Ryanair ja Visa Electron taas

(Luettu 20607 kertaa)

blah

• Vieras
« : 17.06.2004, 18:23:57 »
Tää on varmaan tyhmin kysymys ikinä, mutta mikä mun pitää Ryanin sivuilla valita kun haluan maksaa Visa Electronilla ja vaihtoehtoja on mm Visa Bankkikortti, Visa Delta, Connect ja ELV Direct Debit? Itse veikkaisin tuota Visa Bankkikorttia (kirjoitettu sielläkin B:llä ;) En uskaltanut kuitenkaan vielä varata kun menin niin shokkiin noista vaihtoehdoista ;) Niin ja kaikille tiedoks, et oon lukenut läpi kaikki löytämäni jutut Visa Electronilla maksamisesta...

Maijukka

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #1 : 17.06.2004, 19:42:20 »
Mulla on helmikuulta -04 sellainen kokemus, ettei Visa Electron käy Ryanair'lle. Yritettiin tunkea electronin numeroa kenttiin, muttei hyväksynyt. En tietystikään satasen varma asiasta oo, mutta vahvahkosti epäilen.

Luottokortin omistajan ei ainakaan silloin tarvinnut olla kukaan matkustajista, joten onnistuttiin varaamaan liput :)
hrough the gates of insanity, on the edge of humanity

sophiee

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 20.06.2004, 14:20:11 »
Yritin myöskin varata visa electronilla, mutta ei hyväksynyt, vaikka kortilla voi muuten tehdä nettiostoja. Eli siis lainattiin kaverin korttia ja varaus onnistui oikeen hyvin. Kortinhaltijan ja matkustajan ei tarvinnut olla sama henkilö. Varasin liput tossa pari viikkoa sitten... :)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #3 : 21.06.2004, 17:27:57 »
Ei kai check-inissä pidä olla niitä koodeja tulostettuna, kai se kelpaa että ne on vaan esim. kirjotettuna lapulla?

TongMuan

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.06.2004, 18:07:06 »
Lainaus käyttäjältä: "Maijukka"
Mulla on helmikuulta -04 sellainen kokemus, ettei Visa Electron käy Ryanair'lle. Yritettiin tunkea electronin numeroa kenttiin, muttei hyväksynyt. En tietystikään satasen varma asiasta oo, mutta vahvahkosti epäilen.

Noin kuukausi sitten ostin lippuja Sammon Visa Electronilla ja hyvin onnistui. Maksuvaihtoehtona "Visa Bankkikortti".

Lainaus
Ei kai check-inissä pidä olla niitä koodeja tulostettuna, kai se kelpaa että ne on vaan esim. kirjotettuna lapulla?

Juu, eiköhän se kelpaa. Itse tulostin ensimmäiset sivut kaikista niistä sähköpostitse tulleista matkasuunnitelmista. En sen takia ettei pelkkä koodi olisi riittänyt, vaan koska ei se A4 nyt niin paljon tilaa vie ja siinä on sitten mukana lennon muutkin tiedot... eikä ainakaan virheitä niissä koodeissa toisin kuin jos itse olisi huonolla käsialalla niitä jollekin lapulle kirjoitellut :)

terv.
TongMuan

hile

• Tonnitallaaja
    • MSN Messenger  - reija20_00@hotmail.com
    • Profiili
    • http://spaces.msn.com/members/brxtnrabbit/
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 21.06.2004, 19:44:51 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"

Juu, riittaa pelkka se numero/kirjainsarja.
 love to see my people living in love ,
I 'ate to see dem fighting an' swimming in blood.

I-Wayne -Living In Love

taika

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 21.06.2004, 20:27:44 »
varattiin juuri vähän aikaa sitten lennot sammon visa electronilla vaihtoehtona just tuo visa bankkikortti ja onnistui hyvin.
kokeiltiin joskus vuosi sitten varata osuuspankin visa electronilla, mutta se ei taas onnistunut. ilmeisesti vain sammon electron on ainoa kortti joka hyväksytään maksuvälineenä luottokorttien lisäksi. käsittääkseni se on myös muutaman euron halvempaa maksaa electronilla kuin luottokorteilla :)

blah

• Vieras
« Vastaus #7 : 22.06.2004, 17:52:05 »
Ihanaa, Ryanin sivut on muuttunut ja nyt sieltä löytyy ihan selkee Visa Electron vaihtoehto :) Varaaminen onnistui, meno-paluulennon hinta n. 67 euroo  8)

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #8 : 10.09.2004, 21:17:07 »
Eihän siis check-in:ssä tarvii olla luottokortinomistaja mukana?

Estebaan

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 10.09.2004, 21:34:50 »
Lainaus käyttäjältä: "Anonymous"
Eihän siis check-in:ssä tarvii olla luottokortinomistaja mukana?

Ei pidä.
ukaan ei ole hyödytön.
Ainakin voi toimia huonona esimerkkinä.

nicholaz

• Vieras
nordean ja osuuspankin visa electron ei kelpaa raikulle
« Vastaus #10 : 13.12.2004, 18:27:44 »
..sammon visa electron kyllä kelpaa...mistä johtuu..olis kiva tietää!!?

