"Häiritsevät" miehet ulkomailla

(Luettu 42371 kertaa)

Äärijäbä

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #100 : 02.07.2004, 11:17:13 »
Lainaus käyttäjältä: "antero.r"
Ja mitä tasa-arvoon tulee, niin palkka on kyllä aika hyvä yksilön työn arvostuksen mittari. En todellakaan näe mitään syytä miksi naisten pitäisi saada yhtään vähempää palkkaa kuin miestenkään

Ehkä siksi, että joillakin heistä työteho laskee kerran kuukaudessa, eli vuoden mittaan puhutaan kuukausista... Ai että mistäkö minä puhun? No tällainen kommentti löytyi jostain vanhasta kuukautiset-viestiketjusta:

Lainaus
Itse ajattelin ainakin siirtää, sillä kuukautiseni ovat aivan kamalat.  Joka kerta mahaan sattuu niin paljon, ettei ole muuta vaihtoehtoa kuin napsia purkillinen buranaa. Sen jälkeen, jos olen saanut kivun pois, reiteni ovat niin hellät ja tunnottomat, että kävely ja pystyssä pysyminen on todella mahdotonta. Tämän kaiken lisäksi kuukautiseni kestää melkein viikon ja tämän viikon ajan tunnen itseni erittäin väsyneeksi.

:lol:  :lol: Joo, mä tiedän että tää viesti on jo lähes asiaton, mutta en voinut vastustaa kiusausta vähän sohia tätä "muurahaispesää". :wink:
quot;Life is what happens while you are busy making other plans" -John Lennon

reissunainen

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #101 : 05.07.2004, 15:35:27 »
Lainaus käyttäjältä: "enzo d.lepimp de marseil"
hyvä hyvä kaikki. ihan tosissaanko joku luuli että kirjoittamani texti oli tosi tekstiä.

No ehheh. Kyllä sinut varmasti kaikki huomasivat turhaksi provoksi :)

Mutta saa sitä sinunlaistasikin kyykyttää niin halutessaan, ei huono huumori ole sulle riittävä puolustus.

Mutta joo.. keinohan se on tuokin koittaa viedä asia väärille raiteille, että unohtuisi ydinkysymys.
llet rakenna pilvilinnoja, et rakenna mitään muitakaan linnoja (espanjalainen sananlasku)

enzo d.le pimp de marseil

• Vieras
« Vastaus #102 : 05.07.2004, 21:42:30 »
provo hmmmm, kyykytys hmmmmmm, todellakin yritin tekstissäni ennemminkin saada jonkun kilahtamaan ja tunteet kuumenemaan,eikä kyseessä nyt välttämättä edelleenkään olleet mitkään oikeat näkemykseni.alko vaan muuten väsyttää koko keskustelu ja taisin kilahtaa vähän. saat kyllä reissunainen vapaasti "kyykyttää" ketä haluut, mutta en itseäni nyt niin kovin "kyykytetyksi" tunne terävän kritiikki-iltasi jälkeen.
 mutta kuitenkin,älykäs ja älykäs reissunainen vastaa rehellisesti skaprezion tekstin kysymyksiin, niin hiljenen lopullisesti. ja kyllä tuo palkkaus aika väsynyt peruste on, sillä jos se on ainoa peruste joka mättää yhteiskunnassa niin ohhoh. rahastako tässä nyt oli sitten vain kyse. no tottakai kaikilla olis oikeus samaan palkkaan samalla alalla, mutta kuitenkin. siispä toivoisin että minua valistettaisiin hyvillä syillä.
tinjan perusteluista sen verran, että noissa asioissa ei ole kyse mielestäni tasa-arvoilusta, vaan joidenkin idioottien pervo-perojen sikailusta,ja niiden perusteella suomea ei voi leimata epätasa-arvoiseksi maaksi.

Anonymous

• Vieras
Pieni tarkennus...
« Vastaus #103 : 08.07.2004, 12:22:23 »
Täällä on jo useammat mainineet Ranskan maana, jossa ei saa olla rauhassa miehiltä. Ajattelin tarkentaa, että melkein kaikki miehet jotka tulee juttelemaan tms. ovat Pohjois-Afrikkalaista alkuperää eli Algeriasta tai Marokosta. Tietysti osa heistä on ranskalaisia niinkuin kaikki muutkin, mutta kaikki eivät ole ranskan kansalaisia vaikka he itsensä ranskalaisiksi esittelisivätkin. Ulkonäöltä moni ei heitä pysty erottamaan ns. "tavallisista" ranskalaisista. Joten jos jotkut ajattelee että kun Ranskassa joku käy kiinni tms. niin se ei tosiaan tarkoita että kaikki ranskalaiset miehet olisivat sellaisia tai edes puhuisivat kenellekkään kadulla. Eli ajattelin vain tarkentaa...

