Recife-Belo horizonte välille vinkkejä?

(Luettu 5116 kertaa)

1000kala

• Aloittelija
    • Profiili
Recife-Belo horizonte välille vinkkejä?
« : 27.04.2014, 07:17:59 »
Moro!

kyseinen matka olis enskesänä kuljettavana. nyt olis kaikki vinkit tervetulleita. aikaa on 2vk. joten eiköhän siinä jotain kerkiä tekemään :)

romario

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Recife-Belo horizonte välille vinkkejä?
« Vastaus #1 : 29.04.2014, 18:04:11 »
Katsoin, että näiden kaupunkien väli on vähän päälle 2000 km. Siinä jää kyllä reilusti aikaa muuhunkin, kuin bussissa istumiseen. Tämän välin ainoa merkittävä kohde on Salvadorin kaunis ja värikäs vanhakaupunki Pelourinho. Se on Unescon kulttuuriperintökohde. Morro de Sao Paulon saari, jonne on matkaa Salvadorista 250 km, on myös suosittu kohde. Itse en ole siellä käynyt, mutta eräs kirja kutsui sitä "paratiisisaareksi". Suosittelen hankkimaan Lonely Planetin Brasilia oppaan, siitä saa kyllä hyvää tietoa. Ja minultakin voi kyllä kysyä, vastaan mielelläni jos suinkin tiedän. Itselläni on jonkin verran Brasilia aiheisia oppaita ja kokemusta maasta monelta reissulta.

Kaaaapo

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Recife-Belo horizonte välille vinkkejä?
« Vastaus #2 : 30.04.2014, 01:34:25 »
Salvadorista 5-6h sisämaahan ja löytyy pieni kylä Lençois. Itse kylä ihan ok myös, mutta sijainti Chapada Diamantinan kyljessä tekee siitä loistavan paikan pysähtyä. Suosittelen lämpimästi tekemään 2-3 päivän trekin tuolla, jos vain aikaa riittää. Yöbussilla Salvadorista ehtii hyvin aamulla alkavalle trekille, niin ei mene turhaan yhtä päivää hukkaan bussimatkan takia. (Voin antaa englantia puhuvan, työtään rakastavan oppaan sähköpostin ja puhnro:n, jos on kiinnostusta)
Itse tein kolmen päivän trekin Cachoeira de Fumaçalle, ja oli ihan huippu!)

Pari tuntia etelään Recifestä on Porto de Galinhas. Turistikylä, josta ei paikallista kulttuuria kannata etsiä, mutta päivän pari viihtyy oikein hyvin, jos ei muuta keksi. Kaunista rantaa löytyy kun kävelee vähän kylästä pois päin, ja korallit tulee kivasti esille laskuveden aikaan kylän edustalla. Miinuksen, että joutuu vissiin Recifeen palamaan, että pääsee matkaa jatkamaan muualle.

Jonnin verran vielä etelämpänä on Maceió, jota monet paikalliset hehkutti mulle. Itse en ehtinyt käymään, mutta kuulemma hyvää surffausmestaa ja kaunista rantaa myös täällä.
« Viimeksi muokattu: 30.04.2014, 01:40:19 kirjoittanut Kaaaapo »