Kiinan viisumi ja matkavakuutus?

(Luettu 1603 kertaa)

Pasmiina

• Aloittelija
    • Profiili
Kiinan viisumi ja matkavakuutus?
« : 14.08.2013, 14:03:35 »
Olen hankkimassa Kiinan viisumia ja vakuutus on siihen pakollinen. Tarvitseeko minun siis hankkia joku erillinen vakuutus vai voinko
ottaa lentolippua ostaessa mukaan matkavakuutuksen? Olisin ostamassa lippuja finnairilta, ja finnairilta saa kyllä matkavakuutuksen, joten
onko se kelpo vakuutus viisumiin? Ja tuleeko finnairin matkavakuutuksesta jokin todiste minulle, josta voin sitten ottaa kopion ja liittää viisumihakemukseeni?

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Kiinan viisumi ja matkavakuutus?
« Vastaus #1 : 14.08.2013, 18:06:40 »
Helpoimmalla pääset, kun menet johonkin vakuutustoimistoon, ja ostat sieltä matkavakuutuksen. Mahdollisimman kattavan, ja että on voimassa reilusti pitkän ajan. Ulkomailla kun kaikki ei aina suju kuin Trömsöössä, ja yllättäviä käänteitä voi olla. Matkavakuutus vuodeksi on esim. alle satasen juttu, ja on myös voimassa kotimaassa kun matkustat yli 50 km päähän kotoa.
Toimistosta saa yleensä todistuksen maksetusta vakuutuksesta mukaan, ja muovikorttikin tulee kotiin noin viikossa. Varaudu käteismaksuun toimistossa, siis lompakkoeuroilla.
Muistathan pistäytyä myös terveyskeskuksessa hoitamassa rokotukset kuntoon.
Finnairin vakuutukseen en ole perehtynyt.

Demonyte

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Kiinan viisumi ja matkavakuutus?
« Vastaus #2 : 15.08.2013, 17:30:43 »
Kaikkein halvimmalla matkavakuutuksen saa kotivakuutuksen kylkiäisenä, kun kerran olet alaikäinen ja todennäköisesti asustat kotona, kannattaa kysellä perheen vakuutusten hoitajalta (meillä äiti hoiteli kaikki tuollaiset) - itselläni oli jo vuonna kivi ja kuokka kotona asuessa jatkuva matkavakuutus voimassa tuolla tavalla, kustannus on vain kymppejä vuodessa.