TÄNNE KAIKKI call center työ (aspa-, hr- tekninen ym.) kokemukset ulkomailta!

(Luettu 12144 kertaa)

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Voucherit käy monessa ravintolassa ja marketissa täällä, esim. Carrefour ja Lidl. Se on itse asiassa kortti johon voucherit tulevat kuukausittain jälkikäteen. Ja tietysti kortti käy työpaikan ruokalassa.
Soarele este galben

Pesula

• Reissaaja
    • Profiili
Oletko Brasovissa? Osaat varmaan jo nyt vastata, minkä tyyppisen majoituksen olet saanut ja paljonko maksat siitä. Entä tarjoaako firma muita etuja palkan lisäksi? Paljonko sinulla jää nettona käteen kuukaudesta, onko työ siistiä toimistotyöaikojen mukaista ma-pe-työtä jne. Kerro myös, miten hakuprosessi tämän tyyppisiin töihin menee ja mitä kannattaa painottaa.

Heitä ihmeessä kokemuksia työnkuvasta ja työkulttuurista ylipäätäänkin, kunhan asetut aloillesi.

Itselläni on hakusessa juuri tämän tyyppinen suomenkieltä painottava homma ehkä ensi kesästä lähtien ja juuri tuollaisesta halvemman hintatason maasta.

Jep, kollega jatkaa täältä :D Brasovissa siis ollaan, majoituksen hankintaprosessi oli helppo koska companyn järjestämät Nestlersit "arjen avustajat" auttoivat kaikessa asiaan liittyessä. Ensimmäiset kaksi viikkoa sai majailla hotellissa yhtiön laskuun, jälkimmäisellä mentiin yhdessä vuokrausfirmaan ja kartoitettiin eri vaihtoehtoja.

Sanoivat ihan suoraan siellä että vuokrakämppien hinnat on syksyisin koholla koska opiskelijat ja kaikki muut palaa kaupunkiin. Hinnat on yleensä alkaen 250€/kk jos haluaa terveellisen talon ja allekirjoitetun vuokrasopimuksen. On täysin mahdollista saada vuokrakämppää 100€ - 150€ kuukaudessa jos ei haittaa että joku seinä saattaa olla homeessa, sisäilmassa vähän ongelmia TAI suostut maksamaan vuokran käteisellä eikä kenenkään tarvitse allekirjoittaa papereita. Jos haluaa säästyä välittäjän palkkiolta niin voi myös itse tehdä vertailua esim https://www.imobiliare.ro/ sivustolla ja tutkia asumisvaihtoehtoja.

Voisin kyllä laskea bonukseksi sen että company pitää hyvää huolta työntekijöistä. Kun homma oli selvä niin mulle ostettiin lento Suomesta ja kuljetus Bukarestista Brasoviin, hotellissa 2 viikkoa ja nestlerin yhteystiedot, jonka kanssa tavattiin jo ensimmäisenä päivänä ja käytiin avaamassa pankkitili. Tämä kaikki siis täysin veloituksetta, companylla on diili erään pankin kanssa niin saa kaikki pankkipalvelutkin hintaan 0€, mikä on erittäin yes.

Sama avustaja auttoi sitten myöhemmin saamaan tuon asunnon kanssa ja kertoi mitä papereita pitää olla mukana kun mennään poliisiasemalle hakemaan sosiaaliturvatunnusta tjsp ja oleskelulupaa 5 vuodeksi. Kirjoitteli hakemukset valmiiksi ja laittoi ne siistiin nippuun, ei tarvinnut siis itse tehdä senkään asian eteen muuta kuin tulla paikalle.

