TÄNNE KAIKKI call center työ (aspa-, hr- tekninen ym.) kokemukset ulkomailta!

(Luettu 8799 kertaa)

Belinda

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Moro!

Oisko pallontallaajilla kokemuksia jaettavissa otsikon mukaisesti ulkomailla työskentelystä ? Tiedän, että vanhempi ketju aiheesta on olemassa, mutta tuore ketju aiheesta ei haittana ketään!:)

Jaa kokemuksesi!

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
Vaikka kysytäänkin ulkomaan kokemuksia, niin saattaa olla ihan hyvä tutustua myös suomalaisiin kokemuksiin:

http://www.talouselama.fi/uutiset/palkat+maksamatta+hairintaa+epaasiallista+kohtelua++yle+talla+alalla+nuoria+kaytetaan+torkeasti+hyvaksi/a2311751

Olin Lontoossa call centerissa 2003-2004 erittäin suuressa tutkimusalan yrityksessä ja kaikki toimi aivan loistavasti, ei mitään ongelmaa. Jopa palkankorotus tuli pyytämättä.

Onhan se selvää, että nuo markkinat ovat aivan täyteenammuttu ties mitä hämäräpuljuja ja sitähän tässä kai nimenomaan kysytään. Onko varoituksia sellaisista. Noiden, kuten kaikkien, työpaikkojen pitäisi olla aivan tavallisia työpaikkoja, mutta totuus voi olla karumpaa.

Hae huoletta tuttuihin ja tunnettuihin firmoihin, googlaat työnantajan nimen ja jos ei pahempaa löydy, niin anna mennä vaan.
« Viimeksi muokattu: 18.06.2015, 21:04:23 kirjoittanut Loordi »

NuclearBitch

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Olen ollut neljä vuotta töissä Pohjois-Irlannissa kahdessa eri Call centerissä. Tässä nykyisessa firmassa olen viihtynyt kohta kolme vuotta, tosin vaihdoin toiseen kampanjaan loppuvuodesta. Ei ole ollut ongelmia, palkat tulevat aina ajallaan jne. Paljonhan näistä kahdesta firmasta löytyy huonoja kokemuksia, mutta yleensä ne tulee niiltä jotka hoitavat asiansa huonosti. Jos teet työt niin kuin pitää, niin ei tule ongelmia. Olen kyllä hyvin viihtynyt  8)

Globe

• Aloittelija
    • Profiili
Dublin 2015?
« Vastaus #3 : 10.09.2015, 22:16:29 »
IBM:lle Dubliniin haettiin vähän aiemmin loppukesästä uusia suomalaisia.

Töihin Dubliniin ei ilm. pääse ihan niin helposti, kuin ennen talouslamaa.

Onko muuten täällä ketään esim. Airbnb:llä tai IBM:llä help deskissä työskentelevää? Kiinnostaisi kuulla kokemuksista.

Ericaoscar

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
IBM on hakenut ainakin viimeiset viisi vuotta suomalaisia aspaan, palkat vaan on sillä tasolla varsin surkeat. Toinen jatkuvasti vuosikausia porukkaa hakenut firma on National Pen Dundalkissa, sinne ei näytä kohtuullinen palkkatasokaan saavan tarpeeksi väkeä ainakaan pysyvästi. Eli jossain lienee aika lailla vikaa, siitä varoittelivat Irlannissa asuvat tuttavatkin. Paikkojahan löytyy niin mol.fi kautta kuin esim. jobs.ie, toplanguagejobs.co.uk, reed.co.uk, multilingualvacancies.com jne. jne. Etsivä löytää, ja tuurilla sekä tietysti sopivalla kokemuksella varustettuna kunnon paikkojakin tulee joskus vastaan.  :) CV Europass muodossa englanniksi valmiiksi ja saatekirje myös, sekä profiili noille mainituille sivuille niin paikkoja kyllä tarjotaan. Kunnon paikat ovat harvassa, mutta nuorille työuraa aloitteleville ja kimppakämpässä asuville löytyy kyllä ihan hyvin töitä, jos englanti sujuu edes jollain tavalla. Siinähän sitä oppii sitten lisää.

