Mistä päin Prahaa hotelli?

(Luettu 18762 kertaa)

paupiina

• Vieras
Mistä päin Prahaa hotelli?
« : 31.08.2014, 17:48:25 »
Olen matkustamassa prahaan ja pohdin tässä hotelli vaihtoehtoja, onko keskusta se paras paikka yöpyä? Vai onko Prahassa jokin seutu jossa olisi vielä paremmat mahdollisuudet eri aktiviteettihin (shoppailu :D)

En tunne Prahaa yhtään ja olen katsellut tälläisiä hotelleja:
Pension City Center & L`Opera
Platan pension
Royal Court Apartments
City Partner Hotel Atos
Pension Prague City
Colloseum hotel
Wenceslas square hotel
Hotel Prague star
Koruna hotel

Kaikki nää löytyy hotels.com:ista jossa selitetään minkä paikkojen lähellä nämä sijaitsee, mutta kun en tiedä niitä paikkoja Prahasta niin ei ole minkäänlaista havaintoa missä päin Prahaa ne on :D
Kävelyetäisyys keskustasta saisi olla max. 2 km (ärsyttää kun kaikissa melkein sanotaan minuutteina ne matkat, esim. 15 min kävelymatka keskustaan) Ja sitten jos on jostain muualta alueelta jossa hyviä shoppailu paikkoja niin niistä paikoista ja hyvistä ravintoloista semmonen max. 1 km ^^
Mutta varmaan mieluiten tuonne keskustan suuntaan, eli se max. 2 km kävelymatka keskustasta hotellille.

Kiitos paljon jo etukäteen vastauksista!

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Mistä päin Prahaa hotelli?
« Vastaus #1 : 31.08.2014, 21:06:15 »
Olet Prahan keskustassa, jos hotelli mainostaa sijaintia, kaupunginosa numero YKSI, Minun parhaimpia lomakokemuksia oli vuonna 1989, kun minulle suositeltiin Prahasta:  kannattaa mennä ehdottamasti keskustan hotelliin, jolla on vanhat perinteet, minun valinta oli hot. Ambassador/ Zlata Husa Vac.Namestilta.

Boheemi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 01.09.2014, 08:22:14 »
Olen matkustamassa prahaan ja pohdin tässä hotelli vaihtoehtoja, onko keskusta se paras paikka yöpyä? Vai onko Prahassa jokin seutu jossa olisi vielä paremmat mahdollisuudet eri aktiviteettihin (shoppailu :D)

En tunne Prahaa yhtään ja olen katsellut tälläisiä hotelleja:
Pension City Center & L`Opera
Platan pension
Royal Court Apartments
City Partner Hotel Atos
Pension Prague City
Colloseum hotel
Wenceslas square hotel
Hotel Prague star
Koruna hotel

Kaikki nää löytyy hotels.com:ista jossa selitetään minkä paikkojen lähellä nämä sijaitsee, mutta kun en tiedä niitä paikkoja Prahasta niin ei ole minkäänlaista havaintoa missä päin Prahaa ne on :D
Kävelyetäisyys keskustasta saisi olla max. 2 km (ärsyttää kun kaikissa melkein sanotaan minuutteina ne matkat, esim. 15 min kävelymatka keskustaan) Ja sitten jos on jostain muualta alueelta jossa hyviä shoppailu paikkoja niin niistä paikoista ja hyvistä ravintoloista semmonen max. 1 km ^^
Mutta varmaan mieluiten tuonne keskustan suuntaan, eli se max. 2 km kävelymatka keskustasta hotellille.

Kiitos paljon jo etukäteen vastauksista!

