Rinkka lentokoneessa

(Luettu 98409 kertaa)

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
Vs: Rinkka lentokoneessa
« Vastaus #120 : 17.05.2010, 21:37:25 »
ei tule ongelmia jos rinkka ei ylitä asetettuja mittarajoituksia, itellä oli viimeks 40+10 litranen rinkka käsimatkatavarana  ;)

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #121 : 17.05.2010, 22:10:34 »
Mun 40 litranen North face herätti Finskin check inn tädin mielenkiinnon vain painonsa puolesta, mittoja ei tarkisteltu. Nyt vähän mietityttää, kun seuraava lento on Air balticilla ja siellä käsimatkatavaroiden mitat ovat viisi senttiä vähemmän.

Niiskuneiti

• Tosireissaaja
    • MSN Messenger  - millaelina@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #122 : 18.05.2010, 11:25:25 »
Mulla ollut myös 40l North face käsimatkatavarana eikä kukaan punninnut tai mittaillut missään vaiheessa. Lentoyhtiöt taisi olla Norwegian ja SAS.

serra

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #123 : 24.08.2010, 22:27:44 »
Onko kellään kokemuksia Ospreyn Atmos/Aura -sarjan repuista että miten hyvin kestävät ruumassa? Tuossa repussa on siis tuuletusta varten reppuosa irti selästä "kehikossa". Epäilyttää tuon kehikon kestävyys jos tulee paljon matkalaukkuja yms. päälle.

Eskobald

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #124 : 25.08.2010, 00:32:45 »
Onko nyt niin, että kaikki tallaajat tunkevat rinkkansa lentokoneen ruumaan?
Koska itselläni nyt tulevalle Aasian matkalle oli ainakin haaveena hankkia rinkka joka myös täyttää lentokoneen matkustamoon vaadittavat mitat, että sen saa sinne mukaan eikä näinollen tarvitse kikkailla ruumaan laittoa ja hihnalla odottelua.
Kertokaa lisää?
Life is a matter of balance

Orkesteri

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #125 : 25.08.2010, 00:48:18 »
Olen vakuuttunut, että tyttöystäväni 55-litrainen Jotos olisi mennyt vaivatta käsimatkatavarana Ryanairilla. Vähän ennen lähtöä päätimme laittaa sen ruumaan "varmuuden vuoksi". Se on pari senttiä sallittua korkeampi, mutta samalla lennolla oli vielä isompia, selkeästi ylikokoisia rinkkoja. Punnituksessa paljastui myös, että rinkan paino jäi kilon alle sallitun, vaikka siirsimme sinne yllin kyllin tavaraa minun repustani. Omaani ei edes haluttu punnita. Liika tunnollisuus maksoi meille tällä kertaa.

Aasian-turnee onnistunee helposti matkustamokokoisella kassilla etenkin, jos matkakohteesi ovat lämpimiä maita etkä halua raahata mukanasi paljon harrastuskamaa.

Minulle käsimatkataroilla matkustaminen on periaate. Nautin rajoitusten asettamasta luovasta haasteesta: miten kasaan kevyimmän mahdollisen vaatteiston ja varusteiston, joka täyttää kuitenkin kaikki matkan asettamat tarpeet? (En tunne itseni lisäksi montaa ihmistä, joka todella nauttii pakkaamisesta.) Annan mielelläni hyödyllisiä vinkkejä ja ehdotuksia kenelle tahansa, joka laittaa pakkauslistansa näkyviin foorumille.

kasma

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Jätesäkki
« Vastaus #126 : 25.08.2010, 13:09:14 »
Helsingissä yleensä antavat jätesäkin check-in:ssä, mutta varaa yksi paluulentoa varten. Suurin ongelma lienee se, että remmit ym. tarttuvat liukuhihnoilla jonnekin ja repeää.

Tosin EasyJet ei anna rinkkapusseja tai edes osoitelappuja. Ei kuulemma kuulu halpparilentoyhtiön valikoimaan  ;D

mallow

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #127 : 19.01.2011, 14:31:25 »
mullon tommonen market-mackinley. ihan rantalomalle olen menossa eli suurin rasitus tulee lentomatkasta. ajatus siis korvata toisen aikuisen matkalaukku rinkalla jotta saadaan käsiä vapaaksi lastenrattaiden ym kuljetusta varten. kestääkö saumat? onko ne yleensä heikoin kohta? jos ostan uuden, mitä pitäisi huomioida? saatan ostaa, koska haluan isomman (vaikkapa60l?) - vai voisinko ostaa jopa ns"liian ison", kun en siis joudu kantamaan sitä kuin kentältä bussiin  :-* :-*?

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #128 : 19.01.2011, 15:02:58 »
Mä ratkaisin remmiongelman pyörän sisäkumilla. Leikkasin sisäkumista leveitä lenksuja ja pyörittelin remmit paketeiksi ja lenksulla kiinni. Yllättävän hyvin ovat pysyneet eikä remmit ole jääneet kiinni laukkuhihnoille. Vielä kun olisi tajunnut suihkutella uuden rinkan jollain estoaineella, ettei kököt tartu.

pfr

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #129 : 20.01.2011, 16:43:29 »
Deuterin 40+10:ä olen kuljettanut ihan käsimatkatavaroissa, joskin olen tuon ylätaskun (+10) jättänyt täyttämättä ja muutenkaan en ole täyteen ahtanut. Ikinä ei ole mittoja kyselty, mutta joskus on punnittu. Aina kuitenkin on ollut alle rajan painokin ja aina on saanut repun käsimatkatavaroihin. Epäilen että täyteen tukittuna pallona ei kuitenkaan menisi, aina välillä checkinissä tuota reppua kuitenkin pyydetään näyttämään.

Suojapusseja en ole käyttänyt, vyötäröpehmusteet olen kääntänyt taakse ja vetänyt repun omilla remmeillä kiinni. Ei ole ollut ongelmia... vielä.

Zeiar

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #130 : 22.01.2011, 12:57:20 »
Minä ostin rinkan päälle laitettavan kuljetuspussin, johon rinkka on kätevä tunkea lentokentällä ennen hihnalle nostoa. Noita saa alle 10 € esim. Amazonista ja ainakin omani kesti vaivatta 10 lennon Aasian retken viime keväänä.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #131 : 22.01.2011, 14:17:09 »
Onko nyt niin, että kaikki tallaajat tunkevat rinkkansa lentokoneen ruumaan?
Koska itselläni nyt tulevalle Aasian matkalle...

Kyllä rinkka hyvin menee matkustamossa, jos vaan täyttää mitat. Aasiassa lentokoneiden matkustamossa kulkee muutenkin jos minkä näköistä nyssäkkää.