Jumissa Dubaissa. Korvaako matkatoimisto majoituksen?

(Luettu 10526 kertaa)

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Viime yönä piti lentää Manilaan. Mutta eipä lennettykään. Check-inissä lentoyhtiö kertoi, että kansainväliset lennot Manilaan on peruttu seuraavan neljän päivän ajalta. Syynä Manilassa pidettevä suuri kv kokous (Apec).

Matkatoimisto (Tripstar), mistä lennot olin ostanu, ei ollut informoinut tästä mitään.

Korvaakohan matkatoimisto majoituksen Dubaissa siltä ajalta, kun joudun odottelemaan (4vrk)? J

Voisi mennä vähän kalliimpaan hotelliin. :)

Tripstar tai South China Airlines ei ole lähettänyt mitään tiedotetta. Air Asialta tuli tiedote eilen (sisäinen lento Filppareilla peruttu). Lentokentän sulkemisesta on siis päätetty aivan kokouksen alla ja lentoni Manilaan oli ilmeisesti ensimmäisiä peruttuja.

Ja en tietenkään lukenut sitä tiedotetta. (Otsikossa ei mainittu lennon peruutuksesta)
« Viimeksi muokattu: 16.11.2015, 08:02:38 kirjoittanut UsvaAuer »

wellu1979

• Himoreissaaja
    • Profiili
 4.4.2. Changes and cancellations –by the Supplier

Your contract with your Suppliers may allow them to cancel or amend bookings. We will endeavour that you are promptly notified of any significant changes once we become aware of such change if there is time before your departure, but we accept no liability for any changes or costs incurred that may result. Subject to the Supplier’s terms and conditions, you will then have the choice of accepting the change of arrangements, accepting an offer of alternative travel arrangements if one is made available by the Supplier, or cancelling your booked arrangements and receiving any applicable refunds. We do not guaranty that any refunds will apply.

Our ‘Best Price Mix’ offers the cheapest flight combination, therefore you may receive different ticket numbers with different airlines for each route of the trip. Please note that for each separate ticket the terms of the specific airline apply.

tripsta.com liekö sama.
puhummme sinun kieltäsi

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Jumissa Dubaissa. Korvaako matkatoimisto majoituksen?
« Vastaus #2 : 16.11.2015, 08:05:31 »
Aha. Siis ei korvaa?

Entä korvaakohan matkavakuutus?

Elättelen vielä toivoa neljän tähden hotellista rannalla.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 16.11.2015, 08:58:15 »
Enpä tiedä kuka korvaa vai korvaako mitään, ihan mielenkiinnosta googlettelin että mitähän säätämistä tämä nyt oikein on ja miksi.
Näköjään jo 1.11. on tiedetty että iso määrä lentoja perutaan. Voit halutessasi tsekata että löytyykö se omasi listalta...
http://aviationupdatesphilippines.blogspot.fi/2015/11/airlines-cancel-flights-due-to-apec-meet.html

Eli jotain naurettavaa pelleilyä, jossa perutaan spontaanisti 4 päivän kaikki lennot jotta korruptoituneet valtionpäämiehet voidaan roudata yksityiskoneilla johonkin huuhaa- kokoukseen.

Olisi varmaan ollut ihan asiallista informoida sinua jostain suunnasta. Ei kylläkään mitään käsitystä että kenelle se loppupeleissä kuuluu. Tarkoitatko muuten "Tripsta"- nimistä firmaa etkä Tripstaria? Googletuksen perusteella täyttä paskaa ja nämähän on niitä firmoja jotka jostain momondosta löytyy halvimmalla niin ei varmaan heidän bisnesmalliinsa kuulu että asiakkaille mitään hyvitettäisi jos se vaan on vältettävissä.

Ihmettelen miksi se lentofirmasi (South China?) ei ole mitään informoinut. Vai löytyykö jostain spammifolderista?

Minulle tuo haiskahtaa sen verran halpafirmojen meiningiltä, että kannattanee ottaa se hotelli vähän siihen tyyliin ettei tarvitse syödä nuudeleita 6 kk putkeen jos pitääkin itse maksaa se dubain kiva hotelli :D Että ei sillei ihan Burj Al Arabista.
« Viimeksi muokattu: 16.11.2015, 08:59:48 kirjoittanut Vandit »

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #4 : 16.11.2015, 09:54:46 »
Kiitos tosta linkistä peruttuihin lentoihin. Omani ei ole sillä listalla. Saattaa olla, että lentokentän sulkemista on aikaistettu tuosta ja että South Chinan lento on joutunut peruttujen joukkoon myöhemmin.

