä oppaita ja useita paikallisoppaita. Minun hotelliin unohtunut kameran laturi on Egyptissä haettu paikallisoppaan puolesta 150 km päästä ( Olympia-matkat ) !!  Muotoilisin näin, että hinta korreloi laatua  ;)

Useilla matkoilla on tullut tympeitä vastoinkäymisiä ( tuhkapilvet Koreassa olessa ja 14 pv viivytys, korallin pomppaaminen jalkaan, sisuksien oksentaminen ulos viikon verran, kaiken mahdollisen varastaminen, lentoyhtiöiden konkurssit jne.) Onneksi ei todellakaan mitään käärmeenpureamia.. Kaikissa näissä tapauksissa on ollut ehdottoman tärkää:

- Toimia itse. Voit lähteä ajatuksesta, että opasta ei kiinnosta pätkääkään ja kaikki sen yli tuleva on plussaa.
- Dokumentointi. Kuvat ja muistiinpanot mitä, missä ja milloin.
- Vakuutus. Riittävä sellainen.
- Oikeassa kriisissä yhteys suurlähetystöön.
- Kunnollinen matkakassa ja useampi luottokortti.
- Selkeä oma suunnitelma. Näin toimin ja näin haluan asian hoituvan. Kustannukset ym. selvittelen Suomessa.
- Ja ehkä tärkeimpänä. Jos oikeasti tulee jotain kamalaa missä matkanjärjestäjällä tai vakuutuksilla ei enää ole * askankaan väliä ( tsunami, liikenneonnettomuus, sotatila, maanjäristys tmts.) Olethan puhunut kumppanisi kanssa, missä tapaatte, mitä teette, mihin pyritte, miten yrtitätte viestiä ym. )

Ja sitten se vakuutusyhtiön kanssa riitely. Itse lähtisin vaatimaan korvausta siltä ajalta minkä opas sinua laiminlöi. Eli se hinta takaisin x 2.  Loput kulut kattaa matkavakuutus. Mistään mielensä pahoittamisesta ei Suomessa korvauksia saa. Julkisuudellakaan uhkaaminen ei oikein enää toimi, kun aloitus on nähty jo 649 kertaa :D

santtu matkaaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #17 : 23.02.2013, 23:19:20 »
Tiedoksi vielä, että kävimme Aurinkomatkojen kanssa asian tiimoilta keskustelua ja viestittelyä. Lopulta teimme heille korvausvaatimuksen ja vetosimme siinä seuraaviin seikkoihin:

- oppaiden ammattitaidottomuus ja tietämättömyys
- välinpitämättömyys
- avunantovelvollisuuden täyttymättömyys sekä
- epäonnistunut viestintä

Seuraus: Aurinkomatkat korvasi meille vaatimamme summan.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 24.02.2013, 06:15:31 »
Aivan loistavaa että saitte korvauksen vaatimusten mukaan !

Voisit täydentää tuota blogia muuten siltä osin miten hoito, korvausasiat ym. sujuu. Siitä jää kiva matkapäiväkirja sinulle itsellesi ja sitä voi sitten lueskella, kun asia ei enää ole niin arka ja tympäännyttävä. Ja toisaalta, koska kaikki verkoon laitettu jatkaa omaa elämäänsä, saisi satunnainen lukijakin tiedon missä nyt mennäään.

Käy kurkaamassa vaikka minun blogiani jos tahdot  ;)

http://tamamatka.blogspot.fi

Pallontallaajilla on myös oma reissublogiosastonsa. Sinne vaan lukemaan, niin kyllä se matkakuume jälleen syttyy. Jalka kuntoon ja tien päälle  :)
« Viimeksi muokattu: 24.02.2013, 06:18:10 kirjoittanut Katariina72000 »

bormia

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #19 : 23.12.2016, 14:55:12 »
Aurinkomatkat =painajainen...

Varoittava esimerkki Aurinkomatkoja matkanjärjestäjänä harkitseville...

Olimme 4-henkisen perheemme kanssa Abu Dhabissa viikon lomalla rakennusmelun keskellä. Traktoreiden peruutuspiippaukset ja kivikuormien kolinat kaikuivat allasalueella. Rantaa ei voinut melun vuoksi lainkaan käyttää.

Saimme 4200€ matkasta kompensaationa 100€ matkalahjakortin Aurinkomatkoille...  😂