Helsingistä Dagestaniin?

(Luettu 14194 kertaa)

MatkaMuha

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Helsingistä Dagestaniin?
« : 29.05.2015, 12:50:50 »
Moi!

Onko kukaan lähiaikoina (2014-2015 aikana) matkastanut Suomesta Dagestaniin? Tai muuten vaan käynyt siellä? Mun pitäis päästä alkukesästä kiireesti, mahdollisimman suoraan Dagestaniin. Olen suomen venäläinen ja puhun ihan hyvää venäjää. Suomen passi lapsesta saakka.  Hesasta nyt ainakin Pietariin, mutta mitäs sitten?

Millainen tilanne siellä on? Onko suht turvallista? Oon kokenut matkailija - pyörinyt mm. Afrikassa ja Intiassa.
Lentoliikenne? Junamatkustus? Bussiin en kyl nouse!  :P

Olen todella kiitollinen kaikista vinkeistä ja kokemuksista! Saa laittaa meiliäkin privenä!

Aatos

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Helsingistä Dagestaniin?
« Vastaus #1 : 29.05.2015, 13:37:22 »
Pulkovosta pääset suoralla lennolla Makhatskalaan, hinta joku 100-200. En ole itse käynyt joten en osaa kommentoida enempiä.

MatkaMuha

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 30.05.2015, 00:57:03 »
Kiitos Aatos.

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 30.05.2015, 14:21:08 »
Terve,

Tsekkasin, että yhdelläkään Helsinkiin lentävällä lentoyhtiöllä ei ole minkäänlaisia code-share soppareita yhdenkään Makhachkalaan lentävän lentoyhtön kanssa. Nopealla vilaisulla nopein reitti on tosiaan Pulkovosta, josta Makhachkalaan lentävät Red Wings (koneina Tupolev 204 tai Suhoi SSJ) ja RusLine (koneena CRJ200). UTair lentää myös, mutta vain Vnukovon kautta. Kannattaa tehdä jonkinlainen hintavertailu myös Moskovan (Vnukovo) kanssa, koska sieltä pääsee esimerkiksi Pobedalla, joka näyttää lentävän päivittäin parikin vuoroa ja nopealla vilaisulla hinta puolet halvempi kuin Pietarista lähdettäessä. Toivottavasti auttoi.

Vinkkinä vielä jos varailet lippuja, noiden venäläisten lentoyhtiöiden osalta kannattaa käyttää esim. Yandexin lentohakua, jotain venäläisiä matkatoimistoja (itse käyttänyt biletix.ru) ja toki katsoa vielä lentoyhtiön oma hinta. Noissa on nimittäin ollut jonkin verran vaihteluita.
« Viimeksi muokattu: 30.05.2015, 14:35:17 kirjoittanut aeroed »

MatkaMuha

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 30.05.2015, 22:10:09 »
Moi! Miljoonat kiitosket. Tossa on paljon tutkittavaa. Täytyy alkaa tsekkailee. Spasibo!  ;)

MatkaMuha

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 09.06.2015, 14:29:35 »
No niin, näyttää siltä, että lähdenkin suunniteltua aikaisemmin. Heti kun viisumi on kunnossa. Menen junalla Pietariin ja yövyn tuttavien luona. He myös tsekkaa mulle liput sieltä Makhachkalaan. UTair:llä lento olisi 3,5h ja n. 350 per suunta.

Sieltä mun puolestaan pitäisi päästää pikkukylään nimeltään (suomennettuna ;) ) Jokikylä.  Se on ihan skutsissa, aika lähellä Groznya.
Olen nyt kuullut parista suunnasta, ettei missään nimessä kannata ottaa taxia eikä edes rout/lentokenttätaxia. Nyt yritämme selvittää, että olisko isäntäväellä ketään luotettavaa tuttavaa, joka haluaisi tienata vähän ylimääräistä ja kuskailla mua edestakaisin.

Pitäsikö mun perustaa matkablogi? Helsingistä Dagestaniin? ;)

Fiasko

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 09.06.2015, 15:50:59 »

Pitaisi. Kiinnostaa ihan tosissaan!
Pietari vei mennessään.

