Mafia Island

(Luettu 24374 kertaa)

jennikatariina

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • no more lovesongs
Mafia Island
« : 03.04.2014, 12:36:30 »
Löytyykö palliksesta Mafia-saarella käyneitä Tansanian reissaajia? Oon lähdössä maahan kolmatta kertaa elokuussa ja Sansibarin rannat on jo sou lääst siison, että tekis mieli tehdä uusia aluevalloituksia. Millainen on Mafian kyljessä oleva Chole Island? Hintataso verrattuna Sansibariin? Reppureissaajan budjetille sopivia majoituksia ainakin näyttäisi olevan tooodella vähän.

Jännityksellä jään odottamaan, jääkö tää taas meikäläisen monologiksi...Melkein hävettää :D

markkumzuzu

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Mafia Island
« Vastaus #1 : 07.04.2014, 11:57:26 »
En oo käyny, mut erinomasta saarimatkailujeesiä saa tuolta: http://www.colorsofzanzibar.com/fi/sansibarin-matkat/
Makeita rantoja löytyy myös,  ko lähet vaa rannikkoa ylös tai alas. Henk. koht. oon käyny Tangalla ja sen läheisyydessä Panganilla, sekä etelässä Mtwarassa. Tanga/ Pangani on inhimillisen bussimatkan päässä.

Skönäri

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 07.04.2014, 21:27:26 »
Mitä haluat Mafialta?

Biitsikohteena tuo ei ole häävi, mutta huikeaa sukellusta + snorklausta valashaiden kanssa tuolta löytyy. Joskin kalliiseen hintaan.
Marine parkiin, johon myös chole island kuuluu on 20usd/päivä sisäänpääsymaksu. Marine park toimii myös beissinä dyykeille. Snorklailut valashaiden kanssa järjestyy taas Kilindonista, saaren pääkaupungista, jossa tarjolla huokeaa majoitusta ja safkaa. Pohjoiseen ei keritty, sieltä saattaisi löytyä rantsumeininkiä.

Saarelle pääsee lautalla mantereelta pikkukylästä kerran tai kaksi päivässä (kylän nimeä en muista, löytyy matkaoppaista Bradt&LP)  ja lentämällä sekä Kilwasta että Darista. Lautta oli 5€/hlö/suunta ja kesti 4h, lennot jonkinverran toista sataa. Mentiin mennen tullen lautalla.
Vapaus on sitä, kun ei tiedä missä nukkuu seuraavan yön. Fotoja:
http://www.merikauhu.kuvat.fi/kuvat/

jennikatariina

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • no more lovesongs
« Vastaus #3 : 10.04.2014, 12:40:14 »
Pääasiassa olis tarkoitus rantsuilla ja snorklailla - kenties jopa mennä sukelluskurssille. Oon käynyt Sansilla muutaman kerran ja siks tuntuu siltä, että tekis mieli lähteä katsomaan Tansanian muita saaria. Mutta toisaalta jos Sansilla voi tehdä samat jutut halvemmalla kuin Mafialla, niin ehkä mä sitten vaan palaan sinne ja meen Kendwan sijaan jollekin toiselle rannalle. Kendwalla on vaan niin kivaa, kun siellä ei tunnu vuorovesi samalla tavalla kuin joillain muilla rannoilla. Mafia kiinnostais, mutta en tiedä miten sieltä löytyy edullista majoitusta reppureissaajalle, kun tuntuu että siellä on vaan luxus resortteja...

Emminä nuita matkatoimistoja halua käyttää, Tansania on tuttu maa ja tiedän systeemit ja mulla on siellä kavereita jotka tarvittaessa jeesaavat. Panganista oon kuullu kovasti kehuja ja se olis kiva nähdä :) Tanga sen sijaan ei hirveästi nappaa...

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 10.04.2014, 15:40:17 »
Oon käynyt Sansilla muutaman kerran ja siks tuntuu siltä, että tekis mieli lähteä katsomaan Tansanian muita saaria.

Ei kai sitä noin hienossa maassa kannata samaa saarta pyöriä ympäri. Miten olisi Pemba? Ainakin poikkeaa meriekologialtaan aika paljon Zanzibarista.

jennikatariina

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • no more lovesongs
« Vastaus #5 : 10.04.2014, 16:58:13 »
Pembaa oon miettinyt kans, mutten oo koskaan päässyt niin pitkälle että olisin juuri ottanut siitä selvää. Sen verran oon kuullut, että aika moni on saaren luontoon pettynyt? Pääasiassa vietän Tansaniassa aikaani mantereella, tällä kertaa aion tsekata Lake Natronin, Bagamoyon ja ehkä Lushoton.