flightfinder.fi aikataulumuutos mailit

(Luettu 27056 kertaa)

Sokerikukko

• Himoreissaaja
    • Profiili
flightfinder.fi aikataulumuutos mailit
« : 25.08.2014, 10:11:54 »
Terve,
olemme menossa Lokakuussa Tokioon (lufthansalla) ja lennot ostettu flightfinder.fi:stä. Yhden lennon aikataulu muuttui 10minuutilla, ja nyt he spämmäävät muutaman viikon välein sähköpostiania kyseisellä viestillä:

"Hyvä xxx,

Koska emme ole saaneet vastausta sinulta, haluamme muistuttaa, että matkasi lentoaikatauluun on tehty muutoksia, joiden vuoksi  sinun tulee ottaa yhteys lentoyhtiöön ja päivittää matkadokumenttisi. Valitsit varauksesi yhteydessä PERUS-palvelutason, johon ei kuulu lainkaan jälkipalveluja. Tämän vuoksi olet itse vastuussa yhteyden ottamisesta tarvittaviin lentoyhtiöihin, lentojen lähtöaikojen tarkistamisesta sekä tarvittaessa matkadokumenttiesi päivittämisestä.

Flightfinder FI suosittelee, että korotat palvelutasosi PLUS-tasolle, jolloin me huolehdimme aikataulumuutosten vaatimista toimenpiteistä. Vastaamme silloin yhteyden ottamisesta tarvittaviin lentoyhtiöihin, matkasi uudelleenvarauksesta, lippujesi uudelleenluomisesta- ja vahvistamisesta sekä uusien lähtöaikojen ilmoittamisesta sinulle. Koska varaukseen saattaa tulla useampi kuin yksi muutos, huolehdimme myös mahdollisista lisämuutoksista, jotka tapahtuvat ennen matkaasi tai matkan aikana.

Jos haluat hoitaa edellä mainitut asiat itse, vahvista tämä napsauttamalla tätä linkkiä. Tässä tapauksessa vastuu varauksestasi siirtyy sinulle, ja sinun tulee itse tarkistaa uudet lähtöajat tarvittavilta lentoyhtiöiltä sekä huolehtia matkadokumenttiesi päivityksestä.

Terveisin,
Flightfinder FI

Älä vastaa tähän sähköpostiosoitteeseen. Jos haluat ottaa yhteyden meihin, käytä tätä linkkiä.
Tämä viesti lähetettiin seuraavan varauksen yhteydessä: xxx, luotu 5.5.2014, kohdekaupunki Tokyo, lähtöpäivä x.x.2014."

Mikä hauskinta mikään kohta, jossa kehotetaan "käyttämään tätä linkkiä" ei ole edes mikään hyperlinkki vaan normaali teksti! Milläs napsauttelet...
ja firman kotisivuilta ei voi ottaa yhteyksiä ja kysellä että mitä tälläinen painostus on. Omasta mielestäni tähän ei tarvitse itse reagoida mitenkään kunhan on vain tietoinen muuttuneista aikatauluista, ja koittavat vain kalastella extra rahaa tuolla plus- palvelutasolla.

Mitä mieltä olette?

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: flightfinder.fi aikataulumuutos mailit
« Vastaus #1 : 25.08.2014, 13:30:15 »
Ihan samanlaista mailia tulee minullekin. En noteeraa muutoin kuin tarkistamalla aikataulut ja varmistamalla, että vaihtoaika on riittävä. Varaan omat lentoni yleensä aina erittäin hyvissä ajoin, joten muutoksia ehtii helposti tulla; Flightfinder on kohdallani ollut ainoa, joka noin pontevasti asiasta rummuttaa.

wysig

• Vieras
« Vastaus #2 : 25.08.2014, 20:22:25 »
Soita Lufthansalle. Varausjärjestelmässä on todennäköisesti tieto aikataulun muutoksesta, jota ei ole kuitattu. Joten flightfinderin systeemi lähettää sitten edelleen sinulle huomautuksia.

