Sijaintisi NYT -keskustelu

(Luettu 18629 kertaa)

Matkailijoitsija

• Himoreissaaja
    • Profiili
Vs: Sijaintisi NYT -keskustelu
« Vastaus #40 : 18.10.2018, 15:15:10 »
Hei nyt oikeasti. Henkilö spämmää parikin kertaa päivässä omaa sijaintiaan ja drinkkiään ja ketju pysyy nollapäivitysten takia ylhäällä jatkuvasti. Voisiko modet tehdä jotain, kun henkilö ei ole puheistaan huolimatta monipuolistanut koodispämmiään muuten kuin lisäämällä siihen drinkin.

Starbucks

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #41 : 03.10.2019, 09:37:37 »
Noin yleisesti ottaen kiinnostaa, etta mita teet noissa maissa niiden muutaman tunnin ajan kun olet siella? menetko edes lentokentalta ulos? tai hotellista? todella surullista, etta kuinka monta hienoa paikkaa tuossa listassa on, ja kuinka paljon sinulta on jaanyt nakematta ja kokematta, kun teet tallaisia pyrahdyksia. Matkustamisen tuhlausta mielestani.
Muuten, taidat kohta paasta taas lempimantereellesi, Afrikkaan, useampi Afrikan maa nattaa puutttuvan....

En tiedä miksi luulet mun poikkeavan vaan lentokentällä. Olen nyt 3 kokonaista päivää Luandassa. Moniin Afrikan maihin omasta puolesta 2-4 päivää riittää oikein hyvin. Siinä ajassa ehtii kierrellä kaupungilla tai vaikka käydä safarilla niinku tein Zimbabwessa.  On totta että on muutamia maita (Euroopan lilliputtivaltioiden ohella) , jossa en ole yöpynyt, mutta viimeisestä sellaisesta maabongauksesta taitaa olla aikaa kulunut jo kymmenisen vuotta. Ensi vuonna jatkan Afrikan matkailua. 6-7 uutta maata suunnitelmissa.

brasileira

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #42 : 03.10.2019, 12:08:37 »
En jaksa kinata kenenkaan kanssa, mutta jakaisitko Starbucks vaikka tiedon jostain kivasta kuppilasta Hararessa? (oletan siis, etta et ela pyhasta hengesta).

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #43 : 03.10.2019, 17:34:06 »
Starbucks, mina varmaan hieman kiusoittelen sinua :) Mutta tietty tama myos viittaa siihen etta sinun paikkasi (missa olet) ovat aina lentokenttia (joka ei suinkaan ole sama asia kuin kaupunki).
pari paivaa on sekin tosi vahan, olen edelleen surullinen siita kuinka paljon sinulta jaa nakematta ja kokematta.... pari paivaa turistihommissa ei tee hullua hiurskaammaksi. Vahan sama fiilis varmaan kuin nailla risteilymatkustajilla, jotka eivat edes tieda missa ovat. Afrikka nimenomaan vaatii vahan enemman aikaa ja vaivaa, menoa turistiaktiviteettien ulkopuolelle. Jopa sekin etta loytaa naista paakaupungeista ne kivat seudut vaatii aikansa....

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #44 : 03.10.2019, 17:39:30 »
Noin yleisesti ottaen kiinnostaa, etta mita teet noissa maissa niiden muutaman tunnin ajan kun olet siella? menetko edes lentokentalta ulos? tai hotellista? todella surullista, etta kuinka monta hienoa paikkaa tuossa listassa on, ja kuinka paljon sinulta on jaanyt nakematta ja kokematta, kun teet tallaisia pyrahdyksia. Matkustamisen tuhlausta mielestani.
Muuten, taidat kohta paasta taas lempimantereellesi, Afrikkaan, useampi Afrikan maa nattaa puutttuvan....

