Zanzibar

(Luettu 106770 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Zanzibar
« : 12.06.2004, 01:56:35 »
Moikka!

Ootko käyny Keniassa, Tansaniassa tai Zanzibarilla? Kaikki info ois tervetullutta!

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #1 : 13.06.2004, 15:39:51 »
no ainut mitä zanzibariin tulee (mitä tiedän) on että toivottavasti et ole homoseksuaali :)

http://www.pallontallaajat.net/interrail/keskustelu/viewtopic.php?t=2553

Anonymous

• Vieras
Zanzibar
« Vastaus #2 : 14.07.2004, 20:56:26 »
hei,
     olen viettänyt lapsuuteni Tansaniassa asustellessa, joten osaan kertoa ehkä hiukkasen maasta.  Dar es Salaamissa on loistavat rannat, suosittelen käymään Bahari beachilla, vaikka paikka on hotelli on siellä ilmaista loikoilla rannalla ja uida. Onnela on suomalaisten ylläpitämä majapaikka, sen hodarit ovat must!!!
   Zanzibarilla kannattaa mennä mausteretkelle ja satamatori on tutustumisen arvoinen, varsinkin illalla. maista ihmeessä niitä karvaisia liiloja hedelmiä (caram.... jotain)
    serengetissä on käytävä ja samalla voi tutustua afrikan korkeimpaan vuoreen Kilimanjaroon, se ei tosin ole ihan serengetissä.
    Tansania on kyllä mahtava maa..... ah kun on ikävä!!!!!!!!

kääpäle

• Aloittelija
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #3 : 01.10.2004, 12:23:30 »
Täällä toinen samanmoinen Tansaniassa asustellut.  Suosittelisin ehkä hienam eri paikkoja kuin edellämainitut Onnela ja Bahari Beach (onko sitä enää?). Darissa voi olla hauska käydä nostalgiasyistä, mutta pelkkää pohjoistakin kiertelemällä näkee koko lailla paljon. Zanzibar on tosiaan käymisen arvoinen, melko erilainen paikka. Pembalta (Zanzibarilta myös) löytyy luontoihmiselle näkemisen arvoisia harvinaisuuksia, etenkin eläinpuolelta. Kilimanjaro on UPEA, mutta myös kallis nakki. Eli löytyyhän sieltä muitakin hiukka matalampia kukkuloita, joille voi köyhempikin kiipeillä. Jos yhtään innostut linnuista, kiikari mukaan. viimereissulla tuli lähemmäs 200 lajia parissa viikossa muun elon ohella. Tansanialaiset on tosi mukavia. Ainakin mulla on jutteleminen ja ystävystyminenkin ollut aika helppoa vaikka nainen olen eikä toi swahili kyllä ole ollenkaan hallussa. Opettele vaikka 10 sanaa, niin palvalu on heti parempaa. Pohjoisessa on nykyään tosi hyvät tiet vaikka pyöräilyynkin, jos uskaltaa ja kuvittelee selviävänsä mäistä...  Ruokaa tarjolla tosi monipuolisesti ja itse söin kyllä surutta kaikkea vaikka järkeä kannattaa tietysti tietyissä paikoissa käyttää. Kerro vähän millasta reissua suunnittelet. Näpyttelen joskus vaikka lisää, kunhan eksyn jonkun koneen ääreen.
Ainoa "karvainen" hedelmä, joka mulla tulee mieleen on rambutan (on kylläkin punainen). Carambolahan on se keltainen häkkyrä...
Kokemukset Keniasta rajoittuu mulla aika etelään, Nairobi-Mombasa. Jotenkin tykkään paljon enemmänn Tansaniasta. Saaret on hienoja, mutta henkilökohtaisesti mulla on joku spesiaali kytkös mantereen puolelle. Kannattaa käydä! Lisäksi haluan liputtaa Namibian puolesta. Jos vaan on aikaa reissata, niin siinä on kyllä verrattoman upea maa ihmisineen. Köyhä pohjoinen, etelä ja rannikko, autiomaat kaikki.
Missä päin sä Tansaniassa asustellut olet oikein asunut ja milloin? Ihan uteliaisuuttani...

gattina

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Sähköposti
Zanzibar
« Vastaus #4 : 19.03.2005, 19:38:21 »
Lainaus käyttäjältä: "kääpäle"
Zanzibar on tosiaan käymisen arvoinen, melko erilainen paikka. Pembalta (Zanzibarilta myös) löytyy luontoihmiselle näkemisen arvoisia harvinaisuuksia, etenkin eläinpuolelta.
Mites muuten Pemballa suhtaudutaan homoihin? Zanzibarille kun en viitsisi lähteä, kun rasismin (ks. Nickin linkki) tukeminen ei nappaa, mutta onko tuo toinen saari yhtään parempi? Tai ylipäätään Tansanian seutu?

Kilimanjaro on UPEA, mutta myös kallis nakki. Eli löytyyhän sieltä muitakin hiukka matalampia kukkuloita, joille voi köyhempikin kiipeillä.
Ööh, miksikäs näin?

