Indonesian viisumin pidentäminen?

(Luettu 7663 kertaa)

pelokas

• Himoreissaaja
    • Profiili
Indonesian viisumin pidentäminen?
« : 15.12.2013, 17:55:56 »
Minulla on 30 päivän "Visa on arrival"  myönnetty tänne saapuessani 3.12.2013 Darwinista. Haluaisin pidentää 4 päiivää  6.1.2014 asti. Missä, miten, mitä maksaa? Mitä tapahtuu jos vain pyrin  Jakartassa Singaporen koneeseen 4 päivää sitten vanhentuneella viisumilla?

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Indonesian viisumin pidentäminen?
« Vastaus #1 : 16.12.2013, 02:14:17 »
imigrasiin viikkoa ennen viisumin umpeutumista. lentolippu pois maasta, passin ja viisumin kopiot mukaan ja taytat siella. sit ravaat (Balilla) 3 kertaa imigrasissa tayttelemassa, maksamassa 250 000 rupiaa ja hakemassa passisi. tai kaytat agenttia joka laskuttaa yli tuplat tuosta.
voit myos ylikayttaa viisumisi josta kuulemma tulee sakot rajalla. kuulopuheiden mukaan tama lasku on 200 000 rupiaa per paiva. eli 4 paivaa tulisi maksamaan 800 000 ja tietnekin hankaluuksia rajalla. en tieda kauanko tamakin lisamaksu vie aikaa, toivottavasti et missaa lentoasi.
tollakin rahalla saisit jo varmaan halvan lennon kuala lumpuriin tai ehka jopa singaporeen.
suosittelisin kayttamaan agenttia joka pystyy hoitamaan ton viisumin muutamassa paivassa. kysele matkatoimistoista apua.
« Viimeksi muokattu: 16.12.2013, 02:16:15 kirjoittanut Vaisjani »

petsku

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 20.12.2013, 08:18:19 »
Tuossa oli aika tyhjentävästi selitetty vaihtoehdot eli jos ei ole tarvis olla sitä neljää päivää Indonesiassa niin helpoin tapa on ostaa edullinen lippu Singaporeen, voi tietenkin jossain matkatoimistossa vaihtaa lippua mutta hankalaa ja saattaa tulla jopa kalliimmaksi kun uusi lippu.
Neljästä päivästä kuluu helposti se kolme päivää imigraasissa ravaamiseen. Singapore on tietenkin kalliimpi eli neljä ylimäärästä yötä siellä syö tietenkin vähän matka budjettia. Jos vain ylität neljällä päivällä mene ajoissa kentälle ja keksi hyvä selitys ja yritä tinkiä summasta, minunkin tietojen mukaan normaali taksa on 200.000/päivä eli halvin vaihtoehto on tuo kuukauden pidennys. Saiko VOA pidennettyä ilman sponssoria? Itse aina 2 kuukauden visa jonka pidennys vaatii sponssorin.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 21.12.2013, 21:58:07 »
VOA:a pystyy jatkamaan 30 päivällä, ja hinta on saman, kun VOA eli 25dollaria. Kuinka paljon päälle se on, jos matkatoimisto hoitaa, en osaa sanoa.

Viisumin ylittäviltä päiviltä joutuu maksaa sakkoa juurikin tuon 200000IDR/päivä. Mutta siinä ei ole mitään ongelmia/hässäkkää. Maasta lähtiessä kun immigrtaionissa huomaavat/ kerrot itse, että viisumi on umpeutunut ne ohjaa sut tiskille, jossa tuo ylitysmaksu hoidetaan, jonka jälkeen pääset normaalisti immigrationista läpi. Homma kesti mulla alle 3 minuuttia nyt joulukuun alussa 2013.

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 22.12.2013, 02:34:28 »
VOA:a pystyy jatkamaan 30 päivällä, ja hinta on saman, kun VOA eli 25dollaria. Kuinka paljon päälle se on, jos matkatoimisto hoitaa, en osaa sanoa.