Noista Pension Platan on todella lähellä shoppailumahdollisuuksia. Esimerkiksi suuri ostari Palladium ja perinteikäs tavaratalo Kotva ovat parin sadan metrin päässä. Lisäksi Vanhan Kaupungin aukio on noin 600 metrin päässä. En ole itse yöpynyt ko. majapaikassa, mutta hintalaatusuhde vaikuttaa varsin mainiolta (varsinkin sijainnin osalta).

paupiina

• Vieras
« Vastaus #3 : 01.09.2014, 10:48:38 »
Päädyimme korunaan sijainnin vuoksi, sekä siksi että booking.com:in asiakasarviot olivat todella hyvät ja hotelli näytti siistiltä, sekä siellä on respa 24/7 auki ja mahdollisuus vaihtaa valuuttaa. Aamiainenkin sisältyi hintaan.

Tosin tulin katumapäälle kun menin tripadvisoriin, näistä minun luettelemista hotelleista koruna oli saanut kaikista surkeimmat pisteet, onneksi hotellin voi vielä perua, en tiedä olenko vaihtamassa koska tosiaan bookingin arvostelut oli sen verta hyvät, hiukan kyllä mietin kun luin tripin arvostelut...

Muuten missä kannattaa vaihtaa valuuttaa? Suomessa oman pankin kautta? (osuuspankki) forexin kautta vai vasta Prahassa?
Onko totta, että siellä käy nykyään jossain eurotkin? Jostain luin sellaista.

Boheemi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 01.09.2014, 13:03:51 »
Päädyimme korunaan sijainnin vuoksi, sekä siksi että booking.com:in asiakasarviot olivat todella hyvät ja hotelli näytti siistiltä, sekä siellä on respa 24/7 auki ja mahdollisuus vaihtaa valuuttaa. Aamiainenkin sisältyi hintaan.

Tosin tulin katumapäälle kun menin tripadvisoriin, näistä minun luettelemista hotelleista koruna oli saanut kaikista surkeimmat pisteet, onneksi hotellin voi vielä perua, en tiedä olenko vaihtamassa koska tosiaan bookingin arvostelut oli sen verta hyvät, hiukan kyllä mietin kun luin tripin arvostelut...

Muuten missä kannattaa vaihtaa valuuttaa? Suomessa oman pankin kautta? (osuuspankki) forexin kautta vai vasta Prahassa?
Onko totta, että siellä käy nykyään jossain eurotkin? Jostain luin sellaista.

Kannattaa perua tuo varaus Korunaan, ystäväni oli siellä jokin aika sitten, ja oli todella pettynyt kaikkeen, erityisesti siisteyteen. Prahasta löytyy samalla rahalla parempiakin hotelleja.
Valuuttaa saa kätevästi automaateista, niin debit- kuin credit-puoleltakin joka puolella keskustaa. Jos käteistä haluaa vaihtaa, niin voin suositella http://www.nekazanka-exchange.cz/ Erittäin hyvällä kurssilla ilman välityspalkkiota.

paupiina

• Vieras
« Vastaus #5 : 01.09.2014, 14:18:17 »
Periaatteessa tota varausta ei olisi saanut perua, mutta katotaan kuinka käy :)
En tajua vieläkään miten booking.com:in ja tripin palautteet voi poiketa NIIN paljon toisistaan!
Hotels.com:issakin jotkin hotellit oli saanut tosi huonoa palautetta mutta tripissä täysiä kymppejä, en tajua.

Harmittaa kun korona olisi ollut niin mahtavalla sijainnilla, toisaalta 200e on iso raha keskitason hotellista, kun siellä oli keskitason hotelleja alle 150e:kin, tosin olihan ne sitten heti kauempana keskustasta kun korona, mutta eivät nekään olleet kun max. 2.5 km keskustasta.

paupiina

• Vieras
« Vastaus #6 : 01.09.2014, 14:32:10 »
Nyt sitten pohdin pension platan ja king georgen välillä..kummankaan respa ei ole 24/7 auki niin kuin koruna olisi ollut, mutta eipä tuo nyt varmaan niin suuri menetys ole.
Molemmat ovat n. puolen kilometrin päässä keskustasta jos oikein ymmärsin, molemmat saaneet suunnilleen samanlaiset arvostelut tripissä ja hotels.comissa, hintaero 60e, kingi on kalliimpi, hmmph, vaikea valinta.
Pension platan on luokiteltu hostelliksi ja kingi ihan hotelliksi, mutta jotenkin tuntuu ettei niissä kuitenkaan juuri eroja ole.
Jos täällä nyt olisi joku joka osaisi valaista kumpi kannattaa ottaa niin olisin erittäin kiitollinen!

