Sainkohan jonkun taudin matkaltani? :(

(Luettu 41462 kertaa)

emmanen

• Vieras
Vs: Sainkohan jonkun taudin matkaltani? :(
« Vastaus #60 : 20.12.2015, 21:58:48 »
Sen verran päivittelen tilannetta että sama kutina jatkuu. Oli usea viikko että pidin itseni kiireinä ja joko kutina selvästi väheni tai sitteen oli kokonaan poissa enkä huomannut sitä. Pari päivää sitten huomasin taas yhtäkkiä.että ei perhana - kutina on palannut ja vielä voimakkaampana kuin aiemmin.

Onneksi pääsen pian ihotautipolille. Olen jo pari kk odottanut aikaa ja tämän vuoden viimeiseksi päiväksi sain ajan. En tiedä osaako lääkäri sielläkään ratkaista asiaa. Toivon kovasti kun jo pian 7kk kutina jatkunut. Samalla kun kutina palasi palaai nuo mustat murut/pisteet ihon pinnalle. Nyt lähinnä kutiavat kasvot, nenänpää, sieraimet sisäpuolelta, korvalehdet, otsa läheltä hiusrajaa..ja sormella kun pyyhäisee kutiavasra kohtaa tarttuu sormeen mustia pieniä pyöreitä pikkiriikkisiä murusen tapaisia. Puolisollani ei edelleenkään ole kutinaa eikä noita mustia mutuja ihollaan... Muita oireita mulle ei edelleenkään ole tullut eikä mitään jälkiä ihoon ym.

Matkailijoitsija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #61 : 21.12.2015, 05:30:53 »
Ei taida olla kovin paha vaiva jos 7 kuukautta olet pystynyt elämään sen kanssa käymättä yksityisellä ihotautilääkärillä. :o

emmanen

• Vieras
« Vastaus #62 : 21.12.2015, 05:36:28 »
Ei taida olla kovin paha vaiva jos 7 kuukautta olet pystynyt elämään sen kanssa käymättä yksityisellä ihotautilääkärillä. :o

Kyllä on elämänlaatuun vaikuttanut koko tämän ajan voimakkaasti. Rahatilanne on vain ollut niin paska ja ehkä kuukausien kuluessa on jo "tottunut" osittain tuohon vaivaan että tällaista tämä nyt on ja pakko kärsiä ja pärjätä. Erittäin hankalaa kyllä on ollut pärjätä aika ajoin.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #63 : 21.12.2015, 10:00:04 »

Tätä olen itsekin kelaillut ketjua lukiessani. 80-100 € alan erikoislääkärille on pieni summa siitä että pääsisi irti helvetillisestä kutinasta.

emmanen

• Vieras
« Vastaus #64 : 21.12.2015, 12:44:34 »

Tätä olen itsekin kelaillut ketjua lukiessani. 80-100 € alan erikoislääkärille on pieni summa siitä että pääsisi irti helvetillisestä kutinasta.

Entä jos rahaa ei yksinkertaisesti ole? Eikä sellaista sukulaista tai ystävää kuka lainaisi. Pikavippiä en ole halunnut ottaa ihan periaatteesta sillä en halua ottaa riskiä että joudun ongelmiin sen vuoksi. Noh onneksi pian pääsen julkisen puolen ihotautilääkärille.

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #65 : 21.12.2015, 15:58:25 »
Kieltämättä itsekin ihmettelen, että miksi et ole mennyt jo aiemmin yksityiselle, varsinkin jos oireet muuttuu (tuo musta "roska"). Itse olisin vaikka lainannut rahaa tuollaisen asian selvittämiseen. Toisaalta jos oireet häviää tai niitä ei huomaa kun on kiirettä viittais siihen, ettei ongelma ole niin paha tai sitten se on psyykkistä.

emmanen

• Vieras
« Vastaus #66 : 21.12.2015, 18:19:02 »
Kieltämättä itsekin ihmettelen, että miksi et ole mennyt jo aiemmin yksityiselle, varsinkin jos oireet muuttuu (tuo musta "roska"). Itse olisin vaikka lainannut rahaa tuollaisen asian selvittämiseen. Toisaalta jos oireet häviää tai niitä ei huomaa kun on kiirettä viittais siihen, ettei ongelma ole niin paha tai sitten se on psyykkistä.