Viisumin ylittäviltä päiviltä joutuu maksaa sakkoa juurikin tuon 200000IDR/päivä. Mutta siinä ei ole mitään ongelmia/hässäkkää. Maasta lähtiessä kun immigrtaionissa huomaavat/ kerrot itse, että viisumi on umpeutunut ne ohjaa sut tiskille, jossa tuo ylitysmaksu hoidetaan, jonka jälkeen pääset normaalisti immigrationista läpi. Homma kesti mulla alle 3 minuuttia nyt joulukuun alussa 2013.

joo, luulin itekkin  aluksetta siita seurais hassakkaa kun tuota kirjoitin. otin selvaa kun tilasin virheellisesti liput kuala lumpuriin visarunille 2 paivaa viisumin umpeutumisen jalkeen. eli joudun maksamaan 400 000 sakkoa. vahan toi kirpaisee mutta minkas teet. ei kuulemma ole mitaan ongelmaa senkun maksaa ja jatkaa matkaa. talla kertaa sakot on halvin vaihtoehto koska en saa jatkomahdollisuutta ja uudet liput tai siirto maksaisi enemman.
jos itse pystyy jatkamaan viisumin niin 25 dollaria. sen pitaa aloittaa viikkoa aikaisemmin se prosessi ja passin saa vasta pari paivaa sen jalkeen kun viisumi olisi jo umpeutunut(viimeksi meni 9 paivaa koko hommassa. ehka high season hidasti). kait sen ehtii tossa 4 paivassa hakea imigrasista kun muistuttaa siella etta on tosiaan lennot tuona paivana pois. ellei ne sit ole kusipaita niinkuin ne valilla tuppaa olemaan.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 22.12.2013, 15:19:28 »
No kysyn tässä samassa nyt sitten, et onks se oikeest noin saatanan hankalaa se viisumin pidentäminen? Kun oon taas suuntaamassa (tosin vasta ens kesänä) Gileille, ja sieltä ei kyl viitti alkaa asioikseen Balilla ravaamassa... Ja jos jotain matkatoimisto-settiä käyttää, niin tuleeks tosi kalliiks?

Ku mietin myös, että hakisin etukäteen sen 60vrk:n viisumin Suomesta käsin, mutta en haluais mitään lentoja Indoista pois viel ostella, ku en tosiaan haluais sinne asti elämääni suunnitella... Ja siis ainakin suurlehetystön sivujen mukaan lennot pois tarttis olla.

petsku

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 23.12.2013, 05:31:53 »
Suomesta saa niin helpolla sen 60 päivän viisumin että suosittelen, löydät varmaan jonkun 10 € maksavan lipun esim Sumatralta Kualalumpuriin vaikka et ikinä käytä sitä lippua. Halpaa ja vaivatonta, voit reissata rauhassa sen 60 päivää eikä tarvi miettiä ja suunnitella reittiä missä imigreissoni matkan varrella. Itse olen pari kertaa pidentäny viisumia ja onnistunu saamaan sen yhdessä päivässä vaikka normaali käytäntö kait on kolme päivää.

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 24.12.2013, 02:09:40 »
missas imigrasissa pitemee viisumi paivassa? ainakaan Balilla Kutan lahimmalla ei pysty eika denpasarissa kun kysyin. eika suomen konsulaatissakaan. sanoivat etta hoitavat vain suomen viisumeita. agentit saattaa hoitaa paivassa, yleensa menee ainakin 2 ja maksaa yli tuplahinnan. kaverialella voit saada halvemmalla. Gileilta voit menna jatkamaan varmasti viisumiasi Mataramiin, ei tartte balille asti menna sen takia. eikohan gileiltakin joku matkatoimisto myy viisuminjatkopalvelua, kannattaa kysella.
fiksuinta varmasti on hankkia se 2kk turistiviisumi. hommaat tosiaan lentolipun medanista penangiin tai kuala lumpuriin. saa usein halpoja. ja tuo 2kk viisumi voidaan kuulemma sponsorin kanssa jatkaa 1kk kerrallaan viela 4 kertaa jos silta tuntuu. tarvitsee vaan paikallisen apua. sponsorin.

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 26.12.2013, 23:28:48 »
Kiitos vinkeistä Vaisjani. Mites sitten toi majotuksen varauksen vahvistuskirje? Onko teillä ollut oikeasti joku varattuna ja kuinka pitkäksi aikaa?

