Ryanair ja Visa Electron taas

(Luettu 22522 kertaa)

tirmo

• Reissaajaguru
    • Profiili
    • http://my.opera.com/tirmo/albums/
« Vastaus #20 : 29.06.2006, 07:47:24 »
niinpä.. :(  olemme pankkisyrjittyjä...
Krooninen euforia ¤ Ladurée

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #21 : 29.06.2006, 22:21:35 »
Lainaus käyttäjältä: "11d4"
Noniin... Yritin nyt sitten ostaa lennot Riikaan, mutta vaan erroria pukkaa. Valitsen kortin tyypiksi Visa Electron, ja kortin numeroa olen yrittänyt naputella monella tavalla, kaikki yhteen, välien kanssa, väliviivojen kanssa. Tarkistusnumeroa en voi näpytellä ollenkaan, kun yritän, pomppaa ilmoitus, että se on vain CVV-kortteja varten. Nimeni olen yrittänyt kirjoittaa juuri niin, kuin se kortissa lukee (eli kahden etunimen kanssa), mutta ah, omistan liian pitkän nimen! Sitten olen yrittänyt ilman toista etunimeäni. Osaisikos ja viitsisikös joku neuvoa? Onko se muka tosiaan tosta nimestä kiinni? :?

Itse olen ainakin ihan yhden etunimen taktiikalla ollut liikkeellä ja aina on toiminut, tuskinpa itsellänikään kaikki kolme tuonne mahtuisi kun ne eivät mahdu korttiinkaan kokonaan.

Numeron olen näpytellyt yhteen ja aina on toiminut ja sitä tarkistusnmeroa ei tosiaankaan tarvita.
Eli tuskin on ainakaan nimestä tai numerosta kiinni, kyselisin sinuna omasta pankistasi missä vika.
"I bet we could get videos of all the sites, get a VCR in our hotel room...
we'd never even have to go outside!"
- Joseph Francis Tribbiani

Arachne

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #22 : 01.07.2006, 15:01:34 »
Ei toimi täälläkään OP:n Visa Electronit - onneksi hankin tammikuussa tilin Sampoon, kun piti tilailla cd:itä Jaappanista. Sampo toimii sieläkin, mutta OP ei! Sama Ryanilla, tarkistunumeroa jankkaa, vaikka sitä ei voi laittaa. Eli Sampo-pankki kehiin, tilinavaus ei maksa paljoakaan.. jos mitään :)
Dio ha tolto la parola al cavallo per non mettere in difficoltà l’uomo

maailman ääni liian voimakas on
 olen levoton

Shanessa

• Reissaaja
    • MSN Messenger  - angels_wont_lie@hotmail.com
    • Profiili
« Vastaus #23 : 10.08.2006, 21:33:45 »
Itsellänikin tuo OP:n electron ja Dublinin matka kuummottelis kovasti.
Siis voin hyvin lainata vaikka kaverin kortin numeroa varaukseen? Kaverin ei itse tarvitse matkustaa tai mitään?
Entä meneekö siitä kortilta jotain maksuja?

Kiitoksia paljon, jos viitsitte vastailla!

Kirjoitathan mustalla, sitä on kivempi lukea -Suvih
ydän tahtoo lentää, nousta tuulen selkään.

Nalle Nallukainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #24 : 10.08.2006, 21:40:57 »
Lainaus käyttäjältä: "Shanessa"

Siis voin hyvin lainata vaikka kaverin kortin numeroa varaukseen? Kaverin ei itse tarvitse matkustaa tai mitään?
Entä meneekö siitä kortilta jotain maksuja?

Voit maksaa lennot kaverin kortilla, vaikka kaveri ei tule mukaan. Varaussysteemi kysyy eka matkustajan/matkustajien nimet ja sen jälkeen kortin haltijan tiedot. Kortilta ei mene mitään maksuja, ainoastaan lennon kokonaishinta.

Hoshi

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #25 : 12.08.2006, 22:46:42 »
Jos siis matkustan siten, että käytän toisen ihmisen korttia varaamiseen/maksamiseen, niin en siis tarvitse sitä kuitenkaan enää lentokentällä tai missään ?

ja kun matkaa varaa, niin ensiksihän siinä pyydetään vaan omat tiedot ja sitten tulee luottokortin haltijan tiedot. Kun siellä on nuo kohdat, jotka alkavat 'vastaavan matkustajan...', niin ketä se nyt tarkoittaa ? matkustajaako eli minua ?