Kuten tuossa ensiviestissä sanoinkin niin suomalaisista on täällä pulaa ja uusia ei ole mitenkään liian helppoa rekrytoida tänne. Kirjoitin omaan hakemukseeni ihan lyhyesti että pidän matkustelusta, osaan englantia, puhun suomea äidinkielenä ja osaan kirjoittaa kymmenellä sormella nopeahkosti tietokoneella. Skype-haastattelussa käytiin skenaario läpi että miten vastaisit asiakkaalle joka vaatii rahojaan välittömästi takaisin tuotteesta X. Yleisenä vinkkinä siis jos nyt vaan tietää yhtään mitään miten asiakkaille pitäisi puhua, osaa suomen kieltä ja englanti sujuu niin että ymmärrät 30 päivän harjoittelujaksolla opettajasi jne niin paikka irtonee aika helpostikin.

Työpaikan alakerrassa olevassa ravintolassa monipuolinen lounas maksaa 15,30lei, eli ~3,3€. Useimmat eivät halua tuhlata tuohon rahoja vaan tuovat omat eväät mukanaan niin kortilla saa tehtyä isommat ostokset esim juuri Lidlissä.

PS. vaikka sattumalta kirjoitellaankin samaan aikaan Matkaajanaisen kanssa niin työmaalla on kuitenkin blokattu kaikki työhön kuulumattomat sivut, eli valitettavasti toimistopäivää ei voi kuluttaa sosiaalisessa mediassa ja pallontallaajia lueskellessa :D
« Viimeksi muokattu: 14.09.2017, 08:28:54 kirjoittanut Pesula »

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Skype-haastattelussa käytiin skenaario läpi että miten vastaisit asiakkaalle joka vaatii rahojaan välittömästi takaisin tuotteesta X.

Eli miten kusetat maksavaa asiakasta.

Itse kävin  verkkokauppa.comin kanssa puolentoista vuoden tuskastuttavan prosessin, jossa minua juoksutettiin Helsingin perukoilla sijaitsevassa myymälässä yhtenään. Verkkokauppa.com oli myynyt minulle valmiiksi rikkinäisen tuotteen, josta kauppa ei halunnut vastuuta ottaa. Kolmannen korjauskerran jälkeen kauppa suostui antamaan lahjakortin, vaikka Suomen lain mukaan olisin ollut velvollinen saamaan rahat takaisin.

Olen varma, että on olemassa kunniallisempiakin tapoja ansaita elantonsa.
« Viimeksi muokattu: 14.09.2017, 12:50:14 kirjoittanut UsvaAuer »

Pesula

• Reissaaja
    • Profiili

:D :D tää oli hyvä yritys, uutta matoa vaan koukkuun niin ehkä saat pilattua keskustelun, työpaikan esittelyn ja suomalaisten etsimisen töihin trollauksellasi.

Muille kun ylläkirjoittaneelle vielä selvennykseksi että työ on asiakaspalvelua, jossa asiakkaat soittavat kysyäkseen neuvoja laskutus & tiliasioissa tai tarvitsevat apua ostaakseen tuotteita itse. Me emme soittele kenellekään, asiakkaat soittavat meille. Suurin osa soittajista on eläkeläisiä jotka tarvitsevat selkeää suomenkielistä avustusta yksinkertaisten nettiostosten tekemiseen.

Vain noin 1/100 soittajista on  kaikkitietäviä trolleja jotka haluavat ripuloida oman pahan olonsa tuntemattoman henkilön päälle. ks. yllä
« Viimeksi muokattu: 14.09.2017, 18:39:00 kirjoittanut Pesula »

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
Etuja on mainittu, mutta entäs tulotaso? Tietysti tulosperusteinen palkka, mutta miten tuon työn keskiansio vertautuu muihin duuneihin? Numbeo antaa Brasovin keskinettopalkaksi 566.13€

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Tulotaso yleensä vähintään tuplasti tuon keskipalkan, bonukset vähän vaihtelee kuukausittain. Eli sillä elää täällä erittäin mukavasti, syö usein ulkona, reissailee ja jää vielä säästöönkin.

Ja siis pohjapalkka on jo hyvä, bonukset on vain lisä siihen!
Soarele este galben