Anonymous

• Vieras
« Vastaus #11 : 21.12.2004, 14:54:59 »
Onko kukaan kokeillut lähiaikoina maksaa osuuspankin Visa Electronilla? Onnistuuko?

NiCHolaZ

• Vieras
electronit ja raikku
« Vastaus #12 : 04.01.2005, 10:20:14 »
op ja nordea ei käy, sampo käy raikulle

satsuma

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #13 : 20.01.2005, 22:33:09 »
Ostin Ryanairilla lennot Nordean Visa Electronilla. Onnistui hyvin, kun olin ensin aktivoinut verkkomaksutoiminnon solossa, missä tosin meni joitakin päiviä. Ja varmistin myös Nordealta maililla että se toimii. Se on siis se veirfied by visa -palvelu. Riikaan menossa :) Kiva kun ei tartte Helsinkiin lähteä, vaan voi näiltä omilta kulmilta lentää.

jukkamu

• Aloittelija
    • Profiili
Osuuspankin Visa Electron
« Vastaus #14 : 16.04.2006, 13:06:08 »
Onko kukaan yrittänyt maksaa Osuuspankin Visa Electronilla Ryanairin lentoja? Pitäisikö sen toimia nykyisin? On yritetty kovasti mutta korttia ei hyväksytä. Verified by Visa -verkkomaksutoiminto on aktivoitu verkkopankissa. Onko varaamisessa mitään erityista huomioitavaa? Esim. kohdassa Laskutusosoite mainitaan että sen on oltava täsmälleen sama kuin luottokortin laskutusosoite.. onkohan siinä väliä esim. isoilla ja pienillä kirjaimilla? Entä kun syötetään kortin tiedot, niin miten kortinhaltijan nimi pitäisi kirjoittaa, ensin sukunimi ja sitten etunimet niinkuin kortissakin?

Jos matkat joutuu kuitenkin varaamaan puhelimella niin onko kellään kokemuksia kuinka paljon kalliimpaa varaaminen on Ryanairin varauskeskuksesta tai Air Pron puhelinpalvelusta? Onko se ehkä nettisivuilla mainittu "Reg fare"-hinta? Entäpä miten liput voi maksaa jos ne varaa puhelimella?

Razban

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 19.04.2006, 10:16:18 »
Lainaus käyttäjältä: "satsuma"
Ostin Ryanairilla lennot Nordean Visa Electronilla. Onnistui hyvin, kun olin ensin aktivoinut verkkomaksutoiminnon solossa, missä tosin meni joitakin päiviä.

Tää on suurin kompastuskivi ollut useimpien Nordea-Visa Electron yhdistelmissä. Yllättävää sinänsä, ehkä tuosta ei ole informoitu tarpeeksi.

Razban

• Reissaaja
    • Profiili
Re: Osuuspankin Visa Electron
« Vastaus #16 : 19.04.2006, 10:18:33 »
Lainaus käyttäjältä: "jukkamu"
Onko varaamisessa mitään erityista huomioitavaa? Esim. kohdassa Laskutusosoite mainitaan että sen on oltava täsmälleen sama kuin luottokortin laskutusosoite.. onkohan siinä väliä esim. isoilla ja pienillä kirjaimilla? Entä kun syötetään kortin tiedot, niin miten kortinhaltijan nimi pitäisi kirjoittaa, ensin sukunimi ja sitten etunimet niinkuin kortissakin?

Kannattaa kirjoittaa se tasan niin tarkkaan, kuin se kortissa lukee. Jos kortissa lukee Meikäläisen Matti niin se on sitten Meikäläisen Matti siellä tiedoissakin, eikä Matti Meikäläinen.

11d4

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 28.06.2006, 17:17:17 »
Noniin... Yritin nyt sitten ostaa lennot Riikaan, mutta vaan erroria pukkaa. Valitsen kortin tyypiksi Visa Electron, ja kortin numeroa olen yrittänyt naputella monella tavalla, kaikki yhteen, välien kanssa, väliviivojen kanssa. Tarkistusnumeroa en voi näpytellä ollenkaan, kun yritän, pomppaa ilmoitus, että se on vain CVV-kortteja varten. Nimeni olen yrittänyt kirjoittaa juuri niin, kuin se kortissa lukee (eli kahden etunimen kanssa), mutta ah, omistan liian pitkän nimen! Sitten olen yrittänyt ilman toista etunimeäni. Osaisikos ja viitsisikös joku neuvoa? Onko se muka tosiaan tosta nimestä kiinni? :?

lisäys: Kyseessä on Säästöpankin Visa Electron, ja pankki ilmoittaa, että kaikki kortit on aktivoitu automaattisesti.

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
« Vastaus #18 : 28.06.2006, 17:35:27 »
en tiedä, mutta voisiko johtua pelkästään siitä, että kortti ei ole maagisten sammon tai nordean mallia..?
Krooninen euforia ¤ Ladurée

11d4

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 28.06.2006, 21:10:50 »
Lainaus käyttäjältä: "tirmo"
en tiedä, mutta voisiko johtua pelkästään siitä, että kortti ei ole maagisten sammon tai nordean mallia..?

Ou... Enpä edes tullut ajatelleeksi... Ajattelin, että se ilman muuta kelpaa, kun kerta nykyisin kelpaa kaikissa "Verified by Visa" -paikoissa.  :?