Kyllä minä vetoisin ensisijaisesti EU:n alueella lipun myyneeseen matkatoimistoon. Jos se riviaspa ei ymmärrä auttaa, langan päähän sellainen henkilö joka ottaa vastuun ja päättää asian ratkaistuksi eduksesi.
Kun teit varausta, huomasitko että sinun olisi pitänyt maksaa erillinen palvelumaksu, jotta saat tiedotteita lennon peruuntumisista tai muutoksista? Olitko ostanut sellaisen muutamalla eurolla? Jos kyllä, virhevastuu tuosta tiedottamisesta on selvästi tripstalla ja vaikka mitä ehtoja kirjoittavat, korvatkoot majoituksen ja selvittäkööt itse asian lentoyhtiön kanssa. Mikäli et ostanut "palvelupakettia", voivat vedota juurikin tuohon ja siinä vaiheessa itse nostaisin vastuuvelvollisuuteen liittyvän jutun palattuani reissulta takaisin. Heidän matkaehtojen kohdassa 4.4.2. he pyrkivät oma-aloitteisesti ilmoittamaan merkittävistä muutoksista ja nyt jos et ole saanut mitään infoa, olen melko varma siitä, että tämä muutos oli riittävän merkittävä, joka aiheuttaa odottamattomia kustannuksia. Näin ollen vaatisin tripstalta myös todistusta siitä, miten he ovat "pyrkineet" sinulle peruutuksesta ilmoittaa - riippumatta siitä, oletko maksanut sitä kolmen euron palvelumaksua ilmoituksista vaiko et.
Kovin paljon vetoavat ehdoissansa lentoyhtiöihin ja sitä kautta yrittävät vyöryttää vastuuta pois itseltänsä, vaikka todellisuudessa he ovat myyneet sinulle tuotteen, sinä olet heidän kanssa sopimussuhteessa ja heidän tulee vastata tuotteen toimittamisesta ja korvaavien järjestelyjen järjestämisestä sekoittamatta sinua ja lentoyhtiötä keskenään (pl. EU 261 direktiivin piiriin menevät jutut). En oikein näe mitään syytä edes sekottaa lentoyhtiötä, sillä 99,9 % varmuudella tieto aikataulumuutoksista on mennyt PNR:llesi matkatoimiston käsiteltäväksi.
Tuon koko tripstan varausjärjestelmä on vähintäänkin kyseenalainen kaikkine palvelupaketteineen sun muineen lisäkuluineen ja mielestäni moiset pitäisi muutenkin saattaa kuriin

Uskoakseni, että tähänkin on jokin pykälä olemassa mikä kävelee tuollaisten höpöhöpö-ehtojen yli.
Edit: sitäpaitsi kyllä tripsta olisi voinut reitittää sinut uudelleen saatuaan tiedon China Southernin peruutuksesta. Ei kaikki lennot Manilaan ole peruttuja, vain osa.