Ymmärrän, että joidenkin ihmisten on hankala ajatella ettei kaikilla nuorilla aikuisilla ole sellaisia vanhempia tai ystäviä tai sukulaisia jotka voisivat lainata satasen, edes hätätilanteessa. Valitettavasti kaikilla ei ole mahdollisuutta edes kiperässä tilanteessa turvautua rahalliseen apuun sukulaiselta tai muulta tutultaan.

Toivottavasti julkisen puolen lääkäri toteaisi sitten edes psyykkiseksi. Ei tarvitsisi mitään loisia epäillä enää kertaakaan ja jutulle tulisi siltä osin piste. Soittivat polilta kun sain sinne ajan ja alustavasti olivat jonkinlaisen loiseläimen kannalla mutta ilman tutkimuksia eivät osaa sanoa muuta.  Inhottavaa ajatella että niin monia ihmisiä ei uskota tai väitetään oireits psyykkisiksi kunnes lopulta pitkän piinan jälkeen paljastuu ihan toisenlainen totuus. En toki voi olla varma omalla kohdallani mutta en yllättyisi yhtään jos todella loisesta tai muusta olisi kyse.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #67 : 21.12.2015, 19:40:30 »

Entä jos rahaa ei yksinkertaisesti ole? Eikä sellaista sukulaista tai ystävää kuka lainaisi. Pikavippiä en ole halunnut ottaa ihan periaatteesta sillä en halua ottaa riskiä että joudun ongelmiin sen vuoksi. Noh onneksi pian pääsen julkisen puolen ihotautilääkärille.

Anteeksi ihmettelyni, mutta omaan kaaliini ei millään mahdu kuinka kuuden viikon reppureissun rahoittanut ihminen ei kykene selviytymään maks. sadan euron lääkärilaskusta. Kyllä tuollaisen summan säästää vaikka kuukaudessa ettei tarvitse puolta vuotta kärvistellä. Toivottavasti vaivasi selviää ja pääset eroon mistä nyt sitten lieneekään kyse. Tsemppiä!
« Viimeksi muokattu: 07.01.2016, 15:33:58 kirjoittanut culture »

emmanen

• Vieras
« Vastaus #68 : 21.12.2015, 21:56:58 »

Anteeksi ihmettelyni, mutta omaan kaaliini ei millään mahdu kuinka kuuden viikon reppureissun rahottanut ihminen ei kykene selviytymään maks. sadan euron lääkärilaskusta. Kyllä tuollaisen summan säästää vaikka kuukaudessa ettei tarvitse puolta vuotta kärvistellä. Toivottavasti vaivasi selviää ja pääset eroon mistä nyt sitten lieneekään kyse. Tsemppiä!

Työssäkäyvän oli helppo säästää matkaa varten. Reissun jälkeen olen ollut työttömänä ja ei ole ollut mistä säästää. Hyvä kun vuokran ja sähkön on saanut maksettua ja vähän ruokaa ostettua ja muut pakolliset kuukausittaiset maksut hoidettua. Onneksi pääsen työnmakuun taas parin viikon päästä!

joohannes

• Vieras
« Vastaus #69 : 22.12.2015, 12:39:16 »
toi kutina juttu vaikuttaa taas lääkefirman maksetulta mainokselta samalaisiahan pyörii telkun mainoksissa missä  vattaa vihloo :-[ tussuu kutiaa /persereikä kutiaa  edistää sitä psykosomeettista vaikutusta, ??? ja jos ihminen kutiaa 7 kk syytä ois hakeutua päänsä kanssa.... :-X
« Viimeksi muokattu: 22.12.2015, 12:42:04 kirjoittanut joohannes »

