Kuwait

(Luettu 10680 kertaa)

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
Kuwait
« : 20.08.2015, 15:30:26 »
Onko kellään kokemuksia? Riittääkö pari päivää jos ottais lennot dubaista? Päivä pari riittäänee dohaan ja bahrainiin?

Starbucks

• Reissaajaguru
    • Profiili
Vs: Kuwait
« Vastaus #1 : 21.08.2015, 08:54:29 »
Mun Kuwait käynnistä on jo aikaa 9 vuotta ja sillon ainakin mulle riitti pari päivää Kuwait Cityä ihmetellessä. Bahrainissa ja Qatarissa oon ollu 3-4 päivää ja auton vuokrannut molemmissa. Tuossa ajassa ehtii kyllä ajelemaan maat ympäri sekä Dohaan ja Manamaan tutustumaan.

kaj

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.08.2015, 11:29:55 »
Itse oli noissa viitisen vuotta sitten pari päivää riittää ihan hyvin, autolla olin myös matkassa

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #3 : 23.08.2015, 17:27:05 »
Vietin tana vuonna paivan Dohassa ilman mitaan suunnitelmia. Islamilaisen taiteen museo on todella upea paikka, siella menee puoli paivaa ihan kevyesti, muutenkin se meren ranta oli kiva. Ja souk illalla/yolla pimean tullen oli mielestani mielenkiintoinen. Paljon vakea, ja paikallisvaria. Muuten Doha ei savayttanyt.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 23.08.2015, 17:59:00 »
Dohasta on myös oma ketjunsa.

mpala

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 23.08.2015, 19:13:38 »
Dohasta on myös oma ketjunsa.

niinpas olikin. ja melkein samat jutut.:)

Twisted

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 02.09.2015, 06:16:42 »
Riittää puoli päivää. Kuwaitissa ei ole yhtään mitään. Tai en ole vielä vuoden aikana huomannut.

Edit: Pakko lieventää sen verran, että Kuwaitissa rukouskutsu on ponteva ja selkeä. Ei epäselvää ininää ja muminaa niin kuin muissa minulle tutuissa rukouskutsumaissa.
« Viimeksi muokattu: 02.09.2015, 06:31:19 kirjoittanut Twisted »

matkamies31

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 09.09.2015, 21:35:26 »
Pääseekö Kuwaitista helposti Irakiin?

Quaker

• Himoreissaaja
  • Goa-time.
    • MSN Messenger  - mikko@lehtojoki.fi
    • Profiili
    • Lehtojoki.fi
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 02.11.2015, 01:43:16 »
Minkälaista 3 päivän ohjelmaa Kuwaitissa vierailleet kanssakeskustelijat suosittelisivat?
Do I need a reason? Matkailublogia osoitteessa www.lehtojoki.fi

fl0yf

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 17.11.2017, 12:13:20 »
Uskaltaako kävästä Kuwaitissa 1-2 päivän layoveria tekemässä, mikäli olen käynyt Isrealissa? Matkustin risteilyaluksella Dubaista Venetsiaan ja siinä välissä tuli käytyä Eilatissa ja Aqabassa. Israelin leimat on erikseen paperilla, mutta Jordanian Aqaban satamasta saadut leimat ovat passissa. Niistä ei kyllä oikein tunnista ainakaan englannin tekstistä, että missä olisi leimattu lukee vain päivämäärät ja  "The Hashemite Kindom of Jordan" ja sama luultavasti arabiaksi?

Eli onko tuo Israelissa käynti miten suuri este Kuwaitiin menemiseen? Passissa ei saisi olla Israelin leimaa sinne mennessä,  mutta suhtautuvatko samalla tavalla asiaan kuten  Libanonissa? Vai ovatko rennompia asiassa eivätkä kysele erikseen tuollasia ollenkaan?

fl0yf

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 22.11.2017, 12:12:30 »
Sain suurlähetystöltä vastauksen tähän, kunhan ei ole Israelin leimaa passissa niin ei pitäisi tulla onglemia.  Onko kukaan käynyt Kuwaitissa lähiaikoina, saako tuon viisumin edelleen helposti maahan saapuessa?

fl0yf

• Tosireissaaja
    • Profiili
« Vastaus #11 : 26.01.2018, 10:49:00 »
Sain suurlähetystöltä vastauksen tähän, kunhan ei ole Israelin leimaa passissa niin ei pitäisi tulla onglemia.  Onko kukaan käynyt Kuwaitissa lähiaikoina, saako tuon viisumin edelleen helposti maahan saapuessa?

Vastaan tähänkin itselleni: Maahanpääsy onnistui helposti ja suosittelen googlaamaan ohjeet etukäteen miten saat visa on arrivalin, mutta tosiaan kentällä on todella ystävällistä porukkaa jotka neuvovat mielellään. Itse feilasin jonotusnumeron kanssa ottaessani ensiksi väärän numeron jonka jälkeen otin passista kopiot, nostin dinaareja (automaatista tuli ainoastaan 1 seteleitä joka helpotti asiaa) ja ostin "postimerkit" 3KWD viisumia varten masiinasta. Tuon jälkeen avulias työntekijä pyysi ottamaan jonotusnumeron ja hoksasi että minulla oli väärä jonotusnumero. Otin oikean jonotusnumeron, mutta  tuossa kohtaan huomasin että yli 50 ihmistä oli kerennyt minun edelle jonossa. Eli varmistakaa mistä otatte jonotusnumeron ja tehkää se heti ensimmäisenä. Tuo yli 50 ihmisen jono meni suht nopeasti noin 40min odottelin vuoroani.