Ja millanen matkasuunnnitelma pitää olla satuiltuna?

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 27.12.2013, 02:26:36 »
Kerran olen hakenut 2kk turistin. Kaytin agenttia bangkokissa khaosan roadin lahella. Maksoi about saman mita olisi maksanut taxikyyteineen ja vaivoineen tehda kaikki itse. Ellen olisi sit vuokrannut skootteria ja lahtenyt bangkokkiin eksymaan. Ei kyselty mitaan varaustodistuksia mutta jos sellaisenvalttamatta tarvitseeniin vaarenna tai bookkaa vaikka yksi yo jostakin. Ei niita kukaan tarkista

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #10 : 27.12.2013, 18:26:01 »
Itse oon hakemassa sitä jo täältä Suomesta käsin, niin siks mietin, että onko ne tarkempia asian suhteen...

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 28.12.2013, 01:51:14 »
jos edes yksi yo kutalla ei aiheuta paineita niin http://www.tripadvisor.com/Hotel_Review-g297697-d2244618-Reviews-Waringin_Homestay-Kuta_Bali.html tuolta saa sahkopostilla bookattua je he varmaan kirjoittavat siita jonkun tositteen. ei halvin paikka tuolla alueella mut siisti ja sijaintiinsa nahden "tosi" hiljainen ja lahella kaikkea. turistirafloja, kraasakauppoja, clubeja ja rantaa.  asuin itse tuolla mutta hotellin sivussa olevissa paikallisissa huoneissa jotai puoli vuotta 100 euroa kuussa. kyykkyvessa, sanky, kaappi, tuuletin ja lukko ovessa. kelpasi hyvin surffarille. kun viela saa kayttaa ilmaista wifia ja uima-allasta niin ei tarttennu valittaa :)

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 28.12.2013, 14:27:00 »
Kiitos taasen.

Mites, osaisitko vielä tässä auttaa, että olenhan ymmärtänyt oikein, että se Indonesian viisumin 60vrk alkaa ruksuttaa siinä vaiheessa, kun Indonesiaan menen, eikä siinä kohtaa, kun viisumi myönnetään? Ja onko myöntämisesä joku tietty aika, jonka puitteissa Indonesiaan pitää mennä?

Vaisjani

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 28.12.2013, 14:38:19 »
Kiitos taasen.

Mites, osaisitko vielä tässä auttaa, että olenhan ymmärtänyt oikein, että se Indonesian viisumin 60vrk alkaa ruksuttaa siinä vaiheessa, kun Indonesiaan menen, eikä siinä kohtaa, kun viisumi myönnetään? Ja onko myöntämisesä joku tietty aika, jonka puitteissa Indonesiaan pitää mennä?

tosta en oikein tieda mut joskus 2011 olin lukevinani etta 90 paivaa. kannattaa tosiaankin tarkistaa jostakin. se 60 paivaa kuitenkin alkaa raksuttamaan siita paivasta kun tulet maahan ja leimaat passisi. ja paivana 60 pitaa sit lennella pois tai jatkaa jollakin konstilla.

Epic

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 02.01.2014, 07:44:22 »
Kiitos taasen.

tosta en oikein tieda mut joskus 2011 olin lukevinani etta 90 paivaa. kannattaa tosiaankin tarkistaa jostakin. se 60 paivaa kuitenkin alkaa raksuttamaan siita paivasta kun tulet maahan ja leimaat passisi. ja paivana 60 pitaa sit lennella pois tai jatkaa jollakin konstilla.

Viisumi alkaa silloin, kun maahan menet. Sen myontamisesta on 90 paivaa aikaa astua maahan. Tama on jotain jossa olin itse jopa Kuchingin konsulaattia edella kun sielta sanoivat, etta viisumi alkaa siita paivasta kun se myonnetaan ja sanoin etta kylla siina pitaisi olla kolmen kuukauden rako valissa. Ilmoittivat minulle antavansa viisumini edellisena paivana ennenkuin olin Indonesiaan astumassa. Noutaessani viisumin he ilmoittivat minulle kuitenkin olleeni oikeassa ja viisumissa luki viimeinen maahanastumisapaiva 90 paivan paassa.