Matkakassa - miten kuljetan mukanani?

(Luettu 3168 kertaa)

Henwii

• Aloittelija
    • Profiili
Matkakassa - miten kuljetan mukanani?
« : 31.08.2013, 20:04:59 »
Auttakaahan nyt. Lähtö reissuun kukkauden päästä ja matkakassa lepää käteisenä lasipurkissa vaatekaapissa. Seuraavaksi pitäisi ratkaista, miten ne rahat lähtevät mukaan. Onko fiksua jakaa ne eri tileille? Pysytnkö luottamaan, että kaikissa Aasian maissa käy kortit samalla tavlla kuin Suomessa?Vai kannattaako rahat jemmata rinkan pohjalle? Entäpä matashekit?
« Viimeksi muokattu: 31.08.2013, 20:22:53 kirjoittanut Henwii »

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
Vs: Matkakassa - miten kuljetan mukanani?
« Vastaus #1 : 31.08.2013, 22:54:47 »
Onko tämä provo? Lasipurkissa? No ilmeisesti ei.

Osta kaulapussi tai rahavyö, sinne kaikki muu paitsi pikkuostoksiin tarvittava kymppiä tai  kahta vastaava rahamäärä. Luottokortti mukaan, saat sillä jossain nostettua rahaa kuitenkin. Se juuri sinne vyöhön tai kaulapussiin!!

Matkasekit jäi kasarille, ei enää niitä. Ei kassaa rinkkaan, mutta sen viimeisen hätärahan voit ommella vaikka housujen sauman sisään.

Käytä hakua. Asiasta on keskusteltu täällä viimeisen 11 vuoden aikana paljon,.

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 08.09.2013, 14:06:58 »
hajouta ja hallitse mutta kas siinapa pulma. Itse kannatan yksinjertaisia tapoja. Kaksi pankkitilia. Kaksi korttia plus rahahvyo jos tuntuu etta kamat tuppaa katoamaan. Ja liisaksi joku hatavara jossain rinkassa .

Pl Koin

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 08.09.2013, 22:19:50 »
Onko fiksua jakaa ne eri tileille? Pysytnkö luottamaan, että kaikissa Aasian maissa käy kortit samalla tavlla kuin Suomessa?

Et. Siksi kannattaa ottaa mahdollisimman paljon käteistä mukaan. Minä olen laittanut rahat pohjallisten alle. Pohjallisen (Lidlissä myydään halpoja ja paksuja) olen vuollut puukolla sellaiseksi, että kengät ovat mukavat, vaikka niiden pohjassa on tukku rahaa. Kenkien täytyy tietenkin olla tukevat nauhakengät.

Kannattaa vain muistaa, mihin rahan on laittanut, ettei riisu kenkiä huolettomasti jaloistaan.

Jos joutuu uhkailluksi väkivallalla ja tulee peloissaan paljastaneeksi kätkönsä, niin sitten rahat tietenkin menevät.

Rahat kannattaa vaihtaa huonollakin kurssilla Suomessa, että saa systeemin varmasti toimimaan.

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 09.09.2013, 14:11:37 »
Kengat ovat kylla ok, mutta eihan niita kokoajan viitsi pitaa jalassa. Mulla on pollitty kengat kun yovyin bugalovissa. Mutta voihan kenkiin sijoittaa rahaa, tosin kun kayttaa sandaaleja niin se on vaikeampi juttu. Tai ei kovinkaan isio probleema.

Sita en ymmarra miksi kannattaa vaihtaa valuuttaa etukatee liiaks, parempihan on olla jotain euroja, taaloa Ne kay kaikkialla.i

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 09.09.2013, 21:31:26 »
^

Lue poika Papillon. Siitä saat vinkkiä köntistä, eli kuljeta kamasi ja kassasi omassa hanurissa. Nykypäivän versio siitä lienee Kindermunan yllätyspallukka.