Universaali modeemi

(Luettu 2429 kertaa)

erikahoo

• Aloittelija
    • Profiili
Universaali modeemi
« : 04.11.2013, 14:32:36 »
Hei!
Loytyiskoha taalta apua. Oon Unkarissa harjoittelussa ja lahin reissuun iloisesti olettaen, etta opiskelija-asuntalossa olisi wifi. No eipas ollutkaan vaan tommoinen johtonetti (mikalie hienompi nimitys sille) eli seinasta tulee puhelin kaapeli. Mun kone ei tietysti toimi siina. Lounarista luin, etta se on iha normaalia ja kehoittivat hankkimaan ´Global modemin´. Tietysti luin asiasta vasta taalla  ;D Tietaako joku asiasta mahdollisesti jotain.. mista semmosen pystys hankkii? Onko kallis? Miten se toimii?

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Universaali modeemi
« Vastaus #1 : 05.11.2013, 05:34:58 »
en tieda globalista mut itella on 2 saunalahden mokkulaa. mallia huawei E153. oli tosi helppo unlockaa ne toiminut jo ainakin 3 maan sim kortilla hyvin.
noita voi ostaa ihan avattuinakin jos mokkulaa haet.

Tiermes

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 05.11.2013, 14:25:49 »
Ite oon käyttänyt Aasiassa normaalia Nokian kännyä modeemina. Paikallinen sim vaan sisään, piuha kännyltä läppäriin ja Nokia Suitella yhteys päälle.

(luin tarkemmin viestin ja kysymys taisi olla sen seinänetin tomimaan saamiseksi, siihen en osaa sanoa mitään  :-[ )
« Viimeksi muokattu: 05.11.2013, 14:29:24 kirjoittanut Tiermes »

adios

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 06.11.2013, 02:38:56 »
Eli siis kämpässä on netti, mutta vain langallisena? Tässä tilanteessa tarviit väliin reitittimen, esim. tälläisen. Tuon vaan laitat kiinni piuhaan ja se muuttaa signaalin langattomaksi, tämän jälkeen meet koneelle ja laitat salasanan ja avot. Tuo on myö siitä hyvä boksi että voi käyttää vaikka mokkulan jakamiseen ja hinnaltaan halvimmasta päästä. Tässä vielä vähän lisää juttua yksinkertaistetusti reitittimistä ja kytkimistä yms. jos olen ymmärtänyt tilanteen jotenkin väärin. Toivottavasti auttoi.

erikahoo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 06.11.2013, 21:41:08 »
Juu elika juurikin nain. Netti loytyy, mutta mun kannettava ei loyda sita kun yhdistan piuhan! Lahden siis metsastamaan tuommoista reititinta! Kiitos alyttomasti avusta! Helpottaa kummasti opparin tekemista, kun paasee kasiksi lahdemateriaaliin omassa huoneessa.  ;D

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.11.2013, 23:43:25 »
Juu elika juurikin nain. Netti loytyy, mutta mun kannettava ei loyda sita kun yhdistan piuhan! Lahden siis metsastamaan tuommoista reititinta! Kiitos alyttomasti avusta! Helpottaa kummasti opparin tekemista, kun paasee kasiksi lahdemateriaaliin omassa huoneessa.  ;D

Kannattaa kysyä vuokranantajalta mitä netiiyhteyden saaminen oikeasti vaatii. Puheet modeemista antaisivat ymmärtää, että kyseessä on jonkinlainen DSL-linja, ja silloin tuollainen langaton reititin ei riitä. Toinen vaihtoehto on, että se on kyllä sopiva lähiverkkoyhteys, mutta vaatii sellaiset asetukset, että se ei tyypillisten reitittimien tai kannettavasi verkkoyhteyden oletusasetuksilla toimi. Luulisi kuitenkin jos verkkoyhteyttä tarjoavat, kertoisivat myös mitä sitä varten tarvitaan. Parhaiten sellaiset selviää kysymällä joltain joka tietää järjestelyt paikan päällä, eikä anna toisella puolella Eurooppaa tai kauempana olevien arvailla virityksen laatua.

erikahoo

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 07.11.2013, 18:31:55 »
Itse asiassa Adioksen vastaus oli todella hyödyllinen ja vastaan tähän viestiin vihdoin omalta koneelta omassa huoneessani!! Asiaa on yritetty hoitaa kyllä täällä, en ole idiootti, mutta mikään ei ole auttanut. Sanovat vain, että se ei toimi niin ei toimi. Olen ollut täällä siis jo kaksi kuukautta. Tämä oli niin sanotusti viimeinen oljenkorteni, kaikkea muuta on jo kokeiltu. Nämä kun eivät itä-Unkarissa puhu englantia, eikä oma unkarin taito ihan riitä näin pitkälle. Olen hirmuisen kiitollinen siis Adiokselle avusta, heittäisin onnesta voltin, jos sellaiseen kykenisin ja tarjoaisin mielelläni oluen kiitokseksi, jos paremmin tuntisin.  ;D

adios

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 11.11.2013, 03:26:35 »
Nos problemos, hyvä että oli miusta hyötyä ja asia selvisi. Hyvää reissua!   ;)