LateX

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.09.2014, 00:52:12 »
firman kotisivuilta ei voi ottaa yhteyksiä ja kysellä että mitä tälläinen painostus on.
Mitä mieltä olette?
Onhan siellä sivujen alalaidassa kohta "asiakaspalvelu" jonka kautta voi ottaa yhteyttä.
« Viimeksi muokattu: 09.09.2014, 00:54:18 kirjoittanut LateX »

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 09.09.2014, 07:08:43 »
Eiköhän pääsisi helpommalla, jos ei tilaisi lentoja kaiken maailman pikkupuodeista. Joko suoraan lentoyhtiöltä tai sitten jos varaa joltain nettiyhtiöltä, selvittää taustat firmasta.  Minä otin sattuneesta syystä Ticket.fiiltä, koska halusin pomminvarman ja helpon peruutusturvan, en ottanut heidän palvelupakettia. Kysyin paikanvarausta Cathayn lennoille, ilmoittivat palvelupaketin maksavan nyt enemmän, koska olet varannut jo matkan.  Selvittelin asiaa toista kautta. Sain apuja ja varasin paikat suoraan Cathayn verkkosivuilta, ei maksanut mitään, ei koske varauloskäytäväpaikkoja. Ticket.fi lähettää mainospostia mutta ne on helppo poistaa. Paljon lentoja olen varannut Ebookers.fiistä. Lentoani olen seurannut Cathayn omilta sivuilta ja checkmytrip.comista.

Sokerikukko

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 12.09.2014, 10:18:06 »
Vihdoinkin sain vastauksen flightfinderin asiakaspalvelulta ja kuten oletin vastasivat vain englanniksia, että yhden lennon aikataulu muuttunut (sen 10min) ja lähettivät uuden, jo tiedossani olleen itineraryn.

travelmate

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 28.09.2014, 22:35:21 »
Morjens,

Ilmeisesti jonkinlaisia ongelmia ollut tämän "tulokkaan" flightfinderin kanssa ollut, varsinkin muutos tapauksissa, mutta mites muuten sujunut varailut sen kautta? Tarjoavat hyvin kilpailukykyisiä hintoja, joihin kyllä mielellään tarttuisi, mutta en ole paljoakaan kokemuksia kyseisestä toimistosta kuullut mikä vähän mietityttää.. thanks!

B-mies

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 01.12.2014, 21:39:17 »
Vihdoinkin sain vastauksen flightfinderin asiakaspalvelulta ja kuten oletin vastasivat vain englanniksia, että yhden lennon aikataulu muuttunut (sen 10min) ja lähettivät uuden, jo tiedossani olleen itineraryn.

Tarkoittaako tämä sitä, että sun ei tarvinnut itse ottaa yhteyttä lentoyhtiöö? Eikä tarvinnut upgradeata flightfinderin peruspakettia johonkin plus-tasolle? Meille on tullut samanlainen meili ja mietin mitä tapahtuu, jos vaan jätän huomioimatta kaiken.

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 01.12.2014, 22:03:00 »
Itsellä varaus meni ok ja sain liput kuten kuuluukin. S7 kuitenkin on näyttänyt peruneen tammikuusta alkaen kaikki Moskova-Helsinki -lennot. Kyseinen reitti olisi ollut viimeinen osalentomme Thaimaasta Suomeen. Sain tuon aiemmin mainitun huomautuksen muutoksista ja plus-palvelun tuputusta. Tarkastin kuitenkin asian S7:n sivuilta ihan itse ja totesin tuon peruuntumisen. Varauskoodin takaa löytyi myös kehoitus ottaa yhteyttä liput myyneeseen tahoon, eli Flightfinderiin.

Noh, pistin viestiä, että mitenkäs kun lentoyhtiö käskee ottamaan teihin yhteyttä, kuinka homma hoituu. Vastaus luvattiin 24h kuluessa. Laitoin viestin perjantai-iltana ja tätä aikataulua vähän epäilin. Vastausta saikin maanantai-iltaan odottaa ja sehän oli arvatunlainen: "Valitettavasti emme voi auttaa ellet osta matkatoimisto-pakettiamme" tms. Rehellisesti sanottuna tällä hetkellä on sellainen olo, että flightfinder itse peruu noita lentoja ja koettavat täten saada asiakkailtaan nyhdettyä tuon ylimääräisen maksun.

Vastailin melko äkäiseen sävyyn, että EU-alueen kuluttajana, olipa yritys sitten Suomessa, Ruotsissa tai muulla alueella, minulla on oikeus saada maksani tuote tai palvelu juuri siltä taholta, jonka kanssa olen asioinut. Vaihtoehtoisesti rahojen palautus. Tästä ei voida sopimuksella luistaa. Varsinkin tässä tapauksessa, kun lentoyhtiö on viestinyt, että minun tulee olla yhteydessä lennot minulle myyneeseen tahoon.

