Tohon UsvaAuerin avaukseen sen verran että ehkäpä näissä esimerkkitapauksissa oli kyseessä ihan puhdas 'pahoinvointitilanne' ? Ehkäpä vähän yleistyksiä tehtiin tuohon kirjoitukseen

! Joskus se sipsipussi on niin sanotusti se varmin valinta tietyssä tilanteessa, tuotteen ravintoarvoista ja terveydellisyydestä voidaan toki olla montaa eri mieltä. Mutta nämä aloitusviestin esimerkit voisi kyllä niputtaa esimerkiksi pahan krapulan alle, tai tämä laivalla syönyt matkustaja esimerkiksi matkapahoinvoinnin piikkiin.
Sen olen itse huomannut että ei tuolla lämpöisessä mene ihan niin paljoa ruokaa kuin esimerkiksi Suomessa. Monesti olen tukevalla aamupalalla rullaillut iltaan saakka ja sitten syönyt uudestaan. Välissä menee erilaisia juomia, vettä, kahvia, teetä ja mangoshakeja noin esimerkkinä.
Se on muuten jännä juttu miten ihmismieli haikailee aina tiettyjen asioiden perään

. Kun pyörin kaakkois-Aasiassa, rupesi riisit ja nuudelit tulemaan korvista ulos ja teki mieli länsimaisia roskaruokia, pitsaa ja purilaisia ja sen sellaista. Sitten kun Australiassa veteli grilliruokia ja paahtoleipää, alkoi mieli haikailemaan niiden nuudelien ja riisien perään

! Sama ilmiö toistuu myös kun miettii seuraavaa kohdetta: Jos on ollut suurkaupungissa, mieli halajaa yleensä jonnekin rauhallisempaan mestaan, toimii myös vice versa...
Näkisin myös että jotkut ihmiset myös "porsastelevat" matkoillaan ihan siitä ilosta että reissussa tämä on varsin suotavaa käyttäytymistä. Kotona voi sitten kiristellä vyötä ja syödä kynsiään...