Bournemouthista kaupunkina en hirveästi itse asiassa tiedä, olen vain kuullut, että siellä tosiaankin ollaan aika kyllästyneitä ulkomaalaisiin nuoriin kielikurssien suosion ansiosta. Eräs liiderinä (eli kielikurssin ohjaajana) ollut kertoi, että järjestön takkia ei uskaltanut pitää päällä varsinkaan iltaisin, jos halusi päästä ehjänä kotiin.
Sinällään on harmi, että kielikurssilaiset voivat pilata ulkomaalaisten mainetta paikkakunnilla. Suurin osa kielikurssilaisistakin on varmasti mukavia ja hyvin käyttäytyviä, mutta jos joukossa on muutama mätämuna, alkaa tietenkin koko joukkio ärsyttää (ja tähän lisää jotain kaikkien tuntemia latteuksia). Kaupunki itse sinällään on varmasti nätti ja mukava, mutta ehkä ei kannata rellestää ja näyttää ulkomaalaiselta.
Luulen, että tämä kielikurssisyndrooma pätee monessa muussakin Etelä-Englannin suhteellisen pienissä kaupungeissa. Isossa kaupungissa muutama sata kielikurssilaista kesässä ei tunnu missään. Jos etsii ulkomaalaisystävällistä ilmapiiriä, mutta rannasta ei ole niin väliksi, suosittelen Oxfordia ja Edinburghia. Molemmissa ulkomaalaiset opiskelijat muodostavat suuren osan kaupungin vakituista asukkaistoa ja heitä pidetään positiivisena asiana, eikä jokakesäisenä vitsauksena.