Kansainväliset risteilyt

(Luettu 1509 kertaa)

hennaja

• Aloittelija
    • Profiili
Kansainväliset risteilyt
« : 15.03.2016, 14:56:19 »
Heippa!

Tutkin suomalaisten 20-50-vuotiaiden mielikuvia kansainvälisiin risteilyihin liittyen. Olisin todella kiitollinen, jos teillä olisi hetki aikaa vastata kyselyyni. Vastanneiden kesken arvotaan myös 100e lahjakortti  :)

https://www.webropolsurveys.com/S/2A2E9DCE9A0B643A.par

Kiitoksia paljon!

HelsinkiFlyer

• Tuplatonnitallaaja
    • Profiili
Vs: Kansainväliset risteilyt
« Vastaus #1 : 15.03.2016, 15:35:52 »
Minulla on paljon kokemusta kansainvälisistä risteilyistä, mutta vain Viron ja Stokiksen reiteiltä. En kuitenkaan kelvannut vastaamaan. Tuhlasit sitten minun ja varmaankin monen muun aikaa, kun et tätä kertonut viestissäsi. On ne ammattisurkeat vaan nimensä veroisia.

hennaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #2 : 15.03.2016, 20:16:09 »
Kaikki suomalaiset, jotka iältään ovat 20-50 sopivat vastaajiksi. Risteilyllä ei ole tarvinnut koskaan käydä vaan juurikin mahdollisimman monipuolisesti erilaisilta matkustajilta ja ihmisiltä tarvitsisin vastauksia.

conard

• Reissaajaguru
    • Profiili
« Vastaus #3 : 15.03.2016, 20:49:13 »
Höhöö, HelsinkiFlyer servattiin just aika pahasti! Vittuilu on taitolaji. Omaa elämäänsä voi myös miettiä aika tarkkaan siinä vaiheessa kun tulee vittuilemaan ketjuun, jossa asia esitetään erittäin asiallisesti.

P.S. käytetty termi kansainväliset risteilyt on mielestäni ihan mallikas ja tekee jo ideana eron ruotsinlaivoihin. Vai onko joku joskus kuullut puhuttavan noista kansainvälisinä risteilyinä? Tsemppiä työhön!

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #4 : 15.03.2016, 21:18:44 »
Hyvä kysely verrattuna useimpiin muihin tämänastisiin, mutta kyllä mun mielestä Tukholman ja Tallinnan laivojen risteilyt on kansainvälisiä. Muista ei kokemusta olekaan, eikä mainituista lisää tule. Niistä vielä kansainvälisemmistä saattaa tullakin.

shootarz

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Twitter
« Vastaus #5 : 17.03.2016, 00:18:23 »
Itse en ole koskaan käynyt tuollaisilla Karibian risteilyillä, ainoastaan näillä suomalaisilla "kokolattiamattohelveteillä." Tallinnaan, Tukholmaan ja Maarianhaminaan on matkani käynyt. Mielenkiintoa olisi joskus lähteä vähän paremmalle risteilylle, edes Venäjälle tai Saksaan.

..ja kyllä, myös Viron ja Ruotsin risteilyt ovat kansainvälisiä risteilyjä ;)
"The journey, not the destination"

hennaja

• Aloittelija
    • Profiili
« Vastaus #6 : 19.03.2016, 18:04:21 »
Sellainen mielenkiintoinen juttu on tullut tässä tutkimuksen teossa ilmi, että useisiin kansainvälisiin tilastoihin näitä Tallinnan ja Tukholman risteilyjä ei ole otettu mukaan. Ne eivät lukeudu monenkaan määritelmän mukaan risteilyiksi, sillä ovat autolauttoja. Mutta Suomessahan ne on ne ekat risteilyt, jotka tulevat mieleen monille :)

alan_mies

• Triplatonnitallaaja
  • Kulkija
    • Profiili
« Vastaus #7 : 19.03.2016, 23:10:28 »
Pisteet Hennalle siitäkin, että kiinnostaa avausviestin jättämisen jälkeenkin.

Syy mainitsemaasi on, että noita markkinoidaan nimellä risteily. Vaikkei ne Tallinnaan risteilekään, vaan käy ja palaa, Tukholmaan sentään Ahvenanmaan kautta.

Olen maista seurannut ristelijämatkustajamassojen liikkeitä jonkun kerran. Ne ampuu turvoksiin lähes kaupungin kuin kaupungin, esim. Dubrovnikissa täyttyi kadutkin, vaikka oli selkeä midseason. Se ei houkuttele, ehkä joku muu sitten.

shootarz

• Himoreissaaja
    • Profiili
    • Twitter
« Vastaus #8 : 24.03.2016, 03:50:37 »
Sellainen mielenkiintoinen juttu on tullut tässä tutkimuksen teossa ilmi, että useisiin kansainvälisiin tilastoihin näitä Tallinnan ja Tukholman risteilyjä ei ole otettu mukaan. Ne eivät lukeudu monenkaan määritelmän mukaan risteilyiksi, sillä ovat autolauttoja. Mutta Suomessahan ne on ne ekat risteilyt, jotka tulevat mieleen monille :)

Hyvä pointti! Nuo Itämerellä seilaavat Tallinkin ja Viking Linen "risteilijät" ovat juurikin näitä RoRo-aluksia. Joskus muistaakseni oli laiva jonne ei autoa saanut mukaan? Vai pettääkö mun muisti näin pahasti?
"The journey, not the destination"