Suvih

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #104 : 08.07.2004, 13:44:33 »
Ma olen ainakin taalla Balkanilla saanut olla varsin rauhassa. Kaikki on oikein kohteliaita ollut muttei kertaakaan mitaan oikeasti hairitsevaa :). Ihania ihmisia taalla.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #105 : 09.07.2004, 15:23:15 »
Lainaus käyttäjältä: "Vaara"
Koskaan en ole muuten ymmärtänyt sitä, kun moni mies vannoo ettei koskaan löisi naista, mutta voi kyllä suuremmitta tuskitta mätkäistä jotakin miestä turpaan. Luulisi että tuntuisi yhtä pahalta lyödä miestäkin, ihmisiä kun kaikki ollaan. Mun on kyllä huono sanoa, kun en ole mies enkä tiedä mitä asian taakse kätkeytyy?

Mä kerron sulle sen, jos sä kerrot mulle, miksi naisilta ei saa kysyä ikää?  :wink:

Jii, tais-toi!  :evil:

Malla

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #106 : 09.07.2004, 22:43:25 »
Onpas mielenkiintoinen keskustelu kerralla lukaistuna :)

Tasa-arvokeskusteluun en ota kantaa, mutta alkuperäiseen aiheeseen kommenttia

Itse törmäsin Istanbulissa miesjoukkoon joka väenvängällä yritti neuvoa mihin mennä (ok, katsoin karttaan, mutta vain sen takia että tarkistin olevani oikeassa paikassa odottamassa ystävää)  ja palkkioksi turhista ehdotuksista minun olisi pitänyt suudella jokaista. Haistattelin hyvin epäkohteliaasti ja kävelin lähimpään kauppaan odottamaan. Siellä sitten paikallinen turvamies kysyi onko kaikki hyvin (oli nähnyt tapahtuman) ja vaihdettiin muutama sana siitä miten muutamat ääliöt  pilaavat kaikkien maineen.

Kuitenkin  tämä on ainut selvä "vakavampi" ahdistelutapaus, johon ulkomailla olen törmännyt. Kuitenkin joskus koen ahdistavana liikkua ulkomailla ilman vastakkaista sukupuolta. Olen itse nimittäin huomannut, että jos on miehen seurassa niin silloin ei ahdistella. Yksin ollessa ahdistelu on melko varmaa. Mutta nämä ovat vain minun huomioita.

muoks: "vakavammalla" ahdistelulla tarkoitan tässä sitä, että itse kokee olonsa ja "naiseutensa" (mikä sana ;) ) uhatuksi. Kyllä minuakin puristeltu ja ehoteltu vaikka mitä, mutta useimmiten ne tilanteet eivät ole niin uhkaavia ettei puhumalla olisi selvitty.

muoks2: Ja aikaisempaan keskusteluun väkivallasta totean sellaisen mielipiteeni, että jos käydään kiinni fyysisesti ilman naisen lupaa, on naisella oikeus lyödä tai vaikka potkia munille jos tilanne niin vaatii.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #107 : 09.07.2004, 22:45:19 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr. Voyageur"
Koskaan en ole muuten ymmärtänyt sitä, kun moni mies vannoo ettei koskaan löisi naista, mutta voi kyllä suuremmitta tuskitta mätkäistä jotakin miestä turpaan. Luulisi että tuntuisi yhtä pahalta lyödä miestäkin, ihmisiä kun kaikki ollaan. Mun on kyllä huono sanoa, kun en ole mies enkä tiedä mitä asian taakse kätkeytyy?

Mä kerron sulle sen, jos sä kerrot mulle, miksi naisilta ei saa kysyä ikää?  :wink:

Millä vuosisadalla elät, Mr.Voyager?

suski

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #108 : 10.07.2004, 15:17:33 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"

Voisin olettaa, että samalla kuin sinäkin..

Vaara

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #109 : 10.07.2004, 21:12:34 »
Lainaus käyttäjältä: "Mr. Voyageur"

Jii, tais-toi!  :evil:

Kyllä multa ainakin saa kysyä. Eilen mua luultiin ensin 14-vuotiaaksi ja sitten seuraavaksi teinipojat kysyivät bussissa ikääni ja kommentoivat, että joo, sä näytätkin tosi vanhalta, mutta kuulostat nuorelta. :D

Olen kahdeksantoista.

