travel2be-kokemuksia

 (Luettu 11896 kertaa)

kiiki76

  • Aloittelija
  • Viestejä: 4
    • Profiili
    • Sähköposti
travel2be-kokemuksia
« : 27.06.2015, 18:21:17 »
Onko joku käyttänyt ko sivustoa? onko "luotettava" ?, myy joitakin lentoja huomattavasti halvemmalla kuin esim ebookers..vai mainostavatko vain?

lentoguru

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 198
    • Profiili
Vs: travel2be-kokemuksia
« Vastaus #1 : 27.06.2015, 19:05:41 »
Travel2be:n hinnat usein edellyttävät tietyllä luottokortilla maksamista. Jos haluat maksaa jollain toisella maksuvälineellä, matkatoimisto usein veloittaa muutaman kympin lisämaksun. Jos kyseistä korttia ei löydy lompakosta, lennot saa  yleensä hankittua muualta halvemmalla joten kyseessä on perinteinen bait-and-switch -viritys.

aeroed

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 158
    • Profiili
Vs: travel2be-kokemuksia
« Vastaus #2 : 27.06.2015, 23:55:30 »
Yritin taannoin bookata yhtä lentoa varmaan 10 kertaa Travel2be:n espanjalaisesta versiosta Dinersilla, jota käyttäen lipun hinta oli aika paljon halvempi verrattuna muihin, mutta maksuyritykset päätyivät aina johonkin erroriin. Muilla maksuvälineillä hinnat pompsahtivat merkittävästi, joten jätin homman siihen.

mäyrätukka

  • Aloittelija
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: travel2be-kokemuksia
« Vastaus #3 : 16.10.2017, 14:13:53 »
pakkosaumassa Air Berlinin sotkujen takia ostin paluun Berliinistä Hkiin travel2Be:ltä netissä. Ihmettelin kun ruumaan menevistä laukuista ei ollut merkintää lennon varauksen yhteydessä, kun olisin lisämaksua vastaan merkannut lentovaraukselleni. .. sitten seuraavana päivänä ostettuani jo liput yritin tavoitella travel2be:n asiakaspalvelua ensin kotimaan numerosta ja sitten tämän Madridin asiakaspalvelusta varmistaakseni matkalaukkujen mukaan saamista -  Helsinki ei vastaa ja Madridiin jonotin puhelimessa 12 min ja löin luuurin kiinni

- aika sontaista palvelua

mäyrätukka

  • Aloittelija
  • Viestejä: 2
    • Profiili
Vs: travel2be-kokemuksia
« Vastaus #4 : 16.10.2017, 14:31:17 »
.. pieni lisäys edelliseen... ei sitten mitään muitakaan yhteydenottotapoja, kuten sähköposti.. jään pelolla odottamaan puhelinlaskuani sekä tulevan viikonloppu lisälaskua laukuista terminaalissa (näytti olevan mukautettu palvelu joka olisi pitänyt löytyä ja jolla saa matkalaukut mukaan)


lentoguru

  • Himoreissaaja
  • Viestejä: 198
    • Profiili
Vs: travel2be-kokemuksia
« Vastaus #5 : 16.10.2017, 15:18:11 »
Matkatavarat saa lisättyä lähes aina lentoyhtiön sivuilla vaikka olisit ostanut lennot matkatoimiston kautta. Varausvahvistuksesta pitäisi löytyä 6 merkkiä pitkä varaustunnus, jolla pääset lentoyhtiön sivuilla manage my booking tai vastaavaan osioon.

asavela

  • Aloittelija
  • Viestejä: 1
    • Profiili
Vs: travel2be-kokemuksia
« Vastaus #6 : 15.01.2020, 09:59:19 »
 >:( Olen käyttänyt. HUIJARIYHTIÖ!! PYSY KAUKANA.

Ostimme edestakaiset lennot Kathmanduun nelja kuukautta ennen matkaamme, marraskuussa 2018. Fly2Be perui yhden paluulennoista kahta viikkoa ennen matkaa ja käskivät ostaa kyseisen välin MUUALTA. Kyseinen lento löytyi  lentoyhtiön sivuilta, mutta olisi maksanut siellä satasen enemmän kuin alkuperäinen maksamamme hinta. Peruivat vielä yhden menolennoistakin viikko ennen matkaa. Peruimme koko fly2be varauksen ja lupasivat hyvittää rahat. Huhtikuussa 2019 lupasivat palauttaa rahamme kuukauden sisällä.
Kun rahoja ei kuulunut, otimme yhteyttä Euroopan kuluttajakeskukseen Suomessa.
 Kuluttajaksekuksen viimeviikkoinen vastaus:

"Espanjalaisesta toimijasta koskeva valitusesi on saatettu eurooppalaisen verkostomme menettelytapojen mukaisesti Espanjan toimipisteemme käsiteltäväksi. Euroopan komissio, joka osittain rahoittaa toimintaamme on linjannut, että riitatapausten sovittelun tulee tapahtua myyjäyrityksen kotimaan kuluttajakeskuksen myötävaikutuksella. Ajatus on, että tulokset ovat parhaita jos kyseessä olevan maan lakimies selvittää asiaa suhteessa yritykseen.

Yrityksistä huolimatta vastapuolta ei ole tavoitettu.

Euroopan kuluttajakeskuksessa meillä ei ole valtuuksia puuttua valvonnan keinoin yritysten toimintaan. Pyrimme ainoastaan kotiuttamaan suomalaiskuluttajien menetyksiä rajat ylittävässä kaupassa. Perusvaatimus tällöin on, että vastapuoli tavoitetaan.

Valitettavasti joudumme päättämään asiasi käsittelyn toimenpiteittä.

 Seuraava askel, niin kuin jo kerroin, olisi tuomioistuin käsittely."

Euroopan Kuluttajakeskukselta tulleen vastauksen jälkeen laitoin eilen ERITTÄIN KRIITTISEN palautteen fly2be:n toiminnasta Trustpilot -sivustolle. Ja kas vain, saimme sieltä tänään kuittauksen palautteeseemme:

"Hyvä asiakas,
 
Kiitos, että otit yhteyttä Advanced Support -osastoomme ja jaoit kommenttisi meille. Asiakkaidemme palaute auttaa meitä parantamaan tuotteitamme päivittäin ja tarjoamaan asiakaspalvelua.
 
Kirjoitamme sinulle varauksesta (VARAUSNUMERO).
 
Haluamme kertoa sinulle, että matkatoimistona toimimme välittäjinä eikä voi käsitellä palautusta, ellemme ole aiemmin saanut sitä lentoyhtiöltä.
 
Heti kun olemme saaneet palautuksen, jatkamme palautusta samaan korttiin, jonka kanssa teit varauksen.
 
Odotamme täydellistä saatavuutta saadaksesi lisätietoja.
 
Ystävällisin terveisin,

Ana
Advance Support Agent"

Alkuperäinen matkavaraus ja maksu on tehty marraskuussa 2018 ja ensimmäinen valitus heille asiasta alkuvuodesta 2019. Rahat ovat vielä turvallisesti "välittäjän" hallussa ja heidän yllä oleva vastauksensa näyttää heidän standardivastaukseltaan. (Google kääntäjän kääntämänä).

Oikeustoimia miettien...