Pohjoisessa on nykyään tosi hyvät tiet vaikka pyöräilyynkin, jos uskaltaa ja kuvittelee selviävänsä mäistä...
LonelyPlanetissa varoiteltiin kovasti liikenteestä, eli millaisella varustuksella ja millaisilla teillä liikuit? Entä osaatko sanoa minkä verran pyörien vuokrat ovat?
ot all who wander are lost
- J.R.R. Tolkien -
"Kill your darlings", "jos sen voi piirtää sen voi toteuttaa"

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #5 : 21.03.2005, 19:41:15 »
Olen käynyt kaikissa noissa mestoissa. Ja suosittelen syrämeni pohjasta suurella lämmöllä.

Zanzibar on jotain käsittämätöntä ja mieletöntä. Se on mun  elämäni paratiisi ja sinne pitää päästä takaisin. Voi kun pääsisi pidemmäksikin aikaa. Jotain käynnistäni ja paikasta kertoo se, että ystäväni, jonka kanssa sinne matkasin jäi sinne töihin, eikä palannut enää kanssani takaisin... Sinne on PAKKO mennä jos Itä-Afrikassa käväsee, ja sinne kannattaa lähteä pelkästään Zanzin takia.

Kyselehän tarkemmin noista maista jos jotain haluat tietää. Mutta mun on pakko tässä välissä suositella Itä-Afrikan ykkösmestaa Ugandaakin! Sielt ei kannata jäädä pois sitte millää!

Bussi Dari-Kampala kestää vaivaiset 36 tuntia ja maksaa 25 euroa. Eiku menoks.
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

Ratna

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - lepes78@hotmail.com
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #6 : 14.04.2005, 21:49:41 »
Samaa mieltä olen Janen kanssa Zanzibarista. Se on uskomattoman hieno ja upea kokemus. Ehdottomasti suositeltava paikka. Pohjoisen Nungwi on loistava rantakohde!

Jos tykkää Zanzibarísta, niin sitten kannattaa tsekata meikäläisen Kenia-suosikki - Lamu. Pieni muslimisaari keskellä ei mitään. Upea mesta.

Itä-Afrikkaan kannattaa reissata! Ugandaa unohtamatta!

sam jaffa

• Vieras
Zanzibar
« Vastaus #7 : 17.04.2005, 22:49:29 »
Juuri loppui Madventuresin Zanzibar jakso. Aika vähän siitä sai tolkkua paikan meiningistä. Ainoa, mikä tuli selväksi oli se, että "vapaa" ja "itseään etsivä" nuoriso piti trancekemut ja veti tötsyä. Eli miten on, paikalla käyneet, onko toi turistien osalta mestan meininki?

jane

• Reissaajaguru
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #8 : 18.04.2005, 01:45:03 »
Lainaus käyttäjältä: "sam jaffa"
Eli miten on, paikalla käyneet, onko toi turistien osalta mestan meininki?

No sehän nyt aivan täysin riippunee turistista! Joillekin tod näk kyllä, mutta ei tietenkään ole, jos et sen halua moista olevan... Ilmaisimpas nyt asian vaikeasti, mutta noinhan se on. Jokainen reissaa tavallaan. Zanzi on kuitenkin esim Tzanialaisten keskuudessa suosittu saari ja matkakohde, joten tottakai siellä on mahdollisuus monenlaiseen turisteiluun. Mutta kyllä sinne kovasti on myös rastakulttuurimeininki pesiytynyt, jonka itse koin muuten aika nuorisokulttuurittomossa itä-aprikassa ainoastaan erinomaisen positiiviseksi puoleksi. Mulle toi Madventuresin jakso sai superihanat fiilikset pintaan. Ja siis kyllähän Zanzi pääsääntöisesti chillailua ja pötköttelyä on. Ettei sielt nyt ehkä mitään superaktiviteettipläjäystä olisi saanut tehtyäkään...

Niin ja eikös ne trancekemut olleet saaren ekat...?!
"Kattele ny se maailma kunnolla ettei tartte toista kertaa lähteä!"

Ratna

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - lepes78@hotmail.com
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #9 : 20.04.2005, 15:29:30 »
Kyllähän siellä turisteja riittää laidasta laitaan. Jokainen taaplaa tyylillään. Itselle Zanzibar tarjosi UPEAN biitsin (en ole mikään biitsihirmu, joten aika korkea rima on rantalököttelyyn innostumiseen), mahtavan sukellusmestan, hyvää meriruokaa ja baarin hiekkarannalla. Okei tämä siis biitsikohteessa.