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 09.06.2015, 22:46:05 »
No niin, näyttää siltä, että lähdenkin suunniteltua aikaisemmin. Heti kun viisumi on kunnossa. Menen junalla Pietariin ja yövyn tuttavien luona. He myös tsekkaa mulle liput sieltä Makhachkalaan. UTair:llä lento olisi 3,5h ja n. 350 per suunta.

Sieltä mun puolestaan pitäisi päästää pikkukylään nimeltään (suomennettuna ;) ) Jokikylä.  Se on ihan skutsissa, aika lähellä Groznya.
Olen nyt kuullut parista suunnasta, ettei missään nimessä kannata ottaa taxia eikä edes rout/lentokenttätaxia. Nyt yritämme selvittää, että olisko isäntäväellä ketään luotettavaa tuttavaa, joka haluaisi tienata vähän ylimääräistä ja kuskailla mua edestakaisin.

Kannattaa ehdottomasti! :) Itseäni kiinnosti tuo lentoasia sillä 350 kuulostaa kalliilta. Tsekkasin nopeasti ja nuo UTairin lennot näyttää kesäkuun loppupuolelle olevan 170 € paikkeilla menopaluu. Aiemmin vinkkaamillani vielä halvempaa. Toki jos tarvitset joustavan lipun, se nostaa hintaa hieman. Suosittelen katsomaan vielä uudestaan tai ainakin joustamaan päivissä. UTairin hinnat koko kesä- heinäkuulle pyörivät 10-11 000 ruplan paikkeilla.

Ps. lentoaika on 2,5 tuntia.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #8 : 10.06.2015, 11:43:07 »
Blogia toki! Olisi kiva lukea valilla jostain muustakin kuin ianikuisesta Kaakkois-Aasiasta!
She rides rollercoasters but never screams

MatkaMuha

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 11.06.2015, 11:48:27 »
Moi!

Olen varmaan tsekannut jotenkin väärin. Se hinta oli siis ruplissa ja menopaluu - eli euroissa yhteensä sen 350€.

Voin tässä vaiheessa jo paljastaa, miksi minulla on niin kiire Dagestaniin. Menen tapaamaan biologista isääni, jonka tapasin viimeksi 8 vuotiaana eli 34 vuotta sitten. Minulla on ollut lämmin suhde isääni tuo 8 vuotta, vaikka hän olikin juoppo. Olen itse syntynyt Siperiassa ja nyt löysin isäni - Dagestanista.
Hänellä on 4:n vaiheen kurkkusyöpä eikä hän pysty hengitysputken takia enää puhumaan. Olemme kuitenkin Skypetelleet ja kommunikoineet.  Löysin isäni pari viikkoa sitten. Alun perin minun piti matkustaa sinne isän syntymäpäiville heinäkuun alussa, mutta nyt hänen tila on huonontunut. Siksi yritän päästä matkaan jo maanantaina.

Pääsen maanantaina vasta konsulaattiin, konsulin puheille, jolta pitäisi anoa yksityisviisumi pikana, koska sukulaiseni on kuolemansairas. Vaadittavien asiakirjojen ja todistusten määrä on kiitettävä. Hankalinta on saada sieltä Jokikylästä, isän lääkäriltä lääkärintodistus. Sähköposti ei käy eikä niillä ole skanneria - joutuvat faxaamaan. Mulla taas ei oo faxia. eli he joutuu faxaa Pietariin mun velipuolelle - ai niin, sain myös tietää että mulla on sisar- ja velipuoli, jotka asuvat Pietarissa  :o - Ja veljeni sitten skannaa ja meilaa ne mulle. HUH. Onneks on tä nykytekniikka! Meilit, Skypet, Facebookit, jne.

Anyway. Konsuli päättää, että kuinka kiirellinen viisumi mulle pitäisi myöntää. Mä toivon siis, että pääsisin jo iltajunalla lähetemään Pietariin ja sieltä äkkiä lentoon, Mahatskalaan.