Tarkistin roskapostini. 5.11. jälkeen ei ainakaan ole tullut ilmoitusta. Eikä ilmeisesti aiemminkaan, koska olen kytännyt roskapostia ennen matkaa.

Matkavakuutukseni ei myöskään korvaa mitään: minullahan ei ole lennonperuutusturvaa. Muistin senkin vasta nyt.

South China Airlines jäisi siis ainoaksi korvaajaehdokkaaksi...

Eilen matkalla Dubai Marinasta lentokentälle vielä oikein mietin, että olipa ihanaa, että tällä reissulla ei tarvinut majoittua Deiraan pakistanilaisten/intialaisten sekaan. Merellinen Dubai oli niin paljon ihanampi kuin pikku-Intia, aivan eri kokemus! Ja nyt sitä ollaan sittenkin täällä, yhden tähden hotellissa.

P.S. Kiitos Vandit ja wellu avusta!!!!!!
« Viimeksi muokattu: 16.11.2015, 09:57:01 kirjoittanut UsvaAuer »

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #5 : 16.11.2015, 11:15:06 »
Lentoyhtiöllä voisi periaatteessa olla huolenpitovelvoite, mutta enpä tiedä, päteekö sekään tällaisessa tapauksessa. Jos heillä olisi ollut tarkoitus korvata hotelliyöt venkoilematta, varmaan check-inissä olisi jo lyöty suoraan majoitusvoucherit kouraan.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #6 : 16.11.2015, 17:15:51 »
^ Enkä tietenkään tajunnut kysellä mitään vouchereita.

Kannattaisiko minun käydä vielä huomenna lentokentällä (lähellä) ruinaamassa majoituskuponkeja? Joudun olemaan viisi ylimääräistä yötä tämän takia Dubaissa.

jk

• Moderaattori
  • Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 16.11.2015, 17:37:51 »
^ Tietysti voi yrittää, mutta en usko että kannattaa. EU-säännöissä huolenpitovelvollisuus on määritelty, mutta EU:n ulkopuolella säännöt lienevät (lentoyhtiön kannalta) joustavampia. Ja jos lentosi on peruttu jo useampia päiviä aikaisemmin, huolenpitovelvoitetta ei muutenkaan ole, koska tilanteeseen on ollut aikaa varautua. Voi olla vaikeaa vedota siihen, että tieto lennon perumisesta ei ole kulkenut asianmukaisesti, varsinkin kun tuossa on nettimatkatoimisto välikätenä.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #8 : 16.11.2015, 19:29:16 »
Ja jos lentosi on peruttu jo useampia päiviä aikaisemmin, huolenpitovelvoitetta ei muutenkaan ole, koska tilanteeseen on ollut aikaa varautua. Voi olla vaikeaa vedota siihen, että tieto lennon perumisesta ei ole kulkenut asianmukaisesti, varsinkin kun tuossa on nettimatkatoimisto välikätenä.

Itse asiassa Tripstarin säännöissä lukee:
We will endeavour that you are promptly notified of any significant changes once we become aware of such change if there is time before your departure, but we accept no liability for any changes or costs incurred that may result.

No, minähän en ollut promptly notified. ja siksi Tripstarin pitäisi olla korvausvelvollinen.

Kyse on nyt kai lähinnä siitä, kenen olisi pitänyt ilmoittaa muuttuneesta lennosta. Matkatoimiston, jolta lennon ostin, vai lentoyhtiön? Minun logiikan mukaan matkatoimiston. Itse asiassa check-in tiskillä minua palvellut mies kysyi kahdesti, että olinko ostanut lennon matkatoimistolta. Ja vastasin kyllä.

Tripstarilta tuli nyt vastaus, jonka mukaan minun pitäisi kuitenkin kääntyä lentoyhtiön puoleen: For any queries or concerns relating any schedule change or cancelled flight for the airline, we kindly suggest contacting the Airline as this is internal policy of the Airline that Tripsta can only follow. Moreover, for any kind of compensation you can also contact directly the airline.