En tiedä miksi luulet mun poikkeavan vaan lentokentällä. Olen nyt 3 kokonaista päivää Luandassa. Moniin Afrikan maihin omasta puolesta 2-4 päivää riittää oikein hyvin. Siinä ajassa ehtii kierrellä kaupungilla tai vaikka käydä safarilla niinku tein Zimbabwessa.  On totta että on muutamia maita (Euroopan lilliputtivaltioiden ohella) , jossa en ole yöpynyt, mutta viimeisestä sellaisesta maabongauksesta taitaa olla aikaa kulunut jo kymmenisen vuotta. Ensi vuonna jatkan Afrikan matkailua. 6-7 uutta maata suunnitelmissa.
Mitas sulta puuttuu afrikan maista? Congo rep, DRC, Burundi, South Sudan, Gabon, Eritrea?

Starbucks

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #45 : 04.10.2019, 10:50:23 »
Afrikassa käymättömiä maita on noin 20, kaikki mitä tuossa listasit on näkemättä. Gabon todennäköinen ensi vuoden kohde. Eritrea ehkä joskus tulevaisuudessa. Kongot ja Sudanit saa odottaa parempia ja rauhallisempia aikoja. En todellakaan ymmärrä mistä mä jossain Lagosissa tai Port au Princessä jäin paitsi kun vain yhtenä päivänä liikahdin hotellilta kylille. Lagosissa Uberilla liikkuminen kesti ruuhkissa 2-3 tuntia ja mielummin mä Port au Princessä katselin  renkaiden polttamista kaduilla Marriottin huoneesta. En tunne saavani mitää lisäarvoa sillä että lähden seikkailemaan Afrikassa  jollain paikallisilla julkisilla tuntitolkulla matkavauhdin ollessa <10 km/h. Jos haluan päästä johonkin rannalle, nähtävyydelle tai safarille, otan uberin tai hotellin oman kyydin.

brasileira

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #46 : 04.10.2019, 14:02:01 »
Jesh, kaiken taman odottelun jalkeen sain vihdoinkin vastauksen siihen, miksi erikoisemmissa kohteissa kayneet listaavat vain kohteitaan eivatka kerro mitaan. Tusen tack!
 ;D

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #47 : 04.10.2019, 20:55:56 »
Enpa ole lagosissa ollut mutta ymmartaakseni siella on mieleton taidetarjonta: musaa, tauluja jne.
Afrikassa ylipaataan paikallisten joukossa kayskentely voisi olla hauskaa, toreilla kaynti on esimerkiksi superkiinnostavaa joka paikassa. tai kayda jossain maalaiskylassa, kirkonmenoissa, konserteissa. Joka paikassa on omat juttunsa sen paalle.

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #48 : 05.10.2019, 09:10:05 »
Noni, vihdoinkin Starbucksilta jotain, ja vastasi odotuksia. Nauti niistä lennoista, lentokentistä ja hotelleista.
« Viimeksi muokattu: 05.10.2019, 11:16:41 kirjoittanut pahakyy »

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #49 : 07.10.2019, 11:45:34 »
En todellakaan ymmärrä mistä mä jossain Lagosissa tai Port au Princessä jäin paitsi kun vain yhtenä päivänä liikahdin hotellilta kylille. Lagosissa Uberilla liikkuminen kesti ruuhkissa 2-3 tuntia ja mielummin mä Port au Princessä katselin  renkaiden polttamista kaduilla Marriottin huoneesta. En tunne saavani mitää lisäarvoa sillä että lähden seikkailemaan Afrikassa  jollain paikallisilla julkisilla tuntitolkulla matkavauhdin ollessa <10 km/h. Jos haluan päästä johonkin rannalle, nähtävyydelle tai safarille, otan uberin tai hotellin oman kyydin.

Miksi sitten ylipäänsä poltat kerosiinia ja menet kyyhöttämään Marriottiin toiselle puolelle maailmaa? Tai no toki onhan se varmaan varmempaa käydä Lagosissa toteamassa että Lagos on paska kaupunni, eikä tuomita ennakkoluulojen perusteella. Mutta myös Oulu on paska kaupunni ja Radissonin ikkunasta näkyy lähinnä ankeutta, ja sinne pääsee ekologisesti junalla.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...

