Matkavakuutus luottotiedottomalle

(Luettu 23945 kertaa)

GoWithTheFlow74

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Matkavakuutus luottotiedottomalle
« Vastaus #20 : 23.08.2016, 10:55:04 »
Kiitoksia :)

Eli worldnomads myöntää luottotiedottomalle vakuutuksen...?
Ja bisnesmatkaajalle en alennu edes vastaamaan mitään  ::)

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 23.08.2016, 11:11:01 »
Mulla on vahan sellainen fiilis, etta WN vakuuttaa kaikki jotka maksavat  :) En edes tieda, pystyisiko ne tarkistamaan sun luottotiedot kun eivat ole suomalainen firma. Mainitsinkin tasta jo, etta kerran hakiessani korvausta jouduin vaantaan niiden kanssa aika hetken, mutta lopulta maksoivat. Eli jos jotain tulee, saasta jokaikinen lippu ja lappu!
She rides rollercoasters but never screams

Henri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 23.08.2016, 13:53:23 »
Mulla on vahan sellainen fiilis, etta WN vakuuttaa kaikki jotka maksavat  :) En edes tieda, pystyisiko ne tarkistamaan sun luottotiedot kun eivat ole suomalainen firma. Mainitsinkin tasta jo, etta kerran hakiessani korvausta jouduin vaantaan niiden kanssa aika hetken, mutta lopulta maksoivat. Eli jos jotain tulee, saasta jokaikinen lippu ja lappu!

joo, tietysti. hyvä tietää että joku on tuolta saanut korvauksia eli ei voi ihan mikään nigerialaisvedätys olla kuitenkaan.  ;D  ;D

toi hinta on kyllä erittäin suolainen, tässä kovasti arvon että lisäänkö elektroniikat tohon vakuutuksen piiriin vai en. mun tuurilla lähtee eka yönä läppäri ja puhelin kaapista jos en noita vakuuta matkalle  ;D

edit pitääpäs lisätä että oon jotain sekoillu aikasemmin, läppärille asetettu arvoksi 700€, ja 3 kuukauden vakuutukseen tuli lisähintaa 14€? eli ehdottomasti arvotavarat messiin tohon vakuutukseen jos sen ottaa. huom tuo 700e on maximi mitä voit laittaa arvoksi. mullakin lähtee mukaan tuliterä 1500e macbook pro. pitää varmaan naamioida tätä jollain ilmastointiteipillä tai jotain ettei tää ois hirvee voromagneetti. toki tää pysyy visusti repun pohjalla aina julkisilla paikoilla. :D
« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, 14:01:23 kirjoittanut yeman420 »

clubi

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #23 : 23.08.2016, 14:34:52 »
Btw,mihin toi perustuu ettei vakuutusta myönnetä luottotiedot menettäneelle?

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #24 : 23.08.2016, 14:35:20 »
^^ Hain korvausta nimenomaan matkatavaroista; sairastumisesta johtuvat kulut olisi olleet kai jotenkin suoraviivaisempaa hakea. Epailen, etta noille tulee tosi paljon feikkihakemuksia (haetaan jostain joku poliisilappu etta kamat on viety, ja siihen lisataan kaikki mahdollinen superkallis elektroniikka jota ei koskaan ollut olemassakaan) ja sen takia halusivat mahdollisimman paljon dokumentteja viedyista tavaroista, itse rikoksesta yms. Eli pida kuitit tallella ja jos jotain sattuu, kandee ehka pyytaa viela joku lisa statement vaikka hotlan omistajalta (jos rikos tapahtuu esim. siella).
She rides rollercoasters but never screams

Henri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #25 : 23.08.2016, 14:51:18 »

luottotiedottomat ovat kakkosluokan kansalaisia (lue: rikollisia) vakuutusyhtiöiden ja monien muidenkin mielestä.