Kuvottava meili kaikkineen korulauseineen. We have every desire to address your needs and provide the best solution available to resolve your issue.

aeroed

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #9 : 17.11.2015, 00:25:27 »
Kyllä minä vetoisin ensisijaisesti EU:n alueella lipun myyneeseen matkatoimistoon. Jos se riviaspa ei ymmärrä auttaa, langan päähän sellainen henkilö joka ottaa vastuun ja päättää asian ratkaistuksi eduksesi.

Kun teit varausta, huomasitko että sinun olisi pitänyt maksaa erillinen palvelumaksu, jotta saat tiedotteita lennon peruuntumisista tai muutoksista? Olitko ostanut sellaisen muutamalla eurolla? Jos kyllä, virhevastuu tuosta tiedottamisesta on selvästi tripstalla ja vaikka mitä ehtoja kirjoittavat, korvatkoot majoituksen ja selvittäkööt itse asian lentoyhtiön kanssa. Mikäli et ostanut "palvelupakettia", voivat vedota juurikin tuohon ja siinä vaiheessa itse nostaisin vastuuvelvollisuuteen liittyvän jutun palattuani reissulta takaisin. Heidän matkaehtojen kohdassa 4.4.2. he pyrkivät oma-aloitteisesti ilmoittamaan merkittävistä muutoksista ja nyt jos et ole saanut mitään infoa, olen melko varma siitä, että tämä muutos oli riittävän merkittävä, joka aiheuttaa odottamattomia kustannuksia. Näin ollen vaatisin tripstalta myös todistusta siitä, miten he ovat "pyrkineet" sinulle peruutuksesta ilmoittaa - riippumatta siitä, oletko maksanut sitä kolmen euron palvelumaksua ilmoituksista vaiko et.

Kovin paljon vetoavat ehdoissansa lentoyhtiöihin ja sitä kautta yrittävät vyöryttää vastuuta pois itseltänsä, vaikka todellisuudessa he ovat myyneet sinulle tuotteen, sinä olet heidän kanssa sopimussuhteessa ja heidän tulee vastata tuotteen toimittamisesta ja korvaavien järjestelyjen järjestämisestä sekoittamatta sinua ja lentoyhtiötä keskenään (pl. EU 261 direktiivin piiriin menevät jutut). En oikein näe mitään syytä edes sekottaa lentoyhtiötä, sillä 99,9 % varmuudella tieto aikataulumuutoksista on mennyt PNR:llesi matkatoimiston käsiteltäväksi.

Tuon koko tripstan varausjärjestelmä on vähintäänkin kyseenalainen kaikkine palvelupaketteineen sun muineen lisäkuluineen ja mielestäni moiset pitäisi muutenkin saattaa kuriin :) Uskoakseni, että tähänkin on jokin pykälä olemassa mikä kävelee tuollaisten höpöhöpö-ehtojen yli.

Edit: sitäpaitsi kyllä tripsta olisi voinut reitittää sinut uudelleen saatuaan tiedon China Southernin peruutuksesta. Ei kaikki lennot Manilaan ole peruttuja, vain osa.
« Viimeksi muokattu: 17.11.2015, 00:37:37 kirjoittanut aeroed »

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #10 : 17.11.2015, 09:12:34 »
Ei tripsta voi reitittää matkustajia muiden yhtiöiden lennoille, jos lentoyhtiö ei suostu siihen ja maksa kuluja.

Mitä opimme? Ihan kolikkotason säästön takia ei kannata käyttää "nettimatkatoimistoa". Pienenkään ongelman ilmetessä ylimääräinen välikäsi vain hankaloittaa asioita ja rikkinäinen puhelin on todellinen riski. Isotkin matkatoimistot mokailevat eli kyse ei ole ainoastaan näiden pienten ongelmasta.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #11 : 17.11.2015, 09:17:08 »

Itse asiassa Tripstarin säännöissä lukee:
We will endeavour that you are promptly notified of any significant changes once we become aware of such change if there is time before your departure, but we accept no liability for any changes or costs incurred that may result.

Tuo lauseen jälkimmäinen osa kumoaa lauseen ensimmäisen osan :D
Ainahan sitä voi väännellä ja käännellä että "if there is time"? What time? How much time? Time is relative."

