Kysymyksiä Sambiasta

(Luettu 3163 kertaa)

Aleksi83

• Aloittelija
    • Profiili
Kysymyksiä Sambiasta
« : 01.06.2013, 11:40:26 »
Olen alustavasti suunnitellut matkaa Sambiaan yksin kolmeksi viikoksi alkaen maaliskuun viimeisestä viikosta.

Koska Afrikka on mulle aivan tuntematon maanosa, on herännyt muutamia kysymyksiä:

Hieman perehdyttyäni kohteeseen vaikuttaa siltä, että sadekausi on vielä käynnissä maaliskuussa ja tilastollisesti huhtikuussakin satelee vielä jonkin verran. Onkohan siellä tiet ja hotellit auki? Miten sateisuus vaikuttaa moskiitto- ja tautitilanteisiin. Itse sade ei haittaa, mutta jos paikan päällä ei pääse liikkumaan ja hotellit on kiinni ja saan 80% varmuudella malarian, niin saatan vaihtaa matkakohdetta.

Myös kustannustaso kiinnostaa. Opastetut luonnonpuistoretket, majoitus, syöminen ym.

Osaisikohan joku asettaa ko. maan turvallisuustilanteen ja riskit jollekkin asteikolle tai muuten havainnollistaa. Erilaisia tietojahan on saatavilla, mutta UM:n tiedotteissahan varmaan Ruotsissakin on jotain valtavia riskejä ja toisaalta keskustelupalsoillahan aina löytyy porukkaa jonka mielestä missä vaan voi matkustaa miten vaan. En oikein saa otetta, mikä siellä on oikeesti meininki ja mitkä pahimmat riskit.

Myös muut neuvot, vinkit ja tiedot ovat tervetulleita