Pitäkää mulle peukkuja, että ehdin ajoissa. Ilmoittelen sitten jossakin vaiheessa lisää.  :)

Fiasko

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 18.06.2015, 11:55:32 »
Miten matkasi sujuu?
Pietari vei mennessään.

Quaker

• Himoreissaaja
  • Goa-time.
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 04.03.2016, 12:02:06 »
Itse kävin juuri tammikuussa keirtämässä koko Kaukasuksen sisältäen mm. Chechenian ja Dagestanin. Ei ongelmia turvallisuuden kanssa enkä kokenut olevani mitenkään erityisen seurattu vaikka Venäjää puhunkin vain vähän. Bussit ja taksit toimivat, ihmiset vilpittömän kiinnostuneita mitä siellä tein ja mistä olin.

Grozny ja Machachakala ovat paikkoja joita ei uskoisi löytyvän Venäjältä - on se vain suuri maa ja kiinnostava matkailla. Ensimmäinen on verrattavissa Bakuun ja Dubaihin, jälkimmäinen taas kuin syvällä vanhassa lähi-idässä olisi ollut.
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #12 : 06.03.2016, 22:44:41 »
Itse kävin juuri tammikuussa keirtämässä koko Kaukasuksen sisältäen mm. Chechenian ja Dagestanin.

Ohhoh! Luulin, ettei sinne pääse turistiviisumilla. Anoitko jotain erityislupia? Myönnetäänkö se kaikilla hakijoille? Millaista reittiä kuljit? Lensitkö vai menitkö junalla?

Quaker

• Himoreissaaja
  • Goa-time.
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 25.05.2016, 19:28:10 »
Pahoittelut, nyt on vastaus kestänyt. Niin, siis tarkoitatko Checheniaa ja Dagestania? Kumpaankaan ei mitään erillisviisumia tai matkustuslupaa tarvitse. Sama koskee pohjois-ossetiaa ja inguseniaa ym. muita pieniä federaation osia. Voimassa oleva venäjän viisumi (oli sitten opiskelu, työ, turisti) riittää. Tarkistuspisteillä, joita Checheniassa oli ei ihmeempiä ongelmia ollut.

Etelä-Ossetia ja Abkhazia vaativat anomaan matkustusluvan etukäteen, näihin kannattaa varata pari viikkoa (mielummin kuukausi). Nämä luvat onnistuvat sähköpostin kautta. Vuoristo-Karabakhiin sai viisumin rajalta ja hinta nimellinen. Azerbaijanin viisumi oli haasteellisin koska on kallis ja ottaa aikaa, itse hankein nettitoimiston kautta. Armenia ja Georgia menivät ilman sen ihmeempiä hämminkejä muun jatkona.

Itse matkustin tammikuussa, ja voisin kuvitella että näin kesällä alueella on äärimmäisen kaunista ja.. toki kuumaa. Talvellakin tarkeni ja kelit olivat -5 - +5 välillä.
« Viimeksi muokattu: 25.05.2016, 19:31:10 kirjoittanut Quaker »

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 25.05.2016, 23:08:42 »
Mielenkiintoista tosiaan.

Pääseekö Vuoristo-Karabahiinkin nykyään maitse? Jossain vaiheessa, kun tein aiheesta tutkimusta, ulkomaalaisille ainoa keino oli lentäen.

Pääseekö muuten Venäjältä maitse Kaukasuksen muihin maihin? Onko siis mahdollista yhdistää samaan reissuun kaikki alueen itsenäiset ja autonomiset alueet?

Quaker

• Himoreissaaja
  • Goa-time.
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #15 : 28.05.2016, 14:52:57 »
Avasin omalle kierrokselleni uuden viestiketjun koska ymmärtääkseni se on suotavaa ja yritetään välttää offtopicia. Niimpä kirjoittelin tänne: http://www.pallontallaajat.net/pt3/keskustelu/index.php?topic=32745.msg367777#msg367777

Tämän ketjun voin jättää rauhaan keskustelulle Helsingistä Dagestaniin matkaamiselle.  ;D