Ei mitään käsitystä miten jotkut lakipykäläkikkailut näissä menee, mutta olettaisin että Tripsta on optimoinut oman bisneslogiikkansa sen mukaan ettei paljoa tarvitse mitään korvauksia maksella. Kannattaa toki kokeilla jos joku tässä ketjussa antaa sille perusteita.

Vandit

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #12 : 17.11.2015, 09:27:12 »
Mitä opimme? Ihan kolikkotason säästön takia ei kannata käyttää "nettimatkatoimistoa". Pienenkään ongelman ilmetessä ylimääräinen välikäsi vain hankaloittaa asioita ja rikkinäinen puhelin on todellinen riski. Isotkin matkatoimistot mokailevat eli kyse ei ole ainoastaan näiden pienten ongelmasta.

Olen tässä viime viikkoina vähän tyyliin paremman tekemisen puutteessa aina välillä katsellut esim. Momondosta jotain potentiaalisia lentodiilejä jonnekin, ja sellainen aika tyypillinen kuvio näyttäisi olevan, että Ebookers (joka on sellainen välikäsi josta voisin laajalla kokemuksella sanoa että luotan heihin, vaikka ehkä luottamussuhdetta ei kovin rankasti ole testattu) tarjoaa hinnalla xxx eur, ja Tripsta tarjoaa siitä esim. 30 euroa halvemmalla! Niin kyllähän siinä vähän jo itsesuojeluvaisto sanoo että ehkäpä nyt ei kuitenkaan, jokin tässä haisee  :D Lentoyhtiöltä suoraan tilatessa se hinta sitten herkästi onkin vastaavalla tavalla enemmän kuin Ebookersissa, joten se sitten vähän vaihtelee ja riippuu että kumpaa tapaa haluan käyttää.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #13 : 17.11.2015, 10:15:46 »
Vähän ohi aiheen. Täältä pisteet Ebookersille. Aloitin tilaa lentoja Ebookersilta silloin kun heiltä sai huolettomia lisävakuutuksia lentoihin, parasta siinä se on se, että esim. ongelmatilanteissa voin soittaa Suomeen thailiittymällä. Kun aloin tilaa lentoja Ebookersilta, varmistin ensin Suomesta minkä kokoinen firma on kyseessä eli todella iso. Sääli vain että Ebookersilta ei saa enää huolettomia lisävakuutuksia, on tyydyttävä Ticket.fiihin.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #14 : 18.11.2015, 08:16:19 »
Kyllä minä vetoisin ensisijaisesti EU:n alueella lipun myyneeseen matkatoimistoon. Jos se riviaspa ei ymmärrä auttaa, langan päähän sellainen henkilö joka ottaa vastuun ja päättää asian ratkaistuksi eduksesi.

No, minäpä soitin sinne eilen. 16.30 Suomen aikaan. Kukaan ei vastannut. Ei mitään tiedotetta, ei jonotusääntä, vaan pelkkä piip ja poikki. Tripstarin etusivulla lukee suurin kirjaimin, että puhelinpalvelu auki 9.00 - 17.00.

Enkä muutenkaan haluaisi soittaa. Olen käyttänyt jo kymmenen euroa Filippiineille (Air Asia) soittelemiseen ilman mitään tulosta. Voin vain kuvitella, minkälaiseen eipäs-juupas -vääntöön joudun puhelimessa Tripstarin kanssa.

Kuinka kauan voi hakea korvausta? Voinko jättää kuukausien päähän Suomeen palattuani?

Lainaus
Kun teit varausta, huomasitko että sinun olisi pitänyt maksaa erillinen palvelumaksu, jotta saat tiedotteita lennon peruuntumisista tai muutoksista?

No, en varmasti! Minähän en ylimääräistä mistään maksa.  Tosin en muista oliko sellainen vaihtoehto olemassakaan. Tripstarin Madalaine ei meilissään vedonnut tähän kohtaan. Tosin kun luin meilin uudestaan Madalaine ei vastannut yhteenkäänn esittämään kysymykseeni tai kohtaan, vaikka olin ne jo otsikkoon laittanut. Vastaus oli kai jonkinlainen automaatti-copy-paste -vastaus. Eikä sieltä ole sen jälkeen mitään kuulunut.

Huoh.