Loordi

• Tonnitallaaja
    • Profiili
IBM on hakenut ainakin viimeiset viisi vuotta suomalaisia aspaan, palkat vaan on sillä tasolla varsin surkeat.

Hain IBM:lle kymmenisen vuotta sitten. Sinne olisi helposti päässyt, mutta silloin tuli muuta. Sieltä ne soittelivat vielä joskus puolen vuoden päästä olisitko kuitenkin tulossa.

En uskalla edes kuvitella millainen sirkus tuo paikka on.

a-n-n-a

• Reissaaja
    • Profiili
Onko muuten täällä ketään esim. Airbnb:llä tai IBM:llä help deskissä työskentelevää? Kiinnostaisi kuulla kokemuksista.

Airbnb lienee vaihtanut palveluntarjoajaa, mutta edellisessä duunipaikassani selän takana oli Airbnb:n deski ja tiimiläiset noin ylipäätään ihan tyytyväisiä duuniinsa. Ainoa selkeä miinus oli (kielitaitoon, kokemukseen, tehtäviin ja osaamiseen nähden) keskivertoa kehnompi pohjapalkka. Ymmärtääkseni ilta- ja viikonloppulisät oli ihan ok. Työsuhde-etuina sai aika kivoja alennuksia ja kannustimia Airbnb:n puolesta, mutta toisaalta deskiläisten piti sitoutua olemaan koskaan hakematta suoraan Airbnb:lle töihin. Näin siis Barnassa.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Call center -työtä olisi tarjolla Romaniassa! Työ tapahtuu suomeksi mutta kaikki muu englanniksi joten vähintään kohtalaisesti on senkin sujuttava. Työ ei vaadi pohjakoulutusta, firma maksaa lennon ja relocation bonuksen ja järjestää apua käytännön asioihin. Etuna jos pystyy aloittamaan aika nopsaan sillä tarvetta on ainakin kahdelle suomea puhuvalle. Laita yv jos kiinnostaa tietää lisää, olen siis itse tässä samassa hommassa.
Soarele este galben

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Täällä olisi taas paikkoja vapaana, kohta luultavasti kolmellekin suomalaiselle! Kyselkää multa lisätietoja.
Soarele este galben

dandyisti

• Reissaaja
    • Profiili
Täällä olisi taas paikkoja vapaana, kohta luultavasti kolmellekin suomalaiselle! Kyselkää multa lisätietoja.

Minkälainen työnkuva, työajat ja palkkataso?

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Perus call center... Puheluita ja chattia, erään verkkokaupan asiakaspalvelu, maailman suurimpia ja tunnetuimpia firmoja. Työ on aika helppoa ja perusasiat oppii aika nopeasti, ja työkaverit mukavia, rento ilmapiiri töissä ainakin meidän nordic-tiimissä! Suomi kun on samalla aikavyöhykkeellä, linja on auki ma-pe klo 9-18, eli työaika on joko 9-17.30 tai 9.30-18 ja viikonloput aina vapaat. Palkkataso on siinä kolminkertainen paikalliseen keskipalkkaan verrattuna, eli sillä elää täällä erittäin mukavasti ja rahaa ja säästöön vaikkei edes yrittäisi säästää. Suomen tiimi on pieni, yksi lähti juuri, yksi lähtee kohta ja minäkin suunnittelen lokakuusta taas jatkavani eteenpäin, ehkä! J
Soarele este galben