Ramses1

• Himoreissaaja
  • Pura vida !
    • Profiili
« Vastaus #70 : 22.12.2015, 15:02:22 »
noh ainakin tullut huomiota ja viestien määrä kasvaa kivasti samalla :)

Liina

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #71 : 29.12.2015, 03:09:30 »
Emmanen, tule takaisin. Älä välitä noista kusipäistä. Kerro miten menee, mä olen tätä mielenkiinnolla ja jännityksellä seurannut. Tsemppiä ja kaikkea hyvää!
Tupakoinnin on todettu lisäävän elimistön energiankulutusta noin 800 kJ vuorokaudessa.

DeeDee

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #72 : 02.01.2016, 12:56:33 »
Mulle tuli Andamaaneilla jokunen vuosi sitten kaamee kutina koko torson ja reisien alueelle. Kävin paikallisessa terveyskeskuksessa, jossa lääkäri arvioi, että johtuu doksisykliinistä, jota käytin malarialääkkeenä. Kehotti lopettamaan malarialääkkeen (oli sitä mieltä, että Andamaaneilla ei ole enää malariaa), en lopettanut. Lisäksi määräsi suun kautta otettavaa antihistamiinia ja iholle levitettävää calamiiniliuosta. On ilmeisesti jotakin sinkki-pohjaista. Käytin muutaman päivän calamiinia, ja kutina hävisi. En tiedä saako calamiinia suomesta, mutta jotakin muuta sinkkivoidetta varmasti saisi.

Mun mielestä oikean diagnoosin löytäminen on tärkeää, joskaan ei aina helppoa. Toisaalta, jos minkäänlaista ulkoista/sisäistä syytä kutinalle ei löydy, ja syy on psykologinen, siinä ei pitäisi olla mitään hävettävää. Usein puhutaan, että sairaudet leimataan psyykkisiksi. Mun mielestä myös psyykkiset sairaudet ansaitsevat ymmärrystä ja hoitoa siinä missä somaattisetkin sairaudet. Ottamatta mitään kantaa siihen, mistä tässä tapauksessa on kyse, olisi toisaalta täysin ymmärrettävää jos esim. matkalta kotiinpaluu ja siihen joskus liittyvät talousvaikeudet aiheuttaisivat sopeutumishaastetta, joka joillakin ihmisillä oireilee esim. ahdistuksena, toisilla taas kehollisina tuntemuksina. Mutta korostan, että en arvaile ketjun aloittajan tilanteesta mitään.

Voimia vaan tilanteeseen ja toivottavasti selviää pian mistä on kyse!

Matkailijoitsija

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #73 : 02.01.2016, 19:44:56 »
Työssäkäyvän oli helppo säästää matkaa varten. Reissun jälkeen olen ollut työttömänä ja ei ole ollut mistä säästää. Hyvä kun vuokran ja sähkön on saanut maksettua ja vähän ruokaa ostettua ja muut pakolliset kuukausittaiset maksut hoidettua. Onneksi pääsen työnmakuun taas parin viikon päästä!

Eikös työttömänäkin saa vähintään sen 485 + vuokran kuussa? Tuosta summasta luulisi liikenevän vaikka joka kuukausi 80-100 euroa ihotautilääkärille jos olisi pakko.

ashrak

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #74 : 06.01.2016, 00:32:53 »
Suomessa kukaan ei ole niin köyhä ettei satasta paria saa revittyä. Myy rojuja torissa, vaihtaa kännykän halvempaan, lopettaa kaikki tilaukset, vaihtaa liittymät halvempiin (netti/puhelin/sähkö jne), ei käytä alkoholia, röökiä jne. Ja jos siltikkään ei ole yhtään niin sossusta saa aina jos tarvitsee. Kyse on vain siitä miten akuutti tarve sille rahalle on.

Mutta emmaselle tsemppiä ja toivottavasti kutinaan löytyy syyllinen.
« Viimeksi muokattu: 06.01.2016, 00:35:17 kirjoittanut ashrak »

Konstantine

• Tosireissaaja
  • Ainainen reissuunhaikailija
    • Profiili
« Vastaus #75 : 07.01.2016, 15:30:49 »
Anteeksi nyt on kaivaa sananen arkustani.