Lentoyhtiöltä en enää odota mitään. Korkeintaan sen, että korvaavat majoituksen tässä pakistanilaisessa yhden tähden hotellissa. Yritän sitä, kun menen takaisin kentälle lennolle.

Suurimmaksi ongelmaksi on nyt muodostumassa Air Asia. Filippiinien sisäisen lennon vaihtaminen on osoittautunut todella vaikeaksi. Se pitäisi tehdä joko puhelimessa (maksaa, pitkät jonotusajat, linja katkeaa kesken kaiken) tai chatissa (odotusaika lyhimmillään tunti, chatti katkeaa). Olen kahdesti päässyt sekä puhelimessa että chatissa varausvaiheeseen, kun linja on katkennut.

Huoh.

smee

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #15 : 18.11.2015, 10:44:44 »
Kuinka kauan voi hakea korvausta? Voinko jättää kuukausien päähän Suomeen palattuani?

Jos korvausvelvollisuus on jostain syntynyt, se ei vielä kuukausissa vanhene, joten voit hoitaa asian vasta silloin. En jaksa nyt tonkia kuinka monta vuotta aikaa on, varsinkin kun se saattaa riippua ties mistä. Vuosia joka tapauksessa. Kannattaa tietenkin ottaa kaikki kirjeenvaihdot ja muut faktat ylös nyt, koska myöhemmin niitä voi olla vaikea kaivella.

Korvausten saaminen on sitten toinen juttu. Tuo ei näyttäisi osuvan mihinkään EU:n vakiokorvauksiin tai valmismatkoja koskeviin sääntöihin, joten varsinkin matkatoimistolta korvauksia vaatiessa taitaa olla pelkkä kuluttajansuojalaki tukena. Tilanne haiskahtaa aika pahasti sellaiselta, että voi mennä aika pahaksikin riitelyksi eikä edes voitto ole varmaa. Suomessa kannattaa varmaan ensiksi ottaa kuluttajaneuvontaan yhteyttä. Ja missään nimessä ei kannata laskea mitään sen varaan, että korvauksia saa.

Majoitusta voi kyllä lentoyhtiöltä vielä kysellä, koska satuin juuri jokin aika sitten katsomaan sivusilmällä Dubain lentokentästä kertovaa TV-sarjaa ja siinä joku Emiratesin täti yritti kovalla tarmolla saada myöhässä olevan koneen matkustajia jatkolennolle, ettei niille tarvitse tarjota hotelliyötä Dubaissa. Tiedä sitten onko paikallinen laki vai Emiratesin oma policy (ja onko niillä eroa Dubaissa)

Ikävä tilanne varmasti kaiken kaikkiaan. Puhelut kannattaa toki hoitaa Skypellä tai jollain vastaavalla järjestelyllä niin ei tarvitse ihan kymmeniä euroja niihin tuhlata.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #16 : 18.11.2015, 16:33:34 »
Puhelut kannattaa toki hoitaa Skypellä tai jollain vastaavalla järjestelyllä niin ei tarvitse ihan kymmeniä euroja niihin tuhlata.

Olen muumio. Ei tullut tällainenkaan mieleen.

No, ogelmahan ei ole suuri minun kannalta. Muutama päivä sinne tänne ei vaikuta matkaani, kun olen kuitenkin kuukausien reissulla. Peruutuksesta johtuva lisäkustannus tulee lähinnä siitä, että majoitus Dubaissa on kaksi kertaa kalliimpaa kuin Manilassa. Ruokailu on ehkä kolme kertaa kalliimpaa minun ruokailutottumuksillani. Rahallisesti puhutaan siis ehkä 140 euron lisäkustannuksesta.

Hmph. Nyt kun se tajusin, mietin miksi edes vaivata mieltään?

Mutta... jos saan jonkun osapuolen maksamaan, minä itseasiassa tienaan rahaa. :lamppu:

Muokkaus jokunen tunti myöhemmin: Unohdin, että en voikaan käyttää Skypeä. Minulla on vanhan mallinen puhelin (ei nettiä) ja läppärin mukana ei ole mikrofoonisysteemiä, mikä lienee välttämätön, jos haluaa tietsikalta soittaa skype-puheluita.

