local taxes

(Luettu 1657 kertaa)

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
local taxes
« : 08.01.2016, 19:38:30 »
Taisin ostaa viimeisen kerran lento/hotellimatkan pohjoismaiselta Ticket.fiiltä. Normaalisti pärjään pelkällä lentolipulla. Voucherissa lukee: local taxes may apply, these are paid directly to hotel by client.  Tosi ärsyttävää, kun saa lukea tällaisesta, sen jälkeen, kun olen matkan maksanut. Matkakohde on Thaimaan Cha am. Onko tietoa kuinka paljon tällaiset verot voisi olla, majoituksen osuus on alle 900 euroa?  Netistä löysin 10 ja 7 prosentin lisämaksun.

pallontallustaja

• Tosireissaaja
    • Profiili
Vs: local taxes
« Vastaus #1 : 09.01.2016, 09:02:11 »
Ilmeisesti tuo mahdollinen tax on Thaimaan  VAT(Value Added Tax), joka on 7%.
Tuosta ei kyllä käynyt oikein ilmi että onko tuo lause vain jokin kaiken varalta lauseke, vai pitääkö tuo oikeasti maksaa.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #2 : 09.01.2016, 11:55:07 »
Hei: No asia selviää Huhtikuussa.  Olen laittanut Ticket.fiille haisevan sähköpostin. No varasin poikkeuksellisesti tällä kertaa myös hotellin, muuten varaan condon paikan päältä. Eipähän tarvii sieltä jatkossa lentoja ostaa, koska Killroyltakin (puh.keskustelu eilen) näköjään saa turvallisen lisävakuutuksen, jos joutuu peruuttaa lennot. Kiitoksia viestistä.

servechilled

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 09.01.2016, 12:29:48 »
kyllähän sinä paikalliset verot maksat yhtä lailla jos buukkaat majoituksen paikan päällä (vai tarkoituksellako haluat tukea paikallista ns kreikan mallista toimintaa).

ihme sauhuamista - kyllähän tuollaisia caseja välillä tulee että online-matkatoimisto ei halua / pysty tilittämään noita paikallisia turisti- tms veroja kohdemaan viranomaisille. ja osa laittaa vaan varmuuden vuoksi disclaimerin lippuihin jos varaushetken jälkeen tulee voimaan joku lisävero 

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #4 : 09.01.2016, 18:12:37 »
Hei!  Netistä luin mahdollisia lisämaksuja, 7 % Vatin lisäksi voi tulla vielä 10 % prosentin palvelumaksu.  Kyllä minä normaalisti majoituksista saan viralliset kuitit. Minua vain eniten ärsyttää se, että Ticket.fi ei halua/kykene selvittää kuinka paljon nämä lisämaksut ovat. Jatkossa ei näitä tule tapahtumaan, koska yövyn condossa jatkossa. Halusin tällä kertaa poikkeuksellisesti lento/hotellimatkan, koska täytän pyöreitä vuosia ja saan kokea ensimmäisen kerran Sonkranin. Näissä matkailuasioissa oppii aina jotain lisää.