Tälläisiä havaintoja myös tein:
Hotel Tivoli Prague  3 tähden hotels.com 4.2/5, trip 86 %
Keskusta 1.8 km

City partner hotel Gloria 3 tähden, hotels.com 4/5, trip 88 %
Keskusta 1.8 km
(Ihan pirun halvat kyydit lentokentältä, puhutaan ihan eurosta-kahdesta)

Hotel galileo 4 tähden hotelli. Hotels.com 4.3/5. Trip 100 %
Keskusta 1.8 km

Hotel Residence Mala Strana 3 tähteä, hotels.com 4/5. Trip 80 %.
Keskusta 1.8 km

Platan pension 3 tähteä. 3.5/5 hotels.com. 58 % trip.
Keskusta 0.5 m

Atos hotel 3 ½ tähteä. Hotels.com 3.6/5, trip 71 %.
Keskusta 1.7 km

Pension Prague City 3 tähteä, hotels.com 3.5/5, trip 55 %.
Keskusta 1.8 km

Hotel U Krale Jiriho (King George) 56 % trip. Hotels.com 3,4/5
0.69 km keskusta

Residence Bene 3 tähteä. 3.8 % hotels.com, booking 8/10, trip 72 %.

Hotel prague star 4 tähteä. Booking.com 7.2, hotels.com ista ei löydy koko hotellia eikä tripistäkään.

Apartmány Národn. Hotels.comista ei löydä koko hotellia. Booking.com 9/10. Trip 100 %.

Muutamahan tuolla olisi oikein loistavat arvostelut saanut, mutta sitten alkaa jo etäisyyskeskustasta olla paljon pidempi kun kingillä ja platan pensionilla..
« Viimeksi muokattu: 01.09.2014, 15:08:00 kirjoittanut paupiina »

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #7 : 01.09.2014, 15:15:37 »
Jos varauksessa ei ole peruutusmahdollisuutta, himmailisin vielä hetken uuden varauksen teossa. Ellet sitten ole valmis maksamaan kahdesta hotellista.

paupiina

• Vieras
« Vastaus #8 : 01.09.2014, 15:35:47 »
En olekaan vielä tilaamassa uutta hotellia, kunhan katselen :) Soitin booking.comiin ja he sanoivat että 99 % varmuudella peruutus tulee onnistumaan.

Boheemi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 01.09.2014, 17:56:14 »
Residence Bene on myös loistavalla paikalla, jos hinta on sinulle sopiva.
Mikäli 10 minuutin ratikkamatka keskustaan (pysäkki aivan hotellin oven lähellä) ei haittaa, niin Golden City garni on oikein hyvä hintalaatusuhteeltaan (Zizkovissa, runsaasti pubeja ja rafloja halvoilla hinnoilla).

paupiina

• Vieras
« Vastaus #10 : 01.09.2014, 18:14:45 »
Residence Bene on myös loistavalla paikalla, jos hinta on sinulle sopiva.
Mikäli 10 minuutin ratikkamatka keskustaan (pysäkki aivan hotellin oven lähellä) ei haittaa, niin Golden City garni on oikein hyvä hintalaatusuhteeltaan (Zizkovissa, runsaasti pubeja ja rafloja halvoilla hinnoilla).

Olisi kiva että hotelli olisi kävelymatkan päässä keskustasta, ettei tarvitsisi käyttää julkisia ollenkaan :)
Siksi golden city garni on pois laskuista.