dandyisti

• Reissaaja
    • Profiili
Perus call center... Puheluita ja chattia, erään verkkokaupan asiakaspalvelu, maailman suurimpia ja tunnetuimpia firmoja. Työ on aika helppoa ja perusasiat oppii aika nopeasti, ja työkaverit mukavia, rento ilmapiiri töissä ainakin meidän nordic-tiimissä! Suomi kun on samalla aikavyöhykkeellä, linja on auki ma-pe klo 9-18, eli työaika on joko 9-17.30 tai 9.30-18 ja viikonloput aina vapaat. Palkkataso on siinä kolminkertainen paikalliseen keskipalkkaan verrattuna, eli sillä elää täällä erittäin mukavasti ja rahaa ja säästöön vaikkei edes yrittäisi säästää. Suomen tiimi on pieni, yksi lähti juuri, yksi lähtee kohta ja minäkin suunnittelen lokakuusta taas jatkavani eteenpäin, ehkä! J

Puhutaanko siis n. 1500 euron nettopalkasta kuukausittain vai tuliko pientä nettilisää? :)
« Viimeksi muokattu: 01.07.2017, 13:32:27 kirjoittanut dandyisti »

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Kaikkineen sellainen 1300 tulee nettona yleensä, joskus enemmän ja joskus vähemmän kun lasketaan kaikki bonukset ja meal voucherit mukaan. Kesällä hiljaista niin tulee vähemmän, mutta  aina kuitenkin reippaasti päälle tonnin on tullut käteen. Ei ole siis nettilisää ☺.
Soarele este galben

dandyisti

• Reissaaja
    • Profiili
Ohhoh, paremminhan tuolla maksetaan kuin esim. Prahassa tai Espanjassa, ostovoima nimittäin Bukarestissa parempi. Onko noita hakuja useinkin/lopettaako työntekijöitä kuinka usein?

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Jos puhuu pohjoismaisia kieliä, saksaa tai hollantia niin palkka on hyvä! Kielitaidosta maksetaan. Ja paikkana on Brasov, ei Bukarest. Vaikea sanoa miten usein hakuja tulee, nyt kun haetaan niin aloitus varmaan syyskuussa tai elokuun loppupuolella, riippuen aina miten kukin pääsee lähtemään ja milloin koulutusryhmiä alkaa. Mutta expatit etenkin ovat aika liikkuvaa sorttia, voihan hakiessa ilmoittaa koska pystyisi aloittamaan aikaisintaan.
Soarele este galben

Pesula

• Reissaaja
    • Profiili
Matkaajanaisen vinkeistä innostuin ja otin yhteyttä privalla, about kaks viikkoa niin olin jo firman maksamalla lennolla tulossa tänne harjoittelemaan ja nyt itse työkin on jo saatu alkamaan. Company huolehtii hyvin työntekijöistä, ei tarvitse osata kieltä eikä edes etsiä itse asuntoa tai muuta kun täällä järjestetään apureita. Luvat saatiin myös suhteellisen helposti kuntoon kun edellämainittu avustaja hoiti suurimman osan hommasta.

Suomen kieltä todellakin arvostetaan täällä ja tekijöistä on pulaa, monet paikalliset romanialaiset ovat olleet vaihto-opiskelemassa Tanskassa tai Hollannissa ja pick upanneet kielen siinä samalla, mutta yllätys yllätys suomen kieltä ei ole kukaan oppinut, joten aina kun tarvitaan suomea puhuvia niin työntekijöitä täytyy metsästää vähän kauempaa :D

Viimeisimpien tietojen mukaan suomalaisia palkataan edellenkin, joten jos talveksi kiinnostaa muutto Karpaattien laskettelurinteiden tienoille niin voi laittaa privaviestiä lisätiedoista!

Klose

• Aloittelija
    • Profiili
Hyvä palkka ? 3000+ € ?

dandyisti

• Reissaaja
    • Profiili
Matkaajanaisen vinkeistä innostuin ja otin yhteyttä privalla, about kaks viikkoa niin olin jo firman maksamalla lennolla tulossa tänne harjoittelemaan ja nyt itse työkin on jo saatu alkamaan. Company huolehtii hyvin työntekijöistä, ei tarvitse osata kieltä eikä edes etsiä itse asuntoa tai muuta kun täällä järjestetään apureita. Luvat saatiin myös suhteellisen helposti kuntoon kun edellämainittu avustaja hoiti suurimman osan hommasta.