Kiitos jos osaatte auttaa. :>

Penny

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #26 : 13.08.2006, 17:05:03 »
Korttia ei tarvitse enää lähtöselvityksessä, varausnumero ja passi (tms.) riittää. Joten hyvin onnistuu varaaminen jonkun toisen visalla, tosin kun on sen verkkopankkiominaisuuden siihen visa electroniin aktivoinu ja jokusen päivän odotellu, niin pitäis senkin toimia (ainakin nordean toimii...)

kilroy1

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #27 : 13.08.2006, 23:49:48 »
Omassa nordean electronissa on aktivoitu ulkomaan maksut ja just äsken varasin matkat niin hyvin toimi.

Kallista hommaa tää matkustaminen, tammikuun lopussa t:re-dublin-sevilla ees-taas matkat neljältä hengeltä yht. 210,- matkatavaramaksuineen.  :shock:

Ja nyt majoituksia miettimään..

killswitch

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #28 : 17.07.2007, 20:37:43 »
Lainaus käyttäjältä: "kilroy1"
Omassa nordean electronissa on aktivoitu ulkomaan maksut ja just äsken varasin matkat niin hyvin toimi.

Mitenköhän tuon ulkomaan maksut toiminnon saa oikein käyttöön, kun en itse ole tuntien yrityksistä huolimatta nähnyt vilaustakaan vastaavasta lauseesta Nordean sivuilla?
Onko kyseessä verkkomaksu ominaisuus? Itse sain sellaisen käsityksen tältä sivulta, että jos laitan verkkomaksu ominaisuuden päälle, niin voin maksaa sen jälkeen Ryanairille Visa Electronin avulla... Kauankohan menee, että kyseinen palvelu aktivoituu?

killswitch

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #29 : 17.07.2007, 22:28:01 »
Huoh... Kylläpä tippui kivi sydämeltä, kun sain viimeinkin lipun varattua! Mutta miten tuo laskutuspolitiikka nyt toimii? Tuleeko lasku kotia, vai voivatko jotenkin veloittaa sen suoraan tililtä? En ymmärrä, joten vääntäkää rautalangasta.

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #30 : 17.07.2007, 22:58:32 »
Lainaus käyttäjältä: "killswitch"
Huoh... Kylläpä tippui kivi sydämeltä, kun sain viimeinkin lipun varattua! Mutta miten tuo laskutuspolitiikka nyt toimii? Tuleeko lasku kotia, vai voivatko jotenkin veloittaa sen suoraan tililtä? En ymmärrä, joten vääntäkää rautalangasta.

Jos olet Visa Electronilla maksanut niin veloitetaan siltä tililtä miltä muutkin Visa Electron ostot, ihan samalla tavalla kuin muutkin electron ostot. Katevaraus pitäisi jo näkyä tililläsi.
Jos olet maksanut jollain luottokortilla niin veloitetaan samalla laskulla kuin muutkin luottokorttiostot, ihan samalla tavalla kuin muutkin luottokorttiostot.

Mitään eroa maksamiseen fyysisesti kortti läsnä ei ole, netissä vain näpytellään ne tiedot mitkä kaupassa saadaan luettua magneettinauhalta.

killswitch

• Aloittelija
    • Profiili
Vs: Ryanair ja Visa Electron taas
« Vastaus #31 : 31.03.2008, 03:02:31 »
Selailinpa tässä OP:n sivuja ja katselin noita korttivaihtoehtoja, niin opiskelijalle tarjotaan tasan kahta vaihtoehtoa: Electronia ja Debitiä.

Viimeksi kesällä Ryanilta varatessani lippuja en saaanut omalla OP:n Electron kortillani mitään aikaan... Sitten loppujen lopulta Nordean Electron kikkailujen jälkeen alkoi toimimaan.

Nyt mietin, että jos vaihtaisi tuon OP:n Electronin Debit-korttiin, niin poistuisiko tämä kesällä kokemani ongelma ja pystyisin tuolla Debit-kortilla maksamaan lennot ongelmitta?

btw. Onko tuolla Debitillä mahdollista saada tili miinuksen puolelle, jos mitälie varmistusta ei aina tarvita? Utelias vain...

Juzt

• Triplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #32 : 31.03.2008, 11:21:03 »
Selailinpa tässä OP:n sivuja ja katselin noita korttivaihtoehtoja, niin opiskelijalle tarjotaan tasan kahta vaihtoehtoa: Electronia ja Debitiä.
Jos opiskelija olet (kolmannella asteella) niin Diners pitäisi myös irrota, ja jos pisteitä on 90 tai yli niin myös Visa/Mastercard.

tikkiliiri

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #33 : 04.06.2008, 11:03:19 »
Ja taas tästä samasta asiasta.. Ryanairin lentolippujen varaamisesta: Sampoa on kokeiltu mutta ei toimi, OP:sta puhumattakaan, mutta sehän onkin jo todettu että ei toimi. Sampon kortilla tulee ilmoitus että maksusi on "rappeutunut" ja sitä ei ole vahvistettu, yritä uudelleen.. Luin aikaisemmat viestit ja niistä ei ollut apua, joten olisiko joku joka voisi vielä yrittää auttaa? Kortin numerot sun muut pitäisi olla ihan oikein.

