Ulkomaanmatka ei enää pysäytä työttömyysetuutta.

(Luettu 97535 kertaa)

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Ulkomaanmatka ei enää pysäytä työttömyysetuutta.
« Vastaus #240 : 21.10.2015, 22:27:36 »
Noihin infoihin nyt ei ole mitään kamalaa kiirettä. keksit jonkun tekosyyn mikset pääse sinne. Pitää toki olla selvinpäin ja soittaa heille. Eikä mitään mainintoja jostain baleista. Soita heti, eikä joskus ja keksit jonkun tarinan faijan 60-vuotisjuhlista juuri samaan aikaan tjms. Laittavat sulle sitten uuden ajan sinne infoon.

cha am fani

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #241 : 22.10.2015, 07:45:52 »
Minä ainakin kertaalleen keskeytin työnhaun kuukaudeksi. Olen itse ansiosidonnaisella, minulla pienillä kuluilla muutettavissa oleva lentolippu ja edullinen kuukauden majoitus. Ikää on jo sen verran, että tuskin enää kutsuu töihin.

Lädi

• Reissaaja
    • Profiili
    • ...But you can call me Andy!
    • Sähköposti
« Vastaus #242 : 23.10.2015, 10:09:55 »
Okei, eiköhän tuollaisesta puhumalla selviä. Taitaa olla työkkärin näkökulmastakin vaan pakollista laittaa lakipykälien takia noita kutsuja, tuskin hirveesti ovat oikeesti kiinnostuneita.

yeren

• Himoreissaaja
    • Profiili
« Vastaus #243 : 23.10.2015, 21:08:19 »
Olen kerran vain ilmoittanut työkkäriin olevani ulkomaan matkalla 3 viikkoa, ja yhtään  toimintoa ei ollut tuona aikana. Mutta palattuani tuli puhelinsoitto heti ekana arkipäivänä, jossa päivitettiin tilanteeni. Ilokseni pystyin kertomaan aloittavani työn seuraavana maanantaina.

matoi

• Aloittelija
    • Profiili
    • Sähköposti
« Vastaus #244 : 27.12.2016, 19:59:58 »
Itse tuli oltua viime viikolla yhteydessä työkkäriin vajaan kuukauden mittaisen reissun tiimoilta. Sain suositukseksi vain oma asiointi-sivun seuraamisen ja yhteystietojen ajankohtaisena pitämisen. Kyselin työnhaun keskeyttämisestä reissun ajaksi, mutta tässä kai ongelmaksi voi koitua se, että reissusta palautuessa työnhakupäivät nollaantuvat ja tämä voi sitten vaikeuttaa kuulemma joihinkin palveluihin pääsyä. Aika huomionarvoinen seikka, jos toivoo vaikka tulevaisuudessa pääsevänsä johonkin koulutukseen tai esim. palkkatuettuun työhön! Itse aion keväällä hakea opiskelemaan, toivottavasti työttömyysrahan tukemana, joten ajattelin ottaa "riskin" ja pitää työnhaun voimassa reissusta huolimatta.

Virkailijan mukaan ainakin tällä seudulla (Pirkanmaa) tilanne on sellainen, että kasvokkain tapahtuvia työkkäritapaamisia ei juurikaan järjestetä, vaan ruuhkan takia kaikki pyritään hoitamaan puhelimitse. Myöskin on kai epätodennäköistä, että hallituksen kaavailemia kuukausittaisia tapaamisia alkaisi ainakaan ihan heti järjestymään. Mitään sataprosenttista varmuutta tuosta ei tietenkään ole.

Edelliskerralla, työsuhteen loppuessa, halusin olla ilmoittautumatta työnhakijaksi reissun ajaksi juuri noitten mahdollisten työnhakuinfo-kutsujen varalta. Teinkin niin, että ilmoittauduin Indoista käsin työnhakijaksi kun reissu oli loppumaisillaan. Sujui hyvin ja oli kyllä silti vapauttavaa kun sai olla stressaamatta turhia niistä työkkärin mahdollisista kurssikutsuista.

star-crossed

• Reissaaja
    • Profiili
« Vastaus #245 : 19.02.2017, 20:04:34 »
Lainaus
Myöskin on kai epätodennäköistä, että hallituksen kaavailemia kuukausittaisia tapaamisia alkaisi ainakaan ihan heti järjestymään.

Jäin vuodenvaihteessa työttömäksi ja käydessäni työkkärissä virkailija kertoi, etteivät he vielä itsekään tiedä, että miten nuo haastattelut tullaan järjestämään, mutta todennäköisemmin ne hoidetaan edelleenkin pääsääntöisesti puhelimitse. Tämän mukaan haastatteluja voidaan tehdä myös verkossa.
Can’t keep my eyes from the circling skies
Tongue-tied and twisted just an earth-bound misfit, I.

Matkaajanainen

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #246 : 19.02.2017, 22:14:41 »
Kaveri jäi työttömäksi reilu vuosi sitten. Hän kävi ilmoittautumassa työkkäriin ja hänelle soitettiin siitä parin viikon jälkeen. Sen jälkeen nyt 13 kuukauteen hänelle ei ole soitettu. Yksi ilmoitus työpaikasta on tänä aikana tullut, ja sekin paikkaan jonka vaatimuksia hän ei täyttänyt 😁. Eipä ole hirveästi matkustelua haitannut...
Soarele este galben