Visan debit-kortti

(Luettu 66072 kertaa)

Majakka

• Reissaaja
    • Profiili
Vs: Visan debit-kortti
« Vastaus #60 : 16.02.2013, 22:34:19 »
Minulla on S-Pankin Visa debit -kortti. Tietääkö kukaan, voiko sillä ostaa lennot ja hotellin erikseen tai pakettina jostakin (luotettavasta ja hyvin toimivasta) nettimatkatoimistosta?

Tiedän, että nettimatkatoimistoissa voi maksaa verkkopankin kautta, mutta ikävä kyllä S-Pankin verkkopankki ei yleensä kuulu vaihtoehtoihin. Laskulla maksettaessa on taas monesti maksimiraja 1 000 euroa, joka tulee aika nopeasti vastaan, jos aikoo viipyä esim. 1-2 viikkoa Lontoossa?

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #61 : 16.02.2013, 23:27:56 »
^ Toimii ihan hyvin kun valitset maksutavaksi Visan.

jtj67

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #62 : 16.02.2013, 23:32:45 »
Ja noissa nettimatkatoimistoissa, Supersaver ym., voi maksun hoitaa myös verkkopankkimaksuna ilman kuluja (korttimaksuista veloitetaan n. 9€).
« Viimeksi muokattu: 16.02.2013, 23:37:41 kirjoittanut jtj67 »

Majakka

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : 23.02.2013, 12:38:52 »
Supersaverissa ei voi maksaa S-Pankin verkkopankkimaksulla. Jos Visa kuitenkin toimii maksutapana, hyvä niin.

Supersaver voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Olin oikein tyytyväinen sen käyttöön silloin, kun olin vielä Osuuspankin asiakas. Osuuspankista vain oli pakko vaihtaa S-Pankkiin, kun palvelumaksut nousivat niin korkeiksi. Osuuspankissa maksoin lopulta 60 euroa vuodessa pelkästä verkkopankin ja pankkikortin käytöstä. S-Pankin käyttö ei maksa mitään, joten käytän mielelläni palvelumaksuista säästyvät rahat vaikka reissaamiseen!

Kiitos vastauksista!

starman

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #64 : 19.12.2013, 11:41:28 »

Olen lähdössä reissuun ja matkaan pitäisi ottaa myös varakortti.
Minulla on pankista Debit/credit-kortti. Ja sama pankki ei voi myöntää toista credit-korttia, joten ajattelin ottaa tuollaisen Visa Debit -kortin varalle.

Onko muilla matkaajilla tietoa, että toimiiko tuo Visa Debit käteisautomaateilla esim. Chilessä, Perussa ja Boliviassa??

lentoguru

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #65 : 19.12.2013, 11:53:28 »
Visa debit toimii hyvin Etelä-Amerikassa. Aiemmin pari vuotta Perussa asuneena en muista milloin kortin kanssa olisi ollut ongelmia. Siltä varalta, että haluat jättää varakortin päiväksi esim. hostelliin, avaisin varakorttia varten oman tilin, jolle siirretään varoja nettipankissa tarpeen vaatiessa.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #66 : 19.12.2013, 12:33:00 »
Jos haluaa toimintavarmuutta maksimoida, niin varakortti kannattaa ottaa toisesta pankista ja vielä niin, että jos ensisijainen kortti on Visa niin varakortiksi Mastercard tai päinvastoin. Tällöin tietenkin pitää huomioida se, että raha ei siirry tilien välillä reaaliaikaisesti eli varatililläkin kannattaa pitää jonkinlaista saldoa. Lisäksi jos matkakassaa on vähänkin enemmän, kannattaa harkita myös sitä, että pitää osan sellaisella tilillä jota ei pääse kortilla suoraan käyttämään. Varmaan kaikilla pankeilla on tarjolla joku säästötili joka soveltuu hyvin tuollaiseen tarkoitukseen.

Itärajan Ilpo

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #67 : 19.12.2013, 16:49:33 »
Supersaverissa ei voi maksaa S-Pankin verkkopankkimaksulla. Jos Visa kuitenkin toimii maksutapana, hyvä niin.

Supersaver voisi olla varteenotettava vaihtoehto. Olin oikein tyytyväinen sen käyttöön silloin, kun olin vielä Osuuspankin asiakas. Osuuspankista vain oli pakko vaihtaa S-Pankkiin, kun palvelumaksut nousivat niin korkeiksi. Osuuspankissa maksoin lopulta 60 euroa vuodessa pelkästä verkkopankin ja pankkikortin käytöstä. S-Pankin käyttö ei maksa mitään, joten käytän mielelläni palvelumaksuista säästyvät rahat vaikka reissaamiseen!

Kiitos vastauksista!

Näin voi olla, jos ei ole säästöjä, lainaa, vakuutusmaksuja tms. OP:ssa. Jos edellämainittuja on, niin kulut menevät bonuksista. Itsellä periaatteessa kuluja 9,25€/kk mutta kaikki menevät bonuksista, niin käytännössä en maksa latiakaan. Itseasiassa jää bonuksia vähän yli vielä vakuutuksiin ja se passaa..  :)
I'm just a extraordinary guy

Long-term travel changes people, almost always for the better

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #68 : 21.12.2013, 22:59:00 »

Olen lähdössä reissuun ja matkaan pitäisi ottaa myös varakortti.
Minulla on pankista Debit/credit-kortti. Ja sama pankki ei voi myöntää toista credit-korttia, joten ajattelin ottaa tuollaisen Visa Debit -kortin varalle.

Ainakin itsellä on Nordeasta kaksi luottokorttia.. normi gold masteri käyttökorttina ja sitten tuohi varakorttina. Toi tuohi tuli joskus sohvakaupan yhteydessä kun sen ottamalla sai ilmaista maksuaikaa. Vaimollani on myös nordeasta kaksi korttia.. normi master debit/credit ja stockkan masteri toisena.  En tiedä muiden pankkien käytäntöjä noille..

S-pankin visa piti ottaa tossa joku aika sitten varakortiksi mutta eivät myöntäneet sitä edes parin tonnin luottorajalla.. pitäkööt korttinsa sitten. Samaan aikaan nordean korteilla on 11keur luottorajaa.. kuitenkin omistusasunto, vakityö jne. Ehkä oon vaan Äss-pankin korttiasiakkaaksi liian huonotuloinen.