FDR

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #50 : 07.10.2019, 15:56:58 »
Jesh, kaiken taman odottelun jalkeen sain vihdoinkin vastauksen siihen, miksi erikoisemmissa kohteissa kayneet listaavat vain kohteitaan eivatka kerro mitaan. Tusen tack!
 ;D

Eikös Starbucks ole jo aiemmin kertonut harrastavansa maabongailua (ja lentobongailua)? Aivan samalla tavalla kuin täällä joku muu harrastaa paikallisten torien bongailua tai paikallisten oluiden maistelua, on siis harrastus käydä maassa ja mahdollisesti käyttää matkaa lentoyhtiötä tai konetyyppiä jota ei aiemmin ole käyttänyt. Ihme valitusta jengiltä matkailufoorumilla, että pitäisi sen sijaan matkustaa junalla Ouluun. Tuskin Lagosin matkaa voi kuitenkaan verrata junamatkaan Ouluun (vaikka kävisikin Siikajoen Herkkugrillillä hakemassa eksoottisen hampurilaisen sriracha-kastikkeella *etusivun blogin maksettu mainos*) kuten täällä ehdotetaan.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #51 : 07.10.2019, 17:04:42 »
Omasta mielestani annetaan kaikkien kukkien kukkia. Starbucks tekee kaiken painvastoin kuin mita itse tekisin, muttei se mua haittaa. itse aisassa jollain tavalla symppaan kaveria.... en kylla tieda miksi.  ::) Ja jos joku kay pakettimatkoilla, ei sekaan haittaa. sekaan vaan, kylla mahtuu. Annetaan jengin matkustaa niin kuin matkustaa, voidaan olla eri mielta ja eri makuisia, mutta nainhan se on oikeassa elamassakin.

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #52 : 07.10.2019, 17:51:29 »
Mitä järkeä on omistaa auto? Mitä järkeä on auton vaihtamisessa kahden vuoden välein? Mitä järkeä on maistaa uutta olutta joka kuukausi? Mitä järkeä on maistella viinejä ja nauttia erilaisista juustoista? Mitä järkeä on käydä salilla, käyttää hormoneja ja kuolla niihin? Mitä järkeä on kiivetä mount Everestille ja uhmata kuolemaa? Mitä järkeä on polkea polkupyörällä Helsingistä Bangkokiin?

Ei niin mitään järkeä! Noita asioita tekee vain todella typerä ihminen!

Ihmisten typeryys saa tuon kaiken aikaan ja toiset typerykset sitä kaikkea haluavat arvostella, koska vain se mitä he tekevät ja miten he sen tekevät on oikea tapa.

Onneksi olemme kaikki erilaisia.

Ja olen pahoillani etten pystynyt osallistumaan keskusteluun aiemmin. Matka huvilalleni Ranskaan otti odotettua pidempään, koska tein sen Tampereen keskustasta sähköpotkulaudalla miellyyttäkseni muita pallontallaajia matkustamalla oikein ja korjatakseni syyllisyyden tunnetta mitä lentohäpeä on minulle aiheuttanut. Kaduin päätöstäni jo Lempäälässä, mutta nyt olen sankari pallontallaajissa ja sopeudun taas joukkoonne.
« Viimeksi muokattu: 07.10.2019, 18:43:45 kirjoittanut kaj »

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #53 : 07.10.2019, 22:48:55 »
 ;D

raven

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #54 : 08.10.2019, 10:38:04 »
Kyllä sietääkin potea suurempaa lentohäpeää, jos lentää paikkaan jossa ei edes viihdy. Jumalauta, nauttisi nyt edes.
* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Hyvin suunniteltu on puoliksi tehty,
hetken mielijohteesta saa jo valmista...