Onko kellään mitään hyvää sanottavaa kyseisestä varauspalvelusta? Onko joku jo onnistunut lentämään sieltä ostamillaan lennoilla perille?
« Viimeksi muokattu: 01.12.2014, 23:05:44 kirjoittanut arranger »

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 01.12.2014, 22:27:35 »
Sattuipa sopivasti, sillä itselläni on - tai siis oli - tilanne päällä Flightfinderin kanssa. Löysin viime keväänä ilmeisen hinnoitteluvirheen BA:lta FF:n kautta: OSL - (LHR) - SFO // SNA (Santa Ana) - (DFW - LHR) - ARN -lennot kustansivat 285€ / lätty huhtikuulle 2014. Eihän tuollaista voinut jättää käyttämättä, varsinkin kun reissu West Coastille oli suunnitelmissa joten ostin lennot, ilman palvelupakettia tietenkin. Viime viikon sunnuntaina sain puljusta viestiä, että aikataulumuutoksen takia lentoja ei voida järjestää ja koska en ollut ostanut palvelupakettia (14,90€/lätty eli yht. 75€), olisi pitänyt ottaa yhteyttää British Airwaysiin ja hoitaa muutokset itse. Antoivat kuitenkin mahdollisuuden ostaa tuo 75:n euron setti johon sitten tartuin, varsinkin kun tikettien hinnat olivat alun alkaen hyvin kohtuulliset enkä jaksanut säätää asian kanssa enempää.

Viime viikolla laittelin Flightfinderiin viestiä useampaan kertaan, sillä mitään lippuja ei näkynyt eikä asiallisiin kyselyihin vastattu. Kuudennen - ja jo hieman vittumaisen - viestin jälkeen vastasivat, että homma on hoidossa ja liput kyllä tulevat; hoidetaan kuulemma saapumisjärjestyksessä ja että nyt oli paljon peruutuksia. No, juuri äsken reilun viikon odottelun jälkeen sain uuden aikataulun hyväksyttäväksi. Uusi reititys (käytännössä sama, pl. yhden lennon parin tunnin aikaistus) löytyi myös BA:n sivujen kautta omista varauksista.

Itselle jäi toiminnasta sellainen käsitys, että homma kyllä toimii mutta hieman hitaasti. Lisäksi lupaavat vastata kyselyihin 24:n tunnin sisällä mikä ei ainakaan omalla kohdallani pitänyt paikkaansa.

Siihen en usko, että itse mitään lentoja peruvat. Sitäpaitsi nuo lentoaikataulut löytyvät kyllä yhtiöiden omilta sivuilta tms. Näitä Ff:n kaltaisia välittäjiä käytettäessä pitää tajuta se, että tulosta tehdään juurikin näillä lisäpalveluilla. Suositeltavaa olisikin ostaa suoraan lentoyhtiöiltä koska silloin homma on aika paljon joustavampaa muutosten kanssa. Toisaalta, oma säästö Ff vs. BA:n omat sivut oli 150€/lippu eli yhteensä 750€.
« Viimeksi muokattu: 01.12.2014, 22:42:27 kirjoittanut culture »

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 01.12.2014, 22:47:11 »
Parempi olisi, että ihmiset eivät ostaisi lentoja tuollaisilta lafkoilta, jotka kauppaavat "palvelupaketteja" siitä hyvästä, että hoitavat matkatoimiston tehtävät lentojen muuttuessa. Ymmärrettävästi se on helpompaa maksaa kuin tapella kun tilanne on päällä, mutta siinä tukee samalla varsin kyseenalaista liiketoimintaa. Toivottavasti tämä ketju nousee hakukoneiden listauksissa korkealle, että ihmiset osaavat varoa. Itselleni "asiakaspalvelupakettien" kauppaaminen olisi jo aika iso varoituskello jos siinä yhteydessä ei selvin sanoin kerrota, että normaali palvelu tällaisissa tapauksissa ei luonnollisesti vaadi mitään lisäpalveluja. Jos haluavat ottaa jonkun palkkion vaikkapa muuotoskelpoisten lippujen muuttamisesta, niin se on jo ok. Matkatoimistojenkin täytyy jollain elää, mutta sen takia ne saavat liput tukkuhintaan, koska asiakaspalveluvelvollisuus siirtyy samalla.

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 01.12.2014, 23:00:57 »
Parempi olisi, että ihmiset eivät ostaisi lentoja tuollaisilta lafkoilta, jotka kauppaavat "palvelupaketteja" siitä hyvästä, että hoitavat matkatoimiston tehtävät lentojen muuttuessa. Ymmärrettävästi se on helpompaa maksaa kuin tapella kun tilanne on päällä, mutta siinä tukee samalla varsin kyseenalaista liiketoimintaa. Toivottavasti tämä ketju nousee hakukoneiden listauksissa korkealle, että ihmiset osaavat varoa. Itselleni "asiakaspalvelupakettien" kauppaaminen olisi jo aika iso varoituskello jos siinä yhteydessä ei selvin sanoin kerrota, että normaali palvelu tällaisissa tapauksissa ei luonnollisesti vaadi mitään lisäpalveluja. Jos haluavat ottaa jonkun palkkion vaikkapa muuotoskelpoisten lippujen muuttamisesta, niin se on jo ok. Matkatoimistojenkin täytyy jollain elää, mutta sen takia ne saavat liput tukkuhintaan, koska asiakaspalveluvelvollisuus siirtyy samalla.

Jatkossa tulee katsottua asia kyllä hyvin tarkkaan. Toisaalta, en kokenut tuota palvelua minään vinkkinä ongelmista, sillä ymmärrän, että jotkut ihmiset varmasit haluavat tälläisen ns. matkatoimistopalvelun. Minulle ei henkilökohtaisesti ole ongelma hoitaa asioita lentoyhtiöiden kanssa itse, mutta tässä tapauksessa ongelma on se, että juuri lentoyhtiö haluaa minun asioivan tahon kanssa jolta liput olen hankkinut. Jostain ruotsinkielisestä tekstistä myös ymmärsin, että ainoastaan Flightfinderilla on oikeus tehdä varauksiin muutoksia, joten itse en asialle minkään edes voisi, vaikka tahtoisin.

Ilmeisesti tässä nyt kuitenkin toivoa vielä on. Voin tuon 30€ maksaa siitä hyvästä tällä kertaa, etteä saan asian vaan pois päiväjärjestyksestä ja mielenrauhan. Mutta jatkossa tiedän kyllä mistä lippuni ostan ja mistä en.

Edittinä vielä, että tämä keskustelu tulee Googlessa itselläni vastaan jo toisena tuloksena heti kyseisen firman omien sivujen jälkeen
« Viimeksi muokattu: 01.12.2014, 23:12:18 kirjoittanut arranger »

leesbruu

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #12 : 02.12.2014, 00:08:11 »
Varoitus matkatoimisto Flightfinderistä.

Tapauksen kulku:

25.11.2014 sai Flightfinderiltä viestin, että “Lentoyhtiö, jolla lennät kohdekaupunkiin Helsinki, on tehnyt muutoksia matkasi lentoaikatauluun, minkä vuoksi sinun tulee ottaa yhteys lentoyhtiöön ja päivittää matkadokumenttisi.”

26.11.2014 Laitoin viestiä lentoyhtiölle, josta sain vastauksen “Kyseinen matkatoimisto käyttää eri varausjärjestelmää, joten lentoyhtiö ei valitettavasti voi päivittää lippuanne. Pyytäisin, että otatte yhteyttä matkatoimistoon ja pyydätte matkatoimistoa tekemään muutoksen, laitoin jo valmiiksi varaukseen merkinnän ja luvan matkatoimistolle ilmaiselle muutokselle”.

26.11.2014 Laitoin Flightfinderille viestiä, että lentoyhtiö ei pysty muutoksia tekemään, toisin kuin ohjeistivat minua tekemään. Pyysin heitä tekemään kuten lentoyhtiö ohjeisti.

1.12 Sain Flightfinderiltä vastauksen “Jotta voit saada apua asiaasi, sinun on päivitettävä palvelutasosi PLUS-tasolle hintaan 14,90 euroa"

Lisäksi ongelman selvittämisessä he lupasivat 24 tunnin reagoinnin viestiini, mutta totuus oli yli 125 tuntia.

Käytännössä asiakkaalla ei siis ole mahdollista asiaa hoitaa lentoyhtiön kanssa, vaan he pakottavat ostamaan lisäpalvelun, toisin mitä antoivat ymmärtää. Asia on menossa kuluttajaviranomaiselle Suomeen ja Ruotsiin(yrityksen kotimaa) ja asian etenemisestä kirjoitan tässä ketjussa.

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #13 : 02.12.2014, 09:13:06 »
Kuinka hoidat asian Ruotsin kuluttajasuojalle? Itselläni kun ei tuo Ruotsi niin hyvin taivu, että viitsisin edes yrittää. Suomen viranomaisille aion kyllä ilmoituksen jättää vaikka vain varoituksen vuoksi, vaikka eivät asialle mitään osaltani voisi tehdäkkään.

En nyt sitten tiedä, pitäisikö silti suostua maksamaan tuo lisämaksu jotta asia saattaisi edetä tässä ohessa.. Eihän siihen talous kaatuisi - liput kumn maksoivat tuhannen euroa yksistään, mutta periaatteesta ei kyllä tahtoisi

Jälleen edittinä vastaus omaan kysymykseeni: http://www.ecc.fi/ näyttää hoitavan ulkomaalaisten yritysten kuluttajasuojaa Suomessa
« Viimeksi muokattu: 02.12.2014, 09:40:03 kirjoittanut arranger »

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 02.12.2014, 09:38:42 »
Periaatteet on aina jees, mutta nyt kannattaa miettiä kannattaako kolmenkymmenen euron takia alkaa vääntämään. Itse en jaksaisi.

arranger

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 02.12.2014, 09:42:02 »
Yritin tuossa äsken jo maksua, herjasi lopulta virheestä. Pistin kyseisen virheilmoituksen viestinä eteenpäin, sillä firman sivut näyttävät nyt että minulla kuitenkin kyseinen palvelupaketti olisi. Ilmoitin samassa että odotan tällä välin asiani hoidettavan. Nyt täytyy kyttäillä mitä luottokortilta menee.

Tästäkin huolimatta aion tuon ilmoituksen kuluttajavirastoille tehdä, koska täysin reilusta toiminnasta ei ole kyse

Lech

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 02.12.2014, 10:45:19 »
Periaatteet on aina jees, mutta nyt kannattaa miettiä kannattaako kolmenkymmenen euron takia alkaa vääntämään. Itse en jaksaisi.

Tähänhän koko firman olemassaolo ja tulonhankinta suurelta osin perustuu.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 02.12.2014, 11:08:44 »
Kyllä. Ja tuon kun tajuaa lippuja ostaessa niin asia on sillä selvä. Ja jos ei vaivaudu asiasta selvää ottamaan, niin kannattaa kyllä katsella peiliin.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 02.12.2014, 11:16:42 »
Kyllä. Ja tuon kun tajuaa lippuja ostaessa niin asia on sillä selvä. Ja jos ei vaivaudu asiasta selvää ottamaan, niin kannattaa kyllä katsella peiliin.

Lippuja ostaessa tuo tietenkin kannattaa huomioida ja ostaa lippunsa muualta, mutta ainakin oma käsitykseni kohtuullisesta kuluttajansuojasta on, että jos ostaa lennot, ei pitäisi lisäkuluja tulla minkään lentoyhtiön aikataulumuutoksen takia, koska kuluttajalla ei ole mitään mahdollisuutta vaikuttaa niihin tai edes ennustaa niiden mahdollisuutta. Uhkapelit ovat asia erikseen.

Suosittelisin että ne, jotka ovat tuollaiseen tilanteeseen joutuneet, vinkkaisivat kuluttajaviranomaisten lisäksi myös lentoyhtiöitä. Luulisi niitäkin kiinnostavan minkälaisilla ehdoilla heidän lippujaan myydään ja on hyvinkin mahdollista, että tuollainen toiminta on jopa lentoyhtiöiden, lipunvarausjärjestelmien ja matkatoimistojen välisten sopimusten vastaista. Ainakin pitäisi olla. Voisin mielelläni käyttää hieman omaakin aikaani pieneen ristiretkeen, mutta en sen takia viitsisi lentolippuja ostaa tuollaisilta firmoilta ja odottaa, että johonkin lentoon tulee muutos.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 02.12.2014, 12:00:25 »
Smeeltä - jälleen kerran - hyviä pointteja. Aikamoista Villin Lännen -touhuahan nuo trokarien touhut ovat ja suurella todennäköisyydellä omat Flightfinderistä ostetut liput jäävät viimeisiksi hankinnoiksi ko. puljusta. Sinänsä olen hyvin tyytyväinen lippujen hintaan sekä reititykseen: nyt viisi henkeä pääsee Kaliforniaan hintaan 370€ / nuppi (sisältäen HEL - OSL ja ARN - HEL-lennot). Kyseessä kuitenkin ok firmat (BA/AA) eikä esim. mikään norjalainen halpapulju.