Ilmeisesti näistä:
Hotel Tivoli Prague

City partner hotel Gloria

Hotel galileo

Hotel Residence Mala Strana

Hotel Raffaello

Platan pension

Hotel U Krale Jiriho (King George)

Residence Bene

Hotel prague star

Apartmány Národn

5 viimeisintä on alle  kilometrin päässä keskustasta jos oikein olen ymmärtänyt? :)

polkkatukka

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 01.09.2014, 21:47:25 »
Olimme vuosi sitten elokuussa Raffaellossa 6 tai 7 yötä. Kopioin tähän silloisen arvosteluni:

"Hyvä hotellivalinta mutta neljättä tähteä ei löytynyt
Huone oli siistikuntoinen ja sisustukseltaan viihtyisä ja siivous oli hyvää. Vaatteille ja tavaroille oli mukavasti säilytystilaa paitsi suihkukaapissa ei ollut laskutilaa shampoolle ym. Huone (sisäpihan puolella) oli rauhallinen eikä sinne kuulunut ääniä öisin sen enempää itse hotellista kuin ulkoakaan vaikka parvekkeen ovi oli yöt auki.

Kylppäri oli toimiva. Esim. suihkukaapin ansiosta lattia pysyi kuivana ja pyyhehylly/naulakko sijaitsi oikealla paikalla heti suihkukaapin vieressä. Pyyhkeiden kanssa oli jotain sählinkiä. Pyyhkeet olivat puhtaita mutta kuluneita ja joskus tilalle ei tuotu uusia vaikka entiset oli viety. Asia korjaantui huomauttamisen jälkeen. Suihkukaappi oli isommalle ihmiselle ahtaanpuoleinen. Välillä tuntui, että kaikki varustus on niin vanhaa, että hajoaa käsiin (kylppärin roskis, suihkun pidike). Hotellin esittelyssä mainittuja luksus-hygieniatarvikkeita ei ollut. Oli pelkästään nestesaippuaa. Huoneessa ei ollut juomalaseja ja kun ne pyynnön jälkeen saatiin, ne olivat likaiset.

Sängyt olivat kohtuullisen hyvät mutta tyyny ei täyttänyt nirsomman vaatimuksia. Huoneessa ei ollut ilmastointia mutta siellä oli tuuletin, joten sen ja avoimen parvekkeen oven avulla elokuisista öistä tuli siedettäviä lämpötilaltaan. Hissi oli omituisesti "puolikerroksissa" joten hotelli ei sovi liikuntarajoitteisille ja matkalaukkuja joutuu kantamaan pari kertaa kymmenkunta rappusta.

Aamiainen oli hyvä vaikkakin aina lähes sama. Ilmainen Wifi-yhteys toimi hyvin.

Hotellin sijainti oli loistava. Metroasema oli vieressä ja ratikat kulkivat samalta etäisyydeltä. Henkilökunta oli ystävällistä ja suhtautui asioihin positiivisesti. Vaikka hotelli oli oikein hyvä valinta, ei se mielestämme ollut neljän tähden väärti vaan kolmen."

Meillä oli ajatuksena, että käytämme julkisia mahd. paljon ja sen suhteen Raffaello oli tosi hyvällä paikalla. Kävelymatka "kelloaukiolle" on kartan mukaan 1,9 km.

polkkatukka

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 01.09.2014, 21:49:50 »
Tuli vahingossa tuplana --> tupla pois
« Viimeksi muokattu: 01.09.2014, 21:52:51 kirjoittanut polkkatukka »

paupiina

• Vieras
« Vastaus #13 : 01.09.2014, 22:51:45 »
Raffaelloon olisi päässyt suht.edullisesti mutta välimatka oli se jonka takia siihen ei päädytty :)
Nyt on koko ilta selattu ja pohdittu vaihtoehtoja, olen kallistumassa residence benen puoleen sijainnin ja arvostelujen kannalta, budjettimme oli lähinnä jotain pension platan hotellin hintatasoa, mutta ehkä ylitän budjetin sillä uskon saavani rahoilleni vastinetta! :)

Boheemi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #14 : 02.09.2014, 07:28:29 »
^ Vaikka en ole Benessä yöpynytkään, niin uskon että hyvä valinta etenkin  sijaintinsa´takia.