Ehkä ikäihmiset ei tykkää jos niillä on ikäkompleksi, en todellakaan tiedä.
Ei ole oikein lähteä, mut on seurattava tähteä". -Pelle Miljoona-

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #110 : 12.07.2004, 03:03:52 »
Vielä noista häiritsevistä miehistä...

Olin viikko sit italiassa (riminissä) n. vuorokauden ja saattaa kuulostaa siltä, kun olisi hieman kusta päässä mutta en kerinnyt käveleen yksin kadulla, kun n. 100metriä niin joku tunki seuraan ja niistä kavereista, ei todellakaan päässyt helposti eroon... Jos kerroin, että haluan olla yksin tai heidän seura ei kiinnosta, niin takasin tuli kysymys, miksi ei kiinnosta... sai olla siis todella bitch ja törkeen, ennen kun kaveri tajus lähtee meneen...

ulkonäöltäni en todellakaan ole sini-silmänen blondi ja vaatteni oli pitkät farkut+t-paita...

Missään muussa paikassa en törmännyt tähän, kun  Riminissä. En tiedä johtuuko maasta vai oliko italiassa vaan huonoa säkää. Mutta uskaltaisin väittää, että italialaiset miehet etenkin on noissa turisti-kaupungeissa, saattaa vaan ettiä "helppoja" turisti-naisia...

Omalta kohdaltani oli ainakin ensimmäinen ja viimenen kerta, kun meen vastaavaan kaupunkiin yksin...

r.pete

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.tkk.fi/~proine
« Vastaus #111 : 12.07.2004, 08:52:58 »
En tiedä johtuuko maasta vai oliko italiassa vaan huonoa säkää. Mutta uskaltaisin väittää, että italialaiset miehet etenkin on noissa turisti-kaupungeissa, saattaa vaan ettiä "helppoja" turisti-naisia...

Voisin hyvin kuvitella, että italialaisten, ja miksei muidenkin, metsästysintoa pitää yllä se fakta, että saalista myös tulee. Vaikka sinä ja sata muuta siskoa, ette ole kiinnostuneet, niin aina löytyy joku joka on onnesta soikeana heidän huomiostaan. Onhan tällekin foorumille postattu muutamia viestejä, joissa italialaisia miehiä kehutaan maasta taivaisiin - ja se tietysti postaajille sallittakoon.
h Yeah,
the moon - beautiful,
the sun - even more beautiful

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
« Vastaus #112 : 12.07.2004, 17:47:12 »
Lainaus käyttäjältä: "Tinja"
Mulla on kokemusta ainoastaan "häiritsevät miehet Suomessa" osioon, joten ei se Suomikaan nyt niin älyttömän ihana paikka ole. Suurin piirtein koko mun elämän ajan (no, 10 vuotiaasta eteenpäin) mulle on tarjottu rahaa seksiä vastaan. Pari kertaa miehet ovat pysäyttäneet auton kadulla, kerran yli 60 v vuokraisäntä piti minua niin ihanana, että ei olisi ilmaiseksi tarvinnut antaa.

Samoin. En ulkomailla oo saanut sen enempaa suoraa kommenttia kuin Suomessakaan. Ikahaarukka on ollut teineista elakelaisiin. On se kylla kiva kuulla aina baarista tulessa 'hei hyva perse, naidaaks' yms. muuta korkeen tasosta juttua. Tai 60v. aija pyytaa keskella paivaa taydessa metrossa 'hyppaa tytto sedan rollaattorin kyytiin, niin vien sut kotiin panolle'...Ja oma lukunsa on sitten ne lukuisat aijat baareissa (jonka takia en edes enaa keskustan baareihin lahe)..
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #113 : 12.07.2004, 17:48:01 »
Lainaus käyttäjältä: "suski"

Voisin olettaa, että samalla kuin sinäkin..

Älä raiskaa nikkiäni, rääppä.

( Jouduin kyllä tässä jokunen vuosi sitten kysymään kirjastossa vieraalta ihmiseltä, mitä vuotta eletään.  :D  No, eihän sitä nyt kaikkea voi muistaa. )

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #114 : 12.07.2004, 17:50:25 »
Kyllä multa ainakin saa kysyä. Eilen mua luultiin ensin 14-vuotiaaksi ja sitten seuraavaksi teinipojat kysyivät bussissa ikääni ja kommentoivat, että joo, sä näytätkin tosi vanhalta, mutta kuulostat nuorelta. :D

Olen kahdeksantoista.

Ehkä ikäihmiset ei tykkää jos niillä on ikäkompleksi, en todellakaan tiedä.