^^ Hain korvausta nimenomaan matkatavaroista; sairastumisesta johtuvat kulut olisi olleet kai jotenkin suoraviivaisempaa hakea. Epailen, etta noille tulee tosi paljon feikkihakemuksia (haetaan jostain joku poliisilappu etta kamat on viety, ja siihen lisataan kaikki mahdollinen superkallis elektroniikka jota ei koskaan ollut olemassakaan) ja sen takia halusivat mahdollisimman paljon dokumentteja viedyista tavaroista, itse rikoksesta yms. Eli pida kuitit tallella ja jos jotain sattuu, kandee ehka pyytaa viela joku lisa statement vaikka hotlan omistajalta (jos rikos tapahtuu esim. siella).

okei, hyvä tietää, thanks! =)

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #26 : 23.08.2016, 14:55:54 »

luottotiedottomat ovat kakkosluokan kansalaisia (lue: rikollisia) vakuutusyhtiöiden ja monien muidenkin mielestä.

Luottotietosi ovat menneet, koska olet jättänyt saamasi palvelut tai ostamasi tavarat maksamatta. Joku on ihan oikeasti menettänyt ne, saamatta korvausta. Kyllä se aika lähellä varastamista on. Eivät vakuutusyhtiöt ihan turhaan jätä myöntämättä luottotiedottomille.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #27 : 23.08.2016, 15:06:34 »

Vakuutusyhtiöt yrittävät löytää koko ajan kustannuksia aiheuttavia riskiryhmiä, joita voivat jollain laillisella perusteella jättää vakuuttamatta. Vaikka luottotiedottomista suurin osa onkin vain vaikeuksiin joutuneita tavallisia perusrehellisiä ihmisiä, jotka yleensä vielä maksavat tekemänsä velat lopulta korkoineen, siellä on epäilemättä joukossa todella mätiä tapauksia, jotka varmasti yrittävät myös vakuutusyhtiötä kusettaa viimeiseen asti ja joilta on mahdotonta periä vääryydellä maksettuja korvauksia takaisin. Kun näitä pahimpia tapauksia ei millään tarkemmalla seulalla saa tunnistettua, vakuutsytiöt käyttävät luottotietoja. Voi olla, että varsinaisten huijareiden lisäksi luottotiedottomissa on yliedustettuina ihmiset joille vain "sattuu ja tapahtuu" enemmän kuin muille ja ne ovat myös vakuutusyhtiöille huonoa bisnestä.

Kannattaa pitää ne tiedot kunnossa, mutta hyvä että jotain vaihtoehtoja kuitenkin on vaikka olisi joskus hölmöillytkin.

Viajar

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #28 : 23.08.2016, 15:10:40 »
Paitsi että ei se ihan noin aina mene. Nykyisin osa laskuista menee suoraan perintätoimistolle ihan pienenkin lipsahduksen jälkeen, ja jos muistutusta ei ole heti maksamassa, huonosti voi käydä. Ei, en puhu omasta kokemuksestani, mutta voisin puhua. Olen ollut näissä asioissa aina hyvin tunnollinen, mutta erittäin tunari.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #29 : 23.08.2016, 15:17:16 »
Ei ne tiedot pienestä lipsahduksesta mene. Lainat menee ilman käräjiä, muut joko ulosottoviranomaisen tai käräjien kautta. Aika monta kertaa tarjotaan mahdollisuutta maksaa velat pois. 

"Luottojen maksamatta jättämisestä suoraan maksuhäiriömerkintä

Jos kulutusluotto tai vastaava on ollut erääntyneenä yli 60 päivää, asiasta voidaan tehdä suoraan merkintä  luottotietorekisteriin ilman asian käsittelyä tuomioistuimessa. Tämä mahdollisuus koskee ennen kaikkia pankkeja, rahoitusyhtiöitä ja pikalainayhtiöitä. Vähintään 21 päivää ennen maksuhäiriömerkinnän tekemistä henkilölle on pitänyt lähettää maksukehotus, jossa on mainittu uhka maksuhäiriömerkinnästä.

Suoraan ulosottokelpoisiksi määritellyt saatavat

Muutamat laskutyypit on määritelty suoraan ulosottokelpoisiksi. Tällaisia ovat mm. verot, sakot, elatusavut, terveyskeskusmaksut ja liikennevakuutusmaksut. Näiden laskujen osalta velkoja voi halutessaan lähettää vain yhden maksuhuomautuksen ja siirtää sen jälkeen saatavansa suoraan ulosottoon.

Ulosottoon siirtäminen tarkoittaa, että ulosottoviranomainen yrittää periä laskua velalliselta. Jos laskua ei makseta ulosottoviranomaisellekaan, asiasta tehdään maksuhäiriömerkintä luottotietorekisteriin.

