Frankfurtin lakko

(Luettu 1691 kertaa)

Mappe82

• Tosireissaaja
    • Profiili
Frankfurtin lakko
« : 26.03.2014, 13:43:06 »
Nyt kun Frankfurtin kentällä ainakin huomenna ilmeisesti lakkoillaan ja osa lennoista on jo peruttu, itsellä huomenna lento helsinki-frankfurt-singapore lufthansalla ja vielä näyttäisi että näitä lentoja ei ole peruttu.

Kysymys kuuluu siis, kuinka paljon aikaisemmin lento pitää yhtiön/kentän puolesta perua? Tarkoitan että ei kai ole mahdollista että 30 min ennen lähtöä perutaan kun kyse on lakkoilusta eikä esim sääolosuhteista? Kai niillä jokin minimiraja on koska on mahdollisesta peruutuksesta ilmoitettava?

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Frankfurtin lakko
« Vastaus #1 : 26.03.2014, 14:24:14 »
Ei siinä mitään minimirajoja ole. Pahimmillaan voivat vaikka ilmassa todeta, että nyt ei Frankfurtiin meno onnistu ja kääntyä takaisin tai lentää muualle. Lakkojen tapauksissa EU-lentoyhtiön vastuulla on vain hoitaa sinut perille miten kykenevät ja huolehtia ruoista ja majoituksista sitä odotellessa. Tulkinnat siitäkin että mihin kaikkiin ratkaisuihin Lentoyhtiön pitää venyä, vaihtelevat myös.

Kannattaa yrittää itse seurata tilannetta ja jos näyttää siltä, että Frankfurtin lento peruuntuu eikä Lufthansalta tule yhteydenottoa, yrittää itse mahdollisimman aikaisessa vaiheessa ottaa yhteyttä siihen suuntaan. Tietenkin kun kaaos on päällä, voi olla että puhelimella läpi pääseminen on haastavaa. Kyllä ne tavalla tai toisella perille järjestävät, mutta mitä reittiä ja minä päivänä, onkin toinen kysymys.

Mappe82

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 26.03.2014, 14:36:51 »
Kiitoksia.

Entä vielä että jos Frankfurtiin saakka päästään niin voiko sieltä singaporeen lähtevän lennon perua myös missä vaiheessa vain, vai onko vain niin että vasta koneessa istuessa voi sanoa että onnistui?   :)

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 26.03.2014, 14:52:31 »
Lakoista kun on kyse, niin kaikki on mahdollista. Ei siellä tietenkään tahallaan pantata tietoa, koska se on Lufthansankin etu aloittaa uudelleenreititysprosessi niin aikaisin kuin mahdollista. Lakot ovat siinä mielessä hankalia, että niiden aikana osa lennoista voi onnistua, mutta arviot siitä, että kuinka moni, eivät aina pidä paikkansa, jolloin voi tulla viime hetken muutoksia. Ja kuten tästäkin keissistä huomaa, lakot eivät ole millään muotoa pelkästään Suomen tai Finnairin riesa, vaikka moni tuntuu niin kuvittelevan.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 26.03.2014, 15:21:48 »
Hei! Älä ala itse peruuttaa mitään.  Kyllä Lufthansa hoitaa sut jotenkin perille.  Voit päästä vaikka hyvälle pallille istumaan. Niille, joilla on kalliimmat liput, ne tietysti hoidetaan ensin.

Mappe82

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 26.03.2014, 15:25:18 »
Heh. En siis tarkoittanut että itse alkaisin perua lentoja, vaan että mihin saakka lentoyhtiö taikka kenttä  voi perua.. Että jos jo koneessa istut matkalla kiitoradalle niin kai voi jo ajatella että kone nousee myös ilmaan.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 26.03.2014, 15:54:43 »
Heh. En siis tarkoittanut että itse alkaisin perua lentoja, vaan että mihin saakka lentoyhtiö taikka kenttä  voi perua.. Että jos jo koneessa istut matkalla kiitoradalle niin kai voi jo ajatella että kone nousee myös ilmaan.

No omakohtaisten kokemusten perusteella ei ole siinäkään vaiheessa varmaa. Silloin kyse ei ollut lakosta, mutta ainakin teoriassa sellainenkin on mahdollista, että lentäjille tulee viime hetkellä viesti, että sori, ei voidakaan ottaa teidän lentoa vastaan.

Mappe82

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 26.03.2014, 16:03:46 »

No omakohtaisten kokemusten perusteella ei ole siinäkään vaiheessa varmaa. Silloin kyse ei ollut lakosta, mutta ainakin teoriassa sellainenkin on mahdollista, että lentäjille tulee viime hetkellä viesti, että sori, ei voidakaan ottaa teidän lentoa vastaan.

Onneksi teoria ja käytäntö ei mene aina käsi kädessä  ;D 

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 26.03.2014, 23:19:44 »
Ja kuten tästäkin keissistä huomaa, lakot eivät ole millään muotoa pelkästään Suomen tai Finnairin riesa, vaikka moni tuntuu niin kuvittelevan.

Onko Finnair edes niin usein lakossa? Kun näin otsikon tuli heti mieleen mitä ne saksalaiset nyt taas vaativat. Ne ainakin tuntuvat olevan koko ajan :)

wysig

• Vieras
« Vastaus #9 : 27.03.2014, 07:17:50 »
Itsekin kyllä otsikosta päättelin saksalaisten lakkoilevan. Oli Finnairilla tuossa muutama vuosi sitten takaperin n.2 vuoden periodi, minkä sisällä 11 lakkoa tai lentoihin vaikuttanutta ulosmarssia. Ennen vanhaan naureskeltiin, että Italiassa lakkoiltiin, mutta tänä päivänä, kun puretaan vanhoja rakenteita tai huononnetaan vanhoja sopimuksia, niin lakkoasetta käytetään. Maailma on muuttunut paljon, lentolippujen hinnat ovat laskeneet, mikä aiheuttaa ongelmia (tappioita) lentoyhtiöille, jos kulut eivät ole hallinnassa.
Lakot lienevät tämän päivän ilmiö.