Suomen kieltä todellakin arvostetaan täällä ja tekijöistä on pulaa, monet paikalliset romanialaiset ovat olleet vaihto-opiskelemassa Tanskassa tai Hollannissa ja pick upanneet kielen siinä samalla, mutta yllätys yllätys suomen kieltä ei ole kukaan oppinut, joten aina kun tarvitaan suomea puhuvia niin työntekijöitä täytyy metsästää vähän kauempaa :D

Viimeisimpien tietojen mukaan suomalaisia palkataan edellenkin, joten jos talveksi kiinnostaa muutto Karpaattien laskettelurinteiden tienoille niin voi laittaa privaviestiä lisätiedoista!

Oletko Brasovissa? Osaat varmaan jo nyt vastata, minkä tyyppisen majoituksen olet saanut ja paljonko maksat siitä. Entä tarjoaako firma muita etuja palkan lisäksi? Paljonko sinulla jää nettona käteen kuukaudesta, onko työ siistiä toimistotyöaikojen mukaista ma-pe-työtä jne. Kerro myös, miten hakuprosessi tämän tyyppisiin töihin menee ja mitä kannattaa painottaa.

Heitä ihmeessä kokemuksia työnkuvasta ja työkulttuurista ylipäätäänkin, kunhan asetut aloillesi.

Itselläni on hakusessa juuri tämän tyyppinen suomenkieltä painottava homma ehkä ensi kesästä lähtien ja juuri tuollaisesta halvemman hintatason maasta.
« Viimeksi muokattu: 13.09.2017, 14:59:07 kirjoittanut dandyisti »

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
Itse olen ollut täällä kohta vuoden joten voin myös vastata. Brasovissa ollaan ja työ on ma-pe klo 9-18 välisenä aikana, joko 9-17.30 tai 9.30-18. Joskus 9-18 mutta ylityötunnit saa sitten vapaana. Ja siistiä toimistotyötä! Peruspalkan lisäksi bonukset ja meal voucherit. Tällä ja edellisellä sivulla taitaa olla mun kokemuksia enemmän ja työstäkin vähän kuvausta, niistä voi lukea ja tuo kollega voi jatkaa kokemuksia omalta osaltaan. Itse vaihdan maisemaa muutaman viikon kuluttua joten 1-2 suomalaista tänne tarvitaan.
Soarele este galben

dandyisti

• Reissaaja
    • Profiili
Itse olen ollut täällä kohta vuoden joten voin myös vastata. Brasovissa ollaan ja työ on ma-pe klo 9-18 välisenä aikana, joko 9-17.30 tai 9.30-18. Joskus 9-18 mutta ylityötunnit saa sitten vapaana. Ja siistiä toimistotyötä! Peruspalkan lisäksi bonukset ja meal voucherit. Tällä ja edellisellä sivulla taitaa olla mun kokemuksia enemmän ja työstäkin vähän kuvausta, niistä voi lukea ja tuo kollega voi jatkaa kokemuksia omalta osaltaan. Itse vaihdan maisemaa muutaman viikon kuluttua joten 1-2 suomalaista tänne tarvitaan.

Korvaako tuo voucheri työpaikkalounaan vai saako sillä ostaa mistä vaan ravintolasta? Vai onko se Suomen mallin mukainen, jossa työnantaja kustantaa osan ja työntekijä osan? Kysyn, koska itselläni ruoka on se pirulainen joka tuppaa ulkomailla asuessa viemään leijonanosan nettoliksasta ja olisi siistiä jos lounaat saa ilmaiseksi. 8)