Jos lasku maksetaan vasta ulosottoviranomaiselle, siihen on jo syntynyt lisäkuluja. Siksi asia kannattaa aina pyrkiä sopimaan jo ennen ulosottoa. Maksu ulosottoviranomaiselle on kuitenkin aina parempi vaihtoehto kuin seuraava vaihe eli maksuhäiriömerkintä.

Tuomioistuimen velkomustuomion aiheuttama maksuhäiriömerkintä

Muiden saatavien eli "tavallisten laskujen" osalta velkoja voi hakea riidatonta saatavaansa käräjäoikeudessa. Käräjäoikeus antaa asiasta ns. yksipuolisen velkomustuomion, joka aiheuttaa maksuhäiriömerkinnän. Jos velallinen maksaa velan oikeudenkäynnin aikana, maksuhäiriömerkinnän voi vielä välttää. Jos velkojan vaatimus hylätään käräjäoikeudessa (ns. tekaistut laskut), maksuhäiriömerkintää ei synny.

Kun käräjäoikeus on antanut yksipuolisen velkomustuomion, velkoja voi siirtää saatavansa ulosottoon. Jos ulosottoviranomainenkaan ei saa maksua perityksi, asiasta tehdään uusi maksuhäiriömerkintä, tällä kertaa hieman eri koodilla."

Henri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 23.08.2016, 15:23:20 »

Luottotietosi ovat menneet, koska olet jättänyt saamasi palvelut tai ostamasi tavarat maksamatta. Joku on ihan oikeasti menettänyt ne, saamatta korvausta. Kyllä se aika lähellä varastamista on. Eivät vakuutusyhtiöt ihan turhaan jätä myöntämättä luottotiedottomille.

Mihin perustat väitteesi? sä oot taas just noita urpoja joille elämä on vain mustaa valkoisella.  Mun luottotiedot meni kun rysäytin ylinopeutta tutkaan, sain helvetilliset sakot, menetin kortin ja sain fudut duunista. 3kk karenssi tuohon päälle ja muutamien kuukauden päästä löysin itteni faijan katon alta luottotiedot menettäneenä.

voin kertoo et jos oisin ollu fiksumpi olisin hakenut ahdinkooni apua, mutta olin nuori pojankloppi ja ei ylpeys antanut periksi kertoa mogailuista ennenkuin oli liian myöhäistä.

ehkä ansaitsin kohtaloni, ehkä en; rikoinhan mä suomen lakia ja ajoin ylinopeutta 05.30 tyhjällä tiellä matkalla töihin. jos saisin uudelleen valita niin jättäisin tuon tekemättä, en todellakaan ajatellut pilaavani koko saatanan tulevaisuuttani tuolla pienellä päätöksellä ajaa 131, satasen rajotuksella.

mutta, olen sen oppinut vuosien varrella ettei pidä jäädä murehtiin, se on oma valinta onko tässä elämässä onnellinen vai ei. hyvin onnellisesti pärjään elämässä ilman luottotietoja.

tähän asiaan en enää palaa, ei ollut alunperinkään tarkoitus tarttua noihin kommentteihin luottotiedottomuudesta. mutta jotku urpot vaan saa veret kiehumaan  ;D  ;D

Henri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #31 : 23.08.2016, 15:27:57 »
tämä keskustelu vaan kasvattaa muuttokuumettani päästä tästä suomen ahdistuneesta yhteiskunnasta jossa vertaillaan kokoajan kansalaisia ja varallisuus on suoraan paremmuuden mittari.

Kamputsea here i come! ja ihan omilla rahoilla, säästetty palkoista joista olen hoitanut ulosottoonkin osan. =)

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 23.08.2016, 15:50:31 »
Sakkoa ei ole pakko maksaa kerralla. Myöntävät jopa vuoden ajaksi työttömyyden takia maksusuunnitelman. Elämä ei kaadu merkintään. Mutta, syytä olisi kuitenkin miettiä mikä johti siihen ja yrittää estää sen toistuminen. Muiden tai yhteiskunnan asenneilmapiirin syyttely ei ole tuota.

bisnesmatkaaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #33 : 23.08.2016, 16:40:51 »
tämä keskustelu vaan kasvattaa muuttokuumettani päästä tästä suomen ahdistuneesta yhteiskunnasta jossa vertaillaan kokoajan kansalaisia ja varallisuus on suoraan paremmuuden mittari.

