Matkaseuraa Kaakkois-Aasiaan helmi-maaliskuussa 2014

(Luettu 5752 kertaa)

amev

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Tervehdys!
Olen 26-vuotias Tampereella asuva nainen. Tarkoituksena olisi lähteä reissaamaan kuukaudeksi tai pariksi Kaakkois-Aasiaan ja irtautua edes hetkeksi tästä oravanpyörästä, nyt kun siihen on mahdollisuus. Kuitenkin yksin reissaaminen jännittää melkoisesti ja olisi aivan huippua löytää samanhenkisiä ihmisiä joiden kanssa matkata.
Millaista matkaseuraa olisin? En todellakaan odota yöpymistä tai matkustamista ykkösluokassa, ihan minimibudjetilla en kuitenkaan ole liikkeellä. Haluan todeta että päämäärä ei ole tärkein vaan se matka. En pidä ajatuksesta että tehdään liian tiukkoja aikatauluja ja yritetään nähdä liikaa liian pienessä ajassa. Toki jonkinmoinen suunnitelma tulee olla, mutta sitäkin voi fiiliksen mukaan muuttaa. Reissulta odotan luonnollisesti mielettömiä kokemuksia, tutustumista uusiin ihmisiin ja kulttuureihin, nähtävyyksiä, makuja, rentoutumista ja täytyyhän ihmisen nyt välillä vähän bilettääkin.
Suunnitelmana ollut reissata Thaimaa-Laos-Kambodza, mutta tämäkään ei ole mikään kiveenhakattu reitti. Aiemmin on tullut matkusteltua Euroopan maissa joten tämä olisi ensimmäinen reissuni kauas pois. Lähtö olisi helmi-maaliskuussa, mitään tarkkaa ajankohtaa en ole päättänyt.
Matkaseuran iällä ja sukupuolella ei ole niinkään merkitystä, tärkeintä on että ajatusmaailma ja kemiat kohtaavat hyvissä määrin. Jos sulla on yhtään samankaltaisia suunnitelmia niin otahan yhteyttä! Tutustutaan vähän ja katsotaan olisiko meistä toisillemme matkaseuraksi :)

-AK-

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Matkaseuraa Kaakkois-Aasiaan helmi-maaliskuussa 2014
« Vastaus #1 : 13.10.2013, 22:46:12 »
Moikka!

Täällä olisi suunnitelmissa lähteä tien päälle, tosin huhtikuussa vasta aikaisintaan ja matkaseura kans hakusessa. Taidat tosin olla jo reissussa sillon.. Itsellä reitti muuten avoin mutta Filippiineillä olisi käytävä Palawanin saarella ainakin, ja reissussa voisi olla ainakin 1,5kk, kaksikin mikäli saan pomon ymmärtämään että nyt ois vaan pakko päästä reissuun vähän pidemmäksi aikaa :D Jos sulla on liukumavaraa ajankohdassa tai suunnitelmat muuttuu niin pistäppä viestiä! :)

amev

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 14.10.2013, 13:32:28 »
Lähtöpäiväksi alkaa varmistumaan 19.2, joten reissussa joo tuolloin.

PippiLongstocking

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 23.10.2013, 22:44:10 »
Hei täällä aika paljonkin saman kaltasia suunnitelmia, alkujaan meinasin jo tammikuussa lähtee reissuun, mutta voipi olla että venähtää helmikuun puolelle mahollisesti. Oon myöskin Treeltä, ikää 25 v. Laita vaikka viestiä täällä tai jaana1050(at)gmail.com jos vielä oot matkaseuraa vailla!  :)

janslans

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 24.10.2013, 14:24:55 »
itse 24vuotias mies vantaalta. lähössä maailmaympäri reissaa helmikuun alussa ja maaliskuun lopulla olis tarkotus saapua bangkokkii lento jossa 2-4 viikkoa aikaa pyöriä ennen lähtöä suomeen. siitä ajatuksissa joko thaimaassa kierrellä tai sit lähteä laos-kambodzaaa alueelle pyörimään. pistä viestiä jos matkalle seura kelppoo

Trickster

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 26.10.2013, 23:01:56 »
Moikka. Olen lähdössä reissuun samoille suunnille kyllä pimeää karkuun, ajankohta vain hieman vielä epäselvä..Edelliset reissut tehnyt joulu-huhtikuun välisenä aikana ja siihen luultavasti taas pyrin. Yritän vielä saada jonkun kämppään siksi aikaa niin olisi vuokranmaksu huolista pois ja sitten alkaa hahmottumaan päivämäärä mutta n. 3kk se tulee jokatapauksessa olemaan. Sukellatko?Jos et niin olisitko halukas tutustumaan tähän parhaimpaan lajiin jota selvinpäin voi tehdä? Viimeksi tulin Singaporeen ja olin jo silloin kahden vaiheilla lähteäkö alas Indoihin vai kohti Laosia.. Jäin pahasti jumiin Thaimaaseen toistamiseen,. Ihana paikka,rennot saaret niin ei kyl kiire paina. Liika suunnittelu pilaa reissun,onhan tässä aikaa. Matkaseurana olisi välillä mukava olla sellainen ihminen kelle höpöttää suomea mutta myös oma meininki on tärkeä joten jos pystyt olemaan myös yksin niin olisi mukava treffata jossain matkan varrella ja keksiä uusia paikkoja ja seikkailuja. Reissaan itse nykyään aina "yksin",tärkeimmät mitä etsin ovat hyvät bileet,trekkiä luontoon , koskemattomat rannat,paljon sukellusta ja uusia seikkailuja! Laos on varmasti kokemisen arvoinen, laita ihmeessä viestiä jos tahdot vaikka toverin matkaan. Tampereella käyn monesti joten jos  kahvilla käydään niin heitellään ajatuksia ilmaan.
:Tomppa