Yksi juttu vielä: Millaisia taivutuskeinoja pitäisi käyttää, kun vastapuoli on kiinalainen? Kiinalaisia ei kai saa nolata.
« Viimeksi muokattu: 18.11.2015, 20:14:09 kirjoittanut UsvaAuer »

Katariina72000

• Tonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #17 : 19.11.2015, 13:34:25 »
Ei liity topikiin, mutta

Yleensä vakuutusehdot vain huononevat. Vakuutusosakeyhtiö Eurooppalainen kuitenkin juuri paransi matkavakuutuksen ehtoja. Aikaisemmin myöhästyminen ja odottaminen ulkomaanmatkalla (sää, luonnonmullistus, tekninen vika, rikollisuus, tai viranomaisen toimenpide) on koskenut vain Suomesta ulkomaille, ja ulkomailta Suomeen (tai välitön jatkoyhteys) reitityksiä. Nyt vakuutus kattaa myös vähintään 4 tuntia myöhästyneet tai kokonaan lähtemättömät ulkomailla tapahtuvat lennot. Melko hyvä lisäys!

maaly

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #18 : 19.11.2015, 17:56:25 »
Ja jatkan myös aiheen ulkopuolella..

Kannattaa myös kaksi kertaa miettiä jaksaako lähteä taisteluun, kun kyse melko pienestä summasta ja erittäin epäselvästä tilanteesta. Itse kävin juuri rasittavan taistelun aivan itsestään selvän peruutustilanteen uudelleen reitityksestä. Lentoyhtiö (SAS) perui yhden osan matkasta hyvissä ajoin. Saimme uudelleen reitityksen ylimääräisellä pompulla Lufthansalle. Tämän jälkeen Luffe taas perui tuon lennon, jolloin palattiinkin lähtötilanteeseen. Sen jälkeen alkoi juupas-eipäs-tasoinen pompottelu SAS:n ja Supersaverin välillä. SAS:n mukaan he eivät voi muuttaa lippuja (vaikka toisessa tapauksessa niin oli tehty) ja Supersaverin mukaan SAS taas ei suostunut vaihtoehtoisiin reitityksiin eli siirtämään toiselle lentoyhtiölle. Supersaverin ainoa vaihtoehto tuntui olevan rahojen palautus ja huippuna siitä olisi pitänyt maksaa 20€/hlö. Tässä oli kahdessa eri tapauksessa kyse kuitenkin useiden satojen eurojen säästö verrattuna uusiin lippuihin. Joten jaksettiin soittaa ne noin 20-30 puhelua, lukuisat sähköpostit ja asteittain kasvava ketutus... Lopulta ei taas tarvittu kuin yksi asiakaspalveluhenkinen henkilö vastaamaan puheluun ja asia hoituin, mutta ihan pikkusummasta en lähtisi riitelemään, ei vaan jaksaisi ja jatkossa ostan myös suoraan lentoyhtiöltä ellei ero ole satasia. Vaikka ostopaikka ei saisi tällaisessa selvässä tilanteessa mitenkään vaikuttaa lain toteutumiseen...

Mutta tsemppiä jos reklamaatiokierteeseen lähdet  ;D

Strange Little Girl

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
« Vastaus #19 : 19.11.2015, 18:39:10 »
Kannattaa myös kaksi kertaa miettiä jaksaako lähteä taisteluun, kun kyse melko pienestä summasta ja erittäin epäselvästä tilanteesta.

Erittain hyva pointti. Olen kerran, nelisen vuotta sitten, hakenut korvauksia lentoyhtiolta ja tuntui, etta verenpaine nousi silloin pysyvasti vahan liian korkeaksi. Sain lopuksi 250€, mutta kun asiaa nyt mietin, tuntuu, etta se oli tuskin sen arvoista. Asian puimiseen kului varmaan kymmenen tuntia, fakseja, skypepuheluita, sahkoposteja...ja ahdistuslaakkeita  ::)

Arvaa, mika viime kadessa toimi? Public naming and shaming. Eli nopeimman vastauksen asiaan sain painostettuani lentoyhtiota fesessa ja twitterissa julkisesti- siis ihan asiallisesti kysyin, miksi yhteydenottoihini ei vastata, ja miksi en saa lakisaateista korvausta. Se toimi. Mutta kauan siina meni. En suosittele.
She rides rollercoasters but never screams