Siis millä perusteella ei ole Suomessa kukaan niin köyhä ettei paria satasta saisi jostain. Niinno kerrotko mistä sen saisi? En ymmärrä niitä, jotka sanovat, että kyllä sitä rahaa aina löytyy. Ei kaikilla tosiaan ole sukulaisia tai kavereita lainaamassa, eikä omia säästöjä eikä aina viitsisi paistettuja kanamunia. Eikä nuo luettelmasi vaihtoehdot ole aina toimivia. Sossu kun harvemmin antaa ihan tuosta vaan rahaa, ei sieltä saa kaikki vaikka kuinka tarvitsisivat.

Harmillista kun aloittaja ei ole päässyt vaivoistaan eikä kunnon lääkäriin. Itse säästin lääkärikäyntiin puoli vuotta aikonani ja sain ihotautisen paperit enkä edes pitkiä reseptejä vaan sellaiset kerran voimassaolevat. Ja maksoi enemmän kuin silloinen vuokrani eli voi kuvitella, että lihattomasti meni pari seuraavaa kuukautta.

Mutta tsemppiä ja muistakaa, että vaikka sinä saisit sen pari sataa jostain, ei tarkoita, että kaikki saavat.
- The World is a book, and those who do not travel read only a page -

asdff

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #76 : 22.03.2016, 00:47:35 »
Sen verran päivittelen tilannetta että sama kutina jatkuu. Oli usea viikko että pidin itseni kiireinä ja joko kutina selvästi väheni tai sitteen oli kokonaan poissa enkä huomannut sitä. Pari päivää sitten huomasin taas yhtäkkiä.että ei perhana - kutina on palannut ja vielä voimakkaampana kuin aiemmin.

Onneksi pääsen pian ihotautipolille. Olen jo pari kk odottanut aikaa ja tämän vuoden viimeiseksi päiväksi sain ajan. En tiedä osaako lääkäri sielläkään ratkaista asiaa. Toivon kovasti kun jo pian 7kk kutina jatkunut. Samalla kun kutina palasi palaai nuo mustat murut/pisteet ihon pinnalle. Nyt lähinnä kutiavat kasvot, nenänpää, sieraimet sisäpuolelta, korvalehdet, otsa läheltä hiusrajaa..ja sormella kun pyyhäisee kutiavasra kohtaa tarttuu sormeen mustia pieniä pyöreitä pikkiriikkisiä murusen tapaisia. Puolisollani ei edelleenkään ole kutinaa eikä noita mustia mutuja ihollaan... Muita oireita mulle ei edelleenkään ole tullut eikä mitään jälkiä ihoon ym.
         olisi kiva tietää jos saat vastauksen ongelmaasi.. Itsellä jatkunut samanlaiset ongelmat jo vuoden päivät ja krapulassa tosiaan ei tunnu mitään. Olen miettinyt josko olisi itsellä joku loinen tai lapamato ja rauhottuu oluen b vitamiinistä 😃 kuka tietää mutta tuskallista tämä on ja laskee mielialan aivan nollaan. arveluttaa olla läheisten lähettyvillä jos olisi vaikka tarttuvaa. Puolisollani ei ole ollut mitään oireita myöskään.

culture

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #78 : 26.04.2017, 23:19:57 »
^Netti on täynnä "mielenkiintoisia" kirjoituksia. On homeopatiaa, mutuilua, enkelihoitoja, reikähoitoja tms. huuhaata. Se, mikä näitä yhdistää, on joukko tieteestä ja tutkimuksesta piittaamattomia pölkkypäitä jotka vahvistavat harhaisia uskomuksiaan lukemalla magneetti- ja verkkomedian kaltaisia höpöhöpömedioita.

pahakyy

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #79 : 26.04.2017, 23:23:35 »
Juu, melkoista tuubaa.