Joogamatto käsimatkatavaroihin?

(Luettu 5988 kertaa)

Janinhou

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Joogamatto käsimatkatavaroihin?
« : 21.10.2015, 12:21:37 »
Niin. Meneeköhän? Oon koittanut googletella mutta en löydä mitään aiheeseen liittyvää keskustelua. Olen matkustamassa pelkällä käsimatkatavaralla eli ei kävisi järkeen heittää pelkkää mattoa ruumaan.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Joogamatto käsimatkatavaroihin?
« Vastaus #1 : 21.10.2015, 12:29:48 »
Yleensä käsimatkatavaran koolla ja painolla on hyvinkin tarkat säännöt. Lue lentoyhtiön sivuilta. Yleensä yksi laukku ja ehkä läppäriveska tai pieni käsilaukku siihen kylkeen. Painorajoja erilaisia, yleisin varmaan kymmenen kiloa. Mittarajoja samoin, tosin erot pieniä eli sentti sinne tänne.

Mr. Voyageur

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #2 : 21.10.2015, 12:35:30 »
Tosiaan, kerro ensin millä yhtiöllä lennät ja mitä muuta tavaraa aiot viedä matkustamoon.

Edit. Siirsin tämän lentomatkustus-osioon.
« Viimeksi muokattu: 21.10.2015, 12:39:31 kirjoittanut Mr. Voyageur »

Janinhou

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #3 : 21.10.2015, 12:56:52 »
Ensimmäinen lento Finskillä, mutta neljään kuukauteen tulee mahtumaan myös Aasian halpayhtiöitä. Olen kyllä perehtynyt noihin mittoihin, ja reppuni valinnut sen mukaan, mutta mietin että miten tollanen pehmeä, kevyt esine kun on kyseessä. Korkeus menee yli, muutenhan se on kevyt rulla. Edit: eli siis pelkkä pieni reppu matkatavarana. Tämä joogamatto harkinnassa.

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #4 : 21.10.2015, 13:06:24 »
Kai huomasit, että lentoyhtiöillä on myös kappalemääräiset rajoitukset noille. Et siis voi ottaa montaa käsimatkatavaraa, vaikka yksittäin tai jopa yhdessä täyttäisivätkin mitta- ja painovaatimukset.

Janinhou

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #5 : 21.10.2015, 13:19:49 »
Kai huomasit, että lentoyhtiöillä on myös kappalemääräiset rajoitukset noille. Et siis voi ottaa montaa käsimatkatavaraa, vaikka yksittäin tai jopa yhdessä täyttäisivätkin mitta- ja painovaatimukset.

Niin siis kuten alla mainitsin, käsimatkatavarana on yksi reppu. :)

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #6 : 21.10.2015, 13:50:34 »
Ja mikähän tuo joogamatto sitten on? Jos laitat sen sinne reppuun, niin koko kysymys on turha. Jos se on erikseen, sulla on kaksi käsimatkatavaraa.

Janinhou

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #7 : 21.10.2015, 13:55:19 »
Ja mikähän tuo joogamatto sitten on? Jos laitat sen sinne reppuun, niin koko kysymys on turha. Jos se on erikseen, sulla on kaksi käsimatkatavaraa.

Eipä lähdetä kuitenkaan tuolle sävylle, jooko? En täällä ilkeyttäni kysele mitään.. Haluaisin kuulla ihmisten mahdollisia kokemuksia siitä ovatko näin kuljettaneet mattojaan maailmalle. :) kirjoitin että matto harkinnassa, jos se onnistuu käsimatkatavarana pääsemään matkustamoon. Maton kun rullaa, se menee ns. Korkeusmitassa yli sallitun rajan. Joskus kuitenkin poikkeuksia on tehty, esim olen kerran saanut viedä skeittilaudan matkustamoon. Jos et osaa vastata näihin kysymyksiin niin ennemmin sitten on vastaamatta, kun rupee täällä vittuilemaan. :) rauhaaja rakkautta päivääsi.

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #8 : 21.10.2015, 14:07:40 »
Itse en nähnyt tuota vittuiluina. Mutta ainakin siitä kahden käsimatkatavaran vaivasta pääsee, kun tunkee sen maton reppuun tai kiinnittää repun kylkeen remmeillä. Mun oma joogamatto on sellainen, että se voi taittaa vaikka keskeltä kahtia joten itselläni ei ole tuota ongelmaa, mutta jos matto on vaahtomaista materiaalia, niin taittaminen ei tietty käy päinsä. Kuinka paljon se maton mitta menee yli?

Janinhou

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #9 : 21.10.2015, 14:12:32 »
Itse en nähnyt tuota vittuiluina. Mutta ainakin siitä kahden käsimatkatavaran vaivasta pääsee, kun tunkee sen maton reppuun tai kiinnittää repun kylkeen remmeillä. Mun oma joogamatto on sellainen, että se voi taittaa vaikka keskeltä kahtia joten itselläni ei ole tuota ongelmaa, mutta jos matto on vaahtomaista materiaalia, niin taittaminen ei tietty käy päinsä. Kuinka paljon se maton mitta menee yli?

