Matkakohde hukassa.

(Luettu 2232 kertaa)

Hannamoi

• Aloittelija
    • Profiili
Matkakohde hukassa.
« : 28.04.2015, 21:22:54 »
Moikka! Tarkoitus olisi kesäkuussa heittää rinkka selkään ja lähteä ensimmäistä kertaa Euroopan ulkopuolelle itekseni. Reissuun oon varannu aikaa vajaan kuukauden ja meno-paluu olisi bangkokiin. Tästä eteenpäin on reissusuunnitelmat ihan auki. Indonesian suuntakin hieman houkuttaisi..  Olen miettinyt jos viettäisi reilut 2vkoa Thaimaan suunnalla ja suuntaisin Singaporen kautta 1viikoksi Balin suunnalle. Onko tässä järkeä kun kyseessä on näin lyhyt matkustusaika vai olisiko vain fiksumpaa valita Thaimaan ja Indonesian välillä? Mitä vaihtoehtoa suosittelisitte ja onko tällä sektorilla mestoja missä kannattaa olla varuillaan yksin matkustavana naisihmisenä? :D Ps. Matkavinkit  ovat tervetulleita ! :)

psyc0

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Matkakohde hukassa.
« Vastaus #1 : 30.04.2015, 18:16:11 »
Sanoisin että kuukausi on lyhyt aika, joten pelkkä bangkok riittää. Mutta kyllä varmaan käy myös se että viettää 2 viikoa Balilla kunhan saa lennot sopimaan hyvin aikatauluun. Tosin jos on meno päällä eikä sorru viinaan ja naisiin niin kyllähän kuukudessa kiertää montakin maata.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 30.04.2015, 20:13:26 »
Naisihminen ei kai kovin helpolla sorru ainakaan naisiin? :D Thaimaa - Singapore - Bali - Thaimaa kuulostaa oikein hyvältä. Singaporessa kun riittää ihan hyvin sellainen 3-4 päivää.

illusia

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
« Vastaus #3 : 01.05.2015, 08:40:21 »
Meillä meni kuukausi kevyesti pelkästään Indonesiassa. Ensimmäisellä kerralla kiertelimme kaksi viikkoa Sumatraa ja kaksi viikkoa Jaavaa. Toisella kerralla olivat vuorossa Bali, Gili-saaret, Lombok ja Nusa Lembongan.
http://www.illusiafinland.blogspot.fi/
Törkeän täynnä elämää
- Ismo Alanko -

ashrak

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 07.05.2015, 17:04:01 »
Alle kuukauden reissulla ei mielestäni kovin kauas kannata lähteä. Ensikertalaiselle varmasti nähtävää ihan lähihuudeilla, esim Bangkok, Ranong (koh Phayam jne), etelän saaret kuten koh phangan ja tao. Jos vielä aikaa niin lento vaikka Phuket - Phnom penh, ja Reapin (angkor wat) kautta maitse takasin Bankkariin.  Tai vaikka piipahdus Laosissa. Kuukausi on kovin lyhyt aika!  8)

budgeTravel

• Aloittelija
    • Profiili
    • BudgeTravel
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 07.05.2015, 17:20:04 »
Kyllä minun mielestäni ehdit mainiosti jo vajaassa kuukaudessa kierrellä. Minulla on ehdoton minimi tuollaiselle reissulle se 3 viikkoa, missä kyllä ehtii jo seikkailla.

Riippuu tietysti millianen reissaaja on ja mitä etsii. Minulla on tapana pysyä yhdessä paikassa max. 5 päivää, joten kolmessa viikossa ehtii jo nähdä paljon. Pidän siitä että olen "jatkuvasti matkalla" ja ne välipäivät kun en matkusta - kiertelen kohteissa aamusta iltaan.

Jos tykkäät korkata paikkoja, niin mene Kuala Lumpurin kautta Singaporeen. Voit sitten kertoa käyneesi Malesiassa ja postailla upeita iltakuvia Petronas Twin Towereista :) Sinällään tuo KL ei ole kovinkaan kaksinen paikka, joten siellä ei tarvitse olla kauan.

Kuala Lumpurista pääsee junalla ja lentämällä lähes ilmaiseksi Singaporeen. Itse menin junalla viime syksynä tuon välin.

Tässä minun edellinen reissu Aasiaan (venytin tuota aikataulua muistaakseni 4 päivää, eli lähes 4 viikkoa kesti. Muut paitsi lentokustannukset olivat arvioita yläkanttiin.

http://postimg.org/image/n11qbthnp/

Kohteet ovat Bangkok, Pattaya, Kuala Lumpur, Singapore, Hong Kong..
- Pattayasta tein päiväretket Koh Larnille
- Honk Kongista tein päiväretken Macaoon
« Viimeksi muokattu: 07.05.2015, 17:27:58 kirjoittanut budgeTravel »