_kaisla

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 08.11.2013, 16:02:23 »
Moi,

Onko tämä jengi päätynyt jo kahvittelemaan ja tekemään lisää suunnitelmia? Täällä kanssa yksi helsinkiläinen, joka voi allekirjoittaa aikalailla kaiken mitä olette kirjoitelleet matkakohteista, tekemisistä ja meiningistä. Seuraakin mulla jo oli ja tammikuussa piti startata Kaakkois-Aasiaan, mutta kaikki katosi tässä syksyn mittaan. Nyt olen yhtä kysymysmerkkiä kevääni suhteen. Kertokaa, jos suunnitelmanne ovat edenneet :)

ainoanna

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 11.11.2013, 20:48:28 »
Moikka!

Täällä ilmoittautuu myös yksi keväällä Aasian suuntaan matkaava. Tarkoitus on lähteä tammi-helmikuun vaihteessa ja viipyä matkalla noin kolme kuukautta. Reissu tulee olemaan mun ensimmäinen niin kauas ja ajallisestikin pisin. Yksin olen matkaa suunnitellut, joten seura ainakin jollekin osalle matkaa olisi ihan mieluista. Matkan aikana olen ajatellut osallistua sukelluskurssille sekä pariksi viikoksi hyväntekeväisyysprojektiin (kohde vielä avoin). Maalistalla mukana ainakin Thaimaa, Kambodza ja Intia. Reitti tarkentuu myöhemmin, eikä ole kovin tarkka näin etukäteen suunniteltuna. Tarkoitus olisi ottaa aika rennosti, eikä todellakaan hyökkiä paikasta toiseen hirveällä sykkeellä. Vähän fiiliksen mukaan, jossain pidemmän aikaa, jossain vähemmän. Kaikki uudet tuttavuudet ja ystävät ovat matkan varrella enemmän kuin mieluisia ja tervetulleita, mutta toiveissa on viettää aikaa myös ihan itsekseen.

Oletteko tosiaan muut tähän ketjuun osallistuneet jo olleet muuten yhteyksissä ja/tai onko suunnitelmanne tarkentuneet tai muuttuneet?

Chilikatti

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 12.11.2013, 12:07:23 »
Oma matka 6.1-7.3 Vietnam-Laos-Thaimaa. Alustava karkea suunnitelma ois:
Saigonista Hanoihin junalla ja siinä välissä jos muutamat paikat tsekkailis (pari viikkoo)
Laos (pari viikkoo)
P-thaimaa (Chiang Mai yms…) (pari viikkoo)
E-thaimaa loppuaika chillailua jossain biitsikohteessa
Loppuun Bangkok pari päivää ennen kotiinpaluuta.

Yksin oon reissuun lähös, 26v Tampereelta. Jos jonkun suunnitelmat osuu samoihin aikoihin (ja omat suunnitelmat pitää :D) niin vois vaikka bisset nappasta jossain!

Magnusti

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #9 : 12.11.2013, 12:50:57 »
24-vuotias Thaimaa-Kambodza-reissaaja ilmoittautuu! Lähtö Suomesta 28.1. ja paluu maaliskuun alussa. Viiden viikon loma tiedossa ja yksin reissaava nainen minäkin.

Suunnitelma: 4-5 päivää olisi tarkoitus olla Bangkokissa, josta suuntaudun aluksi jonnekin Thaimaan rannalle levyttelemään. Sen jälkeen nenä kohti Kambodzaa, jossa mahdollisesti vietän loppu ajan.

Seuraakin mulla jo oli ja tammikuussa piti startata Kaakkois-Aasiaan, mutta kaikki katosi tässä syksyn mittaan. Nyt olen yhtä kysymysmerkkiä kevääni suhteen. Kertokaa, jos suunnitelmanne ovat edenneet :)

Minunkin matkaseurani kaikkosi, joten jos vielä on suunnitteilla lähteä tammikuussa reissuun, niin törmäillään ihmeessä!

amev

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 12.11.2013, 13:48:16 »
Itsellä nyt seuraavanlainen tilanne: Lento Phuketiin lähtee 19.2. jossa vietän pari viikkoa kaverin kanssa. Kaverin kotiin lähdettyä ajatuksena kiertää saaria ja siitä pikkuhiljaa pohjoiseen päin. Mitään varmaa reissuseuraa mulla ei vielä ole, kaikki riippuu aikatauluista. Eli ainakin meikäläisen matkaan mahtuu vielä :)

irsill

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #11 : 21.11.2013, 19:00:14 »
Myös täällä yksi Aasiaan suuntaava vailla matkakaveria! Elämäntilanne suorastaan täydellinen uusien kokemusten hankkimiselle, mutta matkaseura puuttu. Kohta 24 v nainen ja Tampereelta, suunnitelmissa helmikuussa 2014 ensin pari viikkoa  kaverin kanssa Thaikuissa, mutta siitä eteenpäin suunnitelmat auki ja kaikki käy. Kokemusta reppureissamisesta on kertynyt yhden Euroopan reilin verran + viime talvena 2 vko minireppuilu Filippiineillä.

Tarkoitus olisi tutstua uusiin paikkoihin ja ihmisiin rennolla meiningillä ja nauttia lämmöstä, lähteä pimeää talvea pakoon.

Viestiä saa pistää jos yhtään kuulostan sopivalta matkaseuralta jollekin! :) irsil (at) suomi24.fi