Itse Stone Town on mahtava kokemus myös. Arabivaikutteinen historiallinen kaupunki tarjoaa paljon ihmeteltävää ja koettavaa. Itsellä meni sielläkin mukavasti muutama päivä. Joten en ihan täysin allekirjoita Madventuresin antamaa kuvaa saaresta. Joo, pitää osittain paikkansa, mutta ainakin itselle se oli myös PALJON muuta.

r.pete

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.tkk.fi/~proine
Zanzibar
« Vastaus #10 : 20.04.2005, 15:39:06 »
Olen menossa lokakuussa 5 päiväksi Zanzibarille - tuskin pystyn pysymään pöksyissäni, kun luen näitä juttuja täältä. Hemmetti, kun meillä ei näy SubTv.
h Yeah,
the moon - beautiful,
the sun - even more beautiful

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #11 : 21.08.2007, 11:32:43 »
Mistähän nykyisin sais halvimmat lennot Zanzibariin?Siis loppuvuoden aikana :?:

annabel

• Aloittelija
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #12 : 23.08.2007, 09:20:52 »
Lainaus käyttäjältä: "Matt"
Mistähän nykyisin sais halvimmat lennot Zanzibariin?Siis loppuvuoden aikana :?:

Joulu-tammikuussa KLM:ltä halvimmillaan 1100-1300 eur, mutta tosin vain Dar Es Salaamin asti.

Osaako joku kertoa, että millaiset sääolosuhteet vallitsee tuohon aikaan, eli onko edes järkeä matkustaa joulu-tammikuussa?

jasmi73

• Himoreissaaja
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #13 : 23.08.2007, 12:20:32 »
Sansibar     ab     Frankfurt Main     199 €     am 30.03.08

Condorilla Saksasta edullisesti!
It's attitude that counts!!!

Matt

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #14 : 23.08.2007, 16:49:33 »
Joo,kiitti :D

VanDerLust

• Aloittelija
    • Profiili
    • http://www.tourdeusa.com
Zanzibar
« Vastaus #15 : 13.09.2007, 21:22:16 »
Joulun alla tullaan Zanzibarille ja itse olen suunnalla vielä ainakin tammikuun ekan viikon. Minkä hintaista tuolla on majoittua? Missä kannattaa viettää joulua ja uuttavuotta?

Avaruus

• Aloittelija
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #16 : 14.11.2007, 09:46:09 »
Menossa sansibarille vuodenvaihteessa. Kiinnostaisi mennä myös Pemballe. Onko kenelläkään kokemusta, onko Sansibarin ja Pemban välillä säännöllista matkustajaliikennettä (siis muutakin kuin kalastajaaluksia jne). LP kirjoitti jotenkin vähän epämääräisesti ko. asiasta ja jäi hieman askarruttamaan.
Ja sitten kaipaisin majoitusvinkkeja Sansibarilla. Hintataso kun on kohtuullisen korkea niin olisi kiva tietää mahdollisia edullisia vaihtoehtoja.
Mitä paikkoja Stone townin lisäksi suosittelisitte saarelta?

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #17 : 14.11.2007, 11:27:39 »
Zanzibarin ja Pemban valilla on niita samoja lauttoja kuin dariin, osa tulee darista zanzibarille ja sitten jatkaa pembaa. en oo itse kaynyt pemballa, mutta muistelen kuulleeni etta jatkaisivatko pembaan muutaman kerran viikoassa?

jos olet menossa sinne vuodenvaihteessa, joka on top high season, kannattaa majoituspaikat varata NYT. TT:Ssa joku kirjoitti, etta jo nyt monessa paikassa (esim Kendwa) ei oo tilaa. Ja vuodenvaihteessa mikaan ei ole edullista, hinnat nousee.

Mielestani Zanzibarilla on monta kivaa rantaa, riippuu siita minkalaisella porukalla menee ja mita haluaa (Rauhaa, bileita). Itse olen ollut Kendwassa, Nungwissa ohimennen, Pajessa ja Bwejuussa, mutta naiden lisaksi on paljon muitakin hienoja paikkoja. Mun mielesta Kendwa oli upea paikka siloin kun siella kavimme (n. 5 v sitten), mutta sen jalkeen sinne on italialaiset rakentaneet ison hotellin ja tayskuubileet ilmeisesti vetaa sinne kaiken maailman transsihorhoja. Nungwin lansipaa oli ihan kauhea, musiikki pauhasi, maccari vaan puuttuu  :shock: , mutta ilmeisesti se itapuoli olisi hieno. Bwejuu on tosi rauhallinen, mutta sinen on viime aikoinen tullut vahan enemman eloa (ravintola, ilmeisesti uusi majapaikka on aukeilla) Pajessa on vahan enemman menoa. Pajeen on myos helpommat kulkuyhteydet.

Suosittelen lukemaan TT:ta, siella on aika paljon juttua Zanzibarista, ja myos ihmisten kokemuksia eri majoituspaikoista eri rannoilla esim Jambiani, Matembwe etc.

Avaruus

• Aloittelija
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #18 : 14.11.2007, 18:26:05 »
Ja tyhmälle turistille :) jos vielä kertoisi että mikä on TT..

tintin

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Zanzibar
« Vastaus #19 : 14.11.2007, 18:28:16 »
lieneekö lonelyplanetin thorntree...tai sitten jotain ihan muuta...
terveystietoa matkailijoille: http://www.terveyskirjasto.fi/terveyskirjasto/ktl.mat mm.malarian estolääkesuositukset maittain