Kamputsea here i come! ja ihan omilla rahoilla, säästetty palkoista joista olen hoitanut ulosottoonkin osan. =)
;D ;D
Suomessa selviää turhankin helpolla laskujen laiminlyönnistä. Jätäppä laskut maksamatta siellä kamputseassa niin on perintätoimet "hieman" eri luokkaa  ;D

Poistettu edeltä asiaton kommentti. -Mr.V
« Viimeksi muokattu: 23.08.2016, 16:44:10 kirjoittanut Mr. Voyageur »
Köyhille kallista ja kaikille saman hintaista

mmw

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #34 : 23.08.2016, 20:02:30 »
Aika yksoikosia vastauksia luottotiedon menettäneistä. Onhan niitä esim. laman uhreja, kahden asunnon loukkoon aikoinaan jääneitä + niitä takaushommeleita. Mutta asiaan, ainakin Fennia myöntää matkavakuutuksen luottotiedottomalle, vieläpä vuoden reissuun. Joten pää pois per.. pensaasta. Kysyminen ei mitään maksa ja paremmat ihmiset, vähän valoja päälle.

Henri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 23.08.2016, 21:52:04 »

;D ;D
Suomessa selviää turhankin helpolla laskujen laiminlyönnistä. Jätäppä laskut maksamatta siellä kamputseassa niin on perintätoimet "hieman" eri luokkaa  ;D

Poistettu edeltä asiaton kommentti. -Mr.V

en ole jättänyt yhtäkään laskua maksamatta seitsemään vuoteen, mistä sä sait sellasen käsityksen, että mä en maksais laskujani? edit, mä oon menossa kamputseaan seuraavaksi 3-5kk ajaksi jonka jälkeen palaan työsorvin ääreen tänne helsingin pitäjämäkeen :)

GoWithTheFlow74

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #36 : 24.08.2016, 11:50:56 »
Mun mielestä aika helvetin urpoa ja turhaa vääntää tollasista asioista täällä!
Kyllä tänne mahtuu kohtaloita jos jonkinmoisia ja syyt kenelläkin mitä on.
Mä en ainakaan ala täällä puolustelemaan itseäni, miksi joskus on käynyt niinku on käynyt. kenenkään ei pitäis...

Täällä on tarkoitus vissiin keskustella matkustamisesta eikä tuomita toisia?

Kovalla vaivalla säästetyillä rahoilla olis tarkoitus kerran elämässään kokea jotain ja nähdä muutakin kuin kapeakatseisia suomalaisia, ni olis kiva jos se matka vois alkaa jo täällä suunnitteluvaiheessa ilolla, kiitos :)

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #37 : 24.08.2016, 14:18:46 »
Täällä on tarkoitus vissiin keskustella matkustamisesta eikä tuomita toisia?

nähdä muutakin kuin kapeakatseisia suomalaisia

Tuskin tässä on tuomittu ketään. Joku vaan kysyi miksei luottotiedottomille myönnetä vakuutuksia ja miksi heitä pidetään kakkosluokan kansalaisina. Siihen vastasin ja luottotiedoton otti henkilökohtaisena luokkauksena ja alkoi puolustuspuheen.

Henri

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 24.08.2016, 15:58:11 »

en mä oo kenellekkään ainakaan suuttunu tai ottanu hlökohtaisena loukkauksena mitään, vaikka vähän terävästi taisin jotain kirjottaa. mut jos sivutaan täysin aihetta ja aletaan avautuun siitä et luottotiedottomat ei sais matkustaa? XD  ärsyttää vaanjoidenkin ihmisten asenne, joillekin elämä vaan on mustavalkoista. mut oon sitä mieltä että karma is a bitch ja jokainen niittää sitä mitä kylvää, minäkin. :)

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #39 : 24.08.2016, 17:42:01 »
En minä huomannut kenenkään kirjoittaneen, ettei luottotiedoton saisi matkustaa. Elämä usein on sillä tavalla mustavalkoista, että lakien rikkomisesta (huumeet, ylinopeudet, varkaudet jne) usein joutuu niittämään sitä mitä kylvää.