No voi olla etteiollutkaan, mutta en koe kysymystäni turhana. Hehe. Mulla on vähän ongelmia saada sitä sinne sisään niin että ei jäisi pää ulos repusta. Paksuhkoa vaahtomaista materiaalia joo. En oikeen finskin sivuilta löydä mitään mistä voisin kysästä pikaseen. Mun matto onpi reilu 60 senttinen tommosena pötkönä..

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 21.10.2015, 14:15:10 »
Sun ongelmasi on siinä, ettet suostu uskomaan Finskin katsovan sinulla olevan kaksi käsimatkatavaraa. Osasin vastata ihan oikein. Vastaus vaan ei miellytä sinua. Enkä yhtään tarkoita vittuilla. Kai minunkin pitää laittaa joogasmileyt perään, niin viesti muuttuu ihanan aurinkoiseksi. =)

Janinhou

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #11 : 21.10.2015, 14:19:39 »
Voiny helkkari. :D jätän tämän tähän. Kun me ei ymmärretä toisiamme nyt kumpikaan.

Päädyin leikkaamaan mattoani kapeammaksi jolloin sunrisegirlin vinkein onnistuu maton kuljettaminen.

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #12 : 21.10.2015, 14:26:55 »
Heh. Leikkaaminen ei jotenkin edes tullut mieleen, mutta hyvä, että löytyi ratkaisu. Ehkäpä itsekin leikkaan omasta matosta suikaleen pois, niin ei tarvi taitella sitä :)

Janinhou

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #13 : 21.10.2015, 14:29:57 »
Heh. Leikkaaminen ei jotenkin edes tullut mieleen, mutta hyvä, että löytyi ratkaisu. Ehkäpä itsekin leikkaan omasta matosta suikaleen pois, niin ei tarvi taitella sitä :)

Juu no eipä oo tullu mullakaan mieleen ku vasta 15 minuuttia sitten. Edelleen oikein joogailtavissa oleva matto vaikka kapeni!

Ayla

• Tonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 22.10.2015, 03:14:42 »
Suurin osa lentoyhtiöistä (mun kokemusten perusteella)  ei oo ollu tippaakaan kiinnostuneita siitä, kuinka montaa nyssäkkää mukanani kuljetan. Helposti on kuljettunu 40l reppu, kangaskassi, käsilaukku ja videotykki käsimatkatavarana (Jet Star ja Air Asia).

wysig

• Vieras
« Vastaus #15 : 22.10.2015, 08:19:24 »
Nykyään lentoyhtiöt kiinnittävät enemmän käsimatkatavaroihin, kun ovat siirtyneet tarjoamaan näitä Light- "vain käsimatkatavarat sisältyy hintaan"-hintoja. Tällöin on lisätuottoa, kun keräävät pois ylimääräisen tavaran portilla ja ottavat siitä lisää rahaa.

Silversurfer

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #16 : 22.10.2015, 15:59:39 »
Kyllä aina on mennyt joogamatto mukana käsimatkatavaroissa ilman mitään mutinoita. Reissattu kahdestaan silleen et molemmilla on omat reput, mulla vielä yleensä läppärilaukkukin ja sit lisäksi joogamatto omassa kassissaan. Kokeiltu toimivaksi ainakin Finnair, British Airways, TAM, Norwegian, Lufthansa, Emirates ja Sri Lankan lentoyhtiöillä.

SunRiseGirl

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #17 : 22.10.2015, 16:24:12 »
Kyllä mulla vaan on laskettu käsimatkatavaroiden määrä. Tosin mulla on aina vain reppu ja pieni olkalaukku (mihin mahtuu järkkärikamera ja tabletti ja muuta pientä sälää), mutta muutamankin kerran on kysytty, että onko vielä jotain muuta ja joskus todettu, että "yksi reppu ja pieni laukku, ok". Näin viimeks heinäkuussa Norskilla. Koska itse inhoan sitä jonossa säätämistä ja sitä, että pitää sen takia sit kaikkien odottaa, niin koitan olla aina niin, ettei tulis sanomista. En halua itse olla siellä jonon tukkeena. Ja kun ei se koskaan ole mikään mahdottomuus tai vaikeus pakata kamoja niinkuin ne periaatteessa vaaditaan.

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #18 : 22.10.2015, 16:33:49 »
^ Niin minultakin, melkein aina, paitsi ns. parempien lentoyhtioiden kanssa. Finnair ei antanut vieda pienehkoa poytalampun varjostinta, koska mukana oli myos reppu, ja oli ihan turha itkea ettei se paina mitaan ja mahtuu koonsakin puolesta. Jos otat mukaan jotain mika ei mahdu tuohon "yksi matkalaukku ja pieni kasilaukku" -kategoriaan, niin varaudu joko maksamaan ylimaaraista tai heittamaan kamat roskiin lahtoportilla - ja yllaty positiivisesti, jos saatkin sen matkaan. En kylla ymmarra itkua joogamatosta, koska senhan saa ihan helposti repun syrjaan kiinni. Ei kai se mitaan omaa kuljetuspussia kaipaa.
Ei ne laukkumaksut Euroopan lennoilla mitaan ylivoimaisia ole, ja sitten matkustamossakin mahtuis kaikkien kamat sinne ylahyllylle silleen kivasti.
She rides rollercoasters but never screams