Minä olen myös kahdeksantoista, minua luullaan jatkuvasti vanhemmaksi. Se lienee se tupakointi, joka ihoni rypistää. Pitänee alkaa käyttämään meikkivoidetta.

reissunainen

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #115 : 13.07.2004, 10:55:53 »
Lainaus käyttäjältä: "enzo d.le pimp de marseil"
vastaa rehellisesti skaprezion tekstin kysymyksiin, niin hiljenen lopullisesti. ja kyllä tuo palkkaus aika väsynyt peruste on, sillä jos se on ainoa peruste joka mättää yhteiskunnassa niin ohhoh. rahastako tässä nyt oli sitten vain kyse.

Se, että palkkaus ei ole sama, on sitä kuuluisaa savua jota ei ole ilman tulta. Ja se tuli tässä on syvälle juurtuneet asenteet. Kokemukseni mukaan suuri osa ihmisistä ei pidä naisia ja miehiä tasaveroisina. Monta kerta elämässäni olen saanut kokea. Tytöttelyä ja auktoriteettiongelmaa: ei kovinkaan moni mies miesvaltaisilla aloilla katso työympäristössään hyvällä nuorta naista, ellei tämä ole "naisen rooliin" sopivassa tehtävässä. Ja sitten on näitä sinänsä positiivisia tyyppejä, jotka ihan huomaamattaan puheissaan, että "naiseksi aika hyvin" ja blaablaa. Niin että jos joku nainen pärjää, niin sitten sitä pitää ihastella korostaen sitä, että kun nyt se pärjääjä on nainen. Voi härregyydendååå..
llet rakenna pilvilinnoja, et rakenna mitään muitakaan linnoja (espanjalainen sananlasku)

MewTwo

• Reissaaja
    • Profiili
MewTwo
« Vastaus #116 : 15.07.2004, 13:35:16 »
Lainaus käyttäjältä: "kirsil"
Ja kaikki, jotka työskentelevät yli 30 hengen yrityksissä (meillä on vaan 29, däämn...), tiedättehän, että firmassa pitää olla lain mukaan "tasa-arvo suunnitelma". Eli äkkiä kysymään henkilöstöpäälliköltä, löytyykö sellaista, ja älämölö pystyyn, jos ei löydy. :D

Mikämikä tasa-arvosuunnitelma?  Tarviikin ihan vaikka piruuttaan käydä kysymässä pomolta kunhan tulee lomilta  :wink:

Tinja

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Tintin oma hostelli
« Vastaus #117 : 20.07.2004, 03:54:26 »
Lainaus käyttäjältä: "enzo d.le pimp de marseil"
tinjan perusteluista sen verran, että noissa asioissa ei ole kyse mielestäni tasa-arvoilusta, vaan joidenkin idioottien pervo-perojen sikailusta,ja niiden perusteella suomea ei voi leimata epätasa-arvoiseksi maaksi.

Se olikin kommentti "häiritsevät miehet ulkomailla" -keskusteluun, ei tasa-arvo -keskusteluun.

Mä en jaksa ymmärtää mitä hittoa te naiset (en lue itseäni naiseksi  :lol: ) aina valitatte jostain epätasa-arvosta Suomessa?! Kaikki on hyvin, kukaan ei heittele happoa naamalle ja ruokaa saa syödä niin paljon kuin haluaa. Täytyykö koko ajan nurista jostain palkoista tai johtajuudesta, kun ne ei ole maailman tärkeimpiä asioita? Ei kaikista naisista ole johtajiksi (kuten ei miehistäkään) ja naispalomies saa mun puolestani tienata vähemmän kuin mies, koska mies varmasti kantaa letkunsa kevyemmin kuin nainen.

niin, ja jos mies haluaa puunata niin antaa miehen puunata, minähän en hiuksiani joka päivä pese!  :lol:

Joku

• Vieras
« Vastaus #118 : 20.07.2004, 08:53:50 »
Niin, oman aikansa epäkohtia on varmasti vaikea nähdä.
Vielä vaikeampi on löytää rohkeutta nousta muuttaan niitä.

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #119 : 17.10.2004, 21:05:08 »
Suomessa ärsyttää rinnoille puhujat, pepulle läimäyttelijät ja alentuva asenne, johon oon törmänny kun kysyn/puhun "miesten asioista". Aivan täyttä bullshittiä, ottaa päähän jo se etten keksiny parempaa sanaa kuin "miesten asiat"! Onko se nyt niin vaikeeta kohdella kaikkia ihmisinä? Onneksi suurin osa ainakin esittää ajattelevansa minuakin ihmisenä..