Viimeisenä mahdollisuutena olisi soittaa ja varata, mutta kuinkakohan kalliiksi tämä puhelu tulisi kun on 1,95e/min+ppm? Liput olisi kiva saada varattua tällä viikolla sillä niiden hinta nousee koko ajan...

näkkileipä

• Tosireissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #34 : 07.06.2008, 10:37:18 »
Itse varasin 3 viikkoa sitten OP:n Visa Elektronillani kaksi erillistä matkaa raiskilla ja hyvin pelasi. OP laajensi käytettävyyttään tässä jokin aika sitten mm. Paypalin puolelle ja samalla kortti alkoi ainakin minulla toimia myös Ryanairilla. :)

sivullinen

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #35 : 07.07.2009, 14:04:47 »
lisäys: Kyseessä on Säästöpankin Visa Electron

Sama ongelma pidempään harmittanut, eli Säästöpankin (Nooa) Visa Electron. Ei toimi Ryanair eikä easyJet. Sammon Visa Electronilla Ryanair toimi ok, kun aikanaan oli tili siellä.

Erityisesti v*tuttaa easyJetin kanssa. Nykyään omistan myös Visa-luottokortin, jolla verkkomaksut tietty toimivat, mutta easyJet veloittaa törkeät 8,25€ ekstraa Visa-maksusta, kun Visa Electron -maksusta ei menisi lisähintaa.  >:(

Nooapankin asiakaspalvelussa eivät ole tietoisia mistään "aktivoinnista"; kuulemma itsellään Visa Electron on kyllä toiminut.

Muuten olen ollut oikein tyytyväinen Nooaan / säästöpankkiin... mutta nähtävästi toimivaa Visa Electronia sieltä ei saa - kannattaa ottaa tämä huomioon jos harkitset asiakkuutta!

fnla

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #36 : 09.07.2009, 22:51:19 »
lisäys: Kyseessä on Säästöpankin Visa Electron

Sama ongelma pidempään harmittanut, eli Säästöpankin (Nooa) Visa Electron. Ei toimi Ryanair eikä easyJet.

Sama kokemus itsellä. Säästöpankin Visa Electron ei ole toiminut niin Ryanairin kuin EasyJetinkään sivuilla. Hostellia varatessa ei myöskään toiminut. Muutaman kerran vaatteita yrittäessäni ostaa netistä ei toiminut silloinkaan. Kysyin pankista asiaa ja sanoivat että kyllä heidän korttinsa toimivat aina. Että syy on kuulemma siinä ettei sivuilla ole Verified by Visaa. Kun mainitsin pankkiin että kyseisillä sivuilla tämä on ollut, sanoivat etteivät tiedä missä vika. Niinpä vaihdoin kuukausi sitten Osuuspankkin ja yhdet EasyJetin lennot olen ainakin jo onnistuneesti kortilla varannut :) Joten toistan saman kuin edellinen, Visa Electronin hankkiminen sp:stä ei välttämättä kannata.

Meni vähän ehkä OT:ksi... :S

london86

• Reissaajaguru
  • Älä uneksi elämääsi, elä unelmasi.
    • Profiili
« Vastaus #37 : 12.07.2009, 18:39:30 »
4 lentoa varattu op visa electronilla ja hyvin toimii  ;)

Vaikeaselkoinen hiippari

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #38 : 16.10.2009, 19:06:57 »

Mites toi kun varaa lentoja ja se ei mene ns.läpi ja tulee sitten virheilmoitus lopuksi.. Ja katevaraus on kuitenkin tehty.. Kait noi rahat palautuu sitten tuolta katevarauksesta meinaan kokeilin muutaman kerran saada maksua läpi ja aina lopuksim tullut virheilmoitus .. :(
The true traveler is he who goes on foot, and even then, he sits down a lot of the time.

Colette, Paris From My Window, 1944
    French novelist (1873 - 1954)

2008e1

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #39 : 16.10.2009, 21:20:26 »

Mites toi kun varaa lentoja ja se ei mene ns.läpi ja tulee sitten virheilmoitus lopuksi.. Ja katevaraus on kuitenkin tehty.. Kait noi rahat palautuu sitten tuolta katevarauksesta meinaan kokeilin muutaman kerran saada maksua läpi ja aina lopuksim tullut virheilmoitus .. :(

Oletko katsonut sähköpostisi, varauksen jälkeen? Joskus tuo systeemi itsellekin tarjonnut tuota virheilmoitusta, mutta käytännössä mennyt varaus kuitenkin lävitse ja varmistusviesti ilmestynyt meiliin.