Rinkka lentokoneessa

(Luettu 96019 kertaa)

Anonymous

• Vieras
Rinkka lentokoneessa
« : 07.06.2002, 13:59:33 »
 Olen lähdössä Roomaan omatoimimatkalle ja en ehdottomasti kanna mitään matkalaukkuja mukaani. Minkälainen reppu/rinkka kestää matkatavaroiden "raa'an" kohtelun? Vanhalla rikkinäisellä ei kai kannata lähteä kokeilemaan...

Pera

• Reissaajaguru
    • Profiili
Re: rinkka&lentokone
« Vastaus #1 : 07.06.2002, 20:20:36 »
Kyllä ne aika hyvin kestää, kun vaan sidot kaikki irtoremelit ja -hihnat yhteen, ettei ne tartu mihinkään kuljetuslaitteiden kulmiin. Jätesäkki tms. päälle laittaminen voi olla myös hyvä idea.
id�tteleminen on ep�rehellisyytt�.

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
Jätesäkki
« Vastaus #2 : 10.06.2002, 09:01:59 »
Helsingissä yleensä antavat jätesäkin check-in:ssä, mutta varaa yksi paluulentoa varten. Suurin ongelma lienee se, että remmit ym. tarttuvat liukuhihnoilla jonnekin ja repeää.

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #3 : 10.06.2002, 09:42:16 »
Itelläni on nyt käynnissä vakava pohdiskelu ostaisiko uuden rinkan kun on lähdössä tuonne austraaliaan pitemmäksikin aikaa ja vanha rinkka on aika perusmallia. Tarvitsisi hieman toimivamman paketin ja semmosen joka sitten kanssa kestää tulevan lentomatkan.

tuukka

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://niinku.tky.hut.fi/~tjantika/vietnam/
« Vastaus #4 : 03.07.2002, 22:45:59 »
Monissa rinkoissa on mukana sellainen päällevedettävä sadesuoja jonka alle saa suurimman osan remmeistä. Joissakin on myös sellainen selkäpuolelle tuleva kangas jonka alle saa sitten piiloon loputkin remmit ja olkahihnat, niin ettei mitään jää roikkumaan. Ainakin omassanin on molemmat ja ne on ollut käteviä lentomatkoilla.
quot;Come over here in the shade, have a couple of cold beers and tell me about your travels"

mopodi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 09.07.2002, 21:27:32 »
lentokoneessa meni rinkka ihan hyvin sadesuojan kanssa. paitsi että toisella matkalla käskivät viedä jonnekin eri lähtöselvitykseen (joku full baggage check?) kuin siihen normaaliin ja siihen oli ilmestynyt kaikenlaisia securitylappusia, mutta en tiedä syytä miksi... ehkäpä se näytti epäilyttävältä (ihme nyssykkä se olikin kolme numeroa liian ison sadesuojan kanssa :) ) tai sitten ajattelivat virkailijat että se ei kestä samaa kyytiä ku kovat matkalaukut ja veivät sen eri linjaa myöten. tai jotain. perille tuli kuiteski :)

ei varmaan ainakaan kannata pakata särkyviä tavaroita ihan pinnalle...

KATCHA

• Aloittelija
    • MSN Messenger  - dafreshmaker_79@hotmail.com
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 06.08.2002, 17:52:32 »
;DTäh? Mulla on vuonna 98 ostettu Mäk kinleyn "laatu" satsaus jonka lunastin huikeaan 150 mk:n hintaan ja sitä on retuutettu lentokoneissa ilman minkäänlaista lisäsuojaa monen monituisia kertoja. Vyötäröhihna siitä laukesi kun ensimmäisen kerran koitin päälle (päätin ruveta dieetille) Mutta muuta vikaa ei reppanassa ole. Ei ne niin heppoisia vempeleitä ole...  :D
on't need a weather man to tell which way the wind blows

kimble

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • http://www.huugohelmi.net
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 06.08.2002, 20:51:44 »
tuosta sadesuojasta niin kaikissa rinkoissa sitä ei tule ostaessa mukaan joissakin merkeissä tulee...yksi niistä on ainakin haglöfs!
Tuleeko muuten Haltilla missään rinkoissa tietääkö kukaan?
os jotain unohtui, sitä ei tarvitse...

www.huugohelmi.net

leposi

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • last.fm
« Vastaus #8 : 06.08.2002, 21:01:41 »
Tuossa minun Green 65:ssa tuli!

www.halti.fi

Markus

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 07.08.2002, 08:20:49 »
Minä jouduin tinkaamaan sadesuojan kaupanpäälle haltin travers 65:een.

Sanna

• Tosireissaaja
    • AOL Instant Messenger - sannaeh
    • Profiili
« Vastaus #10 : 15.09.2002, 16:01:04 »
Reissasin tänä kesänä Amsterdamiin ja takaisin rinkan kanssa lentokoneessa, ilman sadesuojaa, jätesäkkiä tai edes hihnoja teipattuna ja ehjänä rinkka säilyi (SAS). Finnair kuulemma pakkaa rinkat kätevään muovipussiin, joka kannattaa säilyttää tulomatkaakin varten.
ot all who wander are lost.

tombalabomba

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 22.09.2002, 03:39:56 »
Tuli kanssa tässä kesällä reissattua Hel - Dami - Barcelona - Lontoo - Hel lentokoneella lentäen, eikä mun rinkassa ollut mitn säkkiä tai pussia päällä. Vähän niitä remmejä koitti jemmailla ja sitoa, mutta ei mitään kummempaa... ja kaikki säilyi ehjänä... no brobleemo...

Urho_Kekkonen

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • Kuvia
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 23.09.2002, 11:07:27 »
Sellainenkin asia kannattaa ottaa huomioon, että joskus voi sittenkin käydä ikävästi ja rinkasta jotain särkyä. Tällöin lentokenttähenkilökuntaa vihaisena lähestyvä rinkanomistaja vaikuttaa paljon uskottavammalta, jos voi sanoa pekanneensa rinkan kaikkien taiteen sääntöjen ja määräysten mukaan, ja mahdollisuus esim. rahallisen korvauksen saamiseen paranee.
http://ihmeellisiaasioita.blogspot.fi/

Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen. Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen, Kekkonen.
-Ääntenlaskija 1956

grrl

• Vieras
rinkka lentokoneessa
« Vastaus #13 : 05.04.2004, 20:33:10 »
Ootteko kuljettanu rinkkaa ihan sellasenaan lentokoneessa vai laittaneet esim jätesäkkiin, ettei leviä/hajoo lastaajien heitellessä niitä? Pysyykö rinkka kunnossa, vaikka ei tekis muuta kun laittais remmit sisälle? Saako edes tehdä sellasia jätesäkkivirityksiä??

Ainuska

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://www.myspace.com/ainotska
rinkka lentokoneessa
« Vastaus #14 : 05.04.2004, 20:41:25 »
Älä huoli. Saat rinkkasi takaisin koneesta ehjänä, korkentaan koristeltuna security checked -tarralla. Useilla lentokentillä rinkat laitetaan heti eri hihnalle kuin matkalaukut. Jos hihnat lerpottavat, niin niitä saatetaan teipata. Jos viitsii itse laittaa hihnat piiloon, niin sitten ei tarvitse repiä ilkeitä teippejä pois.
En ole kuullut, että kellään olisi rinkka koneessa hajonnut.

Ihan sellasenaan on siis vastaus.
nly those who risk going too far can
possibly find out how far one can go.

T.S.Eliot

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
Re: rinkka lentokoneessa
« Vastaus #15 : 05.04.2004, 20:43:33 »
Lainaus käyttäjältä: "grrl"
Ootteko kuljettanu rinkkaa ihan sellasenaan lentokoneessa vai laittaneet esim jätesäkkiin, ettei leviä/hajoo lastaajien heitellessä niitä? Pysyykö rinkka kunnossa, vaikka ei tekis muuta kun laittais remmit sisälle? Saako edes tehdä sellasia jätesäkkivirityksiä??

Tästäkin on keskusteltu aiemmin, ja haulla löytyy lisätietoja, mutta näin yksinkertaistettuna, jätesäkki on hyvä (hki-vantaalla ainaki saa sellasen vaaleensinisen pussin check innistä ku pyytää) ja jos ei säkkiä ole/saa, niin seuravaksi paras vaihtoehto on rinkin oma sadesuoja (jos siinä sellainen on). Mutta jos kumpikaan ei onnistu niin sitten kannattaa vedellä pakkausteippiä pikkasen ympärille tai yrittää tunkee niitä ylimääräisiä remminpätkiä jonnekkin taskuihin tai solmia yhteen. Pehmeä rinkka ei nyt varmasti ole mikään maailman turvallisin tapa kuljettaa mitään rikkoutuvaa, mutta jos järkeä käyttää pakkaamisessa, niin ei päitäisi olla ongelmia. Eli ei lasipulloja (viinapulloja :wink: ) vaikka ihan pohjimmaiseksi tai niin edespäin.

Nick

• Reissaajaguru
    • Profiili
rinkka lentokoneessa
« Vastaus #16 : 05.04.2004, 20:47:35 »
kyllä rinkat yleisesti on suunniteltu kestämään hieman kovempaakin käsittelyä (paitsi McKinleyn rinkat - henk. koht. mielipide), ja mun halpisrinkka (joka kesti hyvin, toisin kuin mun McKinley ;) kesti vallan mainiosti.

Suurin riskitekijä varmaankin on ehkä ylitäyteen laitettu rinkka (saumojen kestävyys?) ja mahdolliset muoviosat, jotka voi heittelyn mukana hajota... Mut niinku jo sanoin, ainakin ittelläni kesti hyvin, ja kyllä se aina paremmin kestää kuin jätesäkki...

fishbone

• Triplatonnitallaaja
  • Jäsen nro 200
    • Profiili
rinkka lentokoneessa
« Vastaus #17 : 05.04.2004, 20:59:04 »
Lainaus käyttäjältä: "Nick"
kyllä rinkat yleisesti on suunniteltu kestämään hieman kovempaakin käsittelyä (paitsi McKinleyn rinkat - henk. koht. mielipide), ja mun halpisrinkka (joka kesti hyvin, toisin kuin mun McKinley ;) kesti vallan mainiosti.

Ja Nickin yhden miehen sota McKinley-tuotteita vastaan jatkuu. :D No ei siinä mitään jatka vaan, mulla ei ole penniäkään kiinni sen yhtiön osakkeissa (no ihan kun muka jossain olisi). :shock:

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
rinkka lentokoneessa
« Vastaus #18 : 06.04.2004, 01:01:19 »
Itse oon rinkan kanssa aina tehnyt niin että vyötärölenkin olen avannut ihan niin pitkälleen kuin mahdollista ja kiertänyt sitä rinkan ympäri niin että sen saa klipsautettua kiinni. Rintaremmin olen sitten sitonut siihen mahalenkkiin. Ja ylimääräiset hihnan päät piiloon jonnekin. Ei oo tarvinnut mitään jätesäkkiä. Ei oo vielä hajonnut rinkka, mutta eipä oo älyttömästi lennellykään se.

Cachorro

• Reissaajaguru
    • Profiili
rinkka lentokoneessa
« Vastaus #19 : 06.04.2004, 08:32:58 »
Hyvin on rinkka kestänyt - ei mitään ongelmia. Tosin pitkään aikaan en ole enää rinkkaa ottanut, vaan repun, jonka juuri ja juuri saa ottaa sisään lentokoneeseen käsimatkatavarana. Siihen mahtuu 40 litranen, joka pitäisi riittää matkalle kuin matkalle.
quot;Cachorro sem vergonha"