Parisuhteen luulis olevan se tasa-arvoisin ympäristö, siellä missä vapaaehtoisesti pääsee kumppaninsa valitsemaan. Kusipäähän rakastuminen ei tarkoita että sen kanssa alunperinkään pitäisi alkaa seurustella, mieluummin särkynyt sydän kuin haljennu kallo. Väkivalta muuten ei ole ikinä eikä missään tilanteessa hyväksyttyä, mielestäni. Henkisen väkivallan käyttö lyömäaseena ei ole sekään ok, mutta jälleen kerran sen kumppanin voi valita paremminkin..

Tästä huolimatta ymmärrän lähtemisen vaikeuden, ihmiset kun on sokeita itselleen ja omalle tilanteelleen. Väkivallasta puhutaan vaan niin paljon että jos ei jossain suljetussa kopissa elä niin kuinka voi olla tajuamatta omaa pahaa oloaan, oli se sitten henkistä tai fyysistä? No ei siihen tajuamiseen edes muita tarvita, riittää itsensä kuuntelu. Tai ehkä sitä ihminen ajattelee et ei mulla vielä niin huonosti mene, tai että toinen muuttuu :roll:

Mun elämänkokemuksella ei pitäisi mennä aukomaan päätä - 22v on vielä aivan täysi kakara ja idealistikin vielä - mutta teen sen silti :D Seuraavassa konkretiaa sitä kaipaaville. Korostan vielä että suurin osa tapaamistani ihmisistä ainakin esittää pitävänsä minua ihmisenä.

Lyhyen elämäni aikana on tapahtunut mm. seuraavaa:
- Keskellä yötä heitettiin ulos kämpästä kun en suostunut makaamaan asunnon miespuolisen asukin kanssa. Sen verran herrasmiesmäinen ulosheitto tosin oli kyseessä että asukki saattoi minut metroon asti ja varmisti myöhemmin että olen päässyt ehjänä kotiin.
- Liftasin yksin humalassa keskellä yötä hame päällä, jos nyt oikein muistan jalassa ei edes ollut pikkuhousuja. Ei-niin-yllättäen mut yritettiin raiskata, mutta onneksi tämäkin mies osoittautui ihmiseksi ja unohti aikeensa kun aloin itkeä. Naisellinen puolustus tehosi sillä kertaa ja sain vielä sen kyydinkin mitä alunperin hain. Tyhmästä päästä kärsii koko ruumis, koska edelleen liftaan tarvittaessa, varmaan siihen asti kun kohtaan sen hirviön, joka todella raiskaa. (Suomen laki ei mua siis paljon suojelisi, tai pikemminkin suojelisi kyseistä hirviötä)
- Useita kertoja, sekä Suomessa että ulkomailla, on tultu tarjoamaan rahaa seksiä vastaan, myös keskellä kirkasta päivää. Häpeäkseni joka kerran olen ollut niin tyrmistynyt, etten ole muuta osannut tehdä kuin tuijottaa. Ja miettiä mitä kaikkea saisinkaan kestää jos olisin kaunis.

Toisaalta on tapahtunut näinkin:
- Kaatosateessa kylmissäni istuin kaupan katoksen alla t-paidassa, tien ja minun välissä parkkipaikka, mutta silti skootterilla ohi hurauttanut mies palasi takaisin kysymään tarvitsisinko ehkä kyydin johonkin. En siis liftannut, rahat ja kännykkä oli kotona ja olin vieraalla paikkakunnalle, eli apu oli tervetullut. Mies heitti kotiovelle, täysin päinvastaiseen suuntaan, eikä ottanut kiitosta kuuleviin korviinsa.
- Olen kuullut sanat "kiitos", "ole hyvä" ja "anteeksi" myös niin että niitä on todella tarkoitettu. Olen myös syyllistynyt itse samaan ;) Lukemattomia kertoja apua olen saanut kun sitä olen tarvinnut, oli sitten kyse painavien tavaroiden nostelusta tai ompelemisesta (eos kummassa olen kädettömämpi). On miljoonia asioita joita en osaa tehdä, muutamia joita osaan, mutta tuntuu hyvältä kun saa apua tai voi itse auttaa.

Parisuhteesta vielä sen verran, että mitä se ketään liikuttaa miten muut toimii? Itselle on käynyt elämäni munkki kun olen tavannut sen miehen, jonka kanssa ajatukset sopii yhteen, eli aate-, raha-, siivous- ja ajankäyttökysymykset menee kuin vettä vaan. Tai on ainakin tähän asti mennyt ;)
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"