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #15 : 02.09.2014, 21:50:55 »
Huh.

Onko 24 h auki oleva respa oikeasti tärkeä asia. Tai valuutanvaihtomahdollisuus. Järkyttäviä hintoja vielä.

Varasin satasella yö parin sadan metrin päästä vanhan kaupungin aukiolta 70 m2 huoneiston satasella yö. Aamupala löytyy lähibaarista, eikä hotellin henkilökunnasta tai muista asiakkaista ole harmia. Törsäystä kieltämättä, mutta sijainnista suostuin nyt maksamaan, kun aikaa on liian vähän.

-termiitti-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #16 : 03.09.2014, 12:20:23 »
Itse olin kesäkuussa Prahassa ja yövyin tässä hotelli Altonissa  http://www.altonhotel.cz/en/index.html
 Hotelli oli musta hyvällä paikalla. Aika ison tien varressa mutta mua nyt ei liikenteen äänet yleensä ole häirinneet. Metroasema ihan vieressä, samoi  raitsikat menee ihan vierestä. Mutta myös lyhyt matka kävellä keskustaan.
Tää hotelli oli aika vaatimaton, ihan perusmeininkiä mutta ihan siisti ja todella mukava henkilökunta ja ihan välttävä aamiainenkin, huoneessa ilmastointi.
Mä olin varannut aurinkomatkojen kautta lento+hotelli paketin.

paupiina

• Vieras
« Vastaus #17 : 03.09.2014, 23:03:42 »
Itse olin kesäkuussa Prahassa ja yövyin tässä hotelli Altonissa  http://www.altonhotel.cz/en/index.html
 Hotelli oli musta hyvällä paikalla. Aika ison tien varressa mutta mua nyt ei liikenteen äänet yleensä ole häirinneet. Metroasema ihan vieressä, samoi  raitsikat menee ihan vierestä. Mutta myös lyhyt matka kävellä keskustaan.
Tää hotelli oli aika vaatimaton, ihan perusmeininkiä mutta ihan siisti ja todella mukava henkilökunta ja ihan välttävä aamiainenkin, huoneessa ilmastointi.
Mä olin varannut aurinkomatkojen kautta lento+hotelli paketin.

Mitä maksoi pakettimatka? Kuinka pitkälle aikaa? :)
Itse katselin kanssa pakettimatkoja, mutta omatoiminen tuli vähän edullisemmaksi, olisi tullut paljonkin jos olisimme valinneet jonkin halvemman hotellin kun residence benen.
Tuo hotelli missä yövyit näyttäisi olevan viideltä päivältä booking.comissa 300e.

Osaako kukaan kertoa vielä valuutanvaihdosta?
Missä se todella kannattaisi tehdä?
Olen lukenut niin paljon nyt siitä kuinka sitä ei kannata tehdä Suomessa koska kurssi surkea, toisaalta taas osa on sitä mieltä ettei sitä kannata tehdä Prahan puolella koska  siellä vaihtokurssit ja valuuttakauppojen erot on niin suuret että tuhlaa vaan aikaa kierrellessä ja etsiessä sitä parhaan kurssin paikkaa.
Katselin itse valuuttakauppa.fi:n, osuuspankin ja forexin kursseja, vertasin näihin Prahassa sijaitseviin valuutanvaihtofirmoihin:
hhttp://www.eurochange.cz/

http://www.nekazanka-exchange.cz

Ja itse tulin siihen tulokseen, että kurssi on kyllä surkea Suomessa noihin verrattuna.
Mutta onkohan nuo todellisuudessa oikeasti noin halpoja? Onko se niin simppeliä että menee vaan sinne eurojen kanssa ja vaihtaa ne, ilman mitään ylimääräisiä kustannuksia? Osuuspankkihan ottaa vielä palvelumaksua rahanvaihdosta 5e.

