Honduras

(Luettu 6247 kertaa)

bablo

• Reissaaja
    • Profiili
Honduras
« : 23.10.2014, 20:43:50 »
Hei,

Kiinnostais tietää maan turvallisuustilanteesta.. Onko kellään tuoretta tietoa paikasta, (oon kyllä lukenut ulkoministeriön tiedotteet) tarkotan nyt enemmänkin omakohtaisia kokemuksia..

anaboli

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Honduras
« Vastaus #1 : 24.10.2014, 01:20:13 »
Ollaan tällä hetkellä Utilassa ja ei ole kuumottanu kertaakaan. Tää onkin ehkä vähän eri kuin sisämaassa, mutta hyvin on illalla voinu kävellä missä vaan yms. San Pedro Sulassa ei viivytty kuin bussinvaihdon verran, joten sieltä ei kokemusta kertynyt.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 25.10.2014, 12:25:57 »
Omat kokemukset on jo yli vuoden takaa, mutta mitaan erityista kuumotusta en kokenut. SPS Oli vahan sellainen, etten mielellaan kavelisi pimeassa, ja Tegus myos...paikalliset ihmetteli etta hortoilin siella edes valoisaan aikaan. Bussiaseman alue oli aika epamiellyttava, hirveesti haslaysta.... Noita isoja kaupunkeja lukuunottamatta kaikki toimi aivan ok, ja olo oli illallakin ihan turvallinen.
She rides rollercoasters but never screams

bablo

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 01.11.2014, 08:20:31 »
Kiitti vastauksista. Tarkoitus oli kiertää myös muuallakin kun rannikolla.. Alkanut askarruttaa kun muksu tulee mukaan että pitäskö Honduras vaihtaa johonkin toiseen  maahan.. kyseessä siis pidempi reissu ja tää on vain yksi maista..

Omat kokemukset on jo yli vuoden takaa, mutta mitaan erityista kuumotusta en kokenut. SPS Oli vahan sellainen, etten mielellaan kavelisi pimeassa, ja Tegus myos...paikalliset ihmetteli etta hortoilin siella edes valoisaan aikaan. Bussiaseman alue oli aika epamiellyttava, hirveesti haslaysta.... Noita isoja kaupunkeja lukuunottamatta kaikki toimi aivan ok, ja olo oli illallakin ihan turvallinen.

Missä päin maata matkustelit?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 04.11.2014, 01:15:52 »
^ Tulin El Salvadorista ja olin yhden yon Santa Rosassa. Sitten kylassa nimelta Gracias, josta Copan Ruinasille. Sitten SPS:ssa josta menin pikkukylaan jossain SPS:n ja Tegusin valilla. Tegusissa olin vain yhden yon.

Jasmins

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 03.05.2016, 12:52:40 »
Mulla on mietinnässä sama kysymys kuin ketjun aloittajalla, mutta vaikkaan että tilanne on saattanut muuttua vähän. Edessä olis kolmen kuukauden reissu väli-Amerikkaan tänä kesänä ja mietityttää vähän millaista menoa Honduraksesta löytyy tänäpäivänä. San Pedro Sulassa ja Tegucicalpassa ei ole tarkoitus oleskella bussinvaihtoa pidempään, mutta rannikko on vissiin ihan ok seutua oleskella? Vai?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 17.05.2016, 16:49:47 »
SPS ja Tegus on kylla ihan omia lukujaan, enka valttamatta hengailisi niissa. Muutoin Honduras on kylla ihan naapurimaihin verrattava turvallisuuden suhteen. Bay Islandin saarethan on ihan backpackerghetto, eli jos sukellus ja biletys kiinnostaa niin sinne vaan. Copan Ruinasin rauniot on nakemisen arvoiset, ja siella on jonkun verran turreinfraa. Myos kaupunki itsessaan on natti. Itse liikuin hitaasti ja pysahdyin seka Graciasin pikkukaupungissa seka Santa Rosa de Copanissa. Gracias on sympaattinen kyla jossa vierahtaa paiva tai pari.

Szarny

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 14.05.2018, 03:52:47 »
Moikka!
Olen tällä hetkellä Rio Dulcessa Guatemalan puolella joten parin päivän päästä pitäisi rajan yli kiskaista Puerto Cortesiin jne. Onko täällä kukaan vetänyt kyseisen rajapisteen yli? Ilmeisesti vääjäämättä joutuu menemään San Pedro Sulan läpi kun tuo Karibian rannikko kiinnostaa. Viimeisin viesti täällä kahden vuoden takaa niin kiinnostaa myös että onko turvallisuus tilanne edelleen sama vai kenties tässä ajassa liikkunut johonkin suuntaan? Kaikki info tervetullutta!
Buy the ticket, take the ride.

Vipetzki

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #8 : 20.06.2018, 16:12:04 »
Moikka!
Olen tällä hetkellä Rio Dulcessa Guatemalan puolella joten parin päivän päästä pitäisi rajan yli kiskaista Puerto Cortesiin jne. Onko täällä kukaan vetänyt kyseisen rajapisteen yli? Ilmeisesti vääjäämättä joutuu menemään San Pedro Sulan läpi kun tuo Karibian rannikko kiinnostaa. Viimeisin viesti täällä kahden vuoden takaa niin kiinnostaa myös että onko turvallisuus tilanne edelleen sama vai kenties tässä ajassa liikkunut johonkin suuntaan? Kaikki info tervetullutta!

Vastaus sulle tulee myöhässä mutta eikös Puerto Barrioksesta (lähellä Livingstonea) pääse suoraan, tai Livingstonista veneille tms.? Näin muistelisin kun olin 2016 syksyllä Belizessä ja Guatemalassa.
aasiareppuselassa.wordpress.com