Meno vai menopaluu??

(Luettu 5144 kertaa)

Nomad86

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
Meno vai menopaluu??
« : 19.01.2016, 01:34:55 »
Reissuajankohta alkaa olemaan käsillä, ja aasian reittiäkin suunnitellu, mutta juolahtipa mieleen, että mites on noiden lentojen kanssa? Reissu menis siis intia-filippiinit-indonesia-malesia.thaimaa-eurooppa.

Intiaan on viisumi ok. Filippiineillä, indonesiassa ja thaimaassa saa olla 30päivää ilman visaa. Malesiassa 90pvää. Korjatkaa jos olen väärässä. Huom, olen tietoinen indonesian rajapaikoista/asemista joista oleskelu myönnetään.

Kysymyksenä siis, tarvitseeko em. maissa olla jo lennot ostettuna pois maasta kun pyrkii lennolle? Malesiaan luulisi(?) pääsevän ilman paluulippua, mutta entäs muut? Thaimaaseen mennessä ovat ilmeisesti tarkkoja? Valaiskaa tietämätöntä. Kiitos

Mojito

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
Vs: Meno vai menopaluu??
« Vastaus #1 : 19.01.2016, 05:07:03 »
Filippiineillä ja Indonesiassa tarvitset lipun, jos ei ole viisumia etukäteen hankittuna. Thaimaassa tuskin kyselevät lippua kun tulet Aasiasta, Suomesta/Euroopasta lähtiessä välillä vaativat myös poistumislipun. Malesiassa ei kysellä mitään.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #2 : 20.01.2016, 18:16:33 »
Filippiineillä ja Indonesiassa tarvitset lipun, jos ei ole viisumia etukäteen hankittuna. Thaimaassa tuskin kyselevät lippua kun tulet Aasiasta, Suomesta/Euroopasta lähtiessä välillä vaativat myös poistumislipun. Malesiassa ei kysellä mitään.

Edes viisumi passissa ei auta, ainakaan Filippiineillä.

Tapasin tänään yhden matkaajan, jolta oli vaadittu jatkolippua Singaporen lentokentällä. Lento oli Malesiaan.

Suomesta/Euroopasta poistuminen yhdensuuntaisella on helpottunut. Syynä itsepalvelu -check-in. Ei ole kukaan kyselemässä lippuja.

Ongelmaan on joka tapauksessa yksinkertaine n ratkaisu: feikkilippu. Feikkilipulla ei lennetä, se on tehty ahdistelevan check-in -virkailijan hämäämiseksi. Ohjeet feikkilipun askertalemiseen löytyvät jostain täältä.
« Viimeksi muokattu: 20.01.2016, 18:19:40 kirjoittanut UsvaAuer »

GoWithTheFlow74

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #3 : 03.08.2016, 14:09:58 »
Täällä taas yksi hölmö, joka aloittaa matkan suunnittelun täältä eikä tiedä mistään mitään, muuta kuin mitä on MadVenturesin seikkailijan oppaasta lukenut  ;D
Olen ymmärtänyt että kaakkois-aasia vois olla helpoin vaihtoehto ekalle reissulle yksin matkaavana naisena.
Kaikki vinkit otetaan ilolla vastaan mutta tähän topiciin päätin ekan postauksen laittaa, koska matkalle ajattelin lähteä syksyllä 2017 ja haluaisin matkustella 5-6kk. Matkakohteina juurikin nämä yllä luetellut ja vähän minne tuuli kuljettaa.
Mua askarruttaa nyt tosiaan tää byrokratiahelvetti, josta olen ihan pihalla..
Voisko joku valaista enemmän noista feikkilipuista jotain?
Olis kiva matkustaa ilman sen suurempaa aikataulua ja kiirettä pois jostain tietystä maasta.
Vaikka sitähän se tietysti on, matkustaminen.

UsvaAuer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
    • Sähköposti

GoWithTheFlow74

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #5 : 06.08.2016, 10:39:32 »
UsvaAuer, kiitoksia 😊
Ehkä luovun feikkilipuista sittenkin ja keksin jotain muuta 😊
Kirjoitin tuonne thai-osioon kysymyksen, joka ehkä olis sopinut tännekin, kun etsin sieltä tietoutta mihin mennä, jos thaikuista haluis löytää mahdollisimman vähäturistisia saaria, mutta kaikki ne ketjut ja vastaukset on about kymmenen vuoden takaa ja oletan että paikat jotka silloin oli rauhallisia paratiisisaaria, ovat nykyään jotain ihan muuta...
Löydänköhän täältä jostain hieman päivitetympää tietoutta eri kohteista?
Vinkata saa myös tähän hyviä mestoja, kiitos 😊

amalija

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 24.08.2016, 00:38:51 »
Feikkilippu on sinänsä ihan hyvä idea, mikäli on poistumassa maasta esimerkiksi bussilla naapurimaahan ja pelkää, ettei pelkkä lupaus tästä riitä. Mikäli on oikeastikin lentämässä pois, usein päivämäärän päättäminen ja lennon varaaminen raakasti etukäteen kannattaa, sillä saattaa saada huomattavasti huokeammat lennot. Hinnoittelupolitiikkahan toki vaihtelee maittain ja yhtiöittän paljonkin.

Matkustin alkuvuodesta Indonesia-Malesia-Singapore (päiväretki)-Kambodza-Vietnam-Laos-Thaimaa. Tässä tiivistettynä minun kokemukset eri rajoilta. En nyt alkanut erittelemään miltä raja-asemalta mikin kokemus on, mutta tosiaan vain Indonesiaan, Malesiaan ja Kambodzaan lensin.

Indonesiaan mennessä näkivät lentokentällä koneelta, että minulla on olemassa lippu pois maasta, joten se tuli puheeksi. Olivat myös kiinnostuneita kuulemaan tarkemmista lomasuunnitelmista.

Malesiassa ei kyselty lippua ensimmäisellä kertaa lentokentällä eikä myöskään Singaporesta bussilla tultaessa. Jommalla kummalla kertaa poikaystäväni tosin sai selitellä tarkempaa suunnitelmaa.

Singaporen maahantulovirkailija oli tarkka ja vaikka lomakkeeseen täytettiin että kyseessä on päiväreissu niin piti siihen antaa osoite, joten annoimme sen kadun nimen minne tiesimme bussimme meidät jättävän. Todisteita maasta poistumisen varmistamiseksi ei tarvinut esittää mikä on sinänsä ymmärrettävää, sillä Johor Bahrun busseihin ei osteta ennakkolippuja/menopaluita.

Kambodzassa ei kyselty mitään ja sieltä poistuimmekin bussilla ilman ennakkosuunnitelmaa.

Vietnamia varten minulla oli feikkilippu, jota ei raja-asemalla kyselty.

Laosissakaan ei kyselty mitään kun saavuimme niinikään bussilla.

Thaikuissa ei myöskään oltu kiinnostuneita paluulipusta, kun tulimme Vientianesta bussilla.
Tanssii hullu Amalia kamalia tansseja tanssii
                    -Leevi and the Leavings-

karti

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #7 : 26.08.2016, 19:31:04 »
Onko kukaan lentänyt lähiaikoina Meksikosta Etelä-Amerikkaan? Mietin että millähän todennäköisyydellä DF:ssä penäävät poistumislippua Perusta? KokemuksiA?