-termiitti-

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #18 : 03.09.2014, 23:50:40 »
366e maksoi lennot+hotelli 4 yöltä. Olisi ollut muutamia kymppejä halvempikin mutta tällä kertaa halusin lentää mukavasti päiväsaikaan enkä esim. Illalla myöhään :)

Mä vaihdan yleensä rahaa ihan forexilla ja sit yleensä ostoskeskuksissa ja muissa ns. Luotettavissa kaupoissa maksan kortillakin. Käteistä käytän pääasiassa turistikrääsäkaupoissa ja ravintoloissa.
Itseasiassa taisin nostaa Prahassa automaatiltakin kerran.
Mä en tottapuhuen edes ole perehtynyt noihin kursseihin ym. Onko niissä suuriakin  eroja? ::)

Tällä hetkellä lomailen Budapestissa ja rahaa vaihdoin etukäteen jälleen Forexilla. Korttia oon käyttänyt kaupoissa. Mulla siis lasten visa eli electron. Ja oikea Visa varalla.

paupiina

• Vieras
« Vastaus #19 : 04.09.2014, 00:08:12 »
366e maksoi lennot+hotelli 4 yöltä. Olisi ollut muutamia kymppejä halvempikin mutta tällä kertaa halusin lentää mukavasti päiväsaikaan enkä esim. Illalla myöhään :)

Mä vaihdan yleensä rahaa ihan forexilla ja sit yleensä ostoskeskuksissa ja muissa ns. Luotettavissa kaupoissa maksan kortillakin. Käteistä käytän pääasiassa turistikrääsäkaupoissa ja ravintoloissa.
Itseasiassa taisin nostaa Prahassa automaatiltakin kerran.
Mä en tottapuhuen edes ole perehtynyt noihin kursseihin ym. Onko niissä suuriakin  eroja? ::)

Tällä hetkellä lomailen Budapestissa ja rahaa vaihdoin etukäteen jälleen Forexilla. Korttia oon käyttänyt kaupoissa. Mulla siis lasten visa eli electron. Ja oikea Visa varalla.

Joo on niissä aika paljonkin eroa missä vaihtaa valuuttaa :)
Katsoin aurinkomatkoilta noita matkoja, niin esim.melkein keskustaan pääsisi 440e hintaan, en ihan ymmärrä tuota sivua kun se näyttää hotellin hinnaksi tuon, mutta silti loppusummakin on tuo, eli tuleeko ne lennot "kaupan päälle" ? :D
Koska jos valitsen norwegian lento vaihtoehdon (aurinkomatkoilla monenkin firman lentoja tarjolla) se näyttää ensiksi sen hinnaksi 222e, ja sitten tulee lukemaan se hotelli
"Kahden hengen huone (toive:erilliset vuoteet) (Standard Twin)
Aamiainen 443e"
Eli onko tohon jo sisällytetty lennot vai jos jatkaisin vaan loppuun asti varailua niin lisättäskö tohon summaan vielä se lentojen osuus 222e? Aika epäselkeä sivusto minusta :D Jos hinta tosiaan on 443e niin piru vie kaduttaa että menin omatoimisesti varaamaan lennot norwegianilta ja bookingilta hotellin :D
Ja eihän tuohon varmaan kuulu matkalaukkuja (paitsi käsimatkatavarat) Yleensähän norwegianilla EI kuulu vaan niistä pitää maksaa jos semmoiset tahtoo, me otetiin ne paikkavaraukset ja 20 kg molemmat kampetta ruumaan niin makso n. 36e yhteensä.
Eli varmaan aurinkomatkojenkin matkan hintaan pitäisi vielä itse maksaa tuo 36e laukuista ja paikoista?
« Viimeksi muokattu: 04.09.2014, 00:10:06 kirjoittanut paupiina »