Matkamessut 2015

(Luettu 3488 kertaa)

hard

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Matkamessut 2015
« : 14.01.2015, 18:11:51 »
Oletteko menossa matkamessuille ensi viikonloppuna? Itse olen todennäköisesti menossa, ajattelin pyöriä etenkin Australian, Saksan ja USA:n osastoilla. Onko hyviä vinkkejä miten messuista saisi kaiken irti. Vai meneekö vain paikan päälle ja katselee mitä siellä on?

jennyi

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: Matkamessut 2015
« Vastaus #1 : 14.01.2015, 19:41:31 »
Mun ois tarkotus jonain päivänä aineki mennä. En oo koskaan ennen ollu, joten ei mitään hajua edes mitä siellä on :D Varmaan pyörin vaan ja ihmettelen.

reissuesa

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Reissuesan matkablogi
« Vastaus #2 : 14.01.2015, 20:04:08 »
Kannattaa katsoa messujen aikatauluista onko esitelmien joukossa kiinnostavia.  Itselleni ainakin viime vuoden messuilla oli useampi kiinnostava esitelmä, jonka kävin kuuntelemassa.   

Ständeiltä saa jotakin irti jos on tulevia matkakohteita ja niihin liittyviä kysymyksiä mietittynä.

Messuilta löytyy myös monia arvontoja, joihin voi osallistua vain paikan päällä.

Suomalaisen Matkaoppaan matkaopakirjat ovat aina olleet erittäin hyvässä tarjouksessa messuilla. 

Itse en tänä vuonna osallistu matkoillaolon vuoksi.

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 14.01.2015, 22:03:34 »
Jep, menossa ollaan.

Irti saa minusta eniten, kun varaa riittävän paljon aikaa ja rauhassa kiertelee. Iltapäivää kohden kun ihmismäärä lisääntyy rupeaa henkilökunnan hymy jo hyytymään, koska populaa on niin paljon. Aamusta heti niille pisteille, mistä oikeasti on kiinnostunut. Loppu päivän voi sitten "haahuilla" :)

Kannattaa katsella ja kuunnella eri lavoilla olevia ohjelmia. Voi olla yllättävänkin mielenkiintoista tarinaa.

pitulo

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 14.01.2015, 22:20:00 »
Kannattaa mennä heti aamusta kun ovet aukeavat, puolen päivän jälkeen alkaa olla tungosta. Kandee kävellä järjestelmällisesti, että näkee kaikki standit. Itse pysähdyn kuiteskin vain niiden maiden kohdalla, jotka kiinnostavat. Egypti kiinnostaa varsinkin kun olen lukenut, että olisivat tänä vuonna panostaneet aiempaa enemmän. Viime vuosina niiden standi onki ollut mitäänsanomaton, vain jotain huonosti painettuja esitteitä. Nyt olis tarjolla ruokamaistajaisiakin. Muistaakseni Egypti tarjos niitä viimeksi joskus 90-luvulla!
Kilpailuihin en oo enää paljo viittiny osallistuu. Risteilyi Tallinnaan ja Ruotsiin saa nykysin muuteski melkeen puolilmaseksi. Enkä haluu jaella puhelinnumeroani kilpailulipukkeisiin.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 15.01.2015, 08:19:55 »
Jos menijöitä kaksi, niin ostakaa liput alennuksella ennakkoon. Tarjous voimassa vielä tänään.

"VIELÄ TÄNÄÄN TARJOUSLIPPUJA MATKAKLUBILAISILLE
Koodilla ”Matkaklubi” saat kaksi aikuisten lippua hintaan 18 € (norm 30 €), kun ostat liput viimeistään 15.1. Messukeskuksen verkkokaupasta.

Valitse verkkokaupasta lipputyypiksi "Aikuiset", merkitse 2 kappaletta lippuja ja siirry kassalle. Kirjoita alennuskoodi Matkaklubi, aktivoi koodi ja osta liput.

Verkkokauppaan >>"

http://shop.messukeskus.com/matka-caravan-2015.html

Rapeliina

• Reissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 15.01.2015, 19:06:05 »
Menossa ollaan täälläkin. Pelottaa jo etukäteen se mainosten ja flyerien määrä mitä tulee kannettua kotiin. Miten se lähteekin aina käsistä niiden kanssa...? Tänä vuonna on myös monta hyvää esittelyä jotka ajattelin ainakin itse käydä katsomassa.
In the end, we only regret the chances we didn't take

Silversurfer

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 15.01.2015, 20:06:19 »
Kannattaa ladata tuo mobiiliappsi, sen avulla ehkä helpommin varmistaa ettei mitään jää näkemättä. Helpompi suunnitella eikä mene päättömäksi kurvailuksi.

W-hi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 15.01.2015, 21:05:29 »
Työjuttujen kautta saan vapaalipun, niin tästä on tullut ihan vuosittainen perinne. Loppujen lopuksi käteen ei yleensä jää mitään ihmeellistä, mutta kiva käydä silti.

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #9 : 16.01.2015, 13:48:28 »
Eipä ollut messuilla mitään kovin ihmeellistä. Karibian osasto oli varsin iso ja risteily-yrittäjät isosti esillä. Siellä onkin varmasti suomalaisten keskuudessa paljon kasvupotentiaalia. Sain hyvät vinkit andaluciaan sekä slovenian suunnalle vuoriretkeä varten.

W-hi

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 17.01.2015, 15:15:42 »
Käsittämätöntä miten pähkinöiksi ihmiset menee jostain risteily + hotelliyö Tallinnassa -arvonnasta  :D

Oliko eilen Bhutanin tiskillä mitään koska ainakin tänään aamulla ja puolenpäivän maissa oli täysin tyhjä. Samoin Nepal oli todella vaatimaton, tai sitten missasin jotain.

juspu

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 17.01.2015, 19:11:06 »
Kohokohta